Intel Management Engine poisto

Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
12
Onko kukaan muu kokeillut poistaa Intelin management enginea? Itse poistin omasta koneestani management enginen ongelmitta kokonaan. Raspberry Pi:llä flashasin BIOS:ssin uudestaan. GitHub - corna/me_cleaner: Tool for partial deblobbing of Intel ME/TXE firmware images Nicolan scripti osaa poistaa ME:nen kokonaan, sekä pistää AltMEDisableMeBitin, jolloin management engine suorittaa vain BUP moduulin joka on "pakollinen" muuten kone sammuu 30min kuluttua.)
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Onko kukaan muu kokeillut poistaa Intelin management enginea? Itse poistin omasta koneestani management enginen ongelmitta kokonaan. Raspberry Pi:llä flashasin BIOS:ssin uudestaan. GitHub - corna/me_cleaner: Tool for partial deblobbing of Intel ME/TXE firmware images Nicolan scripti osaa poistaa ME:nen kokonaan, sekä pistää AltMEDisableMeBitin, jolloin management engine suorittaa vain BUP moduulin joka on "pakollinen" muuten kone sammuu 30min kuluttua.)
Kokonaan ja kokonaan. Pelkästään linkin otsikkokin kertoo että partial deblobbing.

Jottei pahasti OT niin itse olen poistanut kokonaan. Asensin koneeseen AMD:tä. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
12
Kokonaan ja kokonaan. Pelkästään linkin otsikkokin kertoo että partial deblobbing.

Jottei pahasti OT niin itse olen poistanut kokonaan. Asensin koneeseen AMD:tä. ;)
Nojoo hieman huono sanavalinta, eihän tuota ihan kokonaan saa kuin Core 2 vehkeistä ja sitä vanhemmista. Mutta eipä tuo AMD vaihto paljoa lämmitä, koska heillä on vastaava tuote (AMD Platform Security Processor), jolla on täysin samat oikeudet kuin me:llä.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Nojoo hieman huono sanavalinta, eihän tuota ihan kokonaan saa kuin Core 2 vehkeistä ja sitä vanhemmista. Mutta eipä tuo AMD vaihto paljoa lämmitä, koska heillä on vastaava tuote (AMD Platform Security Processor), jolla on täysin samat oikeudet kuin me:llä.
Amd versio ei ole samalla tavalla buginen kuin intelin versio?.Toi ei myöskään taida olla jokaisessa prossussa vaan ainoastaan apuissa ja niissä tulevissa pro versioissa?.
 
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
Amd versio ei ole samalla tavalla buginen kuin intelin versio?.Toi ei myöskään taida olla jokaisessa prossussa vaan ainoastaan apuissa ja niissä tulevissa pro versioissa?.
PSP löytyy kaikista AMD:n Carrizon (2015) jälkeen julkaistuista prosessoreista / APU:ista sekä näytönohjaimista.
Toiminnallisuus hyvin pitkälti ME:tä vastaava, vaikkakin toteutus onkin erilainen. Bugisuudesta vaikea sanoa mitään kun firmwaret on kryptattu.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
PSP löytyy kaikista AMD:n Carrizon (2015) jälkeen julkaistuista prosessoreista / APU:ista sekä näytönohjaimista.
Toiminnallisuus hyvin pitkälti ME:tä vastaava, vaikkakin toteutus onkin erilainen. Bugisuudesta vaikea sanoa mitään kun firmwaret on kryptattu.
oman käsityksen mukaan toi on vain osassa apu piireissä?.Intelillä taas toi ME on joka prossussa ja automaattisesti päällä melkein joka läppärissä ja oem pöytäkoneessa.Taitaa olla vaikeaa löytää intelin konetta jossa se ei ole päällä.. :D

/selvennys
Amd:n prossut voi ehkä tukea psp:tä mutta eikös toi tarvitse softaa käyttikseen että toimii kun taas toi intelin me toimii heti kun käynnistää koneen eli koneeseen pääsee kiinni tota kautta vaikka siinä ei olisi edes levyä asennettu
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
PSP löytyy Carrizosta / Bristol Ridgestä, Stoney Ridgesta, Zeppelinistä, Pinnacle Ridgestä ja Ravenista, sekä Fijistä ja sitä uudemmista GPU:ista.
PSP on rautaa eikä se tarvitse erillistä ohjelmistoa muuten kuin esim. sen satunnaislukugeneraattorin käyttämiseksi.

Esim. Ryzeneilla PSP on ensimmäinen asia mikä käynnistyy (ennenkuin emolevyn biospiiriä on edes luettu) ja ilman sitä mikään ei toimi. Kaikki rautakonfiguraatioon liittyvät asiat hoidetaan ja voidaan hoitaa ainoastaan sen kautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 876
Viestejä
4 205 278
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom