Ratkaistu Internet-yhteyden ongelma verkkopeleissä

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
157
Tervehdys,

olen yrittänyt miettiä että mistä mahtaa johtua verkkopeleissä tapahtuva koneen "jäätyminen". Tätä esiintyy todella laajalti ainakin omassa kaveripiirissäni. Itsellä tätä on ollut edellisellä koneellani, sekä nykyisellä koneellani, joten oletan ongelman olevan verkkopuolella.

Pelit reagoi yleensä juurikin ns. kuminauhaefektillä: omalla ruudulla peli jatkuu normaalisti, vaikka pelissä hahmo jääkin paikoilleen -> hahmo palautuu taaksepäin omalla ruudulla noin 2-5s kuluttua. Viimeaikoina olen havainnut tätä kolmessa pelissä, jota olen pelannut: Overwatch, CS Go, sekä garry's mod. Garry's modissa myös tulee "connection error" ilmoitus. Tätä tuntuu tapahtuvan ainakin kaapeliyhteydellä ja jossain määrin myös valokuidulla. 4G-yhteyttä en ole päässyt testaamaan.

Itse olen tietysti kokeillut kaikkia ratkaisuja mitä verkosta löytää ja mikään ei tunnu toimivan.
Ajurit, IP Flood Detection, pelien uudestaan asennus, cmd säädöt yms yms. Olin jo tottunut tuohon, kunnes huomasin ongelman pahentuneen jo melko pitkäksi jäätymiseksi omalla kohdallani ja halusin alkaa selvittämään asiaa.

Omalta osaltani käytössä on seuraava rauta:
i7 6700k, gtx 1080, 32gb ram, samsung 950 pro, pelit asennettuna erilliselle SSD:lle, sekä asus z170i gaming pro. Modeemina on Cisco EPC3825 ja yhteys on Elisa 100/10 kaapeli.

Onko siis kyse modeemista? Meneekö modeemi tukkoon? Onko ratkaisuna jokin kallis parempi kaapelimodeemi, mitä Elisa tarjoaa? Vai auttaisiko jos laittaisi siltaan yhteyden, vähentäisikö se kuormitusta modeemilta?

Ongelma tuntuu olevan laaja ja monet siitä keskustelevatkin ympäri verkkoa, joten olisi mukava jos saataisiin lyödä useampi tyhmä pää yhteen, jotta selviäisi vähän mikä hommassa mättää.
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Kaapelimodeemi siltaan ja sen perään kunnon reititin johon pystyy päivittämään OpenWRT/LEDE firmiksen.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
157
Kaapelimodeemi siltaan ja sen perään kunnon reititin johon pystyy päivittämään OpenWRT/LEDE firmiksen.
Terve!

Tämmösen tilasin: Asus RT-AC66U cdonista kun sai 90e ja siitä viel kympin pois alennuskupongilla. Täytyypä päivitellä ensiviikolla miten homma toimii.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 188
Kavereilla ainakin kaapelimodeemit ylikuumenee.. samaten kuituboxit.. Ovat siis näitä operaattoreilta saatuja SERriin kuuluvia boxeja. Uutta ja parempaa kehiin vaan niin alkaa pelittää :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 338
Mulla on kaapelimodeemina Cisco EPS3000 ja perässä RT-N66U reititin, eli aikalailla samanlainen setti kuin sulla tulee olemaan. Laajakaista on soneran 100/5, eikä itsellä ole ollut juuri minkäänlaisia ongelmia verkkopelien kanssa. Overwatchia on tullut pelattua reilusti yli 200h ja connection erroria on tullut korkeintaan pari kertaa sinä aikana ja lagailuakaan ei ole tapahtunut sitä enempää. Kannattaa peleistä laittaa pingin seuranta päälle jos se on mahdollista, itsellä on overwatchissa yleensä 20-40 pingi, mutta korkeimmillaankin se on yleensä vain 50.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
157
Joo reititin korjas ainaki osan ongelmista jo, kiitoksia vastauksista. Toivottavasti muutkin saman ongelman kanssa painivat saavat tästä apua.


EDIT: Siis juuri äsken vasta asensin niin en vielä varma lopullisesta tuloksesta, laitan siitä uppia sitte viiko päästä, mutta netti ei mene enää jumiin modeja ladatessa Arkissa.

EDIT2: Huomion arvoista olisi se että viikko sitten laitoin ip pass througn modeemin asetuksista päälle tietokoneelleni ja viikon verran oli kone jäätymättä. Joten siitä voisi olla myös apua kyseisen modeemin kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 202
Viestejä
4 330 108
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
yasj

Hinta.fi

Ylös Bottom