Intelin markkinointiosastolla käy kato

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 626
Intelin markkinointiosastolla käy kato, mutta se ei liity katastrofimaisen reaktion useissa medioissa saaneeseen 10. sukupolven Core X -sarjan julkaisuun.
Lähtijöitä ovat John Carvill (Vice President of Marketing and Technology Leadership), Chris Hook (Graphics and Visual Technologies Marketing Chief) ja Heather Lennon (Senior Manager, Digital Marketing, Graphics), eli koko kolmikko lähtee Intelin näytönohjainpuolen markkinoinnista.
Carvill on jo paljastanut liittyneensä laskentapiiri-startup Nuviaan, mutta Hookin ja Lennonin uudet osoitteet ovat vielä mysteeri. Hook kuitenkin paljasti, että hänen seuraavasta osoitteestaan saadaan kuulla pian. Sekä Hook että Lennon työskentelivät AMD:lla ennen Inteliä.

 
Tuskin kukaan nyt tosissaan markkinointiosastoa voi syyttää siitä, että naapurifirma vaan teki paremman tuotteen tällä kertaa?
 
Tuskin kukaan nyt tosissaan markkinointiosastoa voi syyttää siitä, että naapurifirma vaan teki paremman tuotteen tällä kertaa?
Ei, mutta markkinointiosaston julkaisun yhteydessä tekemästä ratkaisusta aikaistaa NDA:n loppumista kuudella tunnilla ihan viime hetkillä ettei samoihin revikoihin tulisi uusien Threadrippereiden tuloksia kyllä. AnandTech mm. yksinkertaisesti kieltäytyi julkaisemasta omaa revikkaansa ennen kuin myös Threadripperin NDA loppui (alun perin siis molempien NDA:n piti loppua samalla hetkellä)
 
Ehkä vähän clickbait otsikko ;) Mutta niin eiköhän niille Intelleillekin ole haluajia vaikka valmiiksi jo emolevy jne..
 
Mitäs niistä Intelin näytönohjaimista ei tiedetä miten hyviä/huonoja ne tulee olemaan?
 
Mitäs niistä Intelin näytönohjaimista ei tiedetä miten hyviä/huonoja ne tulee olemaan?
Ei tiedetä vielä yhtään miten hyviä tai huonoja tulevat olemaan, mutta "elementit" ovat olemassa että voisi tulla ihan kilpailukykyistä rautaa
 
Mitäs niistä Intelin näytönohjaimista ei tiedetä miten hyviä/huonoja ne tulee olemaan?
Kyllä koduri ne tulee hehkuttamaan ja hypettämään.
Ylikellottajan unelma mutta todellisuudessa tehtaalla jo valmiiksi kellotettu unelma taajuuksille.
Jos eivät pärjää yhdellä GPU.lla niin sitten vertailevat multiGpu tuloksia kilpailijan yhden Gpu tuloksiin ja tietysti vielä sellaisessa pelissä jossa Intelin näytönohjaimella olisi mahdollisimman suuri etu.
Kaikki tämä on odotettavissa tyylillä tai toisella koska Koduri+Intel

Todellisuudessa sieltä voi tulla ihan Ok rautaa mutta pieni epäilys on.
 
Enpä usko, että se Koduri oli, joka vastasi siitä että GPUt kellotettiin tappiin.
Intel tuskin lähtee tavoittelemaan gpu kruunua, vaan hyvää teho kulutus suhdetta, jota ammattilaispiireissä servereissä arvostetaan.
Mutta saas ny nähdä.
 
Kyllä koduri ne tulee hehkuttamaan ja hypettämään.
Ylikellottajan unelma mutta todellisuudessa tehtaalla jo valmiiksi kellotettu unelma taajuuksille.
Jos eivät pärjää yhdellä GPU.lla niin sitten vertailevat multiGpu tuloksia kilpailijan yhden Gpu tuloksiin ja tietysti vielä sellaisessa pelissä jossa Intelin näytönohjaimella olisi mahdollisimman suuri etu.
Kaikki tämä on odotettavissa tyylillä tai toisella koska Koduri+Intel

Todellisuudessa sieltä voi tulla ihan Ok rautaa mutta pieni epäilys on.
Vai olisiko juuri uutisen mukaisesti kälppinyt ulos nimenomaan se pahin hehkutus- ja hypetysosasto?
 
Vai olisiko juuri uutisen mukaisesti kälppinyt ulos nimenomaan se pahin hehkutus- ja hypetysosasto?
Toivottavasti tulee jotain sellaista mikä ei tarvitse markkinointi keplottelua jota Intel on hiukan koittanut käyttää hyväksi nyt kun Amd on kilpailukykyinen ja Intelillä omia vaikeuksia.
 
Toivottavasti tulee jotain sellaista mikä ei tarvitse markkinointi keplottelua jota Intel on hiukan koittanut käyttää hyväksi nyt kun Amd on kilpailukykyinen ja Intelillä omia vaikeuksia.

Markkinointi on myös osana tuotekehitystä, kun mietitään, että minkälainen tuote on kuluttajalle sopiva. Ei se ole keplottelua. Mainostus voi olla keplottelua.
 
Markkinointi on myös osana tuotekehitystä, kun mietitään, että minkälainen tuote on kuluttajalle sopiva. Ei se ole keplottelua. Mainostus voi olla keplottelua.
Älä nyt viitti luuletko ettei markkinointi tarkoita mitään muuta kuin tuotteen suunnittelua asiakkaalle?:facepalm:

Intel markkinointi keplottelee ja on tehnyt sitä jatkuvasti vuosienkin saatossa. calculoituja valintoja sekä päätöksiä kuten +5%,+5% +5% suorituskykyä, core count kasvattamatta jättäminen ja tähän päälle kaikki muu paska heidän dioistaan lähtien.

"Markkinointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla yritys tai muu organisaatio pyrkii edistämään tuotteidensa tai palveluidensa myyntiä. Keinoja ovat mm. asiakkaisiin vaikuttavien tekijöiden analysointi, tutkiminen suunnittelu, toimeenpano ja valvonta [1]Siihen liittyvät itse tuotteen tai palvelun suunnitteluhoukuttelevaksi, sen tuominen ostajien helposti saataville (ns. jakelutie), tuotteesta ja tuotemerkistäja niiden ominaisuuksista kertominen ostajille"

"Markkinointi tarkoittaa paljon enemmän kuin pelkästään mainontaa ja myyntiä. Hyödykkeen elinkaaren näkökulmasta markkinointiin luetaan kaikki vaiheet tuotekehittelystä ja siihen johtaneesta asiakkaiden tarpeiden kartoituksesta ja potentiaalisten asiakkaiden manipuloinnista aina käytöstä poistetun tuotteen kierrätykseen asti."
 
Kyllä Intelin markkinointiosasto on tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla flopannut täydellisesti hyvä esimerkki i9-10980XE julkaisu mitä viime hetkellä aikaistettiin pelkästään AMD threadripper julkaisun jarruttamiseen.
Onneksi osa arvostelijoista hyppäsi suoraan threadripper arvosteluun ja pisti intel vasta sen jälkeen julki ja samalla saivat haukut kaupan päälle..
 
Kyllä Intelin markkinointiosasto on tämän vuoden jälkimmäisellä puoliskolla flopannut täydellisesti hyvä esimerkki i9-10980XE julkaisu mitä viime hetkellä aikaistettiin pelkästään AMD threadripper julkaisun jarruttamiseen.
Onneksi osa arvostelijoista hyppäsi suoraan threadripper arvosteluun ja pisti intel vasta sen jälkeen julki ja samalla saivat haukut kaupan päälle..

Jep aivan massiivisen (ja ansaitun) paskamyrskyn sai kyllä aikaan. Mm. LTT ja Jay pisti kyl aika värikästä palautetta ja noillahan kyl näkyvyyttä on tarpeeksi.
 
Miten se on floppi, että aikaistetaan julkistusta? Floppi, koska julkistuksen ajankohta ei sovi jonkun vloggarin aikatauluun ja on vaikeaa saada julkaistua testejä juuri sillä hetkellä kuin vloggarille sopii?
 
Miten se on floppi, että aikaistetaan julkistusta? Floppi, koska julkistuksen ajankohta ei sovi jonkun vloggarin aikatauluun ja on vaikeaa saada julkaistua testejä juuri sillä hetkellä kuin vloggarille sopii?
Jayn avautumiset noista aikatauluistaan on tosiaan ihan eri asia eikä sillä ole mitään tekemistä floppiuden kanssa. Se mitä Linusilta tuli taas oli ihan Intelin markkinoinnin failin ansiota.
 
Jos mietitään näitä uusimpia prossujulkaisuja, niin Intelin markkinointiosaston isoimmat päätökset ovat minusta:
1) Tarkoituksellisesti asemoidaan Intelin HEDT platta AMD:n kalleimpien halpis-alustan prossujen tasolle, jotta oma tarjokas näyttää ainakin osittain paremmilla featureilla varustellulta
2) Tarkoituksellisesti jätetään 16-core mali julkaisematta, jotta suora vertailu ei ole ihan niin helppoa
3) Muokataan julkistusajankohta niin, että se osuu yksiin AMD:n julkaisujen kanssa. Tavoitteena estää AMD:n markkinointiviestinnän onnistuminen, kun Intelin vähintään kohtuullinen pärjääminen 10980X vs. 3950X vertailussa on samaan aikaan ilmassa AMD:n murskavoiton kanssa.
4) Pudotetaan hintatasoa niin paljon, että hyvä X570 + 3950X ei ole juurikaan halvempi kuin kohtuullinen X299 + i9-109x0X prossu.

En tiedä mitä muuta on tehty, mutta nuo näen Intelin kannalta oleellisimpina päätöksinä - itse pääsääntöisesti skippaan lähes tyystin markkinointimatskun anyway ja keskityn puolueettomien tahojen ajamiin benchmark-tuloksiin.

Jos jonkun mielestä tuo on "floppaamista", niin sitten ei selkeästikään ymmärretä markkinoinnista mitään. Sanoisin, että tuo on nimenomaan erinomaista markkinoinnin onnistumista, kun kaikin keinoin tehdään paskasta tilanteesta vähän parempi.
 
3) Muokataan julkistusajankohta niin, että se osuu yksiin AMD:n julkaisujen kanssa. Tavoitteena estää AMD:n markkinointiviestinnän onnistuminen, kun Intelin vähintään kohtuullinen pärjääminen 10980X vs. 3950X vertailussa on samaan aikaan ilmassa AMD:n murskavoiton kanssa.
Siis julkaisuajankohtaa ei muokattu niin, että se osuu yksiin AMD:n julkaisujen kanssa, vaan nimenomaan niin että se ei osu. Alkuperäisen aikataulun mukaan kummankin HEDT-alustan NDA:n piti loppua samaan aikaan. Aivan viime hetkillä (ilmeisesti aiottua loppumista edeltävän päivän aikana) Intel aikaisti oman NDA:nsa loppumista 6 tuntia, jotta niiden arvosteluihin ei tulisi uusien Threadrippereiden lukuja mukaan ja prosessori vaikuttaisi HEDT-luokassa onnistuneemmalta kuin se onkaan.
Nopeasti ajateltuna tuo olisi järkevää markkinointia tietenkin, prossu näyttää paremmalta kun ei ole kaverin uusia prossuja murskaamassa niitä revikoissa, mutta kun backlash on sitä tasoa mitä se nyt oli, se muuttuu nopeasti flopiksi.
 
Siis julkaisuajankohtaa ei muokattu niin, että se osuu yksiin AMD:n julkaisujen kanssa, vaan nimenomaan niin että se ei osu. Alkuperäisen aikataulun mukaan kummankin HEDT-alustan NDA:n piti loppua samaan aikaan. Aivan viime hetkillä (ilmeisesti aiottua loppumista edeltävän päivän aikana) Intel aikaisti oman NDA:nsa loppumista 6 tuntia, jotta niiden arvosteluihin ei tulisi uusien Threadrippereiden lukuja mukaan ja prosessori vaikuttaisi HEDT-luokassa onnistuneemmalta kuin se onkaan.
Nopeasti ajateltuna tuo olisi järkevää markkinointia tietenkin, prossu näyttää paremmalta kun ei ole kaverin uusia prossuja murskaamassa niitä revikoissa, mutta kun backlash on sitä tasoa mitä se nyt oli, se muuttuu nopeasti flopiksi.
No - ulkopuolisena ilman kunnon markkina-analyysiä on vaikea sanoa mitää backlashin lopullisesta vaikutuksesta siihen mikä Inteliä kiinnostaa, eli myynteihin.

Sen verran tiedän, että itselleni X299-platta muuttui hinnanalennusten ja uusien julkistusten takia "ei missään tapauksessa" -> "no voisihan tuota harkita".

Mikään julkaisuajankohtien vatkaus tai vloggareiden herneiden nenään vetely ei kiinnosta. Kiinnostaa lähinnä se, että onko tuote kiinnostava kokonaisuutena.
 
Mikään julkaisuajankohtien vatkaus tai vloggareiden herneiden nenään vetely ei kiinnosta. Kiinnostaa lähinnä se, että onko tuote kiinnostava kokonaisuutena.
Pelkkä median silmään kuseminen ja kuluttajien tahallinen "huijaaminen" saisi jo itseni pysymään erossa ko firmasta, mutta ihan kuinka vain. :)

Alkuperäisen aikataulun mukaan kummankin HEDT-alustan NDA:n piti loppua samaan aikaan. Aivan viime hetkillä (ilmeisesti aiottua loppumista edeltävän päivän aikana) Intel aikaisti oman NDA:nsa loppumista 6 tuntia, jotta niiden arvosteluihin ei tulisi uusien Threadrippereiden lukuja mukaan ja prosessori vaikuttaisi HEDT-luokassa onnistuneemmalta kuin se onkaan.
Nopeasti ajateltuna tuo olisi järkevää markkinointia tietenkin, prossu näyttää paremmalta kun ei ole kaverin uusia prossuja murskaamassa niitä revikoissa, mutta kun backlash on sitä tasoa mitä se nyt oli, se muuttuu nopeasti flopiksi.
Maanantain julkaisua aikaistettiin perjantaina, jotta median pitikin tehdä viikonloppu töitä uusien arvostelujen takia. Jos päätit odottaa extra 6h niin sait oikean vertailun omenat vastaan omenat, mutta menetit 6h etumatkan ja samalla kaiken hakukone yms liikenteen. Julkaisemalla jo valmiiksi tehty arvostelu 6h etuajassa olisit kussut omiin muroihin tulevaisuutta ajatellen. Eli isompien tahojen oli pakko paiskia ylitöitä viikonlopun yli. Tieto tästä perjantaina iltapäivästä, voi vain kuvitella reaktiot... eli ihan on oikeutettu tämän videon alku:

 
Pelkkä median silmään kuseminen ja kuluttajien tahallinen "huijaaminen" saisi jo itseni pysymään erossa ko firmasta, mutta ihan kuinka vain. :)


Maanantain julkaisua aikaistettiin perjantaina, jotta median pitikin tehdä viikonloppu töitä uusien arvostelujen takia. Jos päätit odottaa extra 6h niin sait oikean vertailun omenat vastaan omenat, mutta menetit 6h etumatkan ja samalla kaiken hakukone yms liikenteen. Julkaisemalla jo valmiiksi tehty arvostelu 6h etuajassa olisit kussut omiin muroihin tulevaisuutta ajatellen. Eli isompien tahojen oli pakko paiskia ylitöitä viikonlopun yli. Tieto tästä perjantaina iltapäivästä, voi vain kuvitella reaktiot... eli ihan on oikeutettu tämän videon alku:


Perseilyä kyllä ja melkoisen epätoivoista.
Olikohan Kodurin idea.
 
Mitä ihmettä sinulla on Koduria vastaan? Koduri ei ole Intelillä töissä markkinoinnissa eikä hän ollut sitä AMD:llakaan.
Kodurin sädekehä ei suoraan sanottuna kyllä ollut kovin kirkas AMD aikoina kun katseli mitä äijä lupasi ja mitä kauppaan lopulta päätyi.
 
Kodurin sädekehä ei suoraan sanottuna kyllä ollut kovin kirkas AMD aikoina kun katseli mitä äijä lupasi ja mitä kauppaan lopulta päätyi.
Insinööri markkinamiesten suuna ei ole paras yhdistelmä, mutta taisi ainut oikeasti kyseenalainen väite olla se "ylikellottajien unelma" eikä sekään muistaakseni Kodurin suusta tullut?
 
Pelkkä median silmään kuseminen ja kuluttajien tahallinen "huijaaminen" saisi jo itseni pysymään erossa ko firmasta, mutta ihan kuinka vain. :)

Ehdottomasti, kaikki Inteliin liittyvät tuotteet pannaan missä Intelin komponetti tai patentti; tällä sitä kilpailua kuluttajien hyväksi sitten saadaan edistettyä = parempia tuotteita? AMD ei ikinä ole tehnyt mitään "silmään kusemista" tahi "huijaamista" mistä syystä olisi pitänyt pysyä erossa heidän valmistamista tuotteista?
 
Ehdottomasti, kaikki Inteliin liittyvät tuotteet pannaan missä Intelin komponetti tai patentti; tällä sitä kilpailua kuluttajien hyväksi sitten saadaan edistettyä = parempia tuotteita? AMD ei ikinä ole tehnyt mitään "silmään kusemista" tahi "huijaamista" mistä syystä olisi pitänyt pysyä erossa heidän valmistamista tuotteista?
Kyllä näin tosiaan täytyy olla.

upload_2019-12-3_9-13-2.jpeg

-
Korjaantui toki isolta osin pätsillä, mutta ei edes kokonaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 477
Viestejä
4 539 106
Jäsenet
74 803
Uusin jäsen
Mäntyvirta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom