Inworld, NVIDIA ja Ubisoft esittelivät tekoälyn terästämiä NPC-hahmoja peleihin

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 601


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
NVIDIAn kohdalla huomio on keskittynyt luonnollisesti yhtiön omaan GTC-konferenssiin, mutta se on ollut läsnä myös GDC 2024 -messuilla. Myös GDC-tarjonta painottui odotetusti tekoälyyn ja sen mahdollisuuksiin.



NVIDIA on esitellyt GDC 2024 -messuilla yhteistyössä Inworld AI:n kanssa Covert Protocol -demon, jossa hyödynnetään Inworld Engine -tekoälymoottoria ja NVIDIAn Avatar Cloud Engine- eli ACE-teknologiaa luonnollisten animaatioiden ja puheen tuottamiseen, ymmärtämiseen ja niin edelleen. ACE:n taustalla pyörii NVIDIAn oma NeMo-kielimalli. Covert Protocol -demo on joka kerta erilainen sen pelaajan valinnoista riippuen. Demo on toteutettu Unreal Engine 5 -pelimoottorissa ja se tullaan julkaisemaan myös avoimen lähdekoodin projektina.

Ubisoft on hyödyntänyt niin ikään Inworld AI:n Inworld Engineä ja NVIDIAn ACE-teknologiaa uusissa NEO NPC -hahmoissaan. Ne osaavat markkinointipuheiden mukaan hyödyntää tekoälyn avulla hahmojen kuvitteellisia aisteja kuten näköä ja kuuloa realistisesti. Hahmoilla voi olla myös omat persoonallisuutensa, muistinsa, tavoitteensa ja muita vastaavia ominaisuuksia, jotka vaikuttavat sen käyttäytymiseen pelimaailmassa. Myös Ubisoftin pyrkimykset ovat toistaiseksi demojen asteella, eikä vielä puhuta ominaisuuksien integroimisesta peleihin asti.

Voit lukea lisää NVIDIAn ja Ubisoftin demoista sekä muista ACE-teknologioita hyödyntävistä peleistä ja sovelluksista NVIDIAn blogissa.

Lähde: NVIDIA

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
164
"Hahmoilla voi olla myös omat persoonallisuutensa, muistinsa, tavoitteensa ja muita vastaavia ominaisuuksia, jotka vaikuttavat sen käyttäytymiseen pelimaailmassa."

Mielenkiintoista ja toisaalta pelottavaa, kohta botit on parempia kuin oikeat pelaajat monipeleissä, muistavat sinut ja kuittailevat kun sinulla mikään ei koskaan luista :)

"Taas tää tuuhio, räjäyttääköhän se taas itsensä vai ampuu tiimiläisiä vahingossa RPG:llä".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 836
Jos moisten AI-hahmojen "persoonallisuus" ja "tavoitteet" kopioidaan vaikka Musk/Trump-linjalta niin mielenkiintoista settiä luvassa. Muskin tapauksessa AI-tiimikaveri ampuu sinua niskaan jos pelihahmollasi on mitään varastettavaa, Trump ihan muuten vaan. Mielenkiintoisia aikoja luvassa...
Pahimmillaan alkaa näyttää siltä jotta pelaamisen kultainen aikakausi (1980-2024) tullaan historiassa muistamaan aikana jolloin AI-generoitua *askaa ei ollut vielä keksitty :coffee:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Näkisin että tämä on yksi hyödyllisemmistä kielimallien käyttökohteista samasta syystä kuin kohinasta tuotetut tekstuurit. Ilman kielimalleja ja puhesynteesiä pelien mediamäärät räjähtävät käsiin jos hahmoista tehdään yhtään monipuolisemmin keskusteleva.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 025
Pcworldin striimissä testaavat tuota demoa. Mukana nvidian edustaja vastailemassa kysymyksiin. Mielenkiintoinen juttu miten hahmot promptataan ja miten ne käyttäytyvät.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 932
Viestejä
4 214 240
Jäsenet
70 981
Uusin jäsen
kossu77

Hinta.fi

Ylös Bottom