Intel kaappasi grafiikkapiiriensä taustatueksi AMD:n markkinointijohtajan

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585


AMD:n markkinointijohtaja Chris Hook vaihtaa leiriä ja aloittaa Intelillä, jossa hänen tehtävänään on grafiikkapiirien markkinointi.

Hookin viimeisin titteli AMD:llä oli Senior Director of Global Product Marketing ja hän oli vastuussa yhtiön koko tuoteportfolion markkinoinnista. Intelillä uusi toimenkuva on Discrete Graphics and Visual Technologies Marketing ja uusi työ viittaa vahvasti Intelin tulevaan itse kehittämään erillisgrafiikkapiiriin ja sen markkinointiin.

Hook seuraa Intelille AMD:n entisen grafiikka-arkkitehti Raja Kodurin jalanjälkiä, joka irtisanoutui AMD:lta viime syksynä ja siirtyi Intelille. Myös AMD:n Zen-arkkitehtuurin kehittänyt prosessoriarkkitehti Jim Kellerin ilmoitettiin viime viikolla siirtyvän Teslalta Intelille.

 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Chris Hook on itselleni hyvin tuttu kaveri AMD-ajoilta ja vuodesta 2004 lähtien, ennen markkinointipomon virkaa hoiti lehdistösuhteita ensin Euroopassa ja sitten maailmanlaajuisesti. Toivottavasti hänen myötään suhteet Inteliin paranevat nykyisestä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Noh! Nyt kyllä iso pyörä lähtee liikkeelle...
Intelillä on ollut jonkin verran virityksiä aikaisemminkin erillisten graffapiirien julkaisuun, mutta ovat yleensä kaatuneet heikohkoom ajuritukeen Intelin osalta verrattuna Atiin ja Nvidiaan... siis useampi vuosi ennenkuin amd osti ATIn.

Mutta nyt Intel on kyllä ostanut taloon kovia nimiä, joten ehkä sieltä tulee ulos ihan kelpo rautaa tällä kertaa. Tosin pääpaino lienee embedded systeemeissä ja tekoäly/hahmontunnistus ja ehken businespuolen graffantuotannossa. Lienee helpommin tuottavaa kuin pelien ajureiden konfaaminen.
Ja Intel halunnee omiin prossiin mieluummin oman talon graffapiirejä AMD:n sijaan joten arvailut sen suhteen näyttäisivät osuvan kohilleen.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
100
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö tämä ole hiukan huonoa aikaa Intelillä lähteä urheilemaan erillisgrafiikkapiirien kanssa..? Todennäköisesti arkkitehtuurin ja ajurien toimivuuden suhteen ollaan joka tapauksessa alkuun perässä hommaa vuosia tehneistä toimijoista. Samaan aikaan aimmin grafiikkapiireihin potentiaalista etua tuonut ylivoima valmistustekniikan suhteen on kutistunut, joten uskottavan piirin aikaansaaminen on huomattavasti haastavampaa...?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö tämä ole hiukan huonoa aikaa Intelillä lähteä urheilemaan erillisgrafiikkapiirien kanssa..? Todennäköisesti arkkitehtuurin ja ajurien toimivuuden suhteen ollaan joka tapauksessa alkuun perässä hommaa vuosia tehneistä toimijoista. Samaan aikaan aimmin grafiikkapiireihin potentiaalista etua tuonut ylivoima valmistustekniikan suhteen on kutistunut, joten uskottavan piirin aikaansaaminen on huomattavasti haastavampaa...?
Tuskin se ainakaan otollisemmaksi on myöhemmin muuttumassa
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
100
Tuskin se ainakaan otollisemmaksi on myöhemmin muuttumassa
Se on totta, mutta jälkiviisastelen esim. 500/7000-sarjoja vastaan Intelin silloin ylivoimasella 22nm prosessilla tehtyä näytönohjainta. Tätä olisi kehitelty sukupolvi tai pari, sitten 2015 oltaisiin isketty 900/300-sarjoja vastaan Intelin arkkitehtuureiltaan ja ajureiltaan hyvän aikaa kypsynyt 14nm GPU. Se olisi potentiaalisesti ollut kova pommi markkinoille...? Nyt tällaisen hypoteettisen valmistusprosessiedun saaminen on jo myöhäistä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Toisaalta kehitys on rauhoittunut cpu puolella, joten kannattanee lähteä gpu junaan.
Ja Intelin tavoitteet lienevät jossain ihan muualla kuin pelipuolella. Graffakortteja käytetään firmoissa raskaaseen laskemiseen ja Intel on menettänyt asemia palvelipuolella Nvidian laskentafarmeille. Siellä liikkuu isot rahat, joten Intelin on pakko jos aikoo säilyttää yrityspuolella asiakkaansa!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
124
Alkaa pikkusen tuntumaan, että Intelillä on vähän hätä kädessä ja nyt palkataan kilpailijoilta hyvät tekijät omaan tiimiin
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
35
Alkaa pikkusen tuntumaan, että Intelillä on vähän hätä kädessä ja nyt palkataan kilpailijoilta hyvät tekijät omaan tiimiin
paras kai kääriä hihat ja ryhtyä toimeen kun resurssit on vielä olemassa aikaa kehittää sekä kokeneet tyypit saatavilla projektin alun vauhdittamiseen
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
957
Alkaa pikkusen tuntumaan, että Intelillä on vähän hätä kädessä ja nyt palkataan kilpailijoilta hyvät tekijät omaan tiimiin
Hyvät ja hyvät, muistuu ainakin mieleen "poor volta" ja muut aivopierut mitä AMD:n markkinointi on saanut aikaiseksi viime aikoina. Näkisin, että tämä on vain hyvä asia AMD:lle, ja vähemmän hyvä Intelille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 022
Tuskin se ainakaan otollisemmaksi on myöhemmin muuttumassa
Nojaa.

DX12, Vulkan jne. vähentävät grafiikka-ajureiden merkitystä jatkuvasti. Jos siellä on aloitettu nyt oikeasti tosissaan graffapiirien (rinnakkaislaskenta-arkkitehtuurin) työstäminen, niin parin vuoden päästä saadaan ulos ehkä oikeita tuotteita.

Ja silloin valtaosa uusista peleistä on moderneilla graffa-apeilla pyörivää kamaa, jolloin koko DX11 ajurisoppa voidaan vaan unohtaa suorituskyvyn osalta ja keskittyä pelkästään siihen, että tehdään jotenkin toimiva DX11 toteutus (suorituskyvyllä ei legacypelien tapauksessa ole niin paljon väliä, pyörii siltikin tarpeeksi hyvin) ja toisaalta modernien graffa-apien suhteen optimointi on enempi siellä pelidevaajien puolella.

Ja sen devaajapuolen tukeminen taas Inteliltä onnistuu erinoimaisesti, koska heillä on valmiiksi isot konsulttiporukat jotka tekevät hommia softatalojen kanssa ja siellä on jo valmiiksi hyvät suhteet Epicin, Unityn, Ubin ja EA:n kanssa ja resursseja riittää siihen, että laajennetaan CPU-puolelta GPU-puolelle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 061
Viestejä
4 190 380
Jäsenet
70 857
Uusin jäsen
Henkka9001

Hinta.fi

Ylös Bottom