Koneenpäivityskuume on päässyt iskee ja haaveena olisi nyt päivitellä koneen runko nykyaikaan.
Tovin aikaa olen jo seuraillut AMD vs Intel vääntöä ja omasta puolestani olen kallistunut hieman Intelin suuntaan. Pääpaino koneella on pelaamisessa. Kellotusta en ole harrastanut, mutta sen voisi jättää optioksi jos myöhemmin tarvii hieman lisätehoja.
CPU: Intel i7-9700K - Gigantissa 389e
Jäähy: Ehdotuksia otetaan vastaan, n. 50e hintaluokassa. Hiljaisuus on plussaa.
Emolevy: ASUS Prime Z390-A 200-220e
- Täytyy olla S/PDIF out liitäntä, jotta pääsen ikivanhasta erillisestä äänikortista eroon
- Mielellään laadukas emolevy järkihintaan. Asuksessa ainakin on 3v takuu.
Muistit: G.SKill Ripjaws V DDR4 RAM 16 GB muisti (musta) - Muisti 149e
- Sampsan videosta bongatut muistit. Ainakin Ryzeneille suositeltiin tiukoilla latensseilla, mutta en tiedä sitten onko Intelin kohdalla niin tärkeää
Virtalähde: Ehdotuksia otetaan vastaan
GPU: Päivitän myöhemmin, atm. GTX 1070.
Kotelo: Vanhalla mennään, Fractal R4
SSD: Vanhalla mennään, Samsung 850 EVO
Vanha buildi löytyy kokonaisuudessaan tuosta profiilikuvan alta.
Eli Cpu+jäähy, emolevy, muistit ja virtalähde on menossa vaihtoon. Näytönohjaimen suhteen seurailen vielä markkinoita pidempään. Ideoita oisko noissa mun komponenttivalinnoissa kehittämisen varaa tai mahdollisesti säästämisen paikka?
Tovin aikaa olen jo seuraillut AMD vs Intel vääntöä ja omasta puolestani olen kallistunut hieman Intelin suuntaan. Pääpaino koneella on pelaamisessa. Kellotusta en ole harrastanut, mutta sen voisi jättää optioksi jos myöhemmin tarvii hieman lisätehoja.
CPU: Intel i7-9700K - Gigantissa 389e
Jäähy: Ehdotuksia otetaan vastaan, n. 50e hintaluokassa. Hiljaisuus on plussaa.
Emolevy: ASUS Prime Z390-A 200-220e
- Täytyy olla S/PDIF out liitäntä, jotta pääsen ikivanhasta erillisestä äänikortista eroon
- Mielellään laadukas emolevy järkihintaan. Asuksessa ainakin on 3v takuu.
Muistit: G.SKill Ripjaws V DDR4 RAM 16 GB muisti (musta) - Muisti 149e
- Sampsan videosta bongatut muistit. Ainakin Ryzeneille suositeltiin tiukoilla latensseilla, mutta en tiedä sitten onko Intelin kohdalla niin tärkeää
Virtalähde: Ehdotuksia otetaan vastaan
GPU: Päivitän myöhemmin, atm. GTX 1070.
Kotelo: Vanhalla mennään, Fractal R4
SSD: Vanhalla mennään, Samsung 850 EVO
Vanha buildi löytyy kokonaisuudessaan tuosta profiilikuvan alta.
Eli Cpu+jäähy, emolevy, muistit ja virtalähde on menossa vaihtoon. Näytönohjaimen suhteen seurailen vielä markkinoita pidempään. Ideoita oisko noissa mun komponenttivalinnoissa kehittämisen varaa tai mahdollisesti säästämisen paikka?
Viimeksi muokattu: