Hyvät autopesulat PK-seutu, miksei muutkin kaupungit

Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
89
Tuli ostettua Perfect Tornado tarjouspaketti tänään ja ryhdyin pohtimaan ikuisuusaihetta, johon en ole netistä vastausta löytänyt: onko pk-seudun autopesuloissa merkittäviä laatueroja ja mitkä ovat parhaita? Omia kokemuksia samalla autolla testattuna: Tullinpuomin Shell todella heikko pesulaatu, ABC Käpylä keskinkertainen, Brahenkentän Shell keskinkertainen. Usein tuntuu jokin kohta autosta jäävän likaiseksi. Välillä käytänkin auton käsinpesussa esim Carwashissa tai Triplan Helsingin Autopesussa.

Välillä kuulee kommentteja, että jossakin on uusi pesukatu, joka olisi todella hyvä, mutta tästä on vaikea löytää netistä mitään tietoa. Tähän ketjuun saakin paljastaa parhaat pesupaikat PK-seudulta!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 059
Pesupaikan pesukatu tekee hyvää jälkeä. Tosin yleensä tulee pestyä kyseisessä paikassa käsin.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
963
Löytyykö PK-seudulta vastaavaa pesukatua kuten Riihimäellä XLWash? 29€/kk ja rajoittamaton määrä pesuja.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 531
En vaikuta tuolla kulmalla, mutta muistin kysymyksesi kun selasin ammattiryhmän palstaa, mainostaa takseille.
 
Liittynyt
20.12.2018
Viestejä
260
Tässä kannattaa huomioida että rajoitus on keskimäärin 8 pesua per kuukausi. Ei tietenkään sitä mainosta vaan lukee ehdoissa. Itse GoWashin asiakkaana toivoisin enemmän vaahtoavaa esipesuainetta/pesuainetta. Tuntuu että alussa tulee vaan kevyt suihkaus liukkaria ja sitten harjat perään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 590
Suosituksia pesulasta PK-seudulla joka osaisi pestä avoauton jossa vanhempi vinyylikatto jonka takaikkuna on irroitettava (aka oikeasta suunnasta tuleva vesi on kaikki auton sisällä)? Oma vakiopesuri ei suostu koskemaan koska sen verran vanha auto ja ei halua vastuuta jos esim lakka lähtee kuorimaan (tottunut kyllä eksoottisiin ja muihin erikoisiin mutta vanhemmat autot ja esim Teslat ovat no no listalla). Pitäisi MX-5 pestyä, vahattua ja katto käsiteltyä. Sisustan hoidan itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 238
Suosituksia pesulasta PK-seudulla joka osaisi pestä avoauton jossa vanhempi vinyylikatto jonka takaikkuna on irroitettava (aka oikeasta suunnasta tuleva vesi on kaikki auton sisällä)? Oma vakiopesuri ei suostu koskemaan koska sen verran vanha auto ja ei halua vastuuta jos esim lakka lähtee kuorimaan (tottunut kyllä eksoottisiin ja muihin erikoisiin mutta vanhemmat autot ja esim Teslat ovat no no listalla). Pitäisi MX-5 pestyä, vahattua ja katto käsiteltyä. Sisustan hoidan itse.
Mh autoclean? Eiköhän jokainen osaavampi firma omaa vastuuvakuutuksetkin jos eivät taitoihinsa luota.
Ei nuo rättikatot nyt mitään rakettitiedettä ole, saatika niin erikoisia.

Mutta vakkaripesuristasi, lakka lähtee kuorimaan? Wtf?!!
Nyt en ymmärrä kyllä yhtään. Millä tinnerillä se oikein pesee?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 590
Mh autoclean? Eiköhän jokainen osaavampi firma omaa vastuuvakuutuksetkin jos eivät taitoihinsa luota.
Ei nuo rättikatot nyt mitään rakettitiedettä ole, saatika niin erikoisia.

Mutta vakkaripesuristasi, lakka lähtee kuorimaan? Wtf?!!
Nyt en ymmärrä kyllä yhtään. Millä tinnerillä se oikein pesee?
Vakkari pesuri pesee kyllä tuoreen 911:n, Rollssin yms mutta "hiukan" eri hinta mihin olen kaverilta tottunut. Oli varsin koominen näky nähdä Fiesta ST Bentleyn ja uuden Possun välissä, odottamassa pesua ja vahausta. On siis ns "special" tunne henkilö ja paikka palvelu. Ei oikein toími jos auto on vuodelta 1990, full on orkkis maali, katto yms yms yms, lukuunottamatta kovakattoa=kiveniskua, jälkeä, naarmua, pientä lakkavauriota yms paskaa kyllä löytyy kun etsii. On museoauto mutta ns survivor vs ylläpidetty 11110% fiininä vain sunnuntaisin kirkossa käyty. Ja mitä tulee tuohon rättikattoon ja muihin juttuihin, pari puljua on jo sanonut etteivät halua riskiä. Sama tosin kävi Tesla Model 3:n kanssa (ohuet maalit), mutta eri syistä. Ei nuo rättikatot mitään salatiedettä ole, mutta iso osa puljuja eivät tunnu huolivan autoja jos mainitseekaan faktan että painepesuri on asia mitä ei käytetä ihan miten sattuu. Siksi tähän mennessä pessyt käsin itse, mutta paikka missä pestä on varsin hv, työnjälki ei täsrmää oikeaan ammattilaiseen ja olisi mukava hoitaa asia ihan vain viemällä auto jollekin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
173
Itse kun teen näitä "alan" hommia niin kyllä meidän pesureista pystyy säätämään paineen 30-150bar välillä. Itselläni on nb ja kahdella kaverilla na miatat ja kyllä me niitä on uskallettu käsitellä. Ja Tesloja myös huhut maalipinnan "hyvyydestä" on ihan totta. Museorekisteröity ferrari kävi eilen pesulla niin luulisi, että tuollaiset arveluttaisi porukkaa enemmän kuin mazdat. En vaikuta PK-seudulla.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 098
Tässä kannattaa huomioida että rajoitus on keskimäärin 8 pesua per kuukausi. Ei tietenkään sitä mainosta vaan lukee ehdoissa. Itse GoWashin asiakkaana toivoisin enemmän vaahtoavaa esipesuainetta/pesuainetta. Tuntuu että alussa tulee vaan kevyt suihkaus liukkaria ja sitten harjat perään.
Eivät ainakaan valvo tuota rajaa muuten kuin että eivät salli peräkkäisiä pesuja, eli et voi ajaa vaikka kahta kertaa putkeen linjaston läpi.

Itse käyttänyt lähinnä harjattomassa pesussa kun on pinnoitteet autossa niin riittää kun vaan kuivailee auton sitten pesun jälkeen
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 590
Itse kun teen näitä "alan" hommia niin kyllä meidän pesureista pystyy säätämään paineen 30-150bar välillä. Itselläni on nb ja kahdella kaverilla na miatat ja kyllä me niitä on uskallettu käsitellä. Ja Tesloja myös huhut maalipinnan "hyvyydestä" on ihan totta. Museorekisteröity ferrari kävi eilen pesulla niin luulisi, että tuollaiset arveluttaisi porukkaa enemmän kuin mazdat. En vaikuta PK-seudulla.
Hmmm... Näin olen itsekin olettanut. Voi toki olla että tuo vakkari paikka ei vain halua leikkiä moisten autojen kanssa hinnoilla mitä olen maksanut. Tekee pääasiassa tosiaan noita vähän fiinimpejä ja aiemmat omat autot on tehty kaverin autojen kanssa samassa paketissa, ei todnäk kiinnosta alennushinta+vain yksi auto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 238
Vakkari pesuri pesee kyllä tuoreen 911:n, Rollssin yms mutta "hiukan" eri hinta mihin olen kaverilta tottunut. Oli varsin koominen näky nähdä Fiesta ST Bentleyn ja uuden Possun välissä, odottamassa pesua ja vahausta. On siis ns "special" tunne henkilö ja paikka palvelu. Ei oikein toími jos auto on vuodelta 1990, full on orkkis maali, katto yms yms yms, lukuunottamatta kovakattoa=kiveniskua, jälkeä, naarmua, pientä lakkavauriota yms paskaa kyllä löytyy kun etsii. On museoauto mutta ns survivor vs ylläpidetty 11110% fiininä vain sunnuntaisin kirkossa käyty.
Mä en edelleenkään oikein ymmärrä "perusteluita". Kyllä osaava firma osaa tehdä, oli se auto sitten vuodelta x tai y. Oli siinä kiveniskuja/naarmua/lakkavauriota/mitälie.
Toki asia menee ihan toiseksi, jos se pesuhinta tulee eteen. Mutta tosiaan, ihan eri asia silloin.

Ja mitä tulee tuohon rättikattoon ja muihin juttuihin, pari puljua on jo sanonut etteivät halua riskiä. Sama tosin kävi Tesla Model 3:n kanssa (ohuet maalit), mutta eri syistä. Ei nuo rättikatot mitään salatiedettä ole, mutta iso osa puljuja eivät tunnu huolivan autoja jos mainitseekaan faktan että painepesuri on asia mitä ei käytetä ihan miten sattuu. Siksi tähän mennessä pessyt käsin itse, mutta paikka missä pestä on varsin hv, työnjälki ei täsrmää oikeaan ammattilaiseen ja olisi mukava hoitaa asia ihan vain viemällä auto jollekin.
Siis onko tuo Mazdan ikkuna ihan "vakionakin" tuollainen, että päästää vedet läpi? Vai onko sun tapauksessa ikkunassa ns. vikaa?
Jos vakiona, niin kyllä edelleen osaavat osaa sen pestäkin. Jos eivät, niin heidän piikkiinsähän se menee jos vedet sisustan kastelee?
Toki asiakas kun alkaa neuvomaan, niin se on sitten työn vastaanottajasta kiinni haluaako "neuvoja" oman hommansa tekemiseen... Ja toki myös miten ne neuvot koitetaan antaa ;)

Nimimerkki @Tembba valideja pointteja.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 590
Mä en edelleenkään oikein ymmärrä "perusteluita". Kyllä osaava firma osaa tehdä, oli se auto sitten vuodelta x tai y. Oli siinä kiveniskuja/naarmua/lakkavauriota/mitälie.
Toki asia menee ihan toiseksi, jos se pesuhinta tulee eteen. Mutta tosiaan, ihan eri asia silloin.

Siis onko tuo Mazdan ikkuna ihan "vakionakin" tuollainen, että päästää vedet läpi? Vai onko sun tapauksessa ikkunassa ns. vikaa?
Jos vakiona, niin kyllä edelleen osaavat osaa sen pestäkin. Jos eivät, niin heidän piikkiinsähän se menee jos vedet sisustan kastelee?
Toki asiakas kun alkaa neuvomaan, niin se on sitten työn vastaanottajasta kiinni haluaako "neuvoja" oman hommansa tekemiseen... Ja toki myös miten ne neuvot koitetaan antaa ;)

Nimimerkki @Tembba valideja pointteja.
Perustelu=tekee helvetin halvalla ns palveluksena nuo kaverin ja omat käyttikset mutta harrasteissa tai erikoisemmissa toteaa että ei onnistu. Syyn oletan olevan että hinta vs työn määrä on liian iso joten hinnoittelee itsensä ulos tai toteaa ettei onnistu. Eli taidot löytyy mutta rahan määrä ja palvelun määrä eivät todnäk kohtaa, muttei kehtaa suoraan sanoa.

Mazdan ikkuna on vakiona vetoketjulla kiinni. Saat siis takaikkunan avattua jolloin katto on päällä mutta ikkuna on auki. Typerä design ja ei mitään hajua miksi helvetissä moinen on tehty vs normaali rättikatto. Pitää toki sateen ulkona mutta vaikeuttaa kaikkea muuta. Lisää siihen vuosien väsyminen vinyylissä=vesi menee oikein nätisti välistä läpi sisälle jos vinyylin kireyteen perustuvaan tiiviiseen kohtaan kohdistaa painetta.

Ja ei, en ole niskapoka :D. Mikään ei ole yhtä vittumainen kuin niskapoka joka kuvittelee tietävänsä kaiken. TOSIN asiakkaan näkökulmasta... se vitutuksen määrä kun näet että asiat tehdään päin vittua, kun oletetaan ettei asiakas tajua mitään (omalla kohdalla työkseni tullut tehtyä mm. IT, turvapuoli, autot, raskas kalusto jne.)
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
510
Onko porukalla suosituksia näistä palvelu-autopesuloista / fiksareista Helsingissä? Ajatuksena teettää pesu, vahaus ja sisäpuhdistus samalla kertaa. Perus 10v vanha käyttöauto kyseessä eli mitään hifistelyä en kaipaa, mutta toivoisin löytäväni paikan joka tekee mitä lupaa. Joitain tällaisten pesuloiden arvosteluita lukeneena näyttää olevan aika vaihtelevaa palvelun taso, toki nettiarvosteluissa korostuu ne joilla on jotain valitettavaa.

Olen ollut laiska pesemään ja vielä laiskempi vahaamaan autoa, kaikenlaista piintynyttä likaa on maalipinnassa, eli joku paikka joka tekee pesun kunnolla vaikka liuottimen kanssa ennen vahausta voisi olla hyvä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko porukalla suosituksia näistä palvelu-autopesuloista / fiksareista Helsingissä? Ajatuksena teettää pesu, vahaus ja sisäpuhdistus samalla kertaa. Perus 10v vanha käyttöauto kyseessä eli mitään hifistelyä en kaipaa, mutta toivoisin löytäväni paikan joka tekee mitä lupaa. Joitain tällaisten pesuloiden arvosteluita lukeneena näyttää olevan aika vaihtelevaa palvelun taso, toki nettiarvosteluissa korostuu ne joilla on jotain valitettavaa.

Olen ollut laiska pesemään ja vielä laiskempi vahaamaan autoa, kaikenlaista piintynyttä likaa on maalipinnassa, eli joku paikka joka tekee pesun kunnolla vaikka liuottimen kanssa ennen vahausta voisi olla hyvä.
autohoito jamine oy
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Kärcher Vantaalla oli pesukampanja 2 yhden hinnalla. Ostin 4 sitä parasta pesua. Saas nähdä lunastaako heidän harjapesut mainoksensa
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Onko porukalla suosituksia näistä palvelu-autopesuloista / fiksareista Helsingissä? Ajatuksena teettää pesu, vahaus ja sisäpuhdistus samalla kertaa. Perus 10v vanha käyttöauto kyseessä eli mitään hifistelyä en kaipaa, mutta toivoisin löytäväni paikan joka tekee mitä lupaa. Joitain tällaisten pesuloiden arvosteluita lukeneena näyttää olevan aika vaihtelevaa palvelun taso, toki nettiarvosteluissa korostuu ne joilla on jotain valitettavaa.

Olen ollut laiska pesemään ja vielä laiskempi vahaamaan autoa, kaikenlaista piintynyttä likaa on maalipinnassa, eli joku paikka joka tekee pesun kunnolla vaikka liuottimen kanssa ennen vahausta voisi olla hyvä.
Itte aikoinaan olin laittamassa sitikka myyntiin. Siisti autopesulasta sain sellaisen myyntifiksipaketin. Koneella kiilotteli autoa ja joku hydropinnoite(pesurilla suihkuttivat sitä litkua auton päälle) pesu päälle plus sisäputsaus maksoi 150eur. Ero oli aika iso vs. lähtökohtaan. Varmaankin tekevät tämmöisiä vaihtoautoliikkeille pääsääntöisesti. Ihanok hintainen just sun kuvailemasi käyttöautoille. Kahden ämpärin pesutekniikka ja 3step myllytys hifistelijöille voi olla kauhistus
Lisäys: nää mahmuttien pesuloissa käteinen on käytännössä se ainoa maksutapa. Jostain syystä heillä on maksupäätteet aina rikki..
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
510
autohoito jamine oy
Kiitos vinkistä, täällä käytin pesu + kovavaha + sisäpuhdistus -kombon ja lopputulos on omaan silmään hyvä ja huolella tehty, maksoi 160€.

Itte aikoinaan olin laittamassa sitikka myyntiin. Siisti autopesulasta sain sellaisen myyntifiksipaketin. Koneella kiilotteli autoa ja joku hydropinnoite(pesurilla suihkuttivat sitä litkua auton päälle) pesu päälle plus sisäputsaus maksoi 150eur. Ero oli aika iso vs. lähtökohtaan. Varmaankin tekevät tämmöisiä vaihtoautoliikkeille pääsääntöisesti. Ihanok hintainen just sun kuvailemasi käyttöautoille. Kahden ämpärin pesutekniikka ja 3step myllytys hifistelijöille voi olla kauhistus
Joku tuollainen myyntimeikkaus oli omalle autolle tehty kun sen vajaat 2v sitten ostin, ja kaikki vaha katosi maalipinnasta parilla ekalla pesulla. Nyt toivottavasti kestää siistinä vähän pidempään.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 187
Se myyntimeikkauksissa käytetty ainehan ei ole mikään vaha, jonka tarkoitus on hylkiä likaa ja tehdä pesusta helpompaa, vaan vain jotain "kiilloketta"
 
Liittynyt
14.01.2023
Viestejä
1
Onko täällä jengillä suosituksia Helsingistä paikoista joissa voisi käyttää auton myllytyksessä? Tarkoituksena olisi käyttää 2 vuotta vanhaa autoa että saisi vähän naarmuja hiottua piiloon.
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
27

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko täällä jengillä suosituksia Helsingistä paikoista joissa voisi käyttää auton myllytyksessä? Tarkoituksena olisi käyttää 2 vuotta vanhaa autoa että saisi vähän naarmuja hiottua piiloon.
Autohoito jamine
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
883
Tässä kannattaa huomioida että rajoitus on keskimäärin 8 pesua per kuukausi. Ei tietenkään sitä mainosta vaan lukee ehdoissa. Itse GoWashin asiakkaana toivoisin enemmän vaahtoavaa esipesuainetta/pesuainetta. Tuntuu että alussa tulee vaan kevyt suihkaus liukkaria ja sitten harjat perään.
Mulla on tää premium tms. esipesun sisältävä soppari ja oon ollu tyytyväinen. Aina harjoilla.

Harjattomia yritin joskus suosia, mutta ne on tuolla ja joka paikassa osastoa kokeilematta paskaa. Viime kädessä kysymys on kuitenkin vekottimesta, joka on ostettu kuskaamaan paikasta a paikkaan b, eikä mistään perintökalleudesta. En oo huomannu maalissa mitään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 482
Viestejä
4 238 471
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
Erkki Liikainen

Hinta.fi

Ylös Bottom