#io-tech.fi @IRCnet (IRC)

Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Koska Quakenet puolelle on tehty jo tälläinen kanava, niin olisi varmaan hyvä IRCnet puolellekin tehdä.

@Rantakemisti sanoin siihen suuntaa että voisi tehdä.

Io-Tech ylläpito saa opit ja laittan Botin antamaan ne automaattisesti.

Kanavan löytää siis #io-tech.fi @IRCnet

Bots:
Titlebot - kertoo url topic(otsikon)
Toice - Owner/Master komennot ja pari OP kommentoa toimii tällä botilla.

Public Bot Commands:
!stats - Stats sivu: #io-tech.fi @ IRCnet stats by Toice
Eggdrop:in timezone korjattu, nyt on UTC +2
23 käyttäjän ennätys on rikki, todella hyvin on ollut käyttäjiä ja juttelua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
mikä tuo chat nappula tuossa jäset ja yhteistyökumppanin välissä on?
Jos tota CHAT tarkoitit, niin se on tämän foorumi:n oma chat(shoutbox).

Jotkut ei tykkää tai halua käyttää foorumin omaa chat(Shoutbox) systeemiä.
Jolloin on helpompi jonkin muu chat ohjelma, kun foorumin oma chat(shoutbox).

Mutta josta nyt pysytäis aiheessa, IRC kanava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
06:45 -!- Cannot join to channel #io-tech.fi (You must be invited)

Ja IRCnetissä on kanava ollut jo pitkään, mutta siellä on väkeä ollut ehkä kaksi. Itse jäin pois viimeksi kuin shellipalvelimeni bootattiin. Jos tämä nyt menestyisi paremmin.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
06:45 -!- Cannot join to channel #io-tech.fi (You must be invited)

Ja IRCnetissä on kanava ollut jo pitkään, mutta siellä on väkeä ollut ehkä kaksi. Itse jäin pois viimeksi kuin shellipalvelimeni bootattiin. Jos tämä nyt menestyisi paremmin.
Sitä ircnet kanavaa katsoinkin, 2 - 4 siel on ja kaikki 250 - 600 päivää sitten olut paikalla, ja kellään ei olle OP.

Mutta nyt tähän kanavaan #io-tech.fi

Eiköhän se tästä, vasta tehty kanava tyylillä ja ny vasta laitoin tänne foorumille.
Toivotavasti saadaa käyttäjiä sinne ja keskustelua.

Mutta koitas nytten tulla, oli menny päälle /mode i
@micko
 
Viimeksi muokattu:

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Saadaanko kanavalle sivuston virallista edustusta jossain vaiheessa? Ei tietenkään mitään 24/7 päivystystä tarvi, mutta ois ihan kätevä kanava kysellä ja keskustella uutisien ja artikkelien sisällöistä.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Saadaanko kanavalle sivuston virallista edustusta jossain vaiheessa? Ei tietenkään mitään 24/7 päivystystä tarvi, mutta ois ihan kätevä kanava kysellä ja keskustella uutisien ja artikkelien sisällöistä.
Mimmoista tarkoitat?

??
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Siis esim. Sampsa tai joku muu io-techin palkkalistoilla oleva henkilö? Vai oletko itse?
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Siis esim. Sampsa tai joku muu io-techin palkkalistoilla oleva henkilö? Vai oletko itse?
En ole itse.

Mutta eiköhän tonne aijan saatossa tule io-techin ylläpidostakin jotain :)

-Io-tech Ylläpidosta saavat opit heti kun tulevat kanavalle, laitan ne myös botille, että botti antaa sitten aina opit kun joinaa kanavalle.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
irkissä on tullut viimeksi vietettyä aikaa yli 10 vuotta sitten ja ihan lähiaikoina tuskin olen paluuta tekemässä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Koska Quakenet puolelle on tehty jo tälläinen kanava, niin olisi varmaan hyvä IRCnet puolellekin tehdä.

@Rantakemisti sanoin siihen suuntaa että voisi tehdä.

Io-Tech ylläpito saa opit ja laittan Botin antamaan ne automaattisesti.

Kanavan löytää siis #io-tech.fi @IRCnet

Update:
Titlebot - kertoo url topic(otsikon)
Toice - Owner/Master komennot ja pari OP kommentoa toimii tällä botilla.
Mikähän järki tällaisessa toiminnan hajauttamisessa on? Saahan irkkiin toki kanavia perustaa, mutta eikö kannattaisi pitää tämän porukan "virallinen" irkkailu jämptisti yhdessä paikassa?
 
  • Tykkää
Reactions: drc
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Mikähän järki tällaisessa toiminnan hajauttamisessa on? Saahan irkkiin toki kanavia perustaa, mutta eikö kannattaisi pitää tämän porukan "virallinen" irkkailu jämptisti yhdessä paikassa?
Järki on siinä, että yhden kanavan takia ei jaksa palvelimella roikkua jos kaikki muut kanavat ovat toisessa verkossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Järki on siinä, että yhden kanavan takia ei jaksa palvelimella roikkua jos kaikki muut kanavat ovat toisessa verkossa.
Onko se toiselle palvelimelle yhdistäminen sitten niin hankalaa? Monen irkkisoftan saa varmaan yhdistämään automaattisesti käynnistettäessäkin, ja jollain shell-palvelimella irkatessa sillä ei ole mitään merkitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Onko se toiselle palvelimelle yhdistäminen sitten niin hankalaa? Monen irkkisoftan saa varmaan yhdistämään automaattisesti käynnistettäessäkin, ja jollain shell-palvelimella irkatessa sillä ei ole mitään merkitystä.
Ei se nyt erityisen hankalaa, mutta ainakin minulle vaiva näyttää olevan liian suuri.
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
IRC-verkot on vähän niinku uskontoja. Kerran kävin quakenetissä, mutta kipitin sieltä äkkiä takaisin tutun ja turvallisen IRCNetin puolelle. Ei minua haittaa jos jotkut tykkää irkata guagenetin puolella, kunhan eivät ala sitä minulle tuputtamaan. Ja illalla nukkumaan mennessä rukoilen hiljaa että guagenetittäjätkin kääntyisivät oikean irc-verkon puoleen ja pääsisivät taivaaseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
IRC-verkot on vähän niinku uskontoja. Kerran kävin quakenetissä, mutta kipitin sieltä äkkiä takaisin tutun ja turvallisen IRCNetin puolelle. Ei minua haittaa jos jotkut tykkää irkata guagenetin puolella, kunhan eivät ala sitä minulle tuputtamaan. Ja illalla nukkumaan mennessä rukoilen hiljaa että guagenetittäjätkin kääntyisivät oikean irc-verkon puoleen ja pääsisivät taivaaseen.
Hyvin kiteytetty. :smoke:
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
@Ormu Jokaisella on oma irc-verkko missä on, eli tää irc homma on vähän niinku uskonto.
Joku henkilö on uskottu Qnet ja joku IRCnet tai molemmille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Tiedotus ja päivitys postaus:
Stats sivu on nyt saatu ja säädetyä toimivaksi.

Toki voitte ehdottaa mitä eggdrop scripteijä laitettaan(.tcl tiedosto muodoss).
Myös muutakin kivaa voitte ehdotella.


Haen myös:
Kanavalle 1 - 2 op, minun lisäksi.
Privalla irc @IRCnet tai YV:llä täällä
 

moukula

Team AMD
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 468
Aktiivisuus kasvaa pikkuhiljaa kun tulee lisää väkeä ja alkaa tuntea paremmin porukkaa. Turha hötkyillä.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Aktiivisuus kasvaa pikkuhiljaa kun tulee lisää väkeä ja alkaa tuntea paremmin porukkaa. Turha hötkyillä.
Kyllä näin on, pikkuhiljaa kasvaa ja keskutelua tulee.

Kuhan on esim vaikka puhumassa nyt ne mitkä siel on nytten. jne...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Qnetin kanavalla ollaan ja verkkoa en vaihda. IRCnet taas ei ole ollu itelle mieleen.
Juu, eikä oo pakko. Ei täs ketään pakotetta.

Hyvähän se on IRCnet ja Qnet olla kanava.

Pientä muuttosta:
-
Nyt on timezone eggdrop ja palvelimelle päivitetty.
- IRCnet kanava on lähtenyt käyntiin hyvin, ainakin omasta mielestäni.
-
Kanavalla kävi pieni botti restartailut. Koska siirin kanavien logit --> Kanavittain,
Tämä myös Pisg:iä auttaa toimimaan normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Sori perään oma postaus, nostellaa samalla.

Bottia on nyt päivitetty hiukkan ja nyt näyttäisi toimivan normaalisti.

Update:
Pisg päivitetty
Eggdrop päivitetty.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Nostellaan!

Kanavalla on 22 henkilöä ja juttelua on kivasti ollut, tosin vähän niinku joka toinen päivä yleensä.
Joten toivotavasti viel saadaan lisää jäseniä irc kanavalle, niin juttelua olisi viel aktiivisemmin.

Tulossa:
Botille tulossa horoskooppi scripti ja jotain muita pieniä päivityksiä, kuhan nyt saan ne valmiiksi.

Update:
Toptod script:i laitettu
Pisg päivitetty vähän. Ottaa logit toisesta kansiosta, niin sai oikein toimimaan tämän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Myöhäisherännäisenä IRC -maailmaan (tänään) lähteneenä, voisin tulla tarkistamaan tämän.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Myöhäisherännäisenä IRC -maailmaan (tänään) lähteneenä, voisin tulla tarkistamaan tämän.
Ikinä ei ole liian myöhäistä xD, joten tervetuloa vain kanavalle.

Statseista näkeekin jo että on siel jonkin verran juttelua ollut.
Tottakai kaivataan myös lisää aktiivisia juttelioita sinne.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Itse lopetin irkkaamisen noin vuosi sitten ja nyt tuota discordia tulee käytettyä pelkästään. Io-techiä sieltäkin löytyy useamman sadan ihmisen joukolla. Jotenkin vaan käytännöllisempi tuo mutta maku-asioitahan nämä tietenkin :)
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
33
Itse lopetin irkkaamisen noin vuosi sitten ja nyt tuota discordia tulee käytettyä pelkästään. Io-techiä sieltäkin löytyy useamman sadan ihmisen joukolla. Jotenkin vaan käytännöllisempi tuo mutta maku-asioitahan nämä tietenkin :)
Takasin ja heti, lisää juttelu porukkaa kaivataan.

Nyt on kyllä rikottu ennätyksiä kanavalla, 25 käyttäjää ollut parhaimillaan ja keskusteluakin on ollut paljon.

irc-kanavan statsit näät täältä: #io-tech.fi IRCnet:ssä, tilastot laatinut: Toice
 
Viimeksi muokattu:

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
irc.supernets.org tuolla joskus pyörin, nicki @Prof22
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom