i5-2500K buildin päivitys

Affen

Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
74
Alkaa lähteä lapaisesta tämä homma niin aloitetaas threadi. Nykyinen buildi on seuraavanlainen:

CPU = 2500K
Näyttis = GTX 760
Muistit = 2x4gb kingston ddr3
PSU = 450W Super flower golden green

Tämän lisäksi koneessa on kiinni 3x ssd ja 2x hdd:t varastotilana. Näyttönä ihan normi FHD 24" 60 Hz.

Niinkuin arvata saattaa niin uusimmissa peleissä näyttis etenkin potkii aika vahvasti vastaan. Ajatuksena olikin päivittää se GTX1070:seen jolloin varmaan suorituskyky riittäisi minulle. PSU:n ajattelin vaihtaa tämän lisäksi, en kyllä tiedä olisiko tarpeen kun virrankulutus lienee hyvin samoissa gtx 760 ja gtx1070 välillä.

Verkkokaupan tarjouksista tarttui kuitenkin käteen 1080 Strix ja Cdonilta tuo suruisen kuuluisa Acerin X34A, jonka Cdon lopulta minun kohdaltani perui. Nyt siis käsissäni on tuo 1080 Strix ja mietin pitäisikö kuitenkin päivittää loppukone sen tasolle jolloin menisi hyvin taas muutaman vuoden eteenpäin.

Yksi ajatus olisi tilata Kompletista liitteenä olevan kuvan mukainen setti:

komplet_kori.JPG



Ja tähän lisäksi Gigantilta Corsair Vengeance DDR4 16gb muistit. (145€)

Tästä jäisi emolle+muistille+cpu:lle hintaa n. 432€. Tämän lisäksi tarvitsisin prosessorille vielä uuden jäähyn. Tavoitteena olisi mahdollisimman hiljainen kokoonpano, joten olisiko all-in-one vesikierto viisas valinta?

Mieli kyllä tekisi I7-8700K buildia, mutta hintaero kasvaa suureksi, enkä ole varma saanko 1080:llä sille riittävästi perusteita.

Tulevaisuudessa tulen varmaankin siirtymään 27" 1440P näyttöön, mutta siinä nyt voi mennä vielä hetki.

Kysymys siis, vaihdanko 1080 -> 1070 ja ajelen iloisesti 2500K:lla vai päivitänkö kahvijärveen/ryzeniin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Itse kans tuossa sun tilanteessa päivittäisin prossun vasta sitten kun uusi näyttö on hankittu.
Ellet sitten multitaskaa niin paljon että 4 ydintä ei yksinkertaisesti riitä.


Muutoin tuo setti minkä katselit, on menevä.
 

Affen

Tukijäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
74
Näin vähän ajattelinkin, pitäisi siis kyttäillä sopivaa näyttöäkin. Taitaa olla sitten melko turhaa pitää tuo gtx 1080 nyt alkuun tuon 2500k:n kanssa, jos ja kun prossu bottleneckaa jo huolella. Tosin olisihan siinä sitten tulevaisuudessa ihan hyvä näyttis, eipä taida Voltaakaan olla ihan heti saatavilla.

Tilasin nyt tuon RM650X ihan alkuun Super Flowerin tilalle, jos sais samalla semi-passiivisuuden johdosta vähän äänitasoa tiputeltua.

EDIT: Toisaalta itse teen jonkinverta 3d-mallinnusta ja avopuoliso kuvanmuokkausta, sen puolesta prossun+muistienkin päivityksellä voitaisiin saada jo nyt etua.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 951
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom