IMAP-sähköpostilin käyttöönotto ei onnistu (DNA-Welho)

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 083
En saa Welho-sähköpostitiliäni muotoa etunimi.sukunimi@welho.com toimimaan asiakasohjelmassa. Tili on ollut toiminnassa vuodesta 2002-2003 asti, ja vaikka asiakkuus DNA:n kanssa (onneksi) päättyi vuonna 2009, jättivät he palveluksena pitkäaikaisen sähköpostiosoitteeni ilmaiseen "ylläpitotilaan", ja se onkin toiminut normaalisti webmailin kautta. Olen ollut taas jokusen vuoden DNA:n asiakas talokaistan kautta, ja olen pariin otteeseen koittanut asentaa tilin Office Outlookiin, mutta se ei hyväksy tiliä millään kokeilemillani asetuksilla. Olen kokeillut DNA:n sivujenne mukaisilla palvelinasetuksilla:
IMAP Saapuva palvelin: imap.welho.com SSL-salattu portti: 993
Lähtevät palvelimet SMTP Lähtevä palvelin: smtp.welho.com TLS-salattu portti: 465 (autentikointi).
sekä myös
Sähköpostin lähtevän postin palvelin on smtp.dnainternet.net
Sähköpostin saapuvan postin palvelin on mail.dnainternet.net
(Webmailin ohjeet ja asetukset | DNA)

DNA:lta sain sähköpostitse asiassa vain tyypillisen "haista paska" -vastauksen:
"...kiitos viestistäsi. Onnistuuko kirjautuminen kuitenkin normaalisti täältä DNA Welho Webmail :: Welcome to DNA Welho Webmail ? (*kerroin yhteydenotossa, että onnistuu, miksi siis vittuilla esittämällä asia kysymyksen muodossa uudestaan?) Jos kirjautuminen ei onnistu täältäkään, kerrothan vielä asiakasnumerosi tai syntymäaikasi viestiketjun vastauksena.

Mikäli ylläolevan sivun kautta kirjautuminen onnistuu normaalisti, pyytäisin tapauksessasi olemaan yhteydessä yhteistyökumppaniimme Fiksariin. He voivat tarvittaessa ottaa etäyhteyden koneellesi.
Fiksari DNA:n asiakkaille p. 0600 305060 (2,33 €/min + mpm/pvm)."

Juuh, kiitos ei. DNA:n ja sen asiakaspalvelun tason tuntien ennustan, että siellä on joku kymppiluokkalainen tukityöllistetty jaarittelija niin, että laskua tulee vähintään 40 minuutin edestä ja tuloksena todetaan, että eihän tämä tosiaan näytäkään toimivan ja että vika on luultavasti DNA:lla.
 
En saa Welho-sähköpostitiliäni muotoa etunimi.sukunimi@welho.com toimimaan asiakasohjelmassa. Tili on ollut toiminnassa vuodesta 2002-2003 asti, ja vaikka asiakkuus DNA:n kanssa (onneksi) päättyi vuonna 2009, jättivät he palveluksena pitkäaikaisen sähköpostiosoitteeni ilmaiseen "ylläpitotilaan", ja se onkin toiminut normaalisti webmailin kautta. Olen ollut taas jokusen vuoden DNA:n asiakas talokaistan kautta, ja olen pariin otteeseen koittanut asentaa tilin Office Outlookiin, mutta se ei hyväksy tiliä millään kokeilemillani asetuksilla. Olen kokeillut DNA:n sivujenne mukaisilla palvelinasetuksilla:
IMAP Saapuva palvelin: imap.welho.com SSL-salattu portti: 993
Lähtevät palvelimet SMTP Lähtevä palvelin: smtp.welho.com TLS-salattu portti: 465 (autentikointi).
sekä myös
Sähköpostin lähtevän postin palvelin on smtp.dnainternet.net
Sähköpostin saapuvan postin palvelin on mail.dnainternet.net
(Webmailin ohjeet ja asetukset | DNA)

DNA:lta sain sähköpostitse asiassa vain tyypillisen "haista paska" -vastauksen:
"...kiitos viestistäsi. Onnistuuko kirjautuminen kuitenkin normaalisti täältä DNA Welho Webmail :: Welcome to DNA Welho Webmail ? (*kerroin yhteydenotossa, että onnistuu, miksi siis vittuilla esittämällä asia kysymyksen muodossa uudestaan?) Jos kirjautuminen ei onnistu täältäkään, kerrothan vielä asiakasnumerosi tai syntymäaikasi viestiketjun vastauksena.

Mikäli ylläolevan sivun kautta kirjautuminen onnistuu normaalisti, pyytäisin tapauksessasi olemaan yhteydessä yhteistyökumppaniimme Fiksariin. He voivat tarvittaessa ottaa etäyhteyden koneellesi.
Fiksari DNA:n asiakkaille p. 0600 305060 (2,33 €/min + mpm/pvm)."

Juuh, kiitos ei. DNA:n ja sen asiakaspalvelun tason tuntien ennustan, että siellä on joku kymppiluokkalainen tukityöllistetty jaarittelija niin, että laskua tulee vähintään 40 minuutin edestä ja tuloksena todetaan, että eihän tämä tosiaan näytäkään toimivan ja että vika on luultavasti DNA:lla.

Millä tekniikalla sun nettiyhteys toimii?
 
DNA taloyhtiölaajakaista, eli taitaa olla valokuitu. Talo valmistunut ~2014 ja yhteys tulee sähkökaapin RJ45-noususta.

No ei ollu sitten siitä kyse, mitä arvelin, eli DNA:lla mobiililaajakaistassa eri SMTP-palvelin käytössä kuin muissa yhteyksissä...
 
Oma veikkaus on, että kun ovat aikoinaan laittaneet tuon tilin ilmaiseen ylläpitoon, niin samalla sen toiminnallisuus estetty muuten kuin webmailin kautta. Tällä ketjulla halusin vielä lähteä asiaa varmistelemaan, ennen kuin lähden lujemmin vaatimaan DNA:ta paneutumaan ongelman korjaamiseen.
 
Eikös tuo etunimi.sukunimi ole Welhossa alias ja postit pitää hakea sillä oikealla postitunnuksella? Näin muistelen.
 
Onko siinä sähköpostiohjelmassa käyttäjätunnus varmasti oikein?

Useinhan se on defaulttina joku viritys etunimi/sukunimi-combosta. Esim. Pentti Pulliaisella käyttäjätunnus voisi olla "pepullia" tms. eikä pentti.pulliainen.
 
Eikös tuo etunimi.sukunimi ole Welhossa alias ja postit pitää hakea sillä oikealla postitunnuksella? Näin muistelen.

Jep, mä olen kokeillut myös sillä muotoa käyttäjätunnus@welho.com olevalla osoitteella. Se erikoisuus tuossa, että jos yritän syöttää kokeeksi esim. vanhaa poistunutta Elisan sähköpostia, niin Outlook antaa seuraavassa ruuduissa syöttää itse osoitteesta erikseen käyttäjätunnuksen, mutta tällä DNA:n osoitteella se ei sitä vaihtoehtoa tarjoa. Oletan, että haistelee palvelimelta, mitä vaaditaan?
 
Jep, mä olen kokeillut myös sillä muotoa käyttäjätunnus@welho.com olevalla osoitteella. Se erikoisuus tuossa, että jos yritän syöttää kokeeksi esim. vanhaa poistunutta Elisan sähköpostia, niin Outlook antaa seuraavassa ruuduissa syöttää itse osoitteesta erikseen käyttäjätunnuksen, mutta tällä DNA:n osoitteella se ei sitä vaihtoehtoa tarjoa. Oletan, että haistelee palvelimelta, mitä vaaditaan?

Mielestäni käyttäjätunnus pitää erikseen laittaa johonkin lootaan. Ja käyttäjätunnuksessa ei ole mitään ät welho dot com loppua vaan se on tyyliä "pimpelipom".
 
Oletko kokeillut muita ohjelmia? Itse olen Androidissa käyttänyt BlueMailia ja Windows 10:ssä Thunderbirdiä.

Onko VPN käytössä? Joskus muistelen että lähtevien kanssa oli ongelmia mikäli VPN.
 
Oletko kokeillut muita ohjelmia? Itse olen Androidissa käyttänyt BlueMailia ja Windows 10:ssä Thunderbirdiä.

Onko VPN käytössä? Joskus muistelen että lähtevien kanssa oli ongelmia mikäli VPN.

Ai perkele piti toi VPN vielä poissulkea 100-prosenttisesti. Unohtui. :) Tosin Outlook on splittunneloituna ohittamaan se.

muoks: Juu, ei vaikutusta.
 
Mielestäni käyttäjätunnus pitää erikseen laittaa johonkin lootaan. Ja käyttäjätunnuksessa ei ole mitään ät welho dot com loppua vaan se on tyyliä "pimpelipom".

Juu, näin itsekin asian ymmärrän. Missään vaiheessa tuota welhon osoitteen setuppia niiden kolmen ruudun aikana, mitä asiassa voi edetä ennen tyssäämistä, tuota ei voi syöttää mihinkään. Kuten sanoin, jos kokeilen Elisan ei-voimassaolevia vanhoja osoitteitani, niin heti sähköpostiosoitteen jälkeinen ruutu kysyy käyttistä ja salasanaa. En keksi muuta kuin koeyhteydenoton palvelimelle, mistä saa jonkinlaiset vastauksen mikä vaikuttaa setuppiin.
 
Outlookista en tiedä mut thunderbirdillä kyllä kysyy eri käyttäjätunnuksen omalle email osoitteelle kun luo configure manualy kautta.
 
Pitää löytyä sähköpostiosoitteenlisäksi käyttäjätunnus, joka ei ole yhtään sähköpostiosoitteen näköinen ja salasana tietenkin.

Muut asetukset niin kuin aloitusviestissä oli.
 
Tässä selvyyden vuoksi koko alkuasennusvelho, mitä ei voi ohittaa saadakseen Outlookin pääikkunan auki. Kuten näkyy, varsinaista käyttäjätunnusta ei voi syöttää mihinkään.

nimetön.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kun yritän lisätä Elisan sähköpostia (ei enää minulla olemassa, mutta aiemmin oli etu.suku@olen.to, mikä varmasti vielä edelleen Elisan hallussa oleva aktiivinen domaini), niin DNA-Welhon:n domainin käytöstä poiketen salasanan syöttöruutua seuraa uudenlainen käyttiksen syöttöikkuna. Ei ilmesty heti, vaan hetken laataamisen jälkeen Yhdistä-napin painamisen jälkeen. Oletan, että ottaa domainin servulle yhteyttä ja saa sieltä tietoja, mikä laukaisee käyttiksen kyselyikkunan.

nimetön2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin nyt vielä varmuudeksi puhelimella, eli uusimman Androidin uusimmalla Mikkisoftan perus-Outlook-äpillä, millä käytetään Hotmaileja, GMaileja jne. Se antaa lisätä erillisen käyttäjätunnuksen ko. osoitteeseen, minä käytän sitä oikeaa, muodosta etu.suku eroavaa tunnusta ja salasanaa. Mutta, antaa silti lopussa virheen tiliä luotaessa - luki jotain "yhteys katkaistiin tiliisi, yritä uudelleen" tai sinne päin.

Sanoisin, että viimeistään nyt aika loppuun asti taputeltu ja seuraava valitusosoite löytyy DNA:lta? Jotain siellä perseilty, ihan takuulla tavalliseen tapaan.
 
@Azaloom en tiedä, joko sait toimimaan, mutta tämä ohje toimi minulle: "Avaa windowsin vanhan mallisesta control panelista käyttäjä tilit -> Mail (outlook 2016), sähköpostitilit, lisää tili. Näin pääset määrittelemään kaikki tarvitsemasi asiat ennen kuin outlook aukeaa."

Ostin juuri äsken O365 vuodeksi ja törmäsin tuohon samaan ongelmaan, mitä sinullakin oli Outlookin ja Welhon kanssa. Tuon wanhan control panelin kautta lähti rokkaamaan, koska siellä voi antaa sen oikean käyttäjätunnuksen sähköpostiosoitteen lisäksi.
 
Täällä sama ongelma. Kokeillut nuo kaikki yllämainitut, mutta ei vaan onnistu. Löytyisikö vielä jotain kikkaa tai ohjetta? (maallikolle)
 
En ole vaivautunut itse selvittämään asiaa. Samalla kun DNA pisti osoitteen minulle ilmaiseen säilöön, kun vuosia sitten lakkasin olemasta heidän asiakkaansa, niin luultavasti samalla jotenkin estyi sen muu, kuin Webmail-käyttö. Ajattelin, etten halua riskeerata tuota ilmaisuutta, niin en valita, vaikka olenkin tällä hetkellä heidän kotilaajakaista-asiakkaansa, mutta koskaan ei tiedä kuinka pitään. On muut osoitteet käytössä.
 
Olisi tosiaan varmaan ensin syytä tarkistaa, että pitäisikö sen IMAP-yhteyden ylipäätään enää toimia? En ihmettelisi, jos sitä ei ole enää tarjolla lainkaan, kun siitä on moni muukin palveluntarjoaja luopunut kaikenlaisten tietoturvarajoitusten vuoksi.
 
Olisi tosiaan varmaan ensin syytä tarkistaa, että pitäisikö sen IMAP-yhteyden ylipäätään enää toimia? En ihmettelisi, jos sitä ei ole enää tarjolla lainkaan, kun siitä on moni muukin palveluntarjoaja luopunut kaikenlaisten tietoturvarajoitusten vuoksi.

Ainakin täällä toimii Welhon sähköpostit Welhon IMAP-osoitteella, eli voin lukea samoja viestejä niin tietokoneelta kuin kännykästä. Eli kyllä se IMAP on käytössä.

Outo juttu, jos et saa Welhoa toimimaan vaikka olet pomminvarma käyttäjätunnuksesta, salasanasta ja osoitteista? Ainakin Thunderbirdillä toimii hyvin meillä nämä pari Welho-osoitetta täällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 354
Viestejä
4 535 919
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom