Hyvän vedenkeittimen löytäminen mahdoton tehtävä?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Oletin ettei näissä ole hirveästi eroja kunnes luin kuningaskuluttajan artikkelin. Osa laitteista piipittää kovaa ja rasittavasti, osassa muovista irtoaa makua sekä aineita jne. ongelmia.

Ominaisuudet joita laitteelta hakisin:
- Ei häiritsevää piipitystä.
- Lämmönsäätö
- Kannu tehty muusta kuin muovista
- Nopea
- Tarkka mitta-asteikko
- Ei kahvan tmv. kuumenemis ongelmia

Onko jollain täällä kokemusta tai tietoa laitteesta joka nuo kriteerit täyttäisi? Tuntuu olevan mahdoton tehtävä löytää tuollaista vaikka luultavasti nuo on kaikki ominaisuuksia jotka jokainen haluaa vedenkeittimestään löytyvän.

EDIT: Linkki kuningaskuluttajan artikkeliin: Testissä vedenkeittimet lämpötilasäädöllä: ärsyttäviä äänimerkkejä ja säätöjen sekamelskaa
 
Viimeksi muokattu:

MrCasual

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Oletin ettei näissä ole hirveästi eroja kunnes luin kuningaskuluttajan artikkelin. Osa laitteista piipittää kovaa ja rasittavasti, osassa muovista irtoaa makua sekä aineita jne. ongelmia.

Ominaisuudet joita laitteelta hakisin:
- Ei häiritsevää piipitystä.
- Lämmönsäätö
- Kannu tehty muusta kuin muovista
- Nopea
- Tarkka mitta-asteikko
- Ei kahvan tmv. kuumenemis ongelmia

Onko jollain täällä kokemusta tai tietoa laitteesta joka nuo kriteerit täyttäisi? Tuntuu olevan mahdoton tehtävä löytää tuollaista vaikka luultavasti nuo on kaikki ominaisuuksia jotka jokainen haluaa vedenkeittimestään löytyvän.
Minkälaista lämpötilansäätöaluetta on haussa?
Ja riittääkkö mitta-asteikoksi ml?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Minkälaista lämpötilansäätöaluetta on haussa?
Ja riittääkkö mitta-asteikoksi ml?
Olen tuota ostamassa lähinnä puuron yms. vedenkeittoon kun on keraaminen liesi jolla veden keittäminen kestää melko kauan. On tosin kavereita ketkä juo teetä niin voisi olla ihan jees olla sellainen keitin mistä tarvittaessa saisi oikeat lämpötilat tehtyä. Mielestäni se on kuitenkin vähiten tärkein asia noista ominaisuuksista joita kaipailen. Mitta asteikoksi riittää ml.

EDIT: Laittakaa nyt edes jotain ehdotuksia. Olisi kiva saada tämä tilattua :) Ilmeisesti MrCasuallilla oli joku laite mielessä kun noita tarkennuksia kyselit?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2
Oletin ettei näissä ole hirveästi eroja kunnes luin kuningaskuluttajan artikkelin. Osa laitteista piipittää kovaa ja rasittavasti, osassa muovista irtoaa makua sekä aineita jne. ongelmia.

Ominaisuudet joita laitteelta hakisin:
- Ei häiritsevää piipitystä.
- Lämmönsäätö
- Kannu tehty muusta kuin muovista
- Nopea
- Tarkka mitta-asteikko
- Ei kahvan tmv. kuumenemis ongelmia

Onko jollain täällä kokemusta tai tietoa laitteesta joka nuo kriteerit täyttäisi? Tuntuu olevan mahdoton tehtävä löytää tuollaista vaikka luultavasti nuo on kaikki ominaisuuksia jotka jokainen haluaa vedenkeittimestään löytyvän.
EEWA 7800 (Electrolux)
- piipittää - mutta ei mun mielestä häiritsevästi
- valmiina eri esivalittavia lämpötiloja
- terästä
- ei kuumenemisongelmia

Mulla on ollut toi pari vuotta ja oon ollut tyytyväinen, jos kiinnostaa lataa manuaali Electroluxin sivuilta - löytyy varmaan suomenkielisenäkin, kun valitin sen puutteesta.

Hinta näyttäisi olevan n. 80 e.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2
EEWA 7800 (Electrolux)
- piipittää - mutta ei mun mielestä häiritsevästi
Pari vuotta ollut käytössä ja ainakin minun mielestä ainut miinus on tosi kova ja häiritsevä piippaus. Nyt kun takuu (2v?) alkaa olla ohi niin voisi avata ja modata äänet pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Piippaako tuo Eewa siis kokoajan vaiko ainoastaan kun valmista? Jos vain kun valmis niin en uskoisi äänen häiritsevän minua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 234
Mua kiinnostaisi lasinen vedenkeitin, jossa lämpötilansäätö. Ehdotuksia?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2
EEWA 7800 piippaa myös, kun laittaa virrat päälle tai vaihtaa lämpötiloja.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
16
Keraaminen muumimamma-vedenkeitin :tup:
täältä löytyy myös tuollainen kun kauniimpi osapuoli tuollaisen hommasi halpiksen tilalle :D ihan pätevä ja laadukkaan oloinen, mutta ei varmaan nappaa kaikkia jos ei halua Muumi kuosia ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Mua kiinnostaisi lasinen vedenkeitin, jossa lämpötilansäätö. Ehdotuksia?
Minunkin mielestäni lasinen voisi olla kaikista hienoin. Vielä ei ainakaan ole kukaan osannut sopivaa ehdottaa. Erikoista että tuntuu näiden kanssa olevan niin että pitää huonoista vaihtoehdoista valita joku.

Philips Avance Collection on tähän mennessä paras vastaantullut mutta niiden saatavuus on melko niukkaa. Onko jollain kokemusta noista?
 
Viimeksi muokattu:

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
913
Itselläni on Siemens TW911P2/02 Porsche Design vedenkeitin. Tähän premium tuotteeseen saa jopa varaosia. Todella tyytyväinen olen tähän ollut. Suosittelen!:)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Itselläni on Siemens TW911P2/02 Porsche Design vedenkeitin. Tähän premium tuotteeseen saa jopa varaosia. Todella tyytyväinen olen tähän ollut. Suosittelen!:)
Tuokin vaan on jo myynnistä poistunut malli. Ilmeisesti parhaat on otettu pois myynnistä ja huonot jätetty myyntiin.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
913
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
16
Itselläkin ollut jo kauemman aikaa uusi vedenkeitin tähtäimessä, melko samoilla kriteereillä kuin aloituspostauksessa. Suomen markkinoilta ei mieleistä löytynyt joten tämmöinen sitten lähti tänään Saksan Amazonista tilaukseen useiden vertailujen ja arvostelujen lukemisen jälkeen. Itselleni se ratkaiseva tekijä oli ettei tuossa ole ainakaan arvostelujen mukaan kuin tasan yksi pieni piippaus ja sekin silloin kun vesi on valmista. Muovinen ulkokuori on vähän meh, mutta toisaalta ei luulisi olevan mitään kuumenemisongelmaa, ja on sentään sisältä edes terästä. Muuten vaikuttaa omiin tarpeisiin aika passelilta, saa nyt nähdä mitä sieltä sitten tulee. Halpa hinta vähän epäilyttää että onko tämä sitten paskana jo vuoden päästä. :D

Mutta oli kyllä harvinaisen vaikeaa ylipäätään löytää keitin lämmönsäädöillä mutta ILMAN piippaamisia, monet ihan ok vaihtoehdot tuli dumpattua juurikin tuon kyseisen ärsytyksen vuoksi. Lasisia katselin alkuun miellyttävän ulkonäön vuoksi, mutta hylkäsin melko pian koko ajatuksen kun ei näillä kriteereillä löytynyt sellaisia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Philips Avance Collection on tähän mennessä paras vastaantullut mutta niiden saatavuus on melko niukkaa. Onko jollain kokemusta noista?
Vanha viesti mutta minulla on avance 1 litran versio Philips Avance Collection HD9380/20, 75€ | Hinta.fi ja olen ollut tyytyväinen. Nopea, piippaa kerran, kun vesi on lämmennyt ja jonkun ajan kuluttua toisen kerran eli ihan ok. Lämpötilavalintoja on muutama mutta ne riittävät kytännössä hyvin ja valinta on luonnollisesti helppoa, kun jokaiselle lämmölle on oma nappinsa. Kaatonokka on hyvä ja kansi aukeaa helposti ja kunnolla, joten tuota on hyvä käyttää. Ulkonäkö nyt on makuasia mutta tuo on aika laadukkaan oloinen eikä vaikuta rimpulalta muoviromulta. Tämä keitin on tullut kannettua keittiöön joka kerta, kun olen asunut jonkun kanssa kimpassa ja kämpässä on ollut joku halpiskeitin valmiina. Ero niihin on kyllä aika huomattava.

Avance menee pois päältä, kun sen nostaa alustalta mikä on erittäin hyvä ominaisuus. Toisaalta se on meinannut aiheuttaa hasardin, kun siihen tottuu nopeasti ja toista laitetta käyttäessä sitä ei huomaa laittaa erikseen pois päältä. Lisänä joku voi ehkä kaivata reaaliaikaista lämpömittaria ja portaatonta lämpötilan säätöä ja ne olisivat ok lisiä mutta omassa käytössä niiden lisäarvo olisi melko minimaalinen.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 651
Itselläkin ollut jo kauemman aikaa uusi vedenkeitin tähtäimessä, melko samoilla kriteereillä kuin aloituspostauksessa. Suomen markkinoilta ei mieleistä löytynyt joten tämmöinen sitten lähti tänään Saksan Amazonista tilaukseen useiden vertailujen ja arvostelujen lukemisen jälkeen. Itselleni se ratkaiseva tekijä oli ettei tuossa ole ainakaan arvostelujen mukaan kuin tasan yksi pieni piippaus ja sekin silloin kun vesi on valmista. Muovinen ulkokuori on vähän meh, mutta toisaalta ei luulisi olevan mitään kuumenemisongelmaa, ja on sentään sisältä edes terästä. Muuten vaikuttaa omiin tarpeisiin aika passelilta, saa nyt nähdä mitä sieltä sitten tulee. Halpa hinta vähän epäilyttää että onko tämä sitten paskana jo vuoden päästä. :D

Mutta oli kyllä harvinaisen vaikeaa ylipäätään löytää keitin lämmönsäädöillä mutta ILMAN piippaamisia, monet ihan ok vaihtoehdot tuli dumpattua juurikin tuon kyseisen ärsytyksen vuoksi. Lasisia katselin alkuun miellyttävän ulkonäön vuoksi, mutta hylkäsin melko pian koko ajatuksen kun ei näillä kriteereillä löytynyt sellaisia.
Onko ollut hyvä keitin? Pohdiskelen tämän ja Gigantin Wilfa-tarjouksen välillä. Wilfa Teatime termosvedenkeitin TK1200B (musta) - Keittiön pienkoneet

Onkohan tuo Saksan malli kuitenkin parempi... Teehommissa lämpötilan säätäminen voi tulla tarpeeseen.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
16
Onko ollut hyvä keitin? Pohdiskelen tämän ja Gigantin Wilfa-tarjouksen välillä. Wilfa Teatime termosvedenkeitin TK1200B (musta) - Keittiön pienkoneet

Onkohan tuo Saksan malli kuitenkin parempi... Teehommissa lämpötilan säätäminen voi tulla tarpeeseen.
Voin suositella, varsinkin tuohon ~40e hintaan ollut erittäin pätevä keitin että hintalaatusuhde on ainakin kohdillaan.
Olen kyllä tykännyt ja toimii edelleen. Eniten tullut käytettyä 70- ja 80-asteista vettä joilla olen hyvin saanut teet onnistumaan. Näköjään tuossa vanhassa viestissä kauhistelin vähän tuota muovista ulkokuorta, mutta kyllä sieltä ihan jämäkkä keitin tuli ja ei tosiaan kuumene ulkopuolelta vaikka 100-asteiseksi keittäisi, että siinä mielessä vaikka lapsiperheeseen tai vanhukselle sopiva. :tup: En kyllä äkkiseltään keksi mitään huonoa sanottavaa, tuossa kannun kyljessä olevassa mittarissa on hieman huono näkyvyys että joutuu aina vähän heiluttelemaan kannua että saa selvää paljonko siellä on vettä. Ja ehkä valkoinen pinta saattaa joitakin haitata kun kaikki lika ja ruokaroiskeet näkyy heti, mutta nopeastikos tuon rätillä pyyhkäisee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 651
Voin suositella, varsinkin tuohon ~40e hintaan ollut erittäin pätevä keitin että hintalaatusuhde on ainakin kohdillaan.
Olen kyllä tykännyt ja toimii edelleen. Eniten tullut käytettyä 70- ja 80-asteista vettä joilla olen hyvin saanut teet onnistumaan. Näköjään tuossa vanhassa viestissä kauhistelin vähän tuota muovista ulkokuorta, mutta kyllä sieltä ihan jämäkkä keitin tuli ja ei tosiaan kuumene ulkopuolelta vaikka 100-asteiseksi keittäisi, että siinä mielessä vaikka lapsiperheeseen tai vanhukselle sopiva. :tup: En kyllä äkkiseltään keksi mitään huonoa sanottavaa, tuossa kannun kyljessä olevassa mittarissa on hieman huono näkyvyys että joutuu aina vähän heiluttelemaan kannua että saa selvää paljonko siellä on vettä. Ja ehkä valkoinen pinta saattaa joitakin haitata kun kaikki lika ja ruokaroiskeet näkyy heti, mutta nopeastikos tuon rätillä pyyhkäisee.
Jees, eilen piti tehdä päätös kun loppui tuo Wilfa-tarjous. Otin kuitenkin tuon Saksan vehkeen :) Eipähän tarvi aina kylmällä vedellä jähytellä teetä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
104
Herättelyä vuoden horroksen jälkeen, uusia kokemuksia? Onko kaikki nuo keittimet jollain aikakatkaisulla? Mitä vilkuilin noita niin näytti olevan 20 - 30 minuutin automaattinen ajankatkaisu useimmissa. EU-hullutuksia, 2005 vuosimallin Moccamaster pitää lämmöt päälle niin kauan kuin virtaa tulee - olisi hakusessa AP:n kriteereillä, tai ainakin ilman äänimerkkejä ja mieluiten ilman aikakatkaisua.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
558
Haussa olisi mahdollisimman hiljainen vedenkeitin ilman mitään turhia vipstaakeja. Tilavuus saisi olla ihan normi litrasta ylöspäin. Nykyinen pitää sellaista kohinaa että joutuu laittamaan telkkua suuremmalle kun aloittaa vedenkeiton :facepalm:
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 547
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Itsellä on aina ollut näitä Tokmannin jne halpakauppojen 10€-20€ keittimiä, ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

En kyllä ymmärrä miksi kukaan maksaisi teekeittimestä vaikka 50€ kun 10€ vehje ajaa saman asian.

Ja tiedän asian koska meillä töissä on just parempi merkkikeitin, ja ihan samalla tavalla se lämmittää kuin oma halppis.

Aloitusviestin testissä puhutaan jostain piippauksista, heh eipä ole sellaisia turhuuksia 10€ keittimissä :D
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 938
Itsellä on aina ollut näitä Tokmannin jne halpakauppojen 10€-20€ keittimiä, ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

En kyllä ymmärrä miksi kukaan maksaisi teekeittimestä vaikka 50€ kun 10€ vehje ajaa saman asian.

Ja tiedän asian koska meillä töissä on just parempi merkkikeitin, ja ihan samalla tavalla se lämmittää kuin oma halppis.

Aloitusviestin testissä puhutaan jostain piippauksista, heh eipä ole sellaisia turhuuksia 10€ keittimissä :D
Samaa mieltä. En tosiaan näe syytä maksaa kymppiä tai kahta enempää vedenkeittimestä.
Tällä hetkellä käytössä pikkusysteriltä saama vitun nätti pinkki keitin.
Kaikki toiminnot löytyy mitä haluankin, eli että se keittää vettä ja se keittää vettä.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Itse tykkään että vedenkeittimessä on lämpötilan reaaliaikainen seuranta kun jotkut teelajit on parhaimmillaan tietyssä lämpötilassa ja omistinkin aiemmin keittimen joka sen näyttöi, mutta siitä hajosi muistaakeseni kansi. Nykyinen on joku pari vuotta sitten Verkkiksen BF tarjouksesta hankittu jossa on digitaalinen näyttö lämpötilan valitsemista varten, sillä on pärjännyt yhtä hyvin, ei tee mieli maksaa satasta noinkin yksinkertaisen ominaisuuden takia.
 

Ben Horne

Town Leader
BANNED
Liittynyt
14.12.2019
Viestejä
216
Electrolux Expressionist vedenkeitin EEWA7800 79,90

Tällaisella mennään. Vaikka olenkin ihan perus Liptonin käyttäjä niin tuossa on kuitenkin mahdollisuus säätää hyvinkin tarkasti lopputulema. Mutta jos jotain negatiiviista niin tuosta kahvasta lähtee pintakerros tai maalaus mikä liekään.

 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
276
Vinkkejä laadukkaasta lasisesta vedenkeittimestä? Ne lasiset mallit mitä oon nähnyt on olleet liian halpoja.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
994
Vinkkejä laadukkaasta lasisesta vedenkeittimestä? Ne lasiset mallit mitä oon nähnyt on olleet liian halpoja.
KitchenAid 1322ESS. Ei mitään tietoa laadusta, mutta hintaa sillä ainakin on.

Vedenkeittimet kun ovat sellaista avaruusteknologiaa, että halvalla ei voi saada hyvää :asif: Lähinnähän ne ominaisuudet maksaa (säädettävä lämpötila).
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
Suositus älytömälle metalliselle vedenkeittimelle ilmaan piippausta: https://www.amazon.de/dp/B07NDDJ8JK
Metallinokka ei valuta ohi, voi keittää erittäin pienen määrän vettä ongelmitta. Käytännössä voi ottaa mukiin halutun määrän vettä, kipata pannuun ja kiehauttaa ennen kuin ehtii teepussin hakea. Täysi 1 litrakin keittyy siedettävässä ajassa, jos etenkin ruuanlaitossa tarvii kuumaa vettä pastan keittoon kun kastike on jo tulolla.

Kannattaa ennen tilausta vertailla eri värien ja kokojen hintoja. Tarjoukset vaihtelee Amazonissa usein. Perushinta kuitenkin se 30-35€.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
+1 Suositus Wilfalle. Yllättävän kevytkin on niin on mukava käyttää ja led-valaistuksesta plussaa.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
31
Tuommoinen Arendo tuli tilattua ja tyytyväinen vedenkeittäjä. Kaikki sisäosat terästä, kannen sisäpuoli mukaanlukien. Lämpötilan säätö viiden asteen välein, lämpimänäpito, ulkopinta ei lämpene mahdottomasti ja piippaukset siedettäviä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 378
MIkäs parinkympin vedenkeittimistä ok? Kalliimpaa ei viitsi ostaa kun käyttötarve tyyliin pari kertaa kk.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 075
Viestejä
4 194 754
Jäsenet
70 846
Uusin jäsen
VilleViis

Hinta.fi

Ylös Bottom