Ratkaistu Intelin grafiikkaohjain ei asennu

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Koitin äsken asentaa Download Intel® Graphics Driver for Windows® 10 ajuria, mutta asennusvaiheessa ilmoitti
että järjestelmä ei vastaa ajuria. Mikä ei pidä paikkansa, sillä cpu on 8600k ja 10 April 2018 Update on asennettu.

Minulla siis on jo Gtx970 asennettu, mutta ajattelin laittaa tuon rinnalle...jos esim näyttikselle käy jotain, laitan videotykin intelin gpu:hun kiinni tms.

Eikö tuon ajurin pitäisi asentua Nvidiankin rinnalle?
En ole tosin enabloinut biosista intelin näyttistä, oisikohan se syynä asiaan?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Samantapainen kokeilu. Eip' asennu .. samasta syystä.
Intelin sivuilla on ohje manuaaliseen asennukseen myös, mutta laitehallinnan kautta päänäyttis (Gtx970) on jo varannut näytön joten ei siis voi "pakottaa" sen kauttakaan. Ehkä pitäisi poistaa päänäyttis siksi aikaa, en tiedä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Jos Intelin ohjainta ei näy laitehallinnassa, niin tuo pitää enabloida biosista. Sitten ajuritkin asentuu. Oletuksenahan tuo Intelin näytönohjain poistuu käytöstä jos koneessa on erillinen näytönohjain.

Tosin miksi et käytä 970:sta videotykille?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Jos Intelin ohjainta ei näy laitehallinnassa, niin tuo pitää enabloida biosista. Sitten ajuritkin asentuu. Oletuksenahan tuo Intelin näytönohjain poistuu käytöstä jos koneessa on erillinen näytönohjain.

Tosin miksi et käytä 970:sta videotykille?
Joo, kokeilenpa tuota huomenna eli enabloin biosista ensin.

Minulla on jo tykki kiinni Gtx970:ssa (DVI-HDMI), mutta tuota intelin gpu:ta voisi kokeilla vaikkapa striimin kakkosnäyttönä. Ja sitten minulla on outo pulma PUBG-pelin kanssa:
Pubg välillä kuvittelee että videotykille pitää laittaa kuvaa, ja ilmoittaa että "out of range" kun käynnistän pelin. Siitäkin huolimatta vaikka tykki on sammutettuna ja harmaana
laitteiden valinnassa. Koneen käynnistys korjaa tilanteen.

Joudun siis toisinaan, kun olen katsellut vaikka netflixiä tykin kautta, käynnistämään koneen kokonaan uusiksi jotta PUBG ymmärtää että pöytänäyttö on ykkönen eikä näytä vain mustaa kuvaa.
Ja vain tämän pugikasan (Pubg) kanssa tätä tapahtuu. Pieni juttu mutta ärsyttävä.

Ja kolmanneksi, onhan se hyvä olla varmuuden vuoksi tuon intelin gpu:nkin ajurit ajan tasalla, jos joku häiriö tulisi Gtx970:aan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Viimein päivitystä asiaan eli kuten Desgorr vinkkasi biosista enablointi ratkaisi asian, ja ajuri asentui hienosti.
Windows fiksusti tietää myös että Gtx970 on default ja Cpu-grafiikkaohjain toissijainen, laitoin videotykin siihen kiinni testimielessä ja kaikki tuntuu pelaavan hienosti tällaisellakin
ratkaisulla.

 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 394
Viestejä
4 159 661
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom