- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 826
Febi Bilsteinin jakohihnan ohjurirulla oli merkiltään INA, valmistettu euroopassa.
Eiköhän nuitakin tehdä missä sattuu. Oma Hengst oli Puolassa valmistettu.Hengstin raitisilmasuodatin vaikutti todella jämäkän ja laadukkaan tuntuiselta ja sopivuus oli just eikä melkein, vaikka onkin Made in China. Aiemminhan nuo on ilmeisesti olleet saksalaisia?
Luultavasti näitäkin valmistetaan monessa paikassa niinkuin brembojakin. Mersussa oli muuten ok, mutta jarrutuntuma selvästi kulmikkaampi kuin bremboissa.Kokemuksia Zimmermann -merkkisistä (Zimmermann Bremsen günstig im Shop kaufen) jarrulevyistä ja jarrupaloista?
Ovatko laadukkaita?
Ei ole ainakaan itselle tullut vielä vastaan Zimmermanin levyjä jotka olisi muualla kuin Saksassa tehty. Ja heidän omat sivut puhuu, että levyt tehdään Saksassa.Luultavasti näitäkin valmistetaan monessa paikassa niinkuin brembojakin. Mersussa oli muuten ok, mutta jarrutuntuma selvästi kulmikkaampi kuin bremboissa.
Vertasitko vanhaa ja uutta niveltä mittaamalla, kuinka suuri ero oli? Oliko vaihtotyö tukivarteen ensimmäistä kertaa? Se tukivarren reikä laajenee aika nopeasti, niin ei ihme jos nivel on väljä.Lemförderin prässättävä alapallonivel oli väljä reikäänsä. Tämä oli paketin mukaan valmistettu Turkissa.
Tähän autoon on vain yksi alapallonivel, eli väärä osa ei ollut kyseessä.
Ei se ero ollut edes milliä. Sen verran kumminkin, että pyöri reiässään. Pysyi paikallaan kun lukkorenkaan pisti paikalleen. Vedin pari hitsitäppää vielä, ettei pomppaa pois.Vertasitko vanhaa ja uutta niveltä mittaamalla, kuinka suuri ero oli? Oliko vaihtotyö tukivarteen ensimmäistä kertaa? Se tukivarren reikä laajenee aika nopeasti, niin ei ihme jos nivel on väljä.
Nuo puristettavat nivelet ovat arpapeliä, pitää olla todella iso säästö, että viitsii edes miettiä vaihtotyötä.
Turvallista matkaa!Ei se ero ollut edes milliä. Sen verran kumminkin, että pyöri reiässään. Pysyi paikallaan kun lukkorenkaan pisti paikalleen. Vedin pari hitsitäppää vielä, ettei pomppaa pois.
Siitä en tiedä oliko vaihdettu joskus, tuskin.
Taas kerran kyseessä auto jolla viimeinen katsastus menossa. Alapallo oli niin väljä, että renkaasta heiluttaessa oli välystä noin parin sentin verran. Ei tuollaisella voinut ajaa ja toisekseen nivel maksoi kymmenesosan uudesta tukivarresta. Vaihdossa meni ehkä 30 minuuttia kauemmin, niin miksen vaihda pelkkää niveltä. Eri asia, jos jonkun muun autosta kyse.
kyllä.Turvallista matkaa!
No ei todellakaan mene takaisin reikäänsä, jos autossa on kallistuksenvakaaja kiinni tukivarressa niin ei tarvii olla mikään ilmalentotilanne että se muljahtaa jonnekkin muualle kuin takaisin reikäänsä. Toisen puolen kallistus riitää vetämään sen hetkessä irti ja se on sit arpapeliä mitä seuraavaksi tapahtuu. Mulla on kerran käyny nivelen irtoaminen - luojan kiitos että se tapahtui parkkipaikalla. Täysin yllättäen, kun oli kiristysmutteri pyörinyt auki. Vetari irtosi myös ja lootaöljyt tuli ulos - auto hinurilla korjaamolle ja vääntynyt lokasuoja jäi muistoksi.Hieman haisee jeesustelu. Jos rakenne on sellainen, kuin kuvittelen, on riski olemassa pallonivelen pois tulemiseen reiästään ilmalennon aikana. Siinäkin tapauksessa nivel menee takaisin laskeudettaessa. En olisi hirveän huolissani ohjauksen välyksistä tai pyöräkulmista pitkissä ilmalennoissa.
Jos välys on jotain millin osia ja kyseessä on pallonivel niin oma veikkaus on että ilmalennon jälkeen on alle prosentin todennäköisyys että menee takaisin paikolleen.Ei tarvita kuin pieni ohjaksen tai jousituksen asennon muutos niin nivel on eri asennossa alastulossa.Hieman haisee jeesustelu. Jos rakenne on sellainen, kuin kuvittelen, on riski olemassa pallonivelen pois tulemiseen reiästään ilmalennon aikana. Siinäkin tapauksessa nivel menee takaisin laskeudettaessa. En olisi hirveän huolissani ohjauksen välyksistä tai pyöräkulmista pitkissä ilmalennoissa.
No ei todellakaan mene takaisin reikäänsä, jos autossa on kallistuksenvakaaja kiinni tukivarressa niin ei tarvii olla mikään ilmalentotilanne että se muljahtaa jonnekkin muualle kuin takaisin reikäänsä. Toisen puolen kallistus riitää vetämään sen hetkessä irti ja se on sit arpapeliä mitä seuraavaksi tapahtuu. Mulla on kerran käyny nivelen irtoaminen - luojan kiitos että se tapahtui parkkipaikalla. Täysin yllättäen, kun oli kiristysmutteri pyörinyt auki. Vetari irtosi myös ja lootaöljyt tuli ulos - auto hinurilla korjaamolle ja vääntynyt lokasuoja jäi muistoksi.
En tiedä, millainen rakenne kyseisessä autossa on, mutta toisten asioiden Jeesustelu tuntuu aina pahalta. Kuitenkin kuvittelen, että nivel on tämän tyyppinen:Jos välys on jotain millin osia ja kyseessä on pallonivel niin oma veikkaus on että ilmalennon jälkeen on alle prosentin todennäköisyys että menee takaisin paikolleen.Ei tarvita kuin pieni ohjaksen tai jousituksen asennon muutos niin nivel on eri asennossa alastulossa.
Tuossa on irronnut pallonivelen tappi olka-akselista.
Ja tulos on eri millä tavalla jos pomppaa tukivarresta?Tuossa on irronnut pallonivelen tappi olka-akselista.
Jos lopputuloksesta puhutaan, voidaan mukaan ottaa myös jousen katkeaminen, renkaan puhkeaminen, eläinkolari, polkupyörällä kaatuminen jne. Edellä mainittu asia kuitenkin liittyi pallonivelen heppaamiseen tukivarteen.Ja tulos on eri millä tavalla jos pomppaa tukivarresta?
Ainakin ennen on ollut laatua. En nyt tosin ole hetkeen aikaan kumeja tai niveliä vaihdellut.Mitkä on kelvollisia vetarin suojakumimerkkejä (tarvikeosana)? Tai vaihtoehtoisesti jos uusisin koko nivelen niin minkä merkkistä kannattaa suosia? Spidan olisi kallein tarvikekumi mitä löytyy alkuperäisnumerolla, onkohan ihan OK laatua?
Vois melkein kokeilla. Ei nuo muut vaihtoehdot (Topram, Febest, Mapco) herätä oikein luottamusta.Ainakin ennen on ollut laatua. En nyt tosin ole hetkeen aikaan kumeja tai niveliä vaihdellut.
Kummatkin ovat MANN+HUMMELin brändejä, joten todennäiköistä on että ovat samalta tehtaalta lähtöisin.WIX ja Filtron raitisilmasuodattimet taitaa tulla samalta tehtaalta, aivan identtisiä kaikkia liimasaumoja yms myöten, ja molemmissa lukee Made in Poland. Täydellinen sopivuus oli ainakin Passattiin.
Tervehdys, oma otanta on melko pieni mutta omaan jo myytyyn audiin laitoin Febestin sen jälkeen kun ns. merkkiosa laukesi n. 30tkm sen vaihdon jälkeen ja tuolla Febestin vetonivelellä päästelin 90 tkm iloisesti ilman mitään ongelmia. Sen jälkeen auto meni vaihtoon vetonivel ja kumi edelleen ehjänä. Satuin tähän ketjuun törmäämään ja on varaosien laadulla tosiaan suuria eroja, Tiedä sitten kun ei sen laajempaa kokemusta, sen muistelisin että Topranilla ainakin ollut täysin sutta jarrupalaa ainakin joskus. Lisäksi esim. jarruosissa muistan kun vaihdoin serkun ostamat Bilteman jarrupalat sen Obelixiin niin tarvitsin rälläkkää että sain mahtumaan... Motonetistä ostaessa aina häiritsee kun ei oikein tiedä valmistajaa.Vois melkein kokeilla. Ei nuo muut vaihtoehdot (Topram, Febest, Mapco) herätä oikein luottamusta.
Auto Opel Insignia A20DTJ koneella vm 2009.[– –] Nyt meni toisen puolen alkuperäislaakeri, ja siihen tilattiin FAG. Päivitellään siitäkin sitten. [– –]
Näihin vain alkuperäistä tai vahvistettua 1.8T 225hv TT:n pässiä. Kuin myös N75 anturiinEsen SKV Diverter Valve (06A145710P) kesti VW 1.8T -moottorissa noin 6kk ja 5000km.
En suosittele. Kaveri noita joskus vaihtoi useammankin kerralla. Osa niistä oli rikki alle vuoden kuluttua. Hapristuivat ihan omia aikojaan, vaikka autolla ei ajoa tullut montaakaan sataa kilometriä.Tekeekö näillä motonetin kumeilla mitään?
Pitäis pelkkä suojakumi uusia nivelestä. Nivelellä ajettu muutama tkm mutta kumi on jo puhki)
Varmaan typen annostelu ei ole niin hallittua Ridexin kaasujousissa. Täällä jouset ampuvat pienen viistoperän takaluukun ylös, että saa varoa käsiä ja päätä. Ja sulkiessa saa tehdä pienen jumpan.Ridexin takaluukun kaasujouset eivät olleet erityisen hyvät. Takaluukku nousee tehokkaasti puoleen väliin, mutta sen jälkeen todella hitaasti ylös asti. Alkuun luukku oli myös melko raskas sulkea, mutta noin kuukauden jälkeen luukku oli jo helpompi sulkea, ei kuitenkaan silti mitenkään erityisen kevyt.