Hmmm eli näin..jos minulla on ei(K) versiota prossusta en voi kellottaa vaikka emossa olis hyvät kellotus ominaisuudet...? Eli jos joku vääntis tämän mulle rautalangasta.. Kiitos
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos kaikille... Hitto kun ostin vesijäähyntähän koneeseen tämän takia että vois kellottaa.. Btw. Tuli tosin kotelon mukana..
Kiitos vihjeestä. Eli prossu oli i5 6500 ja ddr4 8gb.asus strix z270f_gaming emo.. Ja cooler on vesijäähy joka tuli genome 2 kotelon mukana. Eli jos asennan ton uuden biossin mitä tarkoitit kuinka riskialtista sen asentaminen on. Ja mistä löytää ton biossin?
Ok..nyt sitten puotiin..Eli mulla on tällänen emo: Asus Strix Z270F Gaming, i5 6500 (Ei K versio)
Näyttis GTX 1070 8gb OC,Muistia 8gb 4ddr,m.2 SSD 256 gb / Norm HDD 3tb..eli käytössä on n. 500-600 Euroa..eli miten kannatais purkaa nämä pullonkaulat asiallisesti..prossusta sen verran että olis todella hyvä olla hyvät kellotus ominaisuudet..Muistia kanntaisais kai olla vähintään 16Gb...Tartteeko emon vaihtaa toiseen?..jne.
Kiitos jos etukäteen
Ok..Kiitos kaikille..muuten taisin ostaa i5 6600K..eli verrattuna i5 6500/ei kellotettu..ja minullahan oli kunnon vesijäähy niin jos kellotan sen (melkein MAX) niin paljonko tulee tehon lisäystä suunnilleen?
Ok..nyt sitten ostin Amd4 ryzen 5 2600prossun+MSI B450 Gaming Pro Carbon AC emon+ 16gb muistia..Perusnopeus on 3,4mhz jos kellottais varman päälle niin onko kellään kokemouksia mihin kelloihin pääsis? Emon pitäis olla ihan ok lankku?
Ryzen on suureksi osaksi valmistusprosessistaan johtuen kellotaajuuksissa Inteliä jäljessä. Tähän toivon mukaan tulee korjausta uuden prosessorisukupolven mukana kesän tienoilla, ja näin yhden ytimen suorituskyvyssäkin kuroisi Inteliä kiinni. Mikäpä olisikaan mukavampaa kuluttajan kannalta, kuin saman luokan kellotaajuus, enemmän ytimiä, hypersäikeistys ja halvempi hinta vrt. nyky-IntelitVarmaan sen tohon 4,0 menee vesijäähyllä kai ...anteeks mutta super tyhmä kysymys..miks nää kello taajuudet on noin pieniä intelin prossuihin nähden?