Intel lopettaa takuuta ylikellotukseen tarjonneen Performance Tuning Protection Plan -palvelun

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 450
Intel on ilmoittanut lopettavansa PTPP-palvelun, jolla se on tarjonnut takuupalveluita ylikellottajille. Oletuksena prosessorin ylikellottaminen evää automaattisesti takuun.
Intelin mukaan ihmiset ylikellottavat nykypäivänä niin hyvällä itsevarmuudella, että palvelun kysyntä on kutistunut liian pieneksi sen ylläpitämiseksi.

Lähde: EOL HOME
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
...jolla se takuuta ylikellottajille

En ymmärrä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Mun mielestä mä luin että Intelin omissa jutuissa oli mainittu vain että ylikellotus VOI aiheuttaa takuun raukeamisen.

Esim. How to Overclock Your Unlocked Intel® Core™ Processor
"Altering clock frequency or voltage may void any product warranties and reduce stability, security, performance, and life of the processor and other components. "
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 450
Mun mielestä mä luin että Intelin omissa jutuissa oli mainittu vain että ylikellotus VOI aiheuttaa takuun raukeamisen.

Esim. How to Overclock Your Unlocked Intel® Core™ Processor
"Altering clock frequency or voltage may void any product warranties and reduce stability, security, performance, and life of the processor and other components. "
Tuossa lainaamassasi lauseessa puhutaan kellotaajuuden tai jännitteen muuttamisesta, minkä voi helposti tulkita muotoon "saat alikellottaa ja -voltittaa, mutta ylikellotus ja ylivoltitus evää takuun"

edit:
Q): Are using Overclocking and enabling Intel® XMP, which is a type of memory overclocking, and using it beyond the given specifications covered under warranty?

Altering the frequency and/or voltage outside of Intel specifications may void the processor warranty. Examples: Overclocking and enabling Intel® XMP, which is a type of memory overclocking, and using it beyond the given specifications may void the processor warranty. If an overclocked processor was enrolled in the Performance Tuning Protection Plan (PTPP), the protection plan will cover processor replacement only, not memory replacement.

Eiköhän nuo ole muotoiltu noin kuin ovat, jotta mikäli Intel katsoo ylikellotuksen hajottaneen jotain, se evää takuun.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Intel on ilmoittanut lopettavansa PTPP-palvelun, jolla se on tarjonnut takuupalveluita ylikellottajille. Oletuksena prosessorin ylikellottaminen evää automaattisesti takuun.
Intelin mukaan ihmiset ylikellottavat nykypäivänä niin hyvällä itsevarmuudella, että palvelun kysyntä on kutistunut liian pieneksi sen ylläpitämiseksi.
Ei ainakaan itselläni ole ikinä CPU hajonnut ylikellotuksen takia ja tässä on koneita kasattu useammalla vuosikymmenellä. (tosin en harrasta extreme ylikellottamista ja pidän aina huolen siitä, että jäähdytykset on tarpeeksi järeitä). Kerran olen onnistunut taivuttamaan CPU pinnin siten, että ei mene enää paikalleen, mutta sain sen itse pinseteillä korjattua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 476
Viestejä
4 163 520
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom