Intelin Gen11-grafiikkaohjain ensimmäisessä pelitestissä

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448



Intelin odotetaan julkaisevan Ice Lake -arkkitehtuuriin perustuvat vuoden loppuun mennessä. Uusien Sunnycove-prosessoriydinten lisäksi niistä tulee löytymään merkittävästi uudistunut Gen11-grafiikkaohjain.

Tuttu luottovuotaja Tum Apisak on julkaissut Twitterissä kuvankaappauksen ensimmäisestä pelitestistä Intelin tulevalla integroidulla näytönohjaimella. Ashes of the Singularity tunnistaa näytönohjaimen nimellä “Intel® UHD Graphics, Gen11 LP gfx-driver-ci-master-1301 ReleaseInternal” ja prosessorin “Genuine Intel® CPU 0000 @ 1,30GHz” tuttuun Engineering Sample -tapaan. Prosessorin kellotaajuuden ja näytönohjaimen LP-merkinnän perusteella testi on ajettu vähävirtaisella Gen11-grafiikkaohjaimella, eli se ei välttämättä vastaa normaalin GT2-konfiguraation suorituskykyä.

AotS-testi on kuvankaappauksen mukaan ajettu 1080p-resoluutiolla Low-asetuksin ja DirectX 11 -rajapinnalla. Näytönohjain sai pistemääräkseen 1400, mikä on noin kaksinkertainen suurin piirtein vastaavanluokan nykyiseen Gen9-grafiikkaohjaimeen verrattuna. AMD:n Ryzen 3 2200G Vega 8 -näytönohjaimella saa samoin asetuksin 1800 – 2500 pistettä.

Lähde: Tum Apisak @ Twitter

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Milläs tasolla? Tässä puhutaan Gen11:n vähävirtaisesta variantista läppäriprossussa jonka TDP-arvo on taatusti pienempi kuin 2200G:n 65W
Riittää pasianssiin kuten kaikki muutkin intelin tekeleet. Vanha S3 Virge hoitaa myös pasianssin ja vähemmällä virralla
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Riittää pasianssiin kuten kaikki muutkin intelin tekeleet. Vanha S3 Virge hoitaa myös pasianssin ja vähemmällä virralla
Riitää moneen moderniinkin peliin ihan hyvin, vaikkei mitään AAA FPS -pelejä voikaan pelata
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
90
Osaako joku sanoa miten esim R3 2200U tai R5 2500U pärjää samassa testissä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
525
Tosissaan "Pasianssin" lisäksi itse oon pelaillut Portal 2:sta intelin iGPU:lla ihan hyvin ja muitakin vaikkakin on Haswell Refresh aikaista tavaraa ja itse prossu on i5 missä kyseinen näyttis.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
105
Tosissaan "Pasianssin" lisäksi itse oon pelaillut Portal 2:sta intelin iGPU:lla ihan hyvin ja muitakin vaikkakin on Haswell Refresh aikaista tavaraa ja itse prossu on i5 missä kyseinen näyttis.
2. genin mobile I7:n HD3000:lla on tullu itekin pelailtua. Ei se tehokkain ole, mutta kyllä sillä monikin peli toimii. Eron Radeon 7670M:ään on kyl huomattava jolloin graffoja pystyi nostamaan.
Tuubaa se kuitenkin on, etteikö iGPU:lla olisi voinut pelata jo pidemmänkin aikaa muutakin kuin pelkkää pasianssia.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Miksi AINA tällä pelillä nämä vuodot... Voisi tulla jollain hieman yleisemmällä pelillä, että saisi jotain hajua suorituskyvystä.
Eikö tämä ollut vähän ristiriitaista? Vuodot tulevat aina tällä pelillä ja silti peli on liian harvinainen ollakseen vertailukelpoinen? :think:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Itsellä ei ole hajuakaan ko. pelistä joten ei mitään käryä millä tämä pyörii ja millä ei. Muistan vaan että taisi olla ekoja DX12 pelejä?
Sitähän se on. Silti Ashesissa on vain erikseen cpu ja gpu painotteinen benchmark, siitä saa testidatan kivasti pihalle ja tulokset on mukavan yhtenäisiä, eli ei tarvitse n+1 ajoa hajonnan takia.

Edit: ja online database, josta voi penkoa benchmarkin tuloksia. Se taitaa olla se isoin syy, samasta syystä se final fantasykin taitaa aina olla ekojen vuotojen testinä.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Riittää pasianssiin kuten kaikki muutkin intelin tekeleet. Vanha S3 Virge hoitaa myös pasianssin ja vähemmällä virralla
Riittänee hyvin skaalautuviin peleihin kuten War Thunder erinomaisesti 1080p resolla. Itse olen läppärillä pelaillut tuota Intel HD4000 integroidulla 1600*900 resolla ja justiinsa saa reilut 30fps kaikki detailjit nollissa.
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
1 404
2. genin mobile I7:n HD3000:lla on tullu itekin pelailtua. Ei se tehokkain ole, mutta kyllä sillä monikin peli toimii. Eron Radeon 7670M:ään on kyl huomattava jolloin graffoja pystyi nostamaan.
Tuubaa se kuitenkin on, etteikö iGPU:lla olisi voinut pelata jo pidemmänkin aikaa muutakin kuin pelkkää pasianssia.
Kuten toisessa ketjussa mainitsin, Intelin Iris Prot vastaavat monissa testeissä tehoiltaan Geforce GTX 295:sta. Eli 2009 vuoden huippumallia tuplaohjaimella. Pasianssi ilmestyi 1990. Pasianssi toimi jo vuonna 1990 hyvin 1987 vuoden keskitason näytönohjaimilla, ehkä joskus 1985 olivat huippua. iGPU:t siis nykyään 2009 vuoden huippuohjaimen tehoisia (jopa). Pasianssihuutelijat eivät ilmeisesti näe, että tuossa 1985-2009 tapahtunut melkoista kehitystä GPU-puolella (ja siis puhutaan nyt huippumalleista sillä aikavälillä)..
 

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Miksi AINA tällä pelillä nämä vuodot... Voisi tulla jollain hieman yleisemmällä pelillä, että saisi jotain hajua suorituskyvystä.
Syynähän on varsin yksinkertaisesti se, että pelin tekijä pitää scoreboardia sivustollaan benchmark tuloksista, joista nämä vuodot tallentuvat. Samahan on esim timespy, sisoft sandra yms tuloksien kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 440
Viestejä
4 161 809
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom