Hyvä työtuoli?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Melkoiset vaatimukset sinulla, jos tosiaan nuo yleisesti hyväksi havaitut toimistotuolit eivät tarjoa riittäviä säätömahdollisuuksia. :beye:
Martelan tuoleissa suurin ongelma oli ettei käsinojia saanut säädettyä sivuttais suunnassa ja selkänoja ei taipunut käytännössä yhtään taaksepäin niin ei ollut oikein kotikäyttöön sopiva. Leap V2 taas käsinojat ei nouse ihan tarpeeksi ylös, mutta noihin sai sellaiset pehmusteet jotka korjasi sen, mutta alaselän tuki ei ole tarpeeksi säädettävissä eikä ole pääntukea ollenkaan.

Eikä mulla edes ole kovinkaan kummoisia vaatimuksia. Ei pitäisi kuitenkaan ihan mahdottomia olla vaadittu säädettävät käsinojat, alaselkätuki ja niskatuki. Kuitenkin ainakin ite ajattelen niin, ettei sillä varsinaisesti ole hirveästi merkitystä maksaako tuoli 1000€ vai 2000€ kun kuitenkin käyttötunteja kertyy sille niin paljon jos vuosia kestää. Nykyisin perus näytötkin ja näytönohjaimetkin maksaa sen 1000€ kpl ja niitä parin vuoden välein vaihdellaan :D
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Nähnyt muutamissa paikoissa rullaluistinten näköisiä pyöriö laitetun normi pyörien tilalle luulis olevan lattialle ystävällisemmät ja varmasti herkät pyörimään. Onko noita ihan erikseen tähän hommaan myynnissä vai pitääkö itse rakennella alusta asti?

Itse tuoli keskusteluun niin monta vuotta ollut jo erittäin tyytyväinn Martelan Logic 400 (niskatuella, ristiselän pumpulla). Loistavan tuoli ollut ainakin omasta mielestä jokainen säätö löytyy ja hintakin oli käytettynä sopiva vuosia sitten kun tuon hain.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
403
Nähnyt muutamissa paikoissa rullaluistinten näköisiä pyöriö laitetun normi pyörien tilalle luulis olevan lattialle ystävällisemmät ja varmasti herkät pyörimään. Onko noita ihan erikseen tähän hommaan myynnissä vai pitääkö itse rakennella alusta asti?

Itse tuoli keskusteluun niin monta vuotta ollut jo erittäin tyytyväinn Martelan Logic 400 (niskatuella, ristiselän pumpulla). Loistavan tuoli ollut ainakin omasta mielestä jokainen säätö löytyy ja hintakin oli käytettynä sopiva vuosia sitten kun tuon hain.
Nämä tuli hommattua itse viime vuonna ja hyvin ovat pelittäneet. Plussaa kahdesta lukittavasta renkaasta niin pysyy tuoli paikoillaan jos liikaa eläytyy. Varmista oman tuolin yhteensopivuus kuitenkin ennen tilaamista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
875
Nämä tuli hommattua itse viime vuonna ja hyvin ovat pelittäneet. Plussaa kahdesta lukittavasta renkaasta niin pysyy tuoli paikoillaan jos liikaa eläytyy. Varmista oman tuolin yhteensopivuus kuitenkin ennen tilaamista.
Mistä tommosia siis saa ja minkä nimisiä ne on että osaa edes etsiä.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Nämä tuli hommattua itse viime vuonna ja hyvin ovat pelittäneet. Plussaa kahdesta lukittavasta renkaasta niin pysyy tuoli paikoillaan jos liikaa eläytyy. Varmista oman tuolin yhteensopivuus kuitenkin ennen tilaamista.
Mistäs hommasit?
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
106
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Onko tässä iskun slimissä selkänojan ruuvit sen iskun logolla varustetun myovipötkylän takana, kun hieman heiluu tuo selkänoja. ei kehtaisi alkaa hajottamaan tuolia jos se onkin vaikka jossain toisessa paikassa. Siis jos joku on joskus kyseisen tuolin kanssa pelehtinyt?.
 
Liittynyt
26.10.2019
Viestejä
84
Ikea Markus työtuoli, kangaspäällystetty tietysti.

+Ammattimainen ja tyylikäs
+Saatavuus
+Varaosat
+Hinta
+Luotettava
+Tukevat käsinojat
+Korkea selkänoja
+Ergonoominen ainakin keskikokoisille ihmisille
+Mukava jousittu selkänoja joka tuo mukavan keinutuoliefektin jos haluat nojata taakse pelisessioiden välissä
+Ilmava Selkänoja
+Kevyt kantaa mutta vaikea kaataa
+Rullaa tasaisella pinnalla todella nätisti
+Hiljainen!
+Ei liikaa säätöjä ja vipuja, helppokäyttöinen


-Tekonahkaversio, hiostava ja kuluu.
-Käsinojat ei pysty säätää
-Istuintyyny rypistyy melko nopeasti, pehmuste aika heikko laatua
-Käsinojien kumiset päällysteet, hajoavat helposti ja helppo alkaa nyppiä materiaalia pois (meinasin vetää kaveria turpaan sen takia)



Yhteenveto: luotettava tuoli joka pääset helposti kokeilemaan Ikea käynnillä ja sit takuulla löydät kirppis-sivustoilla. Taisin maksa omastani 50e enkä kadu sitä ostosta hetkeäkään.

Voisin kertoa että olen jyskin pilipali tuolit käyttänyt paljonkin ja eniten on ärsyttänyt säädettävien käsinojien huteruus. Joten kiinteät ovat paljon parempi mulle. Kaverin pelituoli on vähän lapsellisen näköinen vaikka onkin mukava. Joten aika pal makuasia kai.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
-Tekonahkaversio, hiostava ja kuluu.
-Käsinojien kumiset päällysteet, hajoavat helposti ja helppo alkaa nyppiä materiaalia pois (meinasin vetää kaveria turpaan sen takia)
Noi kaksi yhdistämällä sai hyvän. Kun kauan sitten ostamani aito/tekonahkaversio tuolista päätyi kierrätykseen, kierrätin käsinojat tähän uuteen kangasversioon.
Nahkajakkarassa istuinosa ja käsinojat on aitoa nahkaa ja ne pysyivät hyvässä kunnossa kun kaikki tekonahkaosat kuoriutuivat lattialle.

Itse en käsinojia pahemmin käytä tämän tuolin kanssa. Kyynärpäät on pöydällä (vanha ikean kulmapöytä).
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Omalle ruholle tuo Ikean Markus ei antanut tarpeeksi tukea ristiselälle, ja kuukauden päästä piti heivata mäelle koko laitos. Myös käsituet olivat huonosti mitoitettu.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Ikea Markus työtuoli, kangaspäällystetty tietysti.

+Ammattimainen ja tyylikäs
+Saatavuus
+Varaosat
+Hinta
+Luotettava
+Tukevat käsinojat
+Korkea selkänoja
+Ergonoominen ainakin keskikokoisille ihmisille
+Mukava jousittu selkänoja joka tuo mukavan keinutuoliefektin jos haluat nojata taakse pelisessioiden välissä
+Ilmava Selkänoja
+Kevyt kantaa mutta vaikea kaataa
+Rullaa tasaisella pinnalla todella nätisti
+Hiljainen!
+Ei liikaa säätöjä ja vipuja, helppokäyttöinen


-Tekonahkaversio, hiostava ja kuluu.
-Käsinojat ei pysty säätää
-Istuintyyny rypistyy melko nopeasti, pehmuste aika heikko laatua
-Käsinojien kumiset päällysteet, hajoavat helposti ja helppo alkaa nyppiä materiaalia pois (meinasin vetää kaveria turpaan sen takia)
Kuten aiemmin todettiinkin, nämä kaksi boldattua taitavat parantua oleellisesti tekonahkaversiossa, koska omalla tekonahkaisella Markuksella on alun 10+ vuotta rullailtu, ja käsinojien pehmusteet ja istuinosa ovat ehkä ne ainoat edelleen hyvässä kunnossa olevat.

Liikkumattomat käsinojatkin ovat lähinnä makuasia, koska itse ainakin pidän sitä yhtenä parhaana ominaisuutena, kun ne osuvat omiin mittoihin kohdilleen, ja koska ovat yhtäpuuta, niistä voi ottaa tukea ja niihin nojata eri asennoissa istuessa ihan eri tavalla kuin esimerkiksi toimistolla olevassa Iskun Step+ tuolissa, jossa käsinojat elävät ihan omaa elämäänsä pienestäkin osumasta :D

Itse lähinnä kerään motivaatiota matkustaa Ikeaan hakemaan toista Markusta, koska olen niin tyytyväinen ollut tuoliin sekä sen hinta-laatusuhteeseen, ainoastaan nyt alkaa nuo istutut tunnit pikkuhiljaa näkyä tuolissa
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
653
Onko jollain kokemuksia, miten pelituolit eroavat työtuoleista eli vaikka Arozzi/Ak-racing vs Ikean/Masku työtuoli, jossa molemmat ovat ~300€ hinnoissa? Mitään merkkejä tai osto paikkoja en ole edes vielä oikein katsonut. Itsellä tällähetkellä tällänen 100e pelituoli, joka alkaa pikku hiljaa menemään rikki ja narisemaan liikaan, jonka johdosta olisin uutta tuolia hankimassa. Etätöitä kuitenkin 4x viikossa ja sen lisäksi pelailen, joten aika paljon tulee loppupeleissä istuttua, jonka takia ajattelin nyt satsata vähän laatuun ja mukavuuteen.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Liittynyt
24.03.2018
Viestejä
22
Pro 40

Tämmöistä jakkaraa olisi tarjolla jonkun matkaa alle neljänsadan, onkohan laadullisesti järkevä hankinta? Takuu 5v. Malli ja ominaisuudet vaikuttaa hyviltä hintaluokassa. Ilmeisesti samaa valikoimaa kuin edellä mainittu Optimum Z tuoli. Kokemuksia?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
135
Sain käsiini Martela Logic 300 työtuolin ilman niskatukea ja rikkinäisellä pumpulla. Saako näihin jostain varaosia?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Saako jostakin Isku Step2? tuoliin istuimen kaasujousta?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
642
Oletko suoraan iskulta kysynyt? Myös aiemmin joku mainitsi AliExpress tilanneensa kaasujousen. Ne on aika standardi tavaraa kuitenkin, kunhan mitta on oikea.
Kokonaispituuden ja iskun lisäksi olisi syytä tarkistaa voima. Vanhassa lukee mahdollisesti joku koodi, jolla voi löytyä tarkat speksit.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
47
Nostovoima pitäisi riittää lähdes kaikissa uusissa jousissa. Steppi on painava tuoli joten hieman kuolettunut jousi tuntuu stepissä täysin kuoleentuneelta. Mulla on yksi kappale uusia jousia Jyväskylässä hyllyssä.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Sain uuden jousen Iskusta kokeiltavaksi. Ei lähtenyt vanha irti istumen päästä. Taistelu jatkuu huomenna. Lähti viimein irti, isossa viilapenkissä ja vielä isommalla muovivasaralla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Sain uuden jousen Iskusta kokeiltavaksi. Ei lähtenyt vanha irti istumen päästä. Taistelu jatkuu huomenna.
Siihen on oma työkalukin olemassa irroitusta varten. Ne on todella tiukasti kiilautuneena tuoliin kiinni. YouTubesta löytyi muistaakseni videoita missä oli erilaisia tapoja irroittamiseen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Martelalta saa. Ei kaikissa malleissa ole niskatukea vaikka sille paikka olisikin tuolissa jos sitä ei ostaessa ole tilattu.
Minä en ole onnistunut saamaan useista kyselyistä huolimatta yksityishenkilönä Martelalta minkäänlaisia varaosia mihinkään tuoliin. Tai no, paikallisessa Iskussa oli renkaita johonkin malliin, mutta siinäpä se sitten.

Yrityksille palvelua irtoaa helpommin, kun voivat laskuttaa aina vähän ekstraa samalla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Minä en ole onnistunut saamaan useista kyselyistä huolimatta yksityishenkilönä Martelalta minkäänlaisia varaosia mihinkään tuoliin. Tai no, paikallisessa Iskussa oli renkaita johonkin malliin, mutta siinäpä se sitten.

Yrityksille palvelua irtoaa helpommin, kun voivat laskuttaa aina vähän ekstraa samalla.
Ainakin firman sähköpostin kautta yksityishenkilönä tuli vastaus, mutta ne osat voi olla hintavia oman kokemuksen mukaan. Olen myös yksityishenkilönä huollattanut ilman kuittia käytettynä ostetun tuolin takuuseen martelalla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ainakin firman sähköpostin kautta yksityishenkilönä tuli vastaus, mutta ne osat voi olla hintavia oman kokemuksen mukaan. Olen myös yksityishenkilönä huollattanut ilman kuittia käytettynä ostetun tuolin takuuseen martelalla.
Huollattamisesta en tiedä, kun ei ole lähistöllä Martelan huoltopisteitä, mutta yhteenkään yksityishenkilönä lähettämääni sähköpostikyselyyn eivät kuitenkaan ole koskaan vastanneet. Yritin kerran myös puhelimella, mutta ei irronnut varaosia sitäkään kautta.

Kyse on ollut koko ajan Martelan James H -tuolin käsinojasta, joka 3v sitten johti osaltaan tämän ketjun perustamiseen. :D

Olen tuota saanut fiksailtua eri tavoin vuosien varrella, mutta ihan mielelläni ostaisin siihen uudet käsinojat silti. Tosin saattaa saada uuden istuimen samalla hinnalla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Huollattamisesta en tiedä, kun ei ole lähistöllä Martelan huoltopisteitä, mutta yhteenkään yksityishenkilönä lähettämääni sähköpostikyselyyn eivät kuitenkaan ole koskaan vastanneet. Yritin kerran myös puhelimella, mutta ei irronnut varaosia sitäkään kautta.

Kyse on ollut koko ajan Martelan James H -tuolin käsinojasta, joka 3v sitten johti osaltaan tämän ketjun perustamiseen. :D

Olen tuota saanut fiksailtua eri tavoin vuosien varrella, mutta ihan mielelläni ostaisin siihen uudet käsinojat silti. Tosin saattaa saada uuden istuimen samalla hinnalla.
Maksoivat melkein 100€, kun kysyin hintaa martela logic käsinojan päälliselle, jätin ostamatta, kun niiden tyyppivika on se, että ne hajoaa iän myötä.
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
13
Dxracer pelituoli ja väärällä korkeudella ollut työpöytä rikkoi selkäni pari vuotta takaperin. Käytettynä ostettu ja uudelleenverhoiltu Kinnarps 6000 ollut nyt alla jo hyvän tovin. Voin selkävammaisena suositella muillekkin. Pystyy kyllä istumaan pitkiäkin aikoja ilman ongelmia. Ainoa ongelma on tuolin pitämä natina. Varmaan loppuisi kiristelemällä ja rasvailemalla jotain?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Dxracer pelituoli ja väärällä korkeudella ollut työpöytä rikkoi selkäni pari vuotta takaperin. Käytettynä ostettu ja uudelleenverhoiltu Kinnarps 6000 ollut nyt alla jo hyvän tovin. Voin selkävammaisena suositella muillekkin. Pystyy kyllä istumaan pitkiäkin aikoja ilman ongelmia. Ainoa ongelma on tuolin pitämä natina. Varmaan loppuisi kiristelemällä ja rasvailemalla jotain?
Miten se tuoli selän rikkoi? Taisit kuitenkin itse istua huonossa asennossa jotenkin siinä. Vaikka miten kalliin tuolin omistaa niin on niissä silti mahdollista huonosti istua jos röhnöttää niissä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
295
Onko kellään tullut missään keskusteluja/tietoa vastaan Kinnarpsin tuolien korjaamisista/yleisimmistä vioista? Oma Kinnarpsin 6000/8000(?) -sarjalainen vuodelta 2000 vapauttaa kallistuksen, jos päästää reilummin painoa istuimen etuosaan.
Olen miettinyt jonkun pelituolin ostoa, mutta jos tämän saisi jotenkin korjattua, niin voisi varmaan lopettaa mietinnät taas toistaiseksi.
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
13
Miten se tuoli selän rikkoi? Taisit kuitenkin itse istua huonossa asennossa jotenkin siinä. Vaikka miten kalliin tuolin omistaa niin on niissä silti mahdollista huonosti istua jos röhnöttää niissä.
Oli siis ergonomiassa muutenkin vikaa. Pöytäkin väärällä korkeudella ja näyttö kaukana. Mutta ei tuo dxracer tukenut alaselkää ollenkaan. Siistin näköinen, mutta ihan paska istua.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Oli siis ergonomiassa muutenkin vikaa. Pöytäkin väärällä korkeudella ja näyttö kaukana. Mutta ei tuo dxracer tukenut alaselkää ollenkaan. Siistin näköinen, mutta ihan paska istua.
Joo ulkonäöllähän noita pelituoleja myydäänkin lähinnä. Ei ne todellisuudessa mitään hyviä ole.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Mulla on tulossa musta siisti martela Logic 400 kaikilla mahdollisilla säädöillä mitä tuoliin on saanut myyntiin jos jotain jo etukäteen sattuu kiinnostamaan. Muutaman päivän sisällä teen tuonne myyntiosastolle ilmoituksen, kun ehdin. Vantaalta löytyy ja 170€ on hinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
| TAVARA TRADING TTR Oy

Tähän tarjoukseen törmäsin. Itsellä kyseinen tuoli käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen.
Kävin tuota muistaakseni joskus kokeilemassa ja ei selkänoja taipunut taaksepäin käytännössä yhtään niin oli sivuihin verrattuna melko pettymys. Muutenkin oli jotenkin erikoisen tuntuinen pikaisella kokeilulla.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
5
Kävin tuota muistaakseni joskus kokeilemassa ja ei selkänoja taipunut taaksepäin käytännössä yhtään niin oli sivuihin verrattuna melko pettymys. Muutenkin oli jotenkin erikoisen tuntuinen pikaisella kokeilulla.
Itse olen omaani ollut tyytyväinen. Erityisesti istuimen pehmeys teki minuun vaikutuksen verrattuna moneen muuhun tuoliin ja ainakaan itsellä ei paikat puudu pidemmässäkään istumisessa. Selkänoja ei kyllä kovin taakse taivu ilman, että säätää samalla koko tuolin kulmaa/keinua taaksepäin. Muita tuolitarjouksia ei ole vastaan vielä tullut, paitsi joitakin "pelituoleja" joihin en itse luota kun etsitään oikeasti hyvää työtuolia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Itse olen omaani ollut tyytyväinen. Erityisesti istuimen pehmeys teki minuun vaikutuksen verrattuna moneen muuhun tuoliin ja ainakaan itsellä ei paikat puudu pidemmässäkään istumisessa. Selkänoja ei kyllä kovin taakse taivu ilman, että säätää samalla koko tuolin kulmaa/keinua taaksepäin. Muita tuolitarjouksia ei ole vastaan vielä tullut, paitsi joitakin "pelituoleja" joihin en itse luota kun etsitään oikeasti hyvää työtuolia.
Joo voi olla, että olisi tottunut kun pidempään olisi käyttänyt kun selkeästi oli erilainen kuin mihin tottunut. Joo pelituoleja en itsekään laske hyviin. Onkohan noita Kinnarpsin tuoleja kokeiltavana jossain? Tuo Capella on varmaan vakuuttavin tuoli tähän mennessä mitä on tullut vastaan.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Itse olen omaani ollut tyytyväinen. Erityisesti istuimen pehmeys teki minuun vaikutuksen verrattuna moneen muuhun tuoliin ja ainakaan itsellä ei paikat puudu pidemmässäkään istumisessa. Selkänoja ei kyllä kovin taakse taivu ilman, että säätää samalla koko tuolin kulmaa/keinua taaksepäin. Muita tuolitarjouksia ei ole vastaan vielä tullut, paitsi joitakin "pelituoleja" joihin en itse luota kun etsitään oikeasti hyvää työtuolia.
Ei semmoista tuolia taida olla jos kunnollisista puhutaan missä pelkkä selkänoja kääntyisi todella paljon vaan kyllä se istuin rupeaa myös mukana kääntymään. Todella epämukava tuoli olisi jos selkänoja kääntyisi äärettömästi ja istuinosa pysyisi paikoillaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Ei semmoista tuolia taida olla jos kunnollisista puhutaan missä pelkkä selkänoja kääntyisi todella paljon vaan kyllä se istuin rupeaa myös mukana kääntymään. Todella epämukava tuoli olisi jos selkänoja kääntyisi äärettömästi ja istuinosa pysyisi paikoillaan.
Ei tässä steelcase leapissa tai noissa pelituoleissa ole ongelmaa vaan pystyy kallistamaan pelkkää selkänojaa kallistamatta istuin osaa. Eihän sen paljoa tarvitse taaksepäin taipua, että riittää, muttei mihinkään Martela Logic 4 tyyliin, että juuri ja juuri huomaa selkänojan kallistuneen kun se on niin takana kuin voi.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
97
Postailinkin jo Discordiin, mutta täällä varmaan enemmän lukijoita:
Olisiko kellään tietoa/kokemusta Herman Miller Aeronin (Classic malli) kokotaulukoiden tarkkuudesta? Olisi Black Friday alennuksessa kunnostettu B-kokoinen malli kaikilla herkuilla, mutta itse asetun kokotaulukon mukaan juuri ja juuri B:n ja C:n väliin. :confused:

Harmillista kun ei ole oikein mahdollisuutta testata.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom