I9-9900k vs i9-7900x

Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
104
Eli olisi tämmöinen tilanne päällä että ois tarkoitus päivittää prossua ja emoa, mulla on tällä hetkellä i7-7700k ja ytimiä ois kiva saada lisää. En ole varma kumpaa minun kannattaisi ostaa, uutena 9900k vai käytettynä 7900x, ramia mulla on 16x4 elikkä 7900äxän quad channel on sen kilpailukortti. Aikaisempaa kokemusta ei ole quad channelistä ja miettisin vain että tarjoaako se yhtään lisää tehoa vai onko ero niin pieni ettei sitä huomaa. i9-7900x olisi myös valmiiksi delidattu. Viisaammat voi vastata tähän ketjuun tai laittaa vaikka yveellä omat mielipiteet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
i9-9900K on nopeampi peleissä ja sitä ei tarvitse delidata, koska IHS on juotettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
382
Jos multithreadattua laskentavoimaa (rendaus, pakkaus, jotain muuta tukevaa softaa) tarttet niin 7900x. Jos taas peliprossua niin 9900k.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
En minä vaan ostaisi uutta prosessoria, joka todennäköisesti olisi peleissä huonompi kuin nykyinen..
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Ei AP ole missään edes määritellyt mihin käyttöön tarttis ytimiä, mutta ilmeisesti on päätetty että pelaamiseen menossa :srofl:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Ainakin cinepelissä voittaa. ;)

Mutta odottaisin tuohon ihan vain mahdollisten hintojen leikkauksen takia. Intelin on pakko yrittää vastata edes jollain.
16c32t vs 8c16t joten ois aika pettymys jos ei.;) Pelinopeudesta oli nyt kyse.

Odottaa toki kannattaa, mutta siksi kysyin että onko tullut vuotoja vai pelkkää mutua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
No se CES :confused: Varmaan youtubesta löytyy jotain

Su also gave the world a sneak peek at its highly-anticipated third-gen Ryzen desktop CPUs, which are due out later this year. During a brief demo, she pitted the a pre-production third-gen Ryzen against a current Core i9. Both got similar scores in Cinebench R15, though AMD's chip used a lot less power.

Tämä oli muistaakseni demottu juurikin 8c vs. 8c
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
104
Ryzenin odottaminen ois kans hyvä veto mutta mulla alkaa armeija just ennen ku se julkastaan ni alokaskaudella sitä tuskin saan aikaseks kaupasta haettua. Varmaan eka ryzen satsi myydään kans loppuun, sitä on kummiskin niin monet odottmassa ja hypettämässä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Ryzenin odottaminen ois kans hyvä veto mutta mulla alkaa armeija just ennen ku se julkastaan ni alokaskaudella sitä tuskin saan aikaseks kaupasta haettua. Varmaan eka ryzen satsi myydään kans loppuun, sitä on kummiskin niin monet odottmassa ja hypettämässä.
Eli haluat ostaa rautaa vain pölyttymään... mikäs siinä. :D
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Joko on kysytty, että tarviiko AP AVX512-käskyjä?
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
104
Pelaan kyllä melkein päivittäin mutta käytän myös autocad sovellusta päivittäin.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Tuossa tapauksessa, kun on peli ja autocad käyttöön. Kallistuisin melkein 7900x jolloin tarvittaessa x299 alusta antaa mahdollisuuden päivittää muistia max 128GB kuin myös prosessoria paremmin 7980XE asti mikäli tarve tulee. Z390 alustan paras prosessori on 9900k ja maksimimuistimäärä 64GB.

Toki ei 9900k huono ole.


Ei se 7900x niin paljon ota peleihin penaltia, mutta antaa muita mahdollisuuksia HEDT alustan tarjoamana tarvittaessa.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570


Kellotettu 7900x 4,7ghz on suunnilleen yhtä nopea kuin vakio 9900k.

Onhan tossa 2 ydintä enemmän ja sopii hyvin myös pelaamiseen.

Jos on käyttöä 10 ytimelle tai on sli/crossfire niin silloin 7900x.

Jos löytyy 60hz näyttö niin mitään eroa noiden väliltä ei huomaa.

Jos on 144hz näyttö niin silloin ostaisin 9900k koska se on kellotettuna nopeampi peleissä.

Itse ostaisin käytetyn 7900x:n jos on saman hintainen kun 9900k
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Ryzenin odottaminen ois kans hyvä veto mutta mulla alkaa armeija just ennen ku se julkastaan ni alokaskaudella sitä tuskin saan aikaseks kaupasta haettua. Varmaan eka ryzen satsi myydään kans loppuun, sitä on kummiskin niin monet odottmassa ja hypettämässä.
No tuskinpa silloin muutenkaan tulet niin paljoa pelanneeksi ennen armeijaa että kannattaa maksaa noita Intelin ylihintoja arvonsa huonosti pitävistä prossuista.
Kannattaisi nimittäin käyttää vapaa-aikaa juoksulenkeilläkin käymiseen nyt kevään/alkukesän aikana.
Paljon mukavampi sitten palveluksessa, kun on sopivasti pohjakuntoa.
Ja voit sitten cooperin testin jälkeen osallistua radalta pois juoksuun loppuverryttelynä.
(vai olikohan se Haminan erikoisuus?)

Ja luulen kyllä että Zen2 prossuista ei tule pulaa, ellei sitten todella suurta määrää koneen päivittelyjä ole odottamassa niitä.
TSMC:kin on kai tehnyt CPU siruja täysillä jostain vuodenvaihteesta ja uusien PCIe v4.0 emolevyjen valmiiksi saaminen on ilmeisesti syynä miksei prossuja ole julkaistu vielä.
Eli prossuja pitäisi löytyä julkaisun aikaan hyvä määrä varastosta.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Tuossa tapauksessa, kun on peli ja autocad käyttöön. Kallistuisin melkein 7900x jolloin tarvittaessa x299 alusta antaa mahdollisuuden päivittää muistia max 128GB kuin myös prosessoria paremmin 7980XE asti mikäli tarve tulee. Z390 alustan paras prosessori on 9900k ja maksimimuistimäärä 64GB.

Toki ei 9900k huono ole.


Ei se 7900x niin paljon ota peleihin penaltia, mutta antaa muita mahdollisuuksia HEDT alustan tarjoamana tarvittaessa.
Eipä oikeastaan, AutoCAD vaatii prossulta kelloja ja on surkeasti säikeistetty muutamaa plugaria lukuunottamatta. Eli jos pelkästään AutoCAD+Pelit tarkoitukseen konetta hakusessa paras mahdollinen tällä hetkellä on yksinkertaisesti i9 9900k.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
Vieläkö niissä armeijan coopperin testeissä ohjataan kävelemään juoksuhaudan läpi, jonka reunoilla palaa napalmi, jos ei jaksa vähintään hölkätä muuten?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 117
Päivitysvaraa tosin tuskin on, eiköhän Intel taas vaihda kantaa (joko fyysisesti tai vittuillakseen tekee epäyhteensopivan, kuten 1151->1151-2) kun uutta pusketaan ulos. Itse olisin kyllä i9-7900X:ään kallistunut, juuri esim. myös päivitysvaran takia.
Itse odottaisin armeijan jälkeen, jos rahat yhtään pysyvät säästössä. Silloin tulee ehkä jo Spectre/Meltdown rautakorjaukset, jotka nopeuttavat pelejä vaikka mikään muu ei paranisi..
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
Joo siis luulis kuitenki 7700k:lla jotenki pärjäävän pari kuukautta ja sitte intistä palatessa onki uudenvuoden alennusmyynnit ja hyvät saatavuudet Ryzen 3700k:lle
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Juu taidan mennä i9-9900koolla.
Meinasitko saada koneen otettua mukaan armeijaan kun kyiseistä ylihintaa olet maksamassa jostain jonka oikea arvo on todennäköisesti enää puolet jo ennen aloituspäivää?

Arkkitehtuurissahan ei ole mitään oikeita muutoksia nykyiseen prossuusi.
Niin sitä boostikellojen 10% nousua lukuun ottamatta ei peleihinkään paljoa nopeushyötyä saa.
(lomilla tuskin paljoa kerkeät pelaamaan)
Ja jos Intel ei perseraiskaisi ja ryöstäisi kuluttajia, jotka vielä sitten pyytävät lisää, tuokin prossu kävisi nykyiseen emolevyysi mikäli se on laadukkaampi virransyötöltään:
Modaajat osoittivat 9. sukupolven 8-ytimisen Core i9-9900K:n toimivan myös vanhoilla Z170-emolevyillä - io-tech.fi

Eikä Intel taatusti tuota ahneuden politiikkaansa tulee muuttamaan, jos kuluttajat edelleen suostuvat raiskattavaksi ja ryöstettäväksi.
Eli sitten armeijasta päästyäsi korkeintaan mainstream tason koneeseen tuskin saat mitään oikeasti parempaa prossua kiinni.


Silloin tulee ehkä jo Spectre/Meltdown rautakorjaukset, jotka nopeuttavat pelejä vaikka mikään muu ei paranisi..
On siellä paljon muutakin tukittavaa.
Intelin suurimmaksi osaksi todella vanhassa suunnittelussa on reikiä kuin reikäjuustossa.
Intel Chips Hit with New “Foreshadow” Security Exploit
SPOILER alert, literally: Intel CPUs afflicted with simple data-spewing spec-exec vulnerability

Olisi selvästi pitänyt suunnitella koko spekulatiivinen koodin suoritus uusiksi jo vuosia sitten.
Mutta jos kerran samalla vanhalla voidaan rahastaa edelleen, niin miksi vaivautua...
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
104
Ja siis mulla on intti 20km päässä niin pääsen iltavapaille pelailee ja kököttää koneelle, paitsi kun ollaa mehtässä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 892
Ja siis mulla on intti 20km päässä niin pääsen iltavapaille pelailee ja kököttää koneelle, paitsi kun ollaa mehtässä.
Ei sieltä joka ilta pääse pois. Ja sen neljän tunnin takia ei kyllä viitsi lähteäkkään. Sieltä kyllä saa kavereita älä huoli.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
No jos on niin kovasti ostohousut jalassa ja rahat polttaa taskussa niin osta toki 9900k. Ei se huono peliprossu ole.

Mutta oletko tarkkaan miettinyt amd vaihtoehdon? 2700x ei oo huono prossu ja se on helposti päivitettävissä 3700x:ään sitte vaikka black fridaynä
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Ja siis mulla on intti 20km päässä niin pääsen iltavapaille pelailee ja kököttää koneelle, paitsi kun ollaa mehtässä.
Tuskin on ensimmäiseen kuukauteen kovin runsaasti sitä vapaata aikaa kotona asti istumiseen.
Ensimmäinen viikko lienee aika täynnä ohjelmaa ja eiköhän toisellakin jää iltavapaiden pituus pääosin lyhyeksi.
Eli armeijan alettua tuskin kerkeät koneen ääressä paljoa viettämään aikaa ennen elokuuta.

Ja mikäli ei kulje sitä väliä omalla kulkuneuvolla/ole muu nopea kulkuneuvo siten, että matkoihin ei kulu yhtään ylimääräistä aikaa, niin se vapaa-aikakin lyhenee nopeasti lisää.
Minkäänlainen matkustus kun hyvin herkästi lyhentää perillä käytössä olevaa aikaa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Vieläkö niissä armeijan coopperin testeissä ohjataan kävelemään juoksuhaudan läpi, jonka reunoilla palaa napalmi, jos ei jaksa vähintään hölkätä muuten?
Nykyään juoksuhaudassa on napalmi ja siitä uidaan läpi.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
104
Loistavaa! Se on varmaa super virkistävää kun ulkonakin on 30astetta.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Missä se i7-7700k jökkii? Ei ainakaan peleissä. Korkkaa, kellota 5ghz ja pistä rahat näytönohjaimeen.

 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
1 024
Topicin aloittajalla on siis ennestään 7700k. Varmaankin oli tarkoitus verrata että mitä saisi päivittämällä 9900k:hon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 256
Viestejä
4 192 589
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom