"Internet-yhteytesi on väärinkäytön alaisena"

Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
127
Tervehdys palstatoverit.

Internet-operaattoriltani on tullut muutaman kerran viesti että nettiyhteyteni on väärinkäytön alaisena. Syyksi ilmoitetaan avoin nimi- eli DNS-palvelin. Tänään tuli taas viesti.

Modeemina Inteno DG 201. Verkko on suojattu salasanalla, ja modeemi on palautettu tehdasasetuksille ja salasana nollattu joku kuukausi sitten, edellisen viestin jälkeen.

Koneen olen tarkistanut sekä Windows Defenderillä että F-Securen virustorjunnalla, eikä kumpikaan ole löytänyt aikoihin mitään uhkia. Joskus pari vuotta sitten olin jonkun troijalaisen onnistunut saamaan koneelleni.

Olisiko teillä jotain suosituksia, mitä vielä kannattaisi tehdä?

P.s. pyydän mahdollisimman kapulakielisiä vastauksia, kun en ole varsinainen velho näiden laitteiden kanssa.

Muokk: minulla oli aluksi vähän aikaa avoin w-lan yhteys, koska naapureita ei ole verkon kantamalla, mutta sitten huomasin että talon eteen pysähteli välillä vierasmaalaisissa kilvissä oleva auto, ja nopeasti tajusin että on loisimassa minun verkkoani --> laitoin verkon salasanan taakse.
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 14962

Vieras (tunnus poistettu)
Tsekkaa CanYouSeeMe työkalulla näkyykö DNS oikeasti julkiseen verkkoon päin. Eli klikkaat linkistä ja "Port to Check:" kenttään arvo 53. Sitten "Check port" ja IP-osoitteen yläpuolelle ilmestyy ilmoitus, että onnistuiko tarkistus.

Oletko kokeillut resetoida modeemia/reititintä?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
127
Palautin modeemin tehdasasetuksille, eikös se ole sama kuin resetointi? :)

CanYouSeeMe-testin tulos:
Error: I could not see your service on 88.113.22.118 on port (53)
Reason: Connection refused
 
D

Deleted member 14962

Vieras (tunnus poistettu)
On! Onko tuo testi ennen vai jälkeen resetointia? Enää ei ainakaan näy oletusportissa DNS-palvelinta.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
127
Resetointi tehty pari kuukautta sitten, ja nyt vasta tein tuon testin.

Muokk: lisäsin alkuperäiseen viestiin lisätietoja siitä että verkko oli aluksi avoin, mutta laitoin salasanan taakse siinä vaiheessa kun huomasin että verkkoa käytti joku asiaton.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
127
Ei tulis muita vinkkejä? Vähän hukassa tän homman kanssa. Kts. eka viesti.
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
303
Kuinka monta laitetta modeemissa on kiinni WLANilla tai sitten ihan piuhalla?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
127
Kuinka monta laitetta modeemissa on kiinni WLANilla tai sitten ihan piuhalla?
Piuhalla ei yhtään, WLAN:illa pääsääntöisesti yksi pöytäkone. Nyt viime aikoina on lisäksi tullut yksi taulutietokone verkkoon, mutta viestiä väärinkäytöstä on tullut jo ennen kuin se hankittiin.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
127
Hmm. Ainakaan oma modeemi ei näyttäisi olevan tuossa listassa mikä linkin alta löytyi. Mutta palauttelenpa vielä kerran varmuuden vuoksi tehdasasetukset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 994
Viestejä
4 191 452
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom