i7 7700k, RTX2080TI ja CX650M - piisaako poweri

Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Olen tässä miettinyt jonkun aikaa jo olisiko tuota virtalähdettä syytä päivittää vai ei. Ymmärrän kyllä sen että periaatteessa ei ole tarvetta mutta jos teoreettinen mahdollisuus edes löytyy niin se melkeinpä riittää minulle.

Tuota prossua olen ajellut pitkälti yhtään kovemmassa pelikäytössä/streamatessa 4.8ghz nopeudella, näyttis on saanut olla vakio kun tuossa TyyneIivarissa riittää kuitenkin potku tämän prossun perässä pysymiseen.

Virtalähde on siis tämä mikä käytössä on tällä hetkellä. Ostin sen samaan aikaan kun tämän kokoonpanon 2017 kokosin alunperin tämän prossun ja GTX1070 näyttiksen ympärille. Sittemmin tullut tuupattua muistipaikkoihin toinen pari samanlaisia 8 gigan kampoja lisää sekä nippu erinäisiä kiintolevyjä on myös paikkansa löytäneet. Äänekäs ilmajäähykin vaihtui tähän AIO S36 vesijäähyyn.

Futureprooffinakin voisin tuon virtalähteen laittaa, tarkoitus kuitenkin prossu, emo ja muistit päivittää ensi keväänä sen hetken "high-end" päähän. Tälle virtalähteelle saattaisi löytyä muutenkin käyttökohde kun pitänee lähiaikoina porukoille rakentaa "uusi" pöytäkone..
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Otin itse asiasta ihan käytännössä selvää, ostin mittarin tuohon virtalähteen töpselin ja seinän väliin. Eipä tuota vaikka vähän säätöjä viilailin näytönohjaimenkin puolelta niin juurikaan yli 500w saanut menemään mitä 3DMarkia ajelin ja seurailin samalla.
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 569
tuskin on mitään ongelmaa

joskus tulevaisudessa jos vaihdat vaikka 8 ytimiseen prossuun sit voi olla hyvä katsella uudestaan mikä on tilanne.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Todellinen kulutus vielä alhaisempi, ottotehon ollessa 500W, niin osien tehokulutus luokkaa 400-430W riippuen powerin hyötysuhteesta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 570
Viestejä
4 191 187
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom