Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 195
En minä mistään periaatteesta vänkää, korjaan kun olet väärässä. Ei minun tarvitse mitään vaihtoehtoa sinulle tai muille keksiä. Korjaan virheellistä tietoa jota annoit. Otapa nyt se kyrpä otsasta pois ja jatketaan foorumin käyttöä asiallisesti, eikös?

Tämä seuraava on faktaa foorumin toiminnasta:

Yksi sähköposti-ilmoitus uudesta viestistä per ketju jos et käy lukemassa ketjua kirjautuneena.
Tätä systeemiä sekoittaa joskus jos joku viesti poistetaan/siirretään ketjusta.
Rahoitutaanpas taas hyvän sään aikana. Foorumiin liittyvät asiat siihen kuuluvaan ketjuun. TechBBS-foorumin palautetta ja kehitysehdotuksia v0.4
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 597
Humble Bundlessa läjä hyötyohjelmia pilkkahintaan.

"Pay $1 or more for System Mechanic 16.5, AirParrot 2 (two-pack), and EaseUS Partition Master Pro 11.9. You'll also receive a coupon for 10% off Humble Monthly for new subscribers.

Pay more than the average price and you’ll also get DAEMON Tools Pro 8 Lifetime, 3DMark Advanced Edition, and 6 months of unlimited backup with Backblaze Online Backup for new users.

Pay $12 or more for all of that plus PCMark 8 Advanced Edition, VRMark Advanced Edition, and 1 year of Dashlane Premium for new users."

Humble Software Bundle for PC Lovers (pay what you want and help charity)
Suosittelen ehdottomasti tuota 3DMarkkia hyötykäyttöön.

Siihen on viime vuosina tullut vallan mainio stress test, jolla voi helposti testata, onko kokoonpano vakaa rasituksessa. Olen omien näytönohjainten tuuletinprofiilit säätänyt sen kanssa testaten.

Ei minulla ollenkaan ole väliä, paljon pisteitä saan, kunhan on linjassa muiden tulosten kanssa ja mikään osa järjestelmästä ei throttlaile pitkässäkään rasituksessa.

--

Siellä on myös hyvä $30 pelibundle, kannattaa sekin käydä ostelemassa.

--

Käynpä ostamassa tuon Mechanicin, kun minulla on AMD:n näytönohjainajuriongelmia ja jos vaikka säästyisi Windowsin uudelleenasennukselta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 101
Suosittelen ehdottomasti tuota 3DMarkkia hyötykäyttöön.

Siihen on viime vuosina tullut vallan mainio stress test, jolla voi helposti testata, onko kokoonpano vakaa rasituksessa. Olen omien näytönohjainten tuuletinprofiilit säätänyt sen kanssa testaten.

Ei minulla ollenkaan ole väliä, paljon pisteitä saan, kunhan on linjassa muiden tulosten kanssa ja mikään osa järjestelmästä ei throttlaile pitkässäkään rasituksessa.
Itsellä 3dmark lähti asentaa, mutta sitten ei menny enää eteenpäin. Poisto ja uudelleen asennus korjasi tilanteen.
Välissä kyllä asensin tämän. Käytössä win10 64b.
http://www.futuremark.com/downloads/Futuremark_SystemInfo/latest
Kannattaa sulkea msi:n kellotusohjelma testatessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 597
Itsellä 3dmark lähti asentaa, mutta sitten ei menny enää eteenpäin. Poisto ja uudelleen asennus korjasi tilanteen.
Välissä kyllä asensin tämän. Käytössä win10 64b.
http://www.futuremark.com/downloads/Futuremark_SystemInfo/latest
Kannattaa sulkea msi:n kellotusohjelma testatessa.
..ja lämpötilan seuranta kannattaa käynnistää ennen testiä toiselle näytölle (tai taustalle), jos sitä aikoo ajaa. Eihän tuo täydellinen ole, mutta paras, mitä on tarjolla mielestäni. Itse ostin tuon pari vuotta sitten jo MSI:n GTX 970:lle, mutta nyt sitä on käytetty lähinnä Sapphire RX 480 Nitron kanssa säätämiseen. 10-15min tuota ja jos tuuletinääni ei nouse korkeaksi, niin ei se peleissäkään nouse.

Muistaakseni tuo piti Steamin kautta asentaa.

--

System Mechanic teki about samaa kuin CCleaner tekee ilmaiseksi, niin eipä siitä paljoa iloa ole.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 101
Saattoi olla joku vanha rekisterimerkintä joka lähti poiston yhteydessä.
System Mechanic on kyllä kallis ohjelma kun yli 40$/ vuosi
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 284

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
229
Pisti pakettikone kikantin viikotarjouksissa silmään. Olen frendille ostelemassa reilun puolentoista kiloeuron konetta ja tuossa näyttäisi olevan ok value. Jos ja kun itse koneen kasaisin, nii osat pitäisi tulla Suomesta. Kysymys kuuluukin, että sanonko kaverille, että poistaa tuon koneen vai odottelen ryzeniä ja kasaan sitten hänelle koneen sen ympärille?
Kyseinen tarjous G3-710 Acer Predator G3-710 pelitietokone - Pöytätietokoneet
Nopeesti specsit listattuna ja osahinta (suunnilleen kaupassa)

i7-7700 330e
random B150 emo 70e
32 GB ddr4 2133 MHz 200e
random 512 gb ssd 180e
gtx 1080 (varmaan paskin cooler tai sitten jopa nvidian oma, joka sekin huono, joten arvo alakanttiin) 650e
radom virtalähde ja sysiruma koppa 150e
Yht 1600 plus mahdollisesti dvd, win10 yms sekä tilailun ja kasauksen aiheuttama vaiva VRT paketin 1700e

Toki, jos itse kasaisin niin varmaan muutamia muutoksia tekisin mm. laittasin lisäksi m.2 ssd 256 gb ja ramia vain 16gb, mutta nopeampaa sekä parempi prossujäähy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 597
Pisti pakettikone kikantin viikotarjouksissa silmään. Olen frendille ostelemassa reilun puolentoista kiloeuron konetta ja tuossa näyttäisi olevan ok value. Jos ja kun itse koneen kasaisin, nii osat pitäisi tulla Suomesta. Kysymys kuuluukin, että sanonko kaverille, että poistaa tuon koneen vai odottelen ryzeniä ja kasaan sitten hänelle koneen sen ympärille?
Kyseinen tarjous G3-710 Acer Predator G3-710 pelitietokone - Pöytätietokoneet
Nopeesti specsit listattuna ja osahinta (suunnilleen kaupassa)

i7-7700 330e
random B150 emo 70e
32 GB ddr4 2133 MHz 200e
random 512 gb ssd 180e
gtx 1080 (varmaan paskin cooler tai sitten jopa nvidian oma, joka sekin huono, joten arvo alakanttiin) 650e
radom virtalähde ja sysiruma koppa 150e
Yht 1600 plus mahdollisesti dvd, win10 yms sekä tilailun ja kasauksen aiheuttama vaiva VRT paketin 1700e

Toki, jos itse kasaisin niin varmaan muutamia muutoksia tekisin mm. laittasin lisäksi m.2 ssd 256 gb ja ramia vain 16gb, mutta nopeampaa sekä parempi prossujäähy.
Kyllä se enemmän maksaisi Suomesta osista koottuna.

Noi vaan on suunniteltu kestämään sen kaksi vuotta, jonka jälkeen osat alkavat paukkua. Kannattaa varmaan selvittää, saako tuonne lisättyä tallennustilaa itse, kun 512GB loppuu kesken, vai meneekö siitäkin takuu..

Minulla on m.2 SSD ja en huomaa eroa normaaliin peruskäytössä.

--

Tuo kone on ihmisille, joilla on laittaa se 1600€ kahden vuoden koneeseen ja ostaa sen jälkeen uusi. Lisäksi, jos on ihan pakko saada huomiseksi kaupasta kaikkihetinyt.
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
229
Kyllä se enemmän maksaisi Suomesta osista koottuna.

Noi vaan on suunniteltu kestämään sen kaksi vuotta, jonka jälkeen osat alkavat paukkua. Kannattaa varmaan selvittää, saako tuonne lisättyä tallennustilaa itse, kun 512GB loppuu kesken, vai meneekö siitäkin takuu..

Minulla on m.2 SSD ja en huomaa eroa normaaliin peruskäytössä.

--

Tuo kone on ihmisille, joilla on laittaa se 1600€ kahden vuoden koneeseen ja ostaa sen jälkeen uusi. Lisäksi, jos on ihan pakko saada huomiseksi kaupasta kaikkihetinyt.
Lähinnä virtalähteen laatu tuossa itseäni kuumottaa. Onneksi tolle hirvityskopalle tuli jo tiukka ei, kun tuota kysäisin, niin taitaa kyseinen härveli jäädä hankkimmatta. Puuta koputtaen täytyy mainita, että itse muuten ostin 2011 cdonista hintavirheellisen thor-konepaketin ja vieläkin käy ja kukkuu lahonnutta näyttistä laskematta paremman puoliskon fb-masiinana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 597
Lähinnä virtalähteen laatu tuossa itseäni kuumottaa. Onneksi tolle hirvityskopalle tuli jo tiukka ei, kun tuota kysäisin, niin taitaa kyseinen härveli jäädä hankkimmatta. Puuta koputtaen täytyy mainita, että itse muuten ostin 2011 cdonista hintavirheellisen thor-konepaketin ja vieläkin käy ja kukkuu lahonnutta näyttistä laskematta paremman puoliskon fb-masiinana.
Minulla on ollut yksi Thorin kotelo. Ne oli Fractal Designin malleja, joissa oli vaan se (ruma) Thor-logo. Taisi muutenkin olla ihan uusista, alkuperäisistä osista koottuja.

Edelleen, jos tuommoista hankit, niin tarkista aina päivitettävyys , tässä tapauksessa tuo kovalevytila. Tuosta menee takuu hyvin helposti ja se on tärkein ominaisuus. Ja virtalähteen räjähtäessä saat uuden koneen, etkä pelkkää virtalähdettä - niinkuin kävisi itse kootussa koneessa.
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
229
Minulla on ollut yksi Thorin kotelo. Ne oli Fractal Designin malleja, joissa oli vaan se (ruma) Thor-logo. Taisi muutenkin olla ihan uusista, alkuperäisistä osista koottuja.

Edelleen, jos tuommoista hankit, niin tarkista aina päivitettävyys , tässä tapauksessa tuo kovalevytila. Tuosta menee takuu hyvin helposti ja se on tärkein ominaisuus. Ja virtalähteen räjähtäessä saat uuden koneen, etkä pelkkää virtalähdettä - niinkuin kävisi itse kootussa koneessa.
No kyllä tuohon toisen kovon (ssd ainakin, koska voi käytännössä laittaa minne vain) saa, vaikka dvd-aseman sataporttiin, jos ei muuten. Kone tulossa frendille pidemmäksi aikaa, joten kasailen itse ja valitsen virtalähteen, jossa on laatuelkot ja riittävän hyvän emon. Kyllähän tuo pakettikonekkin takuuseen menisi, jos virtalähde käyryää, vaikka olisinkin toisen kovon laittanut kiinni. Kunhan vaan takuupalautukseen laittaa alkuperäisosat.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
56
Eikö noista pakettikoneista mene takuu jos avaa itse kotelon? Itse muistelen nähneeni ainakin joissakin koneissa niitä warranty void is seal is broken tarroja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
867
Ei ainakaan MSI Nightblade koneista mennyt; kaikki oli päivitettävissä ja oli muutenkin suht laadukkaista ja ennenkaikkea tasapainoisista osista kasattu joten ei tarvinnut useampaan vuoteen tehdä muuta kuin pelata. :)

Edit: kotelossa ei ollut sinettejä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 402
Eikö noista pakettikoneista mene takuu jos avaa itse kotelon? Itse muistelen nähneeni ainakin joissakin koneissa niitä warranty void is seal is broken tarroja.
Suomessa kuluttaja on hyvissä käsissä, eli jälleenmyyjä/valmistaja voi kyllä evätä takuun, mutta virhevastuu ei poistu. Eli kunhan ei konetta avatessa itse riko mitään niin noista tarroista tai sineiteistä ei kannata murehtia.

Ostin merkkitietokoneen. Voiko takuu raueta, jos avaan kotelon tai kannettavan luukun ja asennan lisää muistia tai vaihdan jonkin komponentin toiseen?
Sinettien avaaminen saattaa vaikuttaa takuuseen, joka on ehdollinen lisäturva. Kannattaa siis olla yhteydessä myyjään tai valmistajan tukeen. Virhevastuu säilyy kuitenkin entisenlaisena. Virhevastuuseen voi vedota, jos kone ei ole kestänyt oletettua käyttöikää ja hajoamisella ei todeta olevan yhteyttä kotelon avaamiseen.
http://mikropc.net/nettilehti/pdf/1706201038.pdf
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
MSI:n RX 480 8GB:tä saa tuohon 239 euroon, joten 249€:n "tarjous" on Asuksesta aika huono diili, kun tuossa on huonompi jäähykin ja korkeat minimikierrokset. Oli sitten itse PCB kuinka hieno... Mindstar pakottaa vielä paypal-lisät päälle. :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 597
MSI:n RX 480 8GB:tä saa tuohon 239 euroon, joten 249€:n "tarjous" on Asuksesta aika huono diili, kun tuossa on huonompi jäähykin ja korkeat minimikierrokset. Oli sitten itse PCB kuinka hieno... Mindstar pakottaa vielä paypal-lisät päälle. :p
Minulla on tuo Asus Strix RX 480 pelikoneessa. Oletustuuletinprofiili on tarpeeksi hiljainen ja lämpötilat pysyy hyvin kurissa. Ehkä voitin silikonilotossa. Pientä miinusta kyllä siitä, että tuo ei ole semipassiivinen, niinkuin esim. ehdottamasi MSI.

Lisäksi olin asennuksessa viisaampi ja hain vain AMD:n omat ajurit ja asensin ilman ReLiveä, niin hyvin on toiminut.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Minulla on tuo Asus Strix RX 480 pelikoneessa. Oletustuuletinprofiili on tarpeeksi hiljainen ja lämpötilat pysyy hyvin kurissa. Ehkä voitin silikonilotossa. Pientä miinusta kyllä siitä, että tuo ei ole semipassiivinen, niinkuin esim. ehdottamasi MSI.

Lisäksi olin asennuksessa viisaampi ja hain vain AMD:n omat ajurit ja asensin ilman ReLiveä, niin hyvin on toiminut.
Jäähdytyspinta-alaa pitäisi olla aika paljon tuon kokoisessa vehkeessä, varmaan painavin RX 480 ja tuulettimiakin kolme kappaletta. Olisikohan kontaktissa parantamisen varaa. :think:

Asuksella testaillessa meni Unigine Valleyssä 80C rikki 1060mV:lla ja meteliä oli ihan kiitettävästi. MSI:llä taisi 73C olla kovin (1050mV), RPM mahd. alhaalla/target temp katossa. Toki ASIC-arvoissa oli korttien välillä eroa yli 10% MSI:n hyväksi. Tässä on myös sellainen ero, että Asuksen ollessa koneessa, sen alapuolelle oli asennettu tuuletin pohjaan, jota ei MSI:tä testaillessa ollut. Kahdella suoraan heatsinkkiin kiinnitetyllä 1000-1100 RPM pyörivällä 120mm tuulettimella Asuksen lämpötila tuli alaspäin 2-3C. :comp:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 597
Jäähdytyspinta-alaa pitäisi olla aika paljon tuon kokoisessa vehkeessä, varmaan painavin RX 480 ja tuulettimiakin kolme kappaletta. Olisikohan kontaktissa parantamisen varaa. :think:

Asuksella testaillessa meni Unigine Valleyssä 80C rikki 1060mV:lla ja meteliä oli ihan kiitettävästi. MSI:llä taisi 73C olla kovin (1050mV), RPM mahd. alhaalla/target temp katossa. Toki ASIC-arvoissa oli korttien välillä eroa yli 10% MSI:n hyväksi. Tässä on myös sellainen ero, että Asuksen ollessa koneessa, sen alapuolelle oli asennettu tuuletin pohjaan, jota ei MSI:tä testaillessa ollut. Kahdella suoraan heatsinkkiin kiinnitetyllä 1000-1100 RPM pyörivällä 120mm tuulettimella Asuksen lämpötila tuli alaspäin 2-3C. :comp:
Näyttää minusta vain sille, että näissä korteissa on paljon laatuvaihteluita. Huonompi ASIC, niin lämpötila nousee. Lämpötilan nousu sitten näkyy tuulettimien äänekkyydessä.

Tuosta vaivasta pääsee eroon alikellottamalla ja alivoltimattamalla, mutta onhan se ikävää, kun ostetuista tehoista pitää ottaa pois ja kortti ei tue ylikellotusta niin hyvin, kun pakkaus antaa ymmärtää..
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
443
Minkälainen tuo Giganttissa vielä oleva G502 on noin muussa käytössä kuin pelatessa? Koon puolesta vaikuttaisi käteen sopivalta.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Minkälainen tuo Giganttissa vielä oleva G502 on noin muussa käytössä kuin pelatessa? Koon puolesta vaikuttaisi käteen sopivalta.
G400/402/403 on paljon parempi omaan kouraani.

G502 on muotoilultaan "jyrkempi" kämmenen kohdalta kun taas G4xx sarja on muhkumpi, G502 viettää jyrkemmin hiiren oikeaan reunaan. Sormiotteelle ja pienehkökätiselle G502 on mielestäni ok, mutta jos on normaalin suomalaisen duunarin kädet niin G4xx muotoilu istunee paremmin.

G502 enemmän ns. sormiotteelle. Tai sitten en vaan osaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
114
Hyvä taskulamppu edullisesti. Saksan amazonin esim. 85e
Tuote: Olight s30r III ladattava taskulamppu (akku sisältyy hintaan samoin langaton laturi)
Hinta: 34.90
Kauppa: XXL
Linkki: Olight S30R III-3500, käsivalaisin - Taskulamput - xxl.fi | XXL
Juuen kerinnyt nettikaupoille, mutta poikkesin ennen sulkemisaikaa XXL:n Lielahden pisteessä, jossa olikin vielä yksi lamppu hyllyssä. Supersunnuntait eivät tietenkään koske kivijalkaliikkeitä, mutta reilu myyjä pisti tuon viimoisen kappaleen kuitenkin supersunnuntaihintaan. Melko reilusti toimittu. :tup:
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
443
Juuen kerinnyt nettikaupoille, mutta poikkesin ennen sulkemisaikaa XXL:n Lielahden pisteessä, jossa olikin vielä yksi lamppu hyllyssä. Supersunnuntait eivät tietenkään koske kivijalkaliikkeitä, mutta reilu myyjä pisti tuon viimoisen kappaleen kuitenkin supersunnuntaihintaan. Melko reilusti toimittu. :tup:
Hölmöä noissa supersunnuntaitarjouksissa on se, että osa alennuksista on silti liikkeissä. Asian saa selville vain kävelemällä liikkeeseen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
114
Hölmöä noissa supersunnuntaitarjouksissa on se, että osa alennuksista on silti liikkeissä. Asian saa selville vain kävelemällä liikkeeseen.
Näinhän se on, vähän arvailujen varassa mennään. Nytkin oli liikkeessä toiset hinnat. Mutta se, että silti pistetään halvempaan nettitarjoushintaan osoittaa kyllä pelisilmää.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
603
Hain G502 rotan Gigantista 45eur hintaan ja samalla huomasin että Kingston HyperX Fury L matto oli varsin edullinen, sekä juuri muutaman kaipaamani sentin isompi kuin QCK+. Sen verran hitaalla senssillä käytän että lisäsentit tulevat tarpeeseen. Lisäksi hienoinen 3.5mm vs 2mm paksuuslisä ei haittaa alkuunkaan. :kippis:

HyperX Fury hiirimatto (L) - Tietokonetarvikkeet hinta 18.95eur.
Onko Fury sitten kuinka jäykkä matto? Haluaisin ehkä vähän jämäkämpää Steelseriesin Dexin tilalle. Tästä alkanut saumat repeilemään niin senkin puolesta kyselen.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Sattaa olla että Gigantti myy muutaman muistitikun tuolla 128GB 29€ hinnalla :D
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 053
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
562
isällä vanhempi versio ollut vuosia ilman ongelmia. joillakin akku turvonnut, mutta se nyt on mobiililaitteissa aina mahdollista.
Itsellä ne vaihtoi uuteen akkuun. Mitä muistan niin se kävi lopulta aivan pirun kuumana se akku, että lopetin koko mokkulan käytön. Myöhemmin vuoden päästä otin asian esille sitten liikkeessä, niin ne vaihtoivat sen mokkulan uuteen.
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Onko Fury sitten kuinka jäykkä matto? Haluaisin ehkä vähän jämäkämpää Steelseriesin Dexin tilalle. Tästä alkanut saumat repeilemään niin senkin puolesta kyselen.
Kyllä voin ihan varauksetta suositella. Ei tarvitse enää edes harkita QCK+ mattoa. Rullalla myydään, niin ei se kai kovin jäykkä ole. :D Pehmeyttä ehkä tarkoitit? Sanoisin että täydellinen. Käy puristelemassa Gigantissa. :cigar:
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 580
Kyllä voin ihan varauksetta suositella. Ei tarvitse enää edes harkita QCK+ mattoa. Rullalla myydään, niin ei se kai kovin jäykkä ole. :D Pehmeyttä ehkä tarkoitit? Sanoisin että täydellinen. Käy puristelemassa Gigantissa. :cigar:
+1 täältäkin, ostin tuon metrin leveän Fury XL:n (20€) vanhan QCK:n tilalle ja ei ole mitään moitittavaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
898
Eikö nuo pikkutikut ole niin hitaita että tuo 128gb on suorastaan tuskallista siirtää täyteen tai siirtää tikulta pois?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
640
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
671
Tjaa, nopeampi kuin kuvittelin. Kai se täytyy sitten tilata.
Kannattaa huomioida tuon kyseisen Ultra Fit -malliston ongelmakohta, eli hyvin runsas lämpeneminen. Erinäisistä lähteistä lueskellut notta nuo tikut kuumenee jopa niin kuumiksi, ettei mielellään kädessä pitele käytön jälkeen. Ja pelkkä portissa kiinni oleminen ilman lukuja ja kirjoituksiakin saa värkin lämpenemään tavallista kovemmin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 580
Kannattaa huomioida tuon kyseisen Ultra Fit -malliston ongelmakohta, eli hyvin runsas lämpeneminen. Erinäisistä lähteistä lueskellut notta nuo tikut kuumenee jopa niin kuumiksi, ettei mielellään kädessä pitele käytön jälkeen. Ja pelkkä portissa kiinni oleminen ilman lukuja ja kirjoituksiakin saa värkin lämpenemään tavallista kovemmin.
Juuri tämän takia päädyin aikoinaan Samsungin vastaavaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
114
Voin vahvistaa tuon lämpeämisen, itsellä UltraFit 32GB-versioita pari kappaletta. Vaikka kopioi vain yhden tiedoston ja tikku on kiinni jonkun minuutin, lämpeneminen on huomattavaa. En ole pitänyt tikkua kiinni pysyvästi, joten en tiedä, kuinka kuumaksi se sitten menee. Tuskin se nyt sulaa kuitenkaan. Hyvä tikku noin muuten, paitsi sen hukkaa helposti, koska se on niin pieni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 784
Kannattaa huomioida tuon kyseisen Ultra Fit -malliston ongelmakohta, eli hyvin runsas lämpeneminen. Erinäisistä lähteistä lueskellut notta nuo tikut kuumenee jopa niin kuumiksi, ettei mielellään kädessä pitele käytön jälkeen. Ja pelkkä portissa kiinni oleminen ilman lukuja ja kirjoituksiakin saa värkin lämpenemään tavallista kovemmin.
Kannattaa muistaa ettei tuollaisen "ei kiva pitää kädessä" esineen lämpötila ole usein kuin jonkin verran yli 40 astetta - yleensä reilusti alle 50 astetta. Varsinkin jos pitää kiinni jostain metallisesta osasta.

Tuollainen lämpötila ei tee elektroniikalle yleensä vielä mitään, ainakaan kovin nopeasti...

Porukka ajaa vuositolkulla prosia jossain 90-100 asteessa ja sitten kun USB-tikku on ~50 asteessa se on ongelma. :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 668
Itsellänikin pari tuollaista Ultra Fit -tikkua. 16Gt versio lämpenee vaikka olisi pelkästään kiinni portissa ja 32Gt versio ei lämpene huomattavasti ellei sille siirrä tiedostoja. Kannattaa huomioida, että tuossa tikussa ei ole muovia kuorena eristämässä lämpöä. Tilasin tuosta tarjouksesta pari tikkua lisää.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Voin vahvistaa tuon lämpeämisen, itsellä UltraFit 32GB-versioita pari kappaletta. Vaikka kopioi vain yhden tiedoston ja tikku on kiinni jonkun minuutin, lämpeneminen on huomattavaa. En ole pitänyt tikkua kiinni pysyvästi, joten en tiedä, kuinka kuumaksi se sitten menee. Tuskin se nyt sulaa kuitenkaan. Hyvä tikku noin muuten, paitsi sen hukkaa helposti, koska se on niin pieni.
Kiitos arviosta, jätän ostamatta. Olisi itse tarkoitus käyttää varmuuskopiointiin, lähes tappiin asti tuota 128GB niin eihän se nyt hyvä ole jos tikku on 'kuuma peruna' aina sen jälkeen
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
671
Kiitos arviosta, jätän ostamatta. Olisi itse tarkoitus käyttää varmuuskopiointiin, lähes tappiin asti tuota 128GB niin eihän se nyt hyvä ole jos tikku on 'kuuma peruna' aina sen jälkeen
Riippuu portista, mitenkä ne kuumenee (jos ovat kuumentuakseen). USB3 porteissa on eri kokoisista ultrafiteistä mittailtu liki 70 asteen lämpöjä, USB2:ssa jää maltillisemmaksi vähemmän virransyötön tiimoilta. Näistä on myöskin raportoitu jonkunverran kirjoitusnopeuden hitdastumista kuumetessa, joka taas antaisi osviittaa siitä, että käytetyt muistipiirit eivät välttämättä ole aivan valioluokkaa josta taas voi vetäistä sellaisen johtopäätöksen, että jatkuvasti usb3 portissa kiinni ollessaan ei välttämättä ole kovinkaan pitkäikäinen tökkeli.

Noh, halpojahan nuo on kun mitkä, että yksi ja sama kestääkö sitten vuoden vai viisi.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
671
Tuossa joku mietiskeli tikun käyttöä varmuuskopiointiin, joten tuskin on ihan sama kestääkö tikku läjässä.
Eikai kukaan nyt sentäs ainoana varmuuskopiona tikkua käytä? Tai ei ainakaan millekään oikeasti tärkeälle. Mutta kukin tavallaan.

toisekseen kannattaa suosiolla valita toisenlainen tikku varmuuskopiointiin tai sitten aina kopioiden oton jälkeen repiä tämä ultra(f/sh)itti irti portista :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 101
Kannattaa muistaa ettei tuollaisen "ei kiva pitää kädessä" esineen lämpötila ole usein kuin jonkin verran yli 40 astetta - yleensä reilusti alle 50 astetta. Varsinkin jos pitää kiinni jostain metallisesta osasta.

Tuollainen lämpötila ei tee elektroniikalle yleensä vielä mitään, ainakaan kovin nopeasti...

Porukka ajaa vuositolkulla prosia jossain 90-100 asteessa ja sitten kun USB-tikku on ~50 asteessa se on ongelma. :D
Ota huomioon että tikku myös jäähtyy useammin, joten juotokset on kovilla.
Et kait kuitenkaan pidä saman laatuisina 300€ tuotetta 5€ tuotteeseen.

Mutta silloin myös muut syyt kuin lämpö (heikkolaatu)
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 187
Viestejä
4 302 129
Jäsenet
71 797
Uusin jäsen
Cale77

Hinta.fi

Ylös Bottom