Ikkunalliset / ikkunattomat kotelot

Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
114
Etsiskelin hetken koteloita kaupoista ja totesin, että käytännössä kaikissa "paremmissa" koteloissa on ikkuna. Mikä siinä on, että kaikissa koteloissa on tuo ikkuna? Itse ainakin mieluummin käytän ikkunatonta koteloa. Eikai sitä tarvitse kotelon sisään nähdä? Olenko ihan yksin näiden ajatusten kanssa eli kaikki muut pitävät näistä ikkunoista? Ikkunahan tuo painoa aika rankasti lisää. Liekö hiljaisempi vai äänekkäämpi sitten sitä en tiedä.

be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 olisi hyvän oloinen kotelo muuten mutta kun... Liekö olemassa tuon tyylisiä ikkunattomia saatavilla?
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 569
Mielummin ilman ikkunaa.

Ite en harrasta rgb valoja. Virtalähteen kaapelitkin lähinnä vaan survon sisään ilman mitään kaapelinhallintaa niin en nää ikkunaa tarpeellisena.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 310
Olenko ihan yksin näiden ajatusten kanssa eli kaikki muut pitävät näistä ikkunoista? Ikkunahan tuo painoa aika rankasti lisää. Liekö hiljaisempi vai äänekkäämpi sitten sitä en tiedä.
Aika monet kai niistä pitää, koska oletettavasti kysyntä lisännyt noita ikkunallisia. Ennen RGB-aikaa noita oli selvästi vähemmän valikoimassa, näin muistelen. Itseä hirvittää ajatus ikkunallisesta kotelosta, joutuisi alkaa säätämään kaapelit tip-top kuntoon. Ei ole mun juttu, kuin ei myöskään jatkuva pölyjen putsaus. Kunhan toimii eikä tuulettimien edessä ole mitään.

Kyllä jotku setupit on komeita sisältä ja niissä ikkuna on järkevä, mutta tosi hienot maksaakin jo ekstraa. Meitä on moneen junaan. Itse kuulun siihen vaunuun joita ulkoasu ei kiinnosta vaan se mitä siellä ulkokuoren sisällä on.

Edit:
Eikai sitä tarvitse kotelon sisään nähdä? Olenko ihan yksin näiden ajatusten kanssa eli kaikki muut pitävät näistä ikkunoista?
Jotku tykkää panostaa ulkonäköön, ja pitää koteloa näyttävästi pöydällä jne. He kai sinne sisälle haluaa nähdä. Mutta et todellakaan ole yksin näiden kanssa. Monia ei kiinnosta tuijottaa sisälle, ja kone on konkreettisesti arjessa vain se ''esillä oleva kotelo'' jossa on ne hilppeet. @Eraserr Tuolta löytyy Mikä kotelo minulle? varmasti osaajia jotka voi suositella ikkunattomia koteloita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Onko noissa muuten äänitasoissa eroa? Mietin että onko minkälainen ero fractal design meshify c kotelossa..? Hintaeroa kuitenkin nopeasti katsottuna vain 10 € (ikkunallinen vs umpinainen) ja nykyisin nuo sisuskalut ovat sen verran siistin näköisiä, ettei haittaa vaikka näkyisivät ulos.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Aika monet kai niistä pitää, koska oletettavasti kysyntä lisännyt noita ikkunallisia. Ennen RGB-aikaa noita oli selvästi vähemmän valikoimassa, näin muistelen. Itseä hirvittää ajatus ikkunallisesta kotelosta, joutuisi alkaa säätämään kaapelit tip-top kuntoon. Ei ole mun juttu, kuin ei myöskään jatkuva pölyjen putsaus. Kunhan toimii eikä tuulettimien edessä ole mitään.
Ei hätää, sillä tähänhän on keksitty ratkaisu. Tummennettu lasi takaa sen, että voi olla ikkuna, mutta sisään ei silti näe! Ei siis haittaa, vaikka kaapelit ovat vähän väärän värisiä tai roikkuvat vähän väärässä paikassa.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 198
Jotku tykkää panostaa ulkonäköön, ja pitää koteloa näyttävästi pöydällä jne.
Mulle koneen ulkonäkö noin niinkun itseisarvona on ihan se ja sama, mutta koneen sijoitus vaikuttaa. Jos kone on pöydän alla tai muuten piilossa, on tietenkin ihan sama miltä se näyttää, mutta jos kone on näkyvillä, tykkään että se on myös hieno. Toki tuo hienous on sitten kovastikin makuasia. Mulla on käytännön syistä kone pöydällä (eläimiä, katupöly jne) joten toki mulla sitten on ikkuna ja valot tuossa kotelossa kun mun silmiini ne on hienoja :)

Ja itse aiheeseen: Define R6. Kuuluu sinne "parempaan" kastiin ja saa ilman ikkunaa.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
114
Tässä onkin mukavasti tullut vastauksia, kiitokset niistä!

Sittemminhän tuo ikkuna/valobuumi hiljeni vuosiksi kunnes taas ollaan tässä tilanteessa johon päästiin 2010-luvun puolivälin aikoihin.
Itsekin muistan kun Assyilta tuli 2000-luvun alussa kovasti kuvia kaikenlaisista kotelovirityksistä Onneksi kotelot ovat näistä ajoista kehittyneet! Oli ne aika kamalia laatikoita silloin.

Tätä nykyä kotelona toimii Corsair 500D, joka sinänsä on ihan OK, mutta tuo avattava etukansi on ihan lelu. Ohuilla muovinpätkillä koitetaan saranoida tuollaista metalliluukkua. Metalliluukussa vielä kevyemmät vastakappaleet - melkoisen rikki... Pölysuodattimet on parhaita asioita mitä koteloihin on tullut viime vuosina ja ne tässä on kunnossa. Vielä kun sais tuon virtalähteen suodattimen sellaiseksi, että sen saisi vedettyä pois kotelon etupuolelta kun on niin ahdas paikka ronkkia tuolla koneen takana pöydän alla nurkassa.

Tuolta löytyy Mikä kotelo minulle? varmasti osaajia jotka voi suositella ikkunattomia koteloita.
Danke schön

Täytyy muuten ottaa harkintaan, että ostaisi ikkunallisen kotelon jos ei muuta löydy ja tummentaa sen lasin tai jotain muuta kivaa vaikka kameleonttikalvo? CCLdesign, joka autoja teipittää oliskin tuossa ihan lähellä. Tietty sormenjälkiähän siihen tulee mukavasti siihen lasiin niinkuin joku kirjoittikin..
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 376
Kotelo on keksitty jo kivikaudella joten markkinointiosastot hikoilee. Hmm. pistetään niihin vilkkuvalot ja ikkunat!
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Kotelo on keksitty jo kivikaudella joten markkinointiosastot hikoilee. Hmm. pistetään niihin vilkkuvalot ja ikkunat!
Ja kysymys kuuluukin, mitä seuraavaksi? Integroidut kotelonäytöt, itsestäänpuhdistuva nanopinnoite, langaton sähkönsiirto vaiko kenties seinänsisäinen vesijäähdytyssäiliö? :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 284
Viestejä
4 190 279
Jäsenet
70 718
Uusin jäsen
StriderX

Hinta.fi

Ylös Bottom