Blogi io-tech @ Computex 2026 blogi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
14 398
Noniin, taas kohti Taiwania ja Computex 2026 messuja. Tällä kertaa Juha jätettiin kotiin, että Noctuan osastolla saadaan esittää kriittisiä journalistisia kysymyksiä mm. RGB- ja reverse-tuulettimista ja reissussa allekirjoittaneen lisäksi @mehari

IMG_20260530_001027_copy_2304x1728.jpg


Ensin lento Hong Kongiin ja siitä vaihto Taipeihin. Helsinki-Vantaalla startti loungen ja saunan kautta kohti 12h lentoa, joka 25 min myöhässä.

Messuilla ei tietotekniikan saralla mitään älyttömiä ole luvassa, mutta katsastetaan mitä näinä aikoina tarjolla eri valmistajilta. Luvassa videolla katsaukset seuraavilta valmistajilta:

  • Asus
  • Msi
  • Gigabyte
  • Noctua
  • Arctic
  • Be-quiet!
  • Seasonic
  • Corsair
  • Phanteks
  • Sama
Näiden päälle sitten poimintoja paikan päältä. Videoita alkaa ilmestyä io-techin Youtube-kanavalle yhteyksistä riippuen keskiviikosta eteenpäin ja kuvia päivittäin tänne blogiin.

IMG_20260529_222420_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260529_225337_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260529_231317_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260529_231349_copy_1536x2048.jpg


IMG_20260529_230200_copy_2048x1536.jpg


Screenshot_20260529_235244.jpg
 
Hong Kongissa vaihto ja siitä vielä reilu tunti Taiwaniin. Hotellilla ennen puolta yötä, 7-eleven vastapäätä.

Tänään sunnuntai palautellaan, ulkona n. 30 astetta lämmintä, aurinko paistaa ja ikkunasta näkyy Taipei 101.

Maanantaina hakemaan messuille pressi-oikeudet. Maanantaina illalla EHA eli European Hardware Association juhlaseremonia, missä io-tech edustaa Pohjoismaita ja tapahtumassa palkitaan valmistajien parhaita tuotteita viimeisen vuoden ajalta.

Useilla valmistajilla tässä jo sunnuntaista lähtien omia tapahtumia, joissa pääsisi näkemään tuotteita ennakkoon. Mutta kun mitään oikeasti ihmeellistä ei ole odotettavissa niin nämä on yleensä vähän ajanhukkaa ja samat tuotteet on esillä sitten messuosastoilla. Ei näillä vuosilla uutta emolevymallia tai virtalähdettä tms oikein jaksa varta vasten kahteen eri kertaan ihmetellä.. Mielenkiintoisempaa sitten messuilla kun kuvataan tutustua aidosti videolla ensimmäistä kertaa.

IMG_20260530_121024_copy_2048x1536_1.jpg


IMG_20260530_183958_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260530_190910_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_004307_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_113228_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_100404_copy_2048x1536.jpg
 
Nopea kierros Taipein tietokonekeskittymä Guang Hua Digital Plazassa ja Taipei 101. Muistien hintoja ei ollut näytillä, mutta 400 euron pinnassa oli DDR5-6000 32 gigan setti eli vaikea tilanne on täälläkin. Ryzen 7 9800x3d samoin päälle 400€ eli Suomen hinnoissa.

IMG_20260531_125412_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_125834_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_131541_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_132658_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260531_151847_copy_2304x1728.jpg


IMG_20260531_144044_copy_2048x1536_1.jpg


IMG_20260531_144855_copy_2048x1536_1.jpg
 
Noniin, tänään klo 9:30 pelipaikoille kun ovet aukesi ja porukkaa riitti. Ohjelmassa oli 10 videon kuvaus kohtalaisen kireällä aikataululla, joten aikalailla koko päivän sai painaa siihen asti kun ovet 17:30 sulkeutuivat. Kaikki sujui suhtkoht kivuttomasti, mitä nyt meidän Gigabyten kontakti oli sopinut tapaamisen heidän osastolleen samaan aikaan kun Jensen Huang vieraili siellä. Ei varmaan tarvitse sanoa, kumpi osastolle pääsi ja lopuilta osasto suljettiin vierailun ajaksi.

Alla poimintoja päivän varrelta, vastaan tuli tuttuja mm. Linus, tukka-Steve, derbauer jne

IMG_20260602_134847_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_100655_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_104558_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_122834_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_145310_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_135704_copy_1280x960.jpg


IMG_20260602_104702_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_155456_copy_2048x1536.jpg


IMG_20260602_171803_copy_2048x1536.jpg
 
Termosifoni alkaa Noctualla valmistua ja julkaisu Q3/2027 jos kaikki sujuu hyvin. Suorituskyky pitäisi olla samalla tasolla kuin heidän AIO, tosin pumpun osalta ei liikkuvia osia/äänetön. Nyt demottiin yli 200w kuormalla:

IMG_20260602_145315_copy_2048x1536.jpg
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/v-e4W-akHag?si=PpBgrEot94wZn3tN


Sitten vuorossa Noctuan osasto. Yllättävää miten taas siellä kävi... :dead:

Noctuan AIO revikoita kyllä tässä odottelen mielenkiinnolla. Hintahan noilla on suht korkea vs. Liquid Freezer III ja monet muut. Kiitos fiilistelystä! Raus!
 
Gigabyten kontakti oli sopinut tapaamisen heidän osastolleen samaan aikaan kun Jensen Huang vieraili siellä. Ei varmaan tarvitse sanoa, kumpi osastolle pääsi ja lopuilta osasto suljettiin vierailun ajaksi
Sysop and Mehari from IO-tech ovat selkeestikkin kovassa huudossa idässä, ei vissiin onnistunu Kokkosen kanssa? :kippis:
Noctualla on vaan edelleen eriävät näkemykset (onneksi), mutta mitäs se elämä ois jos kaikki ois samaa mieltä ja pelkkiä joojoo-miehiä ois messut täynnä.
 
Mitä Sampsa on oikein touhunnut kun Noctualta tulee aina lähtö?
 
Onko tämä otettu filmikameralla vai miksi tämä eroaa noin paljon muista kuvista?
Sen osaan satavarmasti sanoa, että Sampsa ei filmikameralla ole kuvannut 😅
Rapsakka lento luvassa ja siitä perjantai-iltapäivällä tekniikkapodcastia vetämään
Et oo pääsemässä mukaan, Oskari on paikannu korvannu sut.
 
Tässä just oottelin että saunassa sais kuunella LIVE lähetystä tuolta,,, mutta mutta ...noo ei suomipojat jaksa... no tuleehan sieltä kokoajan muilta lähetystä.. Pörssisähkö nyt halapaa 17:30 asti....
Noin 1sentti / KWH.
 
Tässä just oottelin että saunassa sais kuunella LIVE lähetystä tuolta,,, mutta mutta ...noo ei suomipojat jaksa... no tuleehan sieltä kokoajan muilta lähetystä.. Pörssisähkö nyt halapaa 17:30 asti....
Noin 1sentti / KWH.
Ihan mielenkiinnosta, minkälaista livelähetystä jäit kaipaamaan? Taustoituksena tuolla reissussa on päivät aikataulutettu tiiviisti täyteen aamusta iltaan, messuilla hirveä taustameteli ja nettiyhteyden toiminta vaihtelevaa. Messuista keskustellaan sitten myöhemmin livenä Tekniikkapodcastissa.
 
Muutama Computex-video lisää ja iltapäivän aikana jatkuu:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=V7qe2xDf-v0&t=5s

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/oHcijAyw3U0?si=1rWHNdy12j1Se0F1
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/v-e4W-akHag?si=PpBgrEot94wZn3tN

Noctuan osastolla on aina mielenkiintoista huipputekniikkaa ja kutkuttavia tuotteita. :tup:

Sitten vuorossa Noctuan osasto. Yllättävää miten taas siellä kävi... :dead:
Trolli mikä trolli.

:srofl:
 
Voi voi Sampsa.... Etkö ikinä opi...? Rankasu, kaks viikkoa kone ilman valoja :P
 
Viimeisenä katsaus Be-quiet! uutuuksiin, tuulettimet, kotelot, AIO ja näppäimistö sekä io Center ohjelmisto:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/5oMOcM0rOHw


Ensi viikolla vielä video, jossa satunnaisia poimintoja messuilta
 
Loppuun vielä poimintoja messuilta osastoilta, joista ei tehty omaa videota ja lopussa yhteenveto messuista ja tarjonnasta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/cGPmFbJDfGo
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 285
Viestejä
5 246 811
Jäsenet
83 467
Uusin jäsen
eetuzzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom