No on se omituista, että pelejä pitäisi ajuripuolella optimoida. Eikö se ole pelintekijöiden asia optimoida pelikoodinsa? Miksi vielä erikseen pitäisi optimoida ajureita tiettyjä pelejä varten? Kuulosta jotenkin aivan väärältä. Ikäänkuin pelintekijät olisivat tehneet jotain väärin tai huonosti, vai onko niissä ajureissa todella jotain vikaa, mikä tulee esiin vasta jonkin pelin myötä? Silloin kyseessä olisi pikemminkin ajurin optimointi ja nuo ilmoitetut prosentit (assassins creed +7% jne.) olisivat vain seurausta yleisistä optimoinneista, eikä varsinaisesti tiettyä peliä varten tehty muutoksia. No enpä tiedä miten on. Kuulostaa oudolta.Mun on kohtuullisen helppo uskoa, että halutessaan Intel kyllä saa aikaan ihan ok GPU rautaa nopeasti vaikka sillä puolella saa takamatkasta tulla tovin. Eniten mua huolestuttaa se ajuripuoli, siellä on vitusti koodia ja vaikka paljon on pelikohtaisia optimointeja, niin tuskimpa mikään tiimi on niin nero että kurovat sitä etumatkaa heti.Intel uskovaisen elämä on kun Flat Earth porukan vastaava... Varmasti kilpailukykyisiä? Yhtään tuotetta ei ole edes lähipiiriissä siintämässä ja kilpailukyvystä jauhaa??? Jos ajatellaan reaalitilannetta niin Intelin takamatka AMD/NVidia on niin järkyttävä että min. 5-vuotta menee että pääsevät edes jotenkin samalle kierrokselle. 5-7-vuotta että saavat kilpailukykyisen tuotteen jne. Paljon vielä patenttien ym. kanssa saavat taistella luulen mä.
Paperilla/teoriassa peleille hyvä rauta voi feilata todella pahasti käytännössä, vaikka GPGPU puoli toimisi todella hienosti.