io-tech ryömimisikään – epäviralliset 6kk synttärit!

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
TechBBS -keskustelufoorumi avattiin 16.10.2016, joten epävirallisia 6kk synttäreitä vietetään ensi sunnuntaina. (Viralliset io-techin avajaiset olivat 1.1.2017). Ajattelin, että asiasta on hyvä tehdä oma ketju ja muistuttaa samalla yhdestä tärkeästä asiasta:
Io-techin toiminta rahoitetaan ensisijaisesti mainoksilla. Mainosverkostojen skriptien sijaan mainonta on toteutettu mahdollisimman ei-häiritsevästi staattisilla jpg- ja png-kuvaformaatteilla. Lisäksi io-techissä näytetään vain relevanttia tekniikkaan liittyviä mainosaiheita. Alla olevassa spoilerissa on koottuna io-techissä näkyneet mainokset, joista jokainen voi itse todeta, miten mainostus on toteutettu. Lisätietoa löytyy Palautetta ja keskustelua io-techin mainoksista -ketjusta.

Väitän, että io-techin tuloja leikkaa eniten Adblock-mainonnanesto-ohjelmien käyttö, sillä mainokset myydään näyttöpohjaisesti. Rahaa ei tule, jos mainos ei näy! Suomalaisilla tekniikkasivustoilla mainonnanestojen käyttöaste on noin 50%. Io-techissä Adblockin käytön arvioitiin olevan noin 33%.
Jos mainorahoitteinen malli ei enää toimi, jäljelle jäävät käytännössä ainoastaan isot mediatalot, joilla on varaa rakentaa maksumuurit ja kenties tehdä hommaa tappiolla. Haluammeko oikeasti, että kotimaassa myös netti jää kouralliselle isoja mediataloja ja että pienet tekijät, kuten vaikkapa AfterDawn, katoavat? Tämä on ihan todellinen uhka, johon voi onneksi vaikuttaa vielä.
Otavan, Amppareiden ja Muropaketin sekoilut lienevät kaikilla vielä tuoreessa muistissa. Henkilökohtaisesti toivon, että io-tech menestyy vallitsevan mediakentän myllerryksissä.

Osoita siis tukesi ja kytke Adblock pois päältä io-techissä!
(ellei se vielä ole)

Minun puolestani voit käyttää Adblockia kaikilla muilla sivustoilla. Suosittelen kuitenkin tukemaan sellaisia pienempia saitteja, joiden työtä pidät arvokkaana. Io-tech on mielestäni juuri sellainen!

Lopuksi haluan kiittää näin lukijana kaikkia tukijäsenyyden ostaneita! Vaikka niistä saatu tulo on todennäköisesti pieni osa mainostuloista, niin niillä on saatu jotain merkittävää aikaan:
Kiitos, arvioisin että foorumin tukijäsenyyksistä kertyy vuonna 2017 noin 10-15 % myynnistä.

Juha hyppäsi tähän projektiin mukaan täysin ilman takeita palkasta, mutta jo nyt näyttäisi siltä, että tulemme saavuttamaan asettamamme minimitavoitteen ja projekti jatkuu. Tukijäsenyyksien myötä ja oikeastaan ansiosta palkkasimme jo myös Petruksen kirjoittamaan uutisia, jotta saadaan varmistettua tasaisesti syntyvää sisällöntuotantoa.
Tässä yhteydessä täytyy kiittää vielä @Kaotik hienosti kirjoitetuista jutuista. (Nopeasti tulee ainakin nämä mieleen: 1 ja 2).

Seuraavia synttäreitä odotellessa :kahvi:.
Toiminta on kuitenkin jo sen verran hyvällä mallilla, että io-techin tekeminen jatkuu varmuudella tämän vuoden ja en näe syytä, miksei tulevinakin vuosina tällä menolla :geek:
 
Viimeksi muokattu:

Dataelukka

Such tech, many forum wow
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
140
ublock originissä ja ghosteryssä ainoat poikkeukset io-techin osalta, ja nämä ostetut tukijäsenyydet myös :tup:

ja jahka se uutiskeräin ehtii appikauppaan niin sitä tutkin ja kirjoittelen palautteita tänne
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Kiitos @FlyingAntero yhteenvedosta ja samalla käytän tilaisuuden kiittää henkilökohtaisesti kaikkia io-techin ja TechBBS:n lukijoita, foorumille rekisteröityneitä käyttäjiä, foorumin kaupallisia kumppaneita @Juhalius @Jimm's @Tietokonekauppa.fi ja mainostajia, jotka ovat rohkeasti lähteneet kokeilemaan uutta suomalaista tietotekniikkamediaa mainoskanavana.

Io-tech lanseerattiin startuppina epävirallisesti 6kk sitten ja virallisesti reilu 3kk sitten. Me olemme @Juha Kokkonen kanssa laittaneet tähän projektiin rehellisesti sanottuna kaiken peliin ja voin ilokseni todeta, että se on kannattanut. Olemme jo nyt huhtikuussa saavuttaneet mainosmyynnissä asettamamme absoluuttisen minimitason ja tavoitteen, jonka asetimme koko vuodelle 2017. Ei tullut tähdenlentoa, vaan io-tech.fi on tullut jäädäkseen. Hommat jatkuvat varmuudella myös 2018. Nyt pystymme keskittymään tekemiseen ja io-techin kehittämiseen entistä paremmaksi. Io-techin taustalle on perustettu uusi startup-yritys S&J Media Oy, jonka kautta toimintaa tullaan pyörittämään.

Mielestäni jokaisella on oikeus estää mainokset, varsinkin jos kokee ne häiritseviksi. Olemme kuitenkin tehneet käytännössä kaiken voitavamme, jotta täällä mainokset olisivat ei-häiritseviä, aiheeseen kuuluvia, nopeasti latautuvia ja tietoturvallisia.

Vaikka @FlyingAntero varmaan hyvää tarkoitit tuolla pyynnöllä Adblockin pois päältä kytkemisestä niin en aio kuitenkaan nyt, enkä jatkossa syyllistää ketään Adblockin käytöstä. Liiketoiminnan kannalta pallo on meillä eli tulot tulevat myynnistä, näyttöjä meillä on Adblock-käyttäjistä huolimatta jo riittävästi. Toivon ainoastaan, että annat meille ja meidän mainoksille ensin mahdollisuuden ja blokkaat vasta sitten :)

Mainokset ladataan io-techin omalta palvelimelta, käytössä on ainoastaan staattiset JPG- ja PNG-kuvat ja mainosaiheet ovat olleet pelkästään tekniikkaan liittyviä. Lisäksi emme ole täyttäneet myymättä jääneitä mainosnäyttöjä eli inventaariota täytemainonnalla, vaan siinä tapauksessa käyttäjälle on esitetty sivu ILMAN mainosta.

Toivomme myös, että annat palautetta mainoksista palauteketjuun oli kyseessä sitten hyvä tai huono mainos niin saamme vietyä viestiä eteenpäin mainostajille ja mediatoimistoille:

https://bbs.io-tech.fi/threads/palautetta-ja-keskustelua-io-techin-mainoksista.11321/unread


Oikeastaan ainoana kompromissina olemme joutuneet käyttämään mediatoimistojen käyttämiä seurantapikseleitä, joilla he keräävät asiakkailleen tietoa ja statistiikkaa mainoskampanjan edistymisestä. Nämä seurantapikselit jäävät oletuksena mainonnaneston haaviin, koska ne ladataan tunnetuilta mainospalvelimilta. Olemme kyllä kertoneet asian avoimesti mediatoimistoille, joten vaikka niiden latautumaatta jääminen vääristääkin tilastojamme ja kampanjan suorituskykyä niin uskoisin homman olevan ok. Aika näyttää.

ublock.png


Toisena huomiona uBlock Origin taitaa vakiona blokata Google Analyticsin analytics.js-skriptin, jota me käytämme statistiikan keräämiseen. Olisin kiitollinen, jos sallisitte tällä sivulla kyseisen skriptin, niin saadaan tilastot vastaamaan paremmin todellisuutta (nuo doubleclickit ovat upotettujen Youtube-videoiden tavaraa ja saakin blokkautua). Juvanderin lista blokkaa oletuksena io-tech.fi-etusivulta Jimm'sin tarjoustuotteet ja Hinta.fi-nostoboksin.


Yhteenvetona: Jatka vapaasti Adblockin käyttöä ja estä io-techin mainokset, jos koet ne häiritseviksi. Anna palautetta mainoksista. Kun törmäät io-techissä mainokseen, niin käy klikkaamassa ja kurkkaamassa, mitä mainoksen takaa löytyy. Salli Google Analyticsin analytics.js-skripti, jotta saamme tilastot vastaamaan mahdollisimman todellisuutta.

Jos blokkaat mainokset, et klikkaa mainoksia, et anna palautetta, etkä salli analytics.js skriptia niin se on sinun oikeutesi, no harm done. Kiitos :)

Jos haluat henkilökohtaisesti tukea toimintaa niin muista TechBBS:n maksulliset tukijäsenyydet:

https://bbs.io-tech.fi/account/upgrades

sekä io-techin paitakauppa:

io-tech kauppa

:kippis:
 
Viimeksi muokattu:

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
340
Adblock on ollut pois päältä alusta asti ja missään vaiheessa mainonta ei ole kyllä ollut häiritsevää (propsit siitä). Mielellään sallisin täällä tuon analytics scriptinkin, mutta toistaiseksi en ole keksinyt, miten sen saisi noscriptilla salittua vain tällä sivustolla. Saa ehdotella myös jotain muuta vastaava addonia, jolla vastaava toiminnallisuus onnistuu, jos tulee mieleen. :)
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Kiitos Sampsalle ja Juha Kokkoselle tästä avoimuudesta ja läpinäkyyvydestä!

Ilo tukea tämmöistä toimintaa missä kerrotaan, että mitä tehdään ja miksi, sen enempää asiaa peittelemättä. Toivon, että tämä linja pysyy niin positiivisissa, kuin negatiivisissakin asioissa.

Jatkaakahan samaan malliin. :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Nyt on puolessa vuodessa tullut kirjoteltua tänne yli puolet siitä määrästä kuin mitä muroon tuli kirjoteltua +6v aikana. Ehkä omaan viihtyvyyteen täällä foorumilla vaikuttaa paljon se, että viestiketjuja ja alueita on helppo piilottaa (jättää huomiotta). Näin sitä saa lähinnä lukea vain ketjuja, jotka oikeasti kiinnostavat, eikä "uudet viestit" sivukaan täyty turhista viesteistä.

Adblock on aina ollut oletuksena kaikkialla päällä, mutta täällä kyllä huomasi sen, etteivät mainokset häirinneet millään tavalla käyttökokemusta vaikka sen ottikin pois päältä. Ihmettelen edelleen sitä, kuinka mainoksia ei edes joka sivulatauksella tule esille ja yleensä klikkailen niitä silloin kun uusia ilmestyy.

Tukijäsenyys tuli tänään hankittua, koska täältä saa kuitenkin niin paljon vastineeksi sisältöä niin sivuston tekijöiltä kuin käyttäjiltäkin, että tuen mielelläni sitä. :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
233
Minulla on ollut io-tech.fi valkolistattuna Ublock Originissa mutta tuo Google Analytics on näköjään oletuksena blokattu. Sen saa sallittua io-techin sivuilta seuraavasti:

Valitse Asetukset->Olen edistynyt käyttäjä

Klikkaa Omat säännöt->Väliaikaiset säännöt->Muokkaa

Koodi:
bbs.io-tech.fi google-analytics.com * allow
www.io-tech.fi google-analytics.com * allow
Klikkaa Omat säännöt->Väliaikaiset säännöt->Lähetä

Nyt säännöt ovat pysyvät ja seuraavalla sivun latauksella säännöt ovat käytössä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
403
Adblock on aina ollut oletuksena kaikkialla päällä, mutta täällä kyllä huomasi sen, etteivät mainokset häirinneet millään tavalla käyttökokemusta vaikka sen ottikin pois päältä. Ihmettelen edelleen sitä, kuinka mainoksia ei edes joka sivulatauksella tule esille ja yleensä klikkailen niitä silloin kun uusia ilmestyy.
Mulla pääsi jopa käymään niin jokunen viikko takaperin, kun näin jotain Adblockiin liittyvää keskustelua, että mieleeni juolahti, että "hei, mähän voisin kokeilla Adblockin sammuttamista Io-techissä". Sitten kun meinasin poistaa sen käytöstä täällä, niin huomasin, että olinkin poistanut sen käytöstä jo aikaa sitten. Joskus kun kilpailevalla foorumilla kehotettiin Adblockin poistamiseen käytöstä, se meni takaisin päälle parissa minuutissa, kun mainokset olivat niin häiritseviä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Mainosverkostojen skriptien sijaan mainonta on toteutettu mahdollisimman ei-häiritsevästi staattisilla jpg- ja png-kuvaformaatteilla.
Toivon ainoastaan, että annat meille ja meidän mainoksille ensin mahdollisuuden ja blokkaat vasta sitten :)
Annoin Sampsan pyynnöstä taas mahdollisuuden ja muistin heti, miksi olen blokannut mainokset myös täällä.

Tuo etusivun yläbanneri on nimittäin aivan julmetun kokoinen. Ihan luvattoman iso, se on sellaisenaan ihan helvetin ruma ja pilaa koko ulkoasun. Tällä hetkellä käytössäni olevalla läppärillä se valtaa noin puolet sivusta. Kuva ja mainoksen aihe itsessään on ihan ok ja tosiaan tukisin kyllä mielelläni tätä loistavaa keskustelupalstaa jollakin tapaa. Tuo lainaamani kohta @FlyingAntero :n tekstistä ei vain pidä minun kohdallani paikkaansa, sillä tuollainen jättimainos on mielestäni erittäin häiritsevä, vaikka ei mikään epileptiakohtaukseen tähtäävä ADHD-mainos olekaan. Jos se olisi tehty mahdollisimman ei-häiritsevästi, niin se ei olisi noin julmetun iso eikä varsinkaan ensimmäinen asia sivustolla, joka valtaa puolet koko näytettävästä pinta-alasta. Tässä on havainnollistava kuva, mainoksilla ja ilman:



Ilman mainoksia näen sentään uusimmat IO-techin uutiset yhdellä vilauksella ja koko keskustelupalsta näyttää muutenkin paljon siistimmältä. Mainosten kanssa ei sitten näykään itse keskustelupalstasta juuri mitään.

Pöytäkoneella ja isommalla resoluutiolla asia on tietysti eri, mutta mielestäni näissä pitäisi ottaa kaikenlaiset käyttäjät huomioon. Missään tapauksessa tuon kokoinen banneri ei ainakaan ole mahdollisimman ei-häiritsevä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Näkyy, kun painat ruksia tuolle Tervetuloa viestille. :vihellys:
Eipä se paljoa tilannetta parantanut. Vai pystytkö nyt kertomaan tämän screenshotin perusteella minulle IO-techin uusimmat uutiset?



Aivan, yhä edelleen silmiin osuu lähinnä jäätävän kokoinen mainos eikä esimerkiksi niistä oikeasti hyödyllisistä uutisotsikoista ole tietoakaan. Näen sentään yhden keskustelualueen viimeisen kirjoittajan, kyllä nyt kelpaa!
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Annoin Sampsan pyynnöstä taas mahdollisuuden ja muistin heti, miksi olen blokannut mainokset myös täällä.

Tuo etusivun yläbanneri on nimittäin aivan julmetun kokoinen. Ihan luvattoman iso, se on sellaisenaan ihan helvetin ruma ja pilaa koko ulkoasun. Tällä hetkellä käytössäni olevalla läppärillä se valtaa noin puolet sivusta. Kuva ja mainoksen aihe itsessään on ihan ok ja tosiaan tukisin kyllä mielelläni tätä loistavaa keskustelupalstaa jollakin tapaa. Tuo lainaamani kohta @FlyingAntero :n tekstistä ei vain pidä minun kohdallani paikkaansa, sillä tuollainen jättimainos on mielestäni erittäin häiritsevä, vaikka ei mikään epileptiakohtaukseen tähtäävä ADHD-mainos olekaan. Jos se olisi tehty mahdollisimman ei-häiritsevästi, niin se ei olisi noin julmetun iso eikä varsinkaan ensimmäinen asia sivustolla, joka valtaa puolet koko näytettävästä pinta-alasta. Tässä on havainnollistava kuva, mainoksilla ja ilman:



Ilman mainoksia näen sentään uusimmat IO-techin uutiset yhdellä vilauksella ja koko keskustelupalsta näyttää muutenkin paljon siistimmältä. Mainosten kanssa ei sitten näykään itse keskustelupalstasta juuri mitään.

Pöytäkoneella ja isommalla resoluutiolla asia on tietysti eri, mutta mielestäni näissä pitäisi ottaa kaikenlaiset käyttäjät huomioon. Missään tapauksessa tuon kokoinen banneri ei ainakaan ole mahdollisimman ei-häiritsevä.
:tup: ei muutakuin estoon vain
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
:tup: ei muutakuin estoon vain
Jep, näin teen kyllä jatkossakin. Pitänee tukea sitten foorumia vaikka sillä jäsenyydellä tai keksiä jotain muuta. Halusin kuitenkin tuoda tämän pieniresoluutioisten ongelman esille teille, jos se olisi ollut vaikka ylenkatsottu suunnitteluvirhe ja asialle haluttaisiin tehdä jotakin. Ymmärrän kuitenkin, että suurin osa käyttäjistä taitaa selata isommalla resolla ja jos noin isot mainokset nähdään hyvin toimivina, niin eipä siihen yhden käyttäjän kritiikki vaikuta.

Kiitos vastauksesta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Kyllä mä olen täällä adblockin pitänyt pois päältä. Ei noi yläpalkin mainokset itseäni niin paljon häiritse, ja joskus vielä klikkailenkin ihan myötätunnosta jos joku kiinnostava tuote näkyy :) Saapa sivu rahaa, ja voi kehittyä.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Annoin Sampsan pyynnöstä taas mahdollisuuden ja muistin heti, miksi olen blokannut mainokset myös täällä.

Tuo etusivun yläbanneri on nimittäin aivan julmetun kokoinen. Ihan luvattoman iso, se on sellaisenaan ihan helvetin ruma ja pilaa koko ulkoasun. Tällä hetkellä käytössäni olevalla läppärillä se valtaa noin puolet sivusta. Kuva ja mainoksen aihe itsessään on ihan ok ja tosiaan tukisin kyllä mielelläni tätä loistavaa keskustelupalstaa jollakin tapaa. Tuo lainaamani kohta @FlyingAntero :n tekstistä ei vain pidä minun kohdallani paikkaansa, sillä tuollainen jättimainos on mielestäni erittäin häiritsevä, vaikka ei mikään epileptiakohtaukseen tähtäävä ADHD-mainos olekaan. Jos se olisi tehty mahdollisimman ei-häiritsevästi, niin se ei olisi noin julmetun iso eikä varsinkaan ensimmäinen asia sivustolla, joka valtaa puolet koko näytettävästä pinta-alasta. Tässä on havainnollistava kuva, mainoksilla ja ilman:

Ilman mainoksia näen sentään uusimmat IO-techin uutiset yhdellä vilauksella ja koko keskustelupalsta näyttää muutenkin paljon siistimmältä. Mainosten kanssa ei sitten näykään itse keskustelupalstasta juuri mitään.

Pöytäkoneella ja isommalla resoluutiolla asia on tietysti eri, mutta mielestäni näissä pitäisi ottaa kaikenlaiset käyttäjät huomioon. Missään tapauksessa tuon kokoinen banneri ei ainakaan ole mahdollisimman ei-häiritsevä.
https://bbs.io-tech.fi/account/upgrades

Sieltä vaan pamauttaa mainosvapauden päälle ja ei tartte tuntea 'huonoa omaatuntoa' mainosten blokkimisesta :)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
194
En blokkaa mainoksia tällä sivustolla, en myöskään analyticsiä. En tietokoneella enkä mobiililaitteilla. Useimmiten selaan foorumia mobiililaitteilla ja aikasta harvoin olen mainoksiin törmännyt. Isommilla näytöillä mainoksia on jonkun verran vastaan tullut ja onpa niitä tullut klikkailtuakin, jotta on nähnyt mainonnan kohteesta lisätietoja, joten sikäli osuvaa mainontaa. Olen tässä ihmetellyt mainoksien vähyyttä mobiilipuolella ja ihmetellään nyt ääneenkin, että onko mobiililaitteilla vähemmän mainoksia, kuin tietokoneversiossa? @Sampsa osanneet vastata tähän kysymykseen.

Jatkossakin aion sallia kaiken mainonnan tällä sivulla ja jos jotain mielenkiintoista vastaan tulee, niin toki käyn asiaa tarkemmin tutkimassa.

Edit. Korjattu, ainakin osa, mobiililaitteen aiheuttamista kirjoitusvirheistä.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
En blokkaa mainoksia tällä sivustolla, en myöskään analyticsiä. En tietokoneella enkä mobiililaitteilla. Useimmiten selaan foorumia mobiililaitteilla ja aikasta harvoin olen mainoksiin törmännyt. Isommilla näytöillä mainoksia on jonkun verran vastaan tullut ja onpa niitä tullut klikkailtuakin, jotta on nähnyt mainonnan kohteesta lisätietoja, joten sikäli osuvaa mainontaa. Olen tässä ihmetellyt mainoksien vähyyttä mobiilipuolella ja ihmetellään nyt ääneenkin, että onko mobiililaitteilla vähemmän mainoksia, kuin tietokoneversiossa? @Sampsa osanneet vastata tähän kysymykseen.

Jatkossakin aion sallia kaiken mainonnan tällä sivulla ja jos jotain mielenkiintoista vastaan tulee, niin toki käyn asiaa tarkemmin tutkimassa.

Edit. Korjattu, ainakin osa, mobiililaitteen aiheuttamista kirjoitusvirheistä.
Kaikki mainokset mitä esitetään on myyty. Mainoksia ei siis näytetä näyttämisen ilosta. Välillä pyörii useampi kamppis ja nyt ollaan juuri kvartaalin vaihteessa ja pian alkaa q2 kamppikset rullaamaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
194
Kaikki mainokset mitä esitetään on myyty. Mainoksia ei siis näytetä näyttämisen ilosta. Välillä pyörii useampi kamppis ja nyt ollaan juuri kvartaalin vaihteessa ja pian alkaa q2 kamppikset rullaamaan.
Ok, ei siis eroa mainoksien määrässä / näyttökerroissa katseli sivua sitten mobiililaitteilla tai tietokoneella.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Minulla näkyi aiemmin (ainakin kuukausi sitten) mainokset, vaikka chromen adblock plus oli päällä. Tänään sitten tämä threadi pompsautti mieleen sen, että eivätpä näy enää. Otin adblockin pois tältä sivulta, mutta bannerit eivät palanneet :confused:

En minä asiasta kyllä varsinaisesti valita :kahvi:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Pidän oletuksena Adblockin päällä kaikilla nettisivuilla kuten täälläkin. Poikkeuksena ainoastaan sivustot, jotka eivät aukea lainkaan mainoseston kanssa tai valittavat säännöllisesti Adblockin päälläolosta.

Olen maksanut tänne tukijäsenyydestä ja siksi omatuntoani ei kolkuta mainosten estäminen. Poistaisin Adblockin mielelläni kannatuksen vuoksi täällä vieraillessani, mutta sivun yläreunan jättimainos vie ihan liikaa tilaa ja häiritsee pahasti foorumin luettavuutta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Pidän oletuksena Adblockin päällä kaikilla nettisivuilla kuten täälläkin. Poikkeuksena ainoastaan sivustot, jotka eivät aukea lainkaan mainoseston kanssa tai valittavat säännöllisesti Adblockin päälläolosta.

Olen maksanut tänne tukijäsenyydestä ja siksi omatuntoani ei kolkuta mainosten estäminen. Poistaisin Adblockin mielelläni kannatuksen vuoksi täällä vieraillessani, mutta sivun yläreunan jättimainos vie ihan liikaa tilaa ja häiritsee pahasti foorumin luettavuutta.
Ehdottomasti näin! Jos sen kokee häiritseväksi niin poistoon vaan, me ollaan tehty paljon kompromisseja mutta tietenkään loputtomasti ei pystytä niitä tekemään, jos halutaan mainonnalla tätä hommaa pyörittää ja olla mainostajille realistinen vaihtoehto suomalaisten medioiden keskuudessa :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Ehdottomasti näin! Jos sen kokee häiritseväksi niin poistoon vaan, me ollaan tehty paljon kompromisseja mutta tietenkään loputtomasti ei pystytä niitä tekemään, jos halutaan mainonnalla tätä hommaa pyörittää ja olla mainostajille realistinen vaihtoehto suomalaisten medioiden keskuudessa :tup:
Meinasin just ehdottaa et miten ois lisätuloksi sellanen paitakauppa josta sais noita "Make ATK great again" -paitoja, mutta jumalauta siellähän se oli jo yläpalkissa :D :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Mielestäni jokaisella on oikeus estää mainokset, varsinkin jos kokee ne häiritseviksi. Olemme kuitenkin tehneet käytännössä kaiken voitavamme, jotta täällä mainokset olisivat ei-häiritseviä, aiheeseen kuuluvia, nopeasti latautuvia ja tietoturvallisia.

Vaikka @FlyingAntero varmaan hyvää tarkoitit tuolla pyynnöllä Adblockin pois päältä kytkemisestä niin en aio kuitenkaan nyt, enkä jatkossa syyllistää ketään Adblockin käytöstä. Liiketoiminnan kannalta pallo on meillä eli tulot tulevat myynnistä, näyttöjä meillä on Adblock-käyttäjistä huolimatta jo riittävästi. Toivon ainoastaan, että annat meille ja meidän mainoksille ensin mahdollisuuden ja blokkaat vasta sitten :)

Mainokset ladataan io-techin omalta palvelimelta, käytössä on ainoastaan staattiset JPG- ja PNG-kuvat ja mainosaiheet ovat olleet pelkästään tekniikkaan liittyviä. Lisäksi emme ole täyttäneet myymättä jääneitä mainosnäyttöjä eli inventaariota täytemainonnalla, vaan siinä tapauksessa käyttäjälle on esitetty sivu ILMAN mainosta.
Tosin eihän täällä juurikaan mainoksia ole edes näkynytkään tai ainakaan itse en ole niitä edes huomannut. (Tai sitten ne ei vaan toimi Edgellä.) Esim. ennen sitä jotain Jimmsin myyntitapahtumaa tässä hiljattain olisin kaivannut jonkinlaista mainosta siitä täällä, jotta olisin edes tiennyt koko tapahtuman olemassaolosta ennen kuin se oli jo ohi. :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Juu juhlan kunniaksi täytyy tarkistaa adblock ja harkita tukijäsenyyttä. Hyvä foorumi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
232
Hyvin on lähtenyt rullailemaan tämä. Propsit Io-techin porukalle!

Ihmettelen kyllä mistä nuo Muropepsin klikit tulee kun ei siellä juuri tunnu keskustelua olevan? Myyntipalstalta? Joutunut tässä väijjymään kumpaakin foorumia erinäisten kauppojen takia, niin tullut tuota "keskusteluakin" seurattua. Sitä ei oikein ole. Tekki parempi, innostunut jopa seuraamaan uusimpia ser-tuotteita. :cigar2:
Mukava myös huomata että keskustelun tasoon puututaan nopeasti ja pään aukomiset voi suorittaa jossain muualla. Siitä kiitos moderaattoreille!

Sampsa vois kyllä väsätä jonkun kampanjan. Tyyliin myy serriä Io-Techissä toukokuussa, voita foorumijäsenyys (tai serriä). Ei tarttes tuolla vanhassa käyä enää ollenkaan kun sais kauppapuolen aktiivisuuden tänne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Ei oo kyllä paljon murossa tullut viihdyttyä kun tänne rekkasi. Hyvää duunia! :cigar2:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Hyvin on lähtenyt rullailemaan tämä. Propsit Io-techin porukalle!

Ihmettelen kyllä mistä nuo Muropepsin klikit tulee kun ei siellä juuri tunnu keskustelua olevan? Myyntipalstalta? Joutunut tässä väijjymään kumpaakin foorumia erinäisten kauppojen takia, niin tullut tuota "keskusteluakin" seurattua. Sitä ei oikein ole. Tekki parempi, innostunut jopa seuraamaan uusimpia ser-tuotteita. :cigar2:
Mukava myös huomata että keskustelun tasoon puututaan nopeasti ja pään aukomiset voi suorittaa jossain muualla. Siitä kiitos moderaattoreille!

Sampsa vois kyllä väsätä jonkun kampanjan. Tyyliin myy serriä Io-Techissä toukokuussa, voita foorumijäsenyys (tai serriä). Ei tarttes tuolla vanhassa käyä enää ollenkaan kun sais kauppapuolen aktiivisuuden tänne.
Hyvä idea, pistetääs myyntipuolelle kilpailua pystyyn :tup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 507
Viestejä
4 164 567
Jäsenet
70 417
Uusin jäsen
teboxi

Hinta.fi

Ylös Bottom