• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Innohome Charlie-1 EV -latausasema, Multitronic, 249e

halpa on, mutta yksivaiheinen = todella hidas. ehkä johonkin plugarin yönylilataukseen passeli.
Mukana ei myöskään tule latausjohtoa, joka on min 150e siihen päälle
 
Ihan ok tarjous esim. useimpien plugarien tai Nissan Leafin lataukseen, jotka toistaiseksi lataa vain yhdestä vaiheesta ja Leaf nimenomaan hyötyy tuosta 32A kyvystä(se, että löytyykö sitä kykyä omasta keskuksesta on toinen tarina).

Vaatii toki kaveriksi type2-liittimillä olevan johdon, mutta sellainen tulee 90%:sta ladattavien mukana valmiiksi.
 
halpa on, mutta yksivaiheinen = todella hidas. ehkä johonkin plugarin yönylilataukseen passeli.
Mukana ei myöskään tule latausjohtoa, joka on min 150e siihen päälle

Oma 64kwh sähkäri lataa tollasella 32A 20%->100% n. 10h, sama sukosta n.30h. Ihan pätevä vehje muutaman vuotta vanhan Korealaisen omistajalle kun niissä ei kolmivaihelatureita ollut.
 
Ihan ok tarjous esim. useimpien plugarien tai Nissan Leafin lataukseen, jotka toistaiseksi lataa vain yhdestä vaiheesta ja Leaf nimenomaan hyötyy tuosta 32A kyvystä(se, että löytyykö sitä kykyä omasta keskuksesta on toinen tarina).

Vaatii toki kaveriksi type2-liittimillä olevan johdon, mutta sellainen tulee 90%:sta ladattavien mukana valmiiksi.
Useimmissa tulee vain schuko pistokkeella varustettu 10A latauslaite, tuohon tarvii type2-type2 kaapelin.
Oma 64kwh sähkäri lataa tollasella 32A 20%->100% n. 10h, sama sukosta n.30h. Ihan pätevä vehje muutaman vuotta vanhan Korealaisen omistajalle kun niissä ei kolmivaihelatureita ollut.
Asensitko jälkikäteen laturin? Vaatinee sähkötauluun sulakepäivityksen, autolämmitystolpan/paikan sulakkeet on usein max 16A. Meneekö samalla kaapeloinnilla, vai vaatiiko jämerämpää kaapelia keskuksen ja latauspaikan välille?
 
km/h tosiaankin uusi vauhdin merkitys tuollekin tullut, latausvauhti tai latausnopeus kun suuntakin ilmoitetaan eli autoon.
 
Asensitko jälkikäteen laturin? Vaatinee sähkötauluun sulakepäivityksen, autolämmitystolpan/paikan sulakkeet on usein max 16A. Meneekö samalla kaapeloinnilla, vai vaatiiko jämerämpää kaapelia keskuksen ja latauspaikan välille?

Huonosti ilmaistu, sorry. Meillä on taloyhtiön puolesta 6x 22kw tolpat mutta oma auto ottaa yksivaihe 32A sisään, eli about saman verran mihin tää tarjouksen latausasema pystyisi.
 
Erittäin hyvä tarjous ja hyvin riittää 1-vaiheinen normi sähköautoilussa ihan hyvin.
 
Ja näköjään lataa "neljää kymppiä" ??? :D
32A maksimilatausvirta (7,2kW) = 40 km/h
Voiko "km/h" tässä tapauksessa tarkoittaa ladattua matkaa tunnissa eli tunnin latauksella pääsisi 40 kilometrin matkan?? En ollut tuollaista merkintää aiemmin nähnyt...
Jos sähköauton tai plugarin kulutus olisi keskimäärin vaikka 20 kWh/100 km, niin silloin 40 kilometriä varten tarvitaan keskimäärin 8 kWh. Tuo onnistuisi ehkä pienikulutuksisella autolla hitaasti ajettaessa.
 
Voiko "km/h" tässä tapauksessa tarkoittaa ladattua matkaa tunnissa eli tunnin latauksella pääsisi 40 kilometrin matkan?? En ollut tuollaista merkintää aiemmin nähnyt...
Jos sähköauton tai plugarin kulutus olisi keskimäärin vaikka 20 kWh/100 km, niin silloin 40 kilometriä varten tarvitaan keskimäärin 8 kWh. Tuo onnistuisi ehkä pienikulutuksisella autolla hitaasti ajettaessa.

Jeps, näin itsekin ajattelin. Toisaalts ihan passeli tapa ilmaista ladatun sähkön riittävyys matkana per ladattu aika.
 
Hyvin harvalla pientalossa asuvalla on mahdollista saavuttaa tuota 7,2kW lataustehoa, 50+A liittymällä ehkä siinä ja siinä mutta sekin käytännössä tarkoittaisi että liittymän koko olisi lähtökohtaisesti reilusti ylimitoitettu. Ja 32A yhdelle vaiheelle on ihan posketon vinokuorma jopa silloin.
3,6kW rajoitettuna ei tarvitse alkaa uusimaan lämmityspistorasian kaapeleita ja saa ihan kohtalaisesti rangea päivittäisiin ajoihin joten jos se riittää niin silloin varmasti ihan hyvä ostos.
 
22kW tolppa on 3x32A. Eli jos ne olemassa olevat toimii kuten pitää, saat jo nyt ulos 7,4kW(1x32A)

enkös mä just niin kirjoittanut? :) sopii siis ihan hyvin myös täyssähkön lataukseen plugarien lisäksi.
 
halpa on, mutta yksivaiheinen = todella hidas. ehkä johonkin plugarin yönylilataukseen passeli.
Mukana ei myöskään tule latausjohtoa, joka on min 150e siihen päälle
Plugareiden mukana tulee usein 6-8A schukolaturi eli tuohan aika lailla puolittaa latausajan. Esimerkiksi Mitsubishin Outlanderin/Eclipsen lataaminen vie alkuperäisellä laturilla reilu 5h niin onhan tuo merkittävä ero ihan arkikäytössä (töistä kotiin tyhjällä akulla niin iltaa varten kerkeää lataamaan täyteen).

Kiitos vinkistä, tilaukseen meni.
 
Plugareiden mukana tulee usein 6-8A schukolaturi eli tuohan aika lailla puolittaa latausajan. Esimerkiksi Mitsubishin Outlanderin/Eclipsen lataaminen vie alkuperäisellä laturilla reilu 5h niin onhan tuo merkittävä ero ihan arkikäytössä (töistä kotiin tyhjällä akulla niin iltaa varten kerkeää lataamaan täyteen).

Kiitos vinkistä, tilaukseen meni.
En plugareista niin tiedä, mutta sähkiksissä tuntuu noi schukot olevan "vain väliaikaiseen hätälataukseen", tms.
 
En plugareista niin tiedä, mutta sähkiksissä tuntuu noi schukot olevan "vain väliaikaiseen hätälataukseen", tms.
Plugareissa ne yleensä mukana tulevat schukot on nimeltään ”tilapäislatureita” joiden teho 6-10A välillä (eli voi turvallisesti kytkeä 16A sulakkeen perään normitöpsykkään pidemmäksi aikaa). Varsin päteviä laitteita plugarien yönylilataukseen, mutta 16A laturilla saa samalle päivälle nopeasti lisää sähköajoa.

Reilun vuoden lataillut pelkästään tilapäislaturilla ja sähköajon osuus kokonaisajista yli 90%, nousee tämän uuden laturin myötä siitäkin - ja näillä prosenteilla uusi akusto luultavasti tulossa (>70% kunto 160 000km/8v takuu, nyt 17kk/22k km mittarissa ja akku 91%).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 543
Viestejä
4 539 847
Jäsenet
74 820
Uusin jäsen
Niemi_81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom