ICARUS (PvE Co-op Survival) (PC)

Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
173
Pelin kotisivut: Icarus | The Future of Survival
Steam: ICARUS on Steam
Julkaisu: Vuoden 2021 aikana

Ilmaispelattava PvE yhteistyöselviytymispeli yhdestä kahdeksaan pelaajalle.

Juoni ja pelin idea:


ICARUS -nimisen planeetan maankaltaistaminen meni pieleen planeetan maaperässä olleen eksoottisen materiaalin takia. Planeetasta ei tullut toista Maata, mutta eksoottinen materiaali osoittautuu todella arvokkaaksi. Sitä on siis lähdettävä kaivamaan henkensä kaupalla. Pelin alussa pelaajat laukaistaan planeetan pinnalle ICARUSta kiertävältä avaruusasemalta. Tarkoituksena olisi selviytyä ja louhia arvokasta materiaalia, ennen kuin tietty aikaraja tulee täyteen. Aikarajan täytyttyä palataan avaruusasemalle ja ilmeisesti myydään louhittu materiaali ja ostetaan/rakennetaan uutta välineistöä ja kalustoa seuraavaa louhintareissua varten. Videoiden perustella pelissä on mm. myrskyjä, metsäpaloja ja villieläimiä pelaajien riesana.

En ole selviytymispelejä koskaan pelannut, joten en tiedä miten tämä vertautuu muihin survival-peligenren edustajiin. Tuossa ensimmäisessä videossa ollut osittain näytelty traileri oli kuitenkin niin hienosti toteutettu, että mielenkiintoni heräsi. Ilmeisesti jotain DayZ:n ja Conan Exilesin tyyppejä mukana tekemässä tätä peliä?

PC Gamerin lyhyt artikkeli pelistä: Icarus: Everything we know about the sci-fi co-op survival game






 
Viimeksi muokattu:
Dean Hall. Rocketwerkz studio. Täytyyhän tätä kokeilla. Mikähän tulee olemaan bisnes malli jos peli on ilmainen? Loottilaatikot?
 
Tosiaan nykyaikaisen survivalpeli-genren luojan uusi peli. Kyllähän tämä kiinnostaa. Ei ole Dean Hallin tekemisiä tullut seurattua sen jälkeen kun jätti Dayzin. Mutta suuret on taas miehellä suunnitelmat.

"RocketWerkz has a multi-year plan for Icarus," reads the press release sent to PC Gamer, "adding chapters with additional playable content and lore. The first chapter, The First Cohort, begins in Icarus’ most Earth-like biomes before the game expands to more alien and threatening zones."

Aika paljon jo erilaisia esittelyvideoita pelistä youtubessa ja Steamissa "coming soon"
 
Onko tätä kukaan vielä ehtinyt testaamaan? Ilmeisesti melko bugisesti on lähtenyt tämäkin Dean Hallin projekti liikkeelle. :hmm:
 
Onko tätä kukaan vielä ehtinyt testaamaan? Ilmeisesti melko bugisesti on lähtenyt tämäkin Dean Hallin projekti liikkeelle. :hmm:
Lähinnä desync ongelmia ollut, ei välillä voi poimia reursseja ja tämä korjaantuu joinaamalla uudestaan prospectiin. Grafiikkaan nähden aika huonosti pyörii, hostilla taas pyörii aina huonommin miyä enemmän väkeä ja toimintaa sessiossa. Toisaalta viihdyttävä peli jossa myös vaikeusastetta löytyy. Monipuolinen crafting joka ei kuitenkaan mene mikromanageroinniksi tms.
 
Onko tätä kukaan vielä ehtinyt testaamaan? Ilmeisesti melko bugisesti on lähtenyt tämäkin Dean Hallin projekti liikkeelle. :hmm:

Tässä vaiheessa melko surkea peli. Kuten yllämainittu, bugeja riittää ja peli on hyvin epäoptimoitu pyörien heikosti graafisista asetuksista huolimatta, tämänhetkinen kehittäjien kanta pelin graafiseen toimintakykyyn on sen brute forcetus 3060 ti näytönohjaimen ollessa suositeltu, mikä on absurdia UE4 moottorilla pyörivälle pelille.

Kuitenkin suurin ongelma on itse pelin pelattavuudessa ja sen mekaniikoissa. Pelin ollessa aina instanssipohjainen, jopa siis sandbox karttoja myöten, tarkoittaa settä aivan kaikki on aina aloitettava täysin puhtaalta pöydältä omasta progressiosta huolimatta, joka sekin on kiinnitetty hölmöön kokemuspisteisiin pohjautuvaan systeemiin. Joka kerta kun aloitat uuden kartan on kerättävä samat kepit ja kivet että voi tehdä alkukantaisen kirveen, jousen ja nuolia, joka on jo valmiiksi totaallisen absurdi idea toiseen aurinkokuntaan avaruuden kautta matkanneelta rodulta jolla on kyky ja teknologia terraformata vieraita maailmoja. Pelaaminen siis koostuu loputtomasta lähes sadomasokistimaisesta asioiden toistamisesta vailla mitään palkitsevaa loppupäämäärää, tehtävien suorittaminen tulee lopulta optimoitua malliin kerää kepit ja kivet -> tee perustavarat -> speedrunnaa tehtävän päämäärät -> lopeta tehtävä. Toista kyllästymiseen asti. Unlockattavilla tech treen paremmilla työkaluilla ei ole mitään virkaa sillä niitä ei yksinkertaisesti ole oman ajankäytön ja pelimukavuuden, niin paljon kun semmoisesta voi puhua, kannalta mitään järkeä alkaa valmistamaan kun tehtävät sujuvat alkukantaisillakin tavaroilla.

Ei voi tässä vaiheessa siis suositella. Palataan asiaan muutaman vuoden päästä, jos pelillä mitään oikeaa tulevaisuutta onkaan kehittäjien totaallisen roadmapin puutteen vuoksi.
 
Tässä vaiheessa melko surkea peli. Kuten yllämainittu, bugeja riittää ja peli on hyvin epäoptimoitu pyörien heikosti graafisista asetuksista huolimatta, tämänhetkinen kehittäjien kanta pelin graafiseen toimintakykyyn on sen brute forcetus 3060 ti näytönohjaimen ollessa suositeltu, mikä on absurdia UE4 moottorilla pyörivälle pelille.

Kuitenkin suurin ongelma on itse pelin pelattavuudessa ja sen mekaniikoissa. Pelin ollessa aina instanssipohjainen, jopa siis sandbox karttoja myöten, tarkoittaa settä aivan kaikki on aina aloitettava täysin puhtaalta pöydältä omasta progressiosta huolimatta, joka sekin on kiinnitetty hölmöön kokemuspisteisiin pohjautuvaan systeemiin. Joka kerta kun aloitat uuden kartan on kerättävä samat kepit ja kivet että voi tehdä alkukantaisen kirveen, jousen ja nuolia, joka on jo valmiiksi totaallisen absurdi idea toiseen aurinkokuntaan avaruuden kautta matkanneelta rodulta jolla on kyky ja teknologia terraformata vieraita maailmoja. Pelaaminen siis koostuu loputtomasta lähes sadomasokistimaisesta asioiden toistamisesta vailla mitään palkitsevaa loppupäämäärää, tehtävien suorittaminen tulee lopulta optimoitua malliin kerää kepit ja kivet -> tee perustavarat -> speedrunnaa tehtävän päämäärät -> lopeta tehtävä. Toista kyllästymiseen asti. Unlockattavilla tech treen paremmilla työkaluilla ei ole mitään virkaa sillä niitä ei yksinkertaisesti ole oman ajankäytön ja pelimukavuuden, niin paljon kun semmoisesta voi puhua, kannalta mitään järkeä alkaa valmistamaan kun tehtävät sujuvat alkukantaisillakin tavaroilla.

Ei voi tässä vaiheessa siis suositella. Palataan asiaan muutaman vuoden päästä, jos pelillä mitään oikeaa tulevaisuutta onkaan kehittäjien totaallisen roadmapin puutteen vuoksi.
Aikalailla samaa mieltä. Kyllä tuota sen 40 tuntia jaksoi kavereiden kanssa pelailla mutta alkoi menemään niin saman toistoksi että pikkuhiljaa alkoi porukkaa tippumaan.
toki ne unlockattavat itemit nopeuttivat ihan helvetisti kun suoraan sai iron tasoisen axe, pickin, knifen ja bowin mukaan jokaiselle juoksulle.
Enemmän vaihtelua vihollisiin olisin toivonut ja pidempiä tehtäviä joiden takia olisi joutunut tekemään kunnon basen. Nyt tehtiin se pieni mökki mihin tarvittavat benchit ja kantoon mukaan lattia ja 4 seinäpalaa myrskyjä varten.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 572
Viestejä
4 492 358
Jäsenet
74 259
Uusin jäsen
beraku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom