i7-8750h + gtx 10xx läppärit

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
121
Nyt kun nämä i7-8750h läppärit on puoltoista vuotta ollu markkinoilla niin ovatko muutkin innostuneet laittamaan näitä toimimaan niinkuin pitääkin.

Tällä siisi tarkoittaen että pientä näpertelyä software ja hardware puolella jotta tehot vastaavat mitä specseissä luvataan.

Liquid metallit, mahdollisesti jopa custom jäähdytykset jne..

Laitelkaa benchmark-tuloksia, modattuja pohjalevyjä, modattuja jäähdytys-alustoja ja muita vastaavia kuvia, ideat jakoon vaan mikäli siltä tuntuu.

Itse laittelen tuossa myöhemmin lisää kuvia omista modeista.

cinebenchissä ihan maukkaat tulokset kyllä näillä irtoo ks. kuvat.

Hyvä yksilö (GL703GM-EE127T) sattui kerrankin itselleni kun tällä offsettia saa laitettua cpu:lle noin -200mV ilman että alkaa tiputtaa kelloja rasituksessa, -180mV ihan päivittäisessä käytössä.

Kiinalaisen avittamana myös bios on unlokattu ja aimo kasa uusia valikoita aukesi joita testailla.

Omassa mallissa ollut paljon vikoja mutta ne on saatu amis-tuunattua kuntoon.
Asuksen laadunvalvonnassa tuppaa olemaan hieman puutteita...

Upeaa olisi jos joku taitavampi keksisi kuinka tuon prosessorissa olevan rajoitteen 6corea 3900mhz saisi huijattuam niin, että prosessori toimisi 4100mhz tajuudella kuudella corella.
cinebench R15 tuloksissa yhdellä herrasmiehellä tai naisella näyttäisi olevan tuo 4100mhz, mutta itse epäilen että jonkunlainen virhe on kyseessä, mutta mikäli jolla kulla on varmaa tietoa aiheeseen liittyen olisin erittäin innokas siitä kuulemaan.

R15_8750h_top.JPG

Omat tulokseni:

cinebench_r15.jpg
cinebench_r20.jpg


Hieman päivitystä:

nyt on mukana tullut muistikampa saanut kaverikseen toisen samanlaisen kamman.
(ddr4 2666mhz cl18-18-18 @ 3200mhz 17-17-17-46)
cinebench R20:ssä score nousi 3103:een ja TDP oli maximissaan 73w.

Eikö tosiaan ketään kiinnosta läppärien tuunaaminen vai onko tämä ehkä väärä foorumi, vain kasuaali läppärikäyttäjiäkö?

update2: 3000mhz 1,25v cl16-17-17, vaikuttaisi parhaimmalta settarilta näille Hynixin piireillä oleville muisteille. haaveena olisi hankkia raskaan sarjan ddr4 so-dimm kammat kireillä latensseilla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
127
Moikka! Minulla on myös asus gl703gm. Itse olen alivoltittanut XTU:lla, ja tämän lisäksi suunnitellut tahnojen vaihtoa. Oliko paha operaatio? Toisen muistikamman lisäys poisti peleistä stutteria mutta en ajanut vertailuja testiohjelmilla. Lisäksi jos viitsisit jakaa tietoa tuosta custom biosista, jos sieltä saisi esimerkiksi volttisäädöt suoraan. Omani on 1060 6gb näyttiksellä, ja alivoltit + tuuletinprofiili keskimmäisellä pysyy pelatessa lämmöt ja kellot hyvänä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
121
Moi,
Kyllä multa tietoa saa, bios modi on paras mitä tähän saa hommattua, ja tässä hieman kuvia, joku 150 uutta 'optionssia' pukkaa sinne ja kaiken saa säädettyä, itse tykännyt muisteja kellotella, voltteja lisäillä ja alivoltittaa myös, myös power limit arvot saa vaihdettua biossista. Varoituksen sanana että siellä on paljon developer tason hommaa auki sitten niin kannattaa todellakin ottaa muutamapäivä ihan rauhassa ja testailla yksitellen komentoja.

btw: onko sulla ollut kaatumisia kun painaa läppärin omasta näppäimistöstä T tai H kirjainta? läppärin sisältä näissä GM malleissa tuntuu usein puuttuvan yksi suojaava muoviliuska joka estää oikosulun näppäimistön ja koneenrungon kanssa. (kuva korjauksesta: https://drive.google.com/open?id=13qthsA3zxAH4GM6eeh1uhM75lVJ20hnn )

Tahnojen vaihto on todella helppoa, pohjasta vain ruuvit irti ja oletkin kiinni jo emolevyssä, eikä tarvitse edes ottaa emolevyä irti uudelleentahnoitusta varten.



 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
121
juu, tottakai, se käytössä kokoajan. alivoltitukset sitä kautta. näkyy kyllä sen iconi tuolla ottamissani kuvissa (windows tray, kellonvieressä...)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 651
Viestejä
4 197 349
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom