Icy Box IB-RD3620SU3 katastrofi

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
53
Onko kenelläkään muulla Icy Box IB-RD3620SU3? Toimiiko ongelmitta?

Minulla se jo toisen kerran tuhosi tiedostojärjestelmän. Partitio kyllä näkyy ok mutta levyn sisältö pilalla. Laite on läppärissä USB 3.0-liitännällä. Jotenkin ongelma liittyy siihen kun läppäri menee sleep-tilaan tai sammutetaan kokonaan ja sitten käynnistetään uudelleen. Sisällä on vain yksi levy ja laite on single-tilassa. Ei siis mikään RAID.

Vasta laitteen tilaamisen ja käytön jälkeen luin arvosteluja Amazon.de:sta ja siellä on samankaltaisia ongelmia raportoitu. Mitenkähän tuon palautus onnistuu Amazonin palautuskäytäntöjen mukaan, jos laite pitäisi olla käyttämätön jos sen haluaa palauttaa?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 394
Onko kenelläkään muulla Icy Box IB-RD3620SU3? Toimiiko ongelmitta?

Minulla se jo toisen kerran tuhosi tiedostojärjestelmän. Partitio kyllä näkyy ok mutta levyn sisältö pilalla. Laite on läppärissä USB 3.0-liitännällä. Jotenkin ongelma liittyy siihen kun läppäri menee sleep-tilaan tai sammutetaan kokonaan ja sitten käynnistetään uudelleen. Sisällä on vain yksi levy ja laite on single-tilassa. Ei siis mikään RAID.

Vasta laitteen tilaamisen ja käytön jälkeen luin arvosteluja Amazon.de:sta ja siellä on samankaltaisia ongelmia raportoitu. Mitenkähän tuon palautus onnistuu Amazonin palautuskäytäntöjen mukaan, jos laite pitäisi olla käyttämätön jos sen haluaa palauttaa?
Minulla on, ja on eSATA-kaapelilla kiinni, JBOD-moodissa.
Minullakin oli jossakin vaiheessa ongelmia, kunnes vaihdoin eSATA-portin toiseksi. Nyt on toiminut pitkään moitteettomasti.
Jossakin välissä kokeilin myös USB3:lla, mutta sen kanssa tuli jatkuvasti suuria ongelmia.

Sen myös olen huomannut, että laitteessa ei saa olla virrat päällä konetta bootatessa - kone jää boottijumiin.
Liittyisikö tämä jollakin tavalla tuohon sinun ongelmaasi?
 
Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
53
Minulla on, ja on eSATA-kaapelilla kiinni, JBOD-moodissa.
Minullakin oli jossakin vaiheessa ongelmia, kunnes vaihdoin eSATA-portin toiseksi. Nyt on toiminut pitkään moitteettomasti.
Jossakin välissä kokeilin myös USB3:lla, mutta sen kanssa tuli jatkuvasti suuria ongelmia.

Sen myös olen huomannut, että laitteessa ei saa olla virrat päällä konetta bootatessa - kone jää boottijumiin.
Liittyisikö tämä jollakin tavalla tuohon sinun ongelmaasi?
Läppärin boottauksessa ei ole ollut ongelmia. Kone on Fujitsu E756 ja sain juuri telakan jossa on eSATA-liitäntä, mutta en ole vielä kokeillut sen kanssa. Telakassa kun ei ole HDMI-liitäntää joten täytyy käydä ostamassa ensi DVI-piuha, mutta se on jo toinen juttu se.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 394
Läppärin boottauksessa ei ole ollut ongelmia. Kone on Fujitsu E756 ja sain juuri telakan jossa on eSATA-liitäntä, mutta en ole vielä kokeillut sen kanssa. Telakassa kun ei ole HDMI-liitäntää joten täytyy käydä ostamassa ensi DVI-piuha, mutta se on jo toinen juttu se.
Kokeile vielä vaihtaa USB-kaapelia.
Toisessa ulkoisessa (Seagate 8TB USB3) oli ongelmia huonon USB3-kaapelin kanssa: Hakemistoja ja tiedostoja katosi kesken robocopy -backupin, ja levy saattoi myös tipahtaa hekeksi kokonaan pois.
Sen vaihtaminen auttoi, ja ongelmat katosivat kokonaan (eikä tietojakaan kadonnut).
 
Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
53
Kokeile vielä vaihtaa USB-kaapelia.
Toisessa ulkoisessa (Seagate 8TB USB3) oli ongelmia huonon USB3-kaapelin kanssa: Hakemistoja ja tiedostoja katosi kesken robocopy -backupin, ja levy saattoi myös tipahtaa hekeksi kokonaan pois.
Olen jo kokeillut siinä kahta USB-piuhaa, laitteen mukana tullutta sekä toista. Kummankin kanssa tuli juuri alussa kertomani ongelma. Nyt sain sen eSATA-piuhan päähän, ja menossa on 2 TB tiedostojen kopiointi. Katotaan kuinka sen kanssa käy...
 
Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
53
Pitkän kopioinnin aikana levy katosi pari kertaa ja muutama tiedosto tuli täyteen 000000000000:aa, mutta tiedostojen vertailun avulla löysin vialliset. Sen jälkeen laite on toiminut ilman ongelmia, sekä läppärin sammutuksen että sleepin jälkeen. En kuitenkaan enää uskalla täysin luottaa tuohon laitteeseen vaan täytyy olla varmuuskopio myös toisella levyllä.

Nyt en kuitenkaan näe tarvetta kahden levyn ulkoiselle kotelolle, johon tarkoitukseen tuon Icy Boxin alunperin hankin, joten ehkä yritän kuitenkin palautusta Amazonille vedoten tuohon levyjen sisällön korruptoitumiseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 316
Viestejä
4 191 778
Jäsenet
70 723
Uusin jäsen
RSpa76

Hinta.fi

Ylös Bottom