Hyvä työtuoli?

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
873
Taloon tuli RH Logic Elite 400, hyvin miellyttävä tuttavuus. Kyseessä ei siis Martelan Logic, ero taitaa lähinnä olla jalkaristikossa, kaasujousessa sekä käsinojissa on erilainen kiristyssysteemi. Omaan silmään RH:n ristikko on esteettisempi (taidan tuon vielä laittaa mustaksi) ja mikä parasta, nousee hieman korkeammalle. Eliten pehmusteet ovat kaksi senttiä paksummat, joka entisestään nostaa istumakorkeutta. Tämä on siis sähköpöydänkin kanssa erinomainen tuoli. Jää jatkoon.

Jalat vielä maalattu, komia tuli.

IMG_20230117_161909.jpg
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Tarkoitus lähettää tuo Herman Miller Embody takaisin Loyal Brandille, kyselin asiasta ja sanoivat, että järjestä itse kuljetus DHL:llä heille. Hintaa tulee tuollaiselle kuljetukselle n.1500€ kun yksityishenkilönä lähettää ja näpyttelin tarkat paketin mitat. DHL Express ei tue noin isoa pakettia jne. Onko täällä kenelläkään kokemusta Loyal Brandille palauttamisesta, että miten asia hoitui? Jos ei ole, niin tässä varoittava esimerkki jos meinaatte sieltä tilata, että palautukset eivät ole helppoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
Tarkoitus lähettää tuo Herman Miller Embody takaisin Loyal Brandille, kyselin asiasta ja sanoivat, että järjestä itse kuljetus DHL:llä heille. Hintaa tulee tuollaiselle kuljetukselle n.1500€ kun yksityishenkilönä lähettää ja näpyttelin tarkat paketin mitat. DHL Express ei tue noin isoa pakettia jne. Onko täällä kenelläkään kokemusta Loyal Brandille palauttamisesta, että miten asia hoitui? Jos ei ole, niin tässä varoittava esimerkki jos meinaatte sieltä tilata, että palautukset eivät ole helppoja.
Heidän FAQ:ssa kyllä suoraan mainitaan:
Do I need to arrange a pickup?
That is not necessary. LoyalBrand takes care of returns as well as deliveries. After a return is initiated, no further action is required on your part.


En nyt tarkalleen osaa sanoa miten tuota EU:n kuluttajansuojalakia pitäisi tulkita:
Some traders may not charge you for returning your goods. However, they should tell you in advance (before you order) if you will have to pay if you decide to return your order. If they don't tell you that you must pay for your return, the trader will have to pay for it. You don't have to pay any other charges that you were not informed of.

Missään heidän sivuillaan kun ei taida lukea että palautukset menisi ostajan piikkiin.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Heidän FAQ:ssa kyllä suoraan mainitaan:
Do I need to arrange a pickup?
That is not necessary. LoyalBrand takes care of returns as well as deliveries. After a return is initiated, no further action is required on your part.


En nyt tarkalleen osaa sanoa miten tuota EU:n kuluttajansuojalakia pitäisi tulkita:
Some traders may not charge you for returning your goods. However, they should tell you in advance (before you order) if you will have to pay if you decide to return your order. If they don't tell you that you must pay for your return, the trader will have to pay for it. You don't have to pay any other charges that you were not informed of.

Missään heidän sivuillaan kun ei taida lukea että palautukset menisi ostajan piikkiin.
Joo, laittelin viestiä heille tuossa, että saavatko he järjestettyä kuljetusta ja minulle kyllä ihan ok vaikka satku siitä maksaa. Toki nappasin tuolin myös Toriin jos joku siitä haluaa Oulunseudulta lunasta edullisemmin käytännössä uuden Embodyn. Kunhan saan tuon myytyä tai palautettua, niin ajattein lähteä testaamaan Haworthin Ferniä, että "istuisiko" se itselle paremmin.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
No nyt alko kyllä vähän kuumottaa. Tilasin itse tuolin pari päivää sitten loyalbrandilta, sitä ei ole vielä lähetetty. Pitäisiköhän yrittää perua, jos palauttamisestä tehdään noin vaikeeta. :(
 
Viimeksi muokattu:

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
No nyt alko kyllä vähän kuumottaa, tilasin itse tuolin pari päivää sitten loyalbrandilta, sitä ei ole vielä lähetetty. Pitäisiköhän yrittää perua, jos palauttamisestä tehdään noin vaikeeta. :(
Hyvä kysymys. Eivät ole vielä vastanneet. Jos kieltäytyvät järjestämästä kuljetusta, niin viittaan tuohon heidän nettisivuun. Jos edelleen tuumaavat, että noup niin minkäpä siinä sitten tekee. Myydä pois torissa ja ottaa x€ takkiin (nyt ottamassa sen vajaa pari hunttia takkiin jos menee nyt kaupaksi).
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
Hyvä kysymys. Eivät ole vielä vastanneet. Jos kieltäytyvät järjestämästä kuljetusta, niin viittaan tuohon heidän nettisivuun. Jos edelleen tuumaavat, että noup niin minkäpä siinä sitten tekee. Myydä pois torissa ja ottaa x€ takkiin (nyt ottamassa sen vajaa pari hunttia takkiin jos menee nyt kaupaksi).
Noh, ilmoittele jos viitsit kun ne vastaa. Ne on näköjään nostanut toimituksen hintaa 70€ -> 115€, ehkä palautuskustannus syistä.
 

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Mulla on käytettynä ostettu Kinnarps 9000. Tuoli on alkanut tekemään niin, että mikäli kallistan asentoa taaksepäin tuoli laskeutuu samalla. Kaasujousessa vika vai pitäisikö vikaa lähteä etsimään muualta?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Mulla on käytettynä ostettu Kinnarps 9000. Tuoli on alkanut tekemään niin, että mikäli kallistan asentoa taaksepäin tuoli laskeutuu samalla. Kaasujousessa vika vai pitäisikö vikaa lähteä etsimään muualta?
Kaasujousi on se osa mikä sitä tuolin korkeutta säätää eli siinä voi olla vikaa.

Kannattaa toki tarkistaa ettei se laskuvipu pääse jostain syystä painamaan sitä kaasujousen laskuosaa jos ongelma vain kallistaessa esiintyy niin voisi hyvin olla siitä kiinni. Katsomalla tuolin alla mihin se korkeudensäätövipu menee löydät sen kohdan mistä se sitä kaasujousea painaa.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
Toki, ilmoittelen tänne miten tilanne etenee.
Minulle vastasivat, että DHL palautuskulut pitää itse maksaa, mutta he järjestävät kuljetuksen. Hintaa ei sanonut, mutta olettaisin, että se on siinä 100€ pintaan. Sanoin heille, että voivat toimittaa mun tilauksen.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Minulle vastasivat, että DHL palautuskulut pitää itse maksaa, mutta he järjestävät kuljetuksen. Hintaa ei sanonut, mutta olettaisin, että se on siinä 100€ pintaan. Sanoin heille, että voivat toimittaa mun tilauksen.
Erikoista. Taitanee riippua asiakaspalvelijasta, että miten tuo hoituu. Ilmoittelen vielä, että mitä vastaavat minulle (hidasta on vaan viesteihin vastaaminen heillä).
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
Erikoista. Taitanee riippua asiakaspalvelijasta, että miten tuo hoituu. Ilmoittelen vielä, että mitä vastaavat minulle (hidasta on vaan viesteihin vastaaminen heillä).
Juu 5pv meni vastaamiseen ja vastaus tuli lauantai iltana 21:00, vastaaja oli Heerco niminen joka taitaa olla lafkan omistaja. Häneltä saatu tieto pitää varmaan eniten paikkansa.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
873
Minulle vastasivat, että DHL palautuskulut pitää itse maksaa, mutta he järjestävät kuljetuksen. Hintaa ei sanonut, mutta olettaisin, että se on siinä 100€ pintaan. Sanoin heille, että voivat toimittaa mun tilauksen.
Aika kusisen oloinen lafka kun joutuu vääntämään. Niiden omilla sivuilla kyllä lukee näin:

Is your Herman Miller office chair not what you expected it to be or do you want to return your ordered product(s) for a different reason? Then you can return it completely free of charge.
 
Liittynyt
05.12.2022
Viestejä
95
Työtuolin tarve olisi akuutti. 500€ budjetilla tuli paikalliset ketjuliikkeet kierrettyä ja tuntuu, että kaikissa on tuossa hintaluokassa samaa Kiinan bulkkia eri nimitarroilla "brändättynä".

Iskussa oli BW Xenon näistä paras, mutta istuma-asentoa en saanut säädettyä hyväksi. Käytettyjä en ensimmäisenä halua ostaa, budjettia voisi ykkössatasilla venyttää ylöspäin, mikäli hyviä ehdokkaita olisi. Tätä ketjua on tullut luettua vuosi taaksepäin, eikä ratkaisua ole vielä löytynyt. Etsintä jatkuu.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
636
Työtuolin tarve olisi akuutti. 500€ budjetilla tuli paikalliset ketjuliikkeet kierrettyä...

...ykkössatasilla venyttää ylöspäin, mikäli hyviä ehdokkaita olisi.
Vähän vielä tuosta eteenpäin eli noin 700e ylöspäin alkaa löytymään pro malleja diileistä, esim. martelaoutletin tehtaanerät (axia / logic) tai menneen black fridayn tarjoukset
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Minäkin yritän palauttaa tuolin Loyal Brandille. Itse ainakin aion vaatia palautusta sen mukaan mitä sivuilla mainostavat. Ja jos ei niin käy, niin sitten pitää katsoa mitä tekee sen päälle.
Jos firma selväsanaisesti sivuillaan lupaa ilmaisen palautuksen, niin kyllä sitä on syytä sitten noudattaa.

Eihän tuollaisessa tapauksessa oikein uskalla luottaa siihenkään, että hoitavat takuutilanteessa hommiaan.
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
Minäkin yritän palauttaa tuolin Loyal Brandille. Itse ainakin aion vaatia palautusta sen mukaan mitä sivuilla mainostavat. Ja jos ei niin käy, niin sitten pitää katsoa mitä tekee sen päälle.
Jos firma selväsanaisesti sivuillaan lupaa ilmaisen palautuksen, niin kyllä sitä on syytä sitten noudattaa.

Eihän tuollaisessa tapauksessa oikein uskalla luottaa siihenkään, että hoitavat takuutilanteessa hommiaan.
Luultavasti nuo ilmaiset palautukset koskevat Hollantilaisia, mutta heidän pitäisi tarkentaa asia sivuillaan. Takuu asiat hoidetaan vissiin suoraan HM kanssa, tuolin pohjassa pitäisi olla joku tarra missä info.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
112
Eilen antoi vanha luottotuoli periksi ja uusi jakkara pitäisi nopealla aikataululla hommata. Venytän vielä "oikean" työtuolin hankintaa johonkin hamaan tulevaisuuteen, eli jos budjettina max 300e niin minkälaisen tuolin lähtisitte hankkimaan kotikäyttöön? Halvempi hinta aina parempi. Plussaa jos olisi vielä suoraan noudettavissa Oulusta tai lähiseudulta ettei tarvisi lähtä tilaamaan. Haasteena vielä kaiken lisäksi se, etten pääse itse niitä nyt koeistumaan.

Vertailukohtana se, että työkäytössä minulla on Martelan logic 400 ja se ei sovi minulle yhtään, tai sitten en vaan osaa säätää sitä kohdilleen. Joka tapauksessa mieluummin seison kuin istun tuolla, ainakaan pitempiä aikoja.

Mittani ovat ~190cm / 115kg, jos nämä vaikuttavat tämänkin hintaluokan jakkaroiden valintaan.

Eli löytyisikö kanssafoorumilaisilta vinkkejä minkälaisia jakkaroita tässä voisi nyt harkita?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
Eli löytyisikö kanssafoorumilaisilta vinkkejä minkälaisia jakkaroita tässä voisi nyt harkita?
Itse olen erittäin tyytyväinen mfavourin Ergonomic Office tuoliin mutta syystä X sitä ei nyt Saksan Amazonista enää saa.
Hinta oli 169,99€ 2021 kesällä. Itse olen 182cm ja noin 85kg. Oman tuolini pakkauksen paino oli 18kg jos se jotain kertoo kestävyydestä / laadusta.

Tästä ei ole kokemusta mutta Amazon choice, 42% alennuksessa 197,99€ (normaalisti 339€), kestää 150kg painoa (kuten tämä omakin tuolini) ja tähän saisi vielä 20€ alennus voucherin. Painoa on 17kg.

Hieman kalliimmalla tätä SIHOO:n tuolia on kehuttu ja se näyttää hyvin samalta kuin omakin tuolini, myös 150kg saakka kestää painoa ja selkänoja + ristiseläntuki näyttää samalta kuin omassakin tuolissani. 269,99€ MUTTA jos oranssi käy niin 199,98€ Painoa on 19,3kg.

Jotkut taisivat ostaa tuon SIHOO:n mallin kun se oli tarjouksessa eli ehkä he voisivat laittaa kokemuksiaan tähän ketjuun (nyt kun ne varmaan on jo saapuneet vaikka eivät olisi jouluksi ehtineet)

BTW syy miksi laitan myös noita painoja on se että osassa hempuloista se paino voi olla 10kg tai allekin. Eli näyttää ehkä ihan kivalta mutta hajoaa sitten aika nopeasti (itselläni aiemmista tuoleista muutama hajonnut selkänojasta)

Tässä vielä mitä noin vuoden käytön jälkeen kirjoittelin tästä tuolista mitä nyt itse käytän:
Minkälaista työtuolia suosittelisitte max 300€ budjetilla?

Olen yrittänyt katsella että jos toriin tulisi joku kiva käytetty Martela, mutta ovat jotain 20 vuotta vanhoja loppuun istuttuja, tai sit 500€ hintapyynnöllä.

Uusikin erimerkkinen käy, mutta vaikea tietää että mikä tuoli olisi esim just 250€ arvoinen. En pelaa mitään, niin ei saa olla pelituoli.
Kesäkuussa 2021 ostin tämän tuotteen (11pv) ja se saapui kotiin 18.6, tässä mietteitä kun tuote saapui:

MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:


Youtube arvostelua:


Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.

Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.

Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.

Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
Tässä hieman lisää tuntemuksia 2kk käytön jälkeen:

Nyt noin 2kk käytön jälkeen olen edelleen positiivisen yllättynyt tuoliin, kotiin saakka tuotuun pakettiin sekä erittäin edulliseen hintaan. Toki jos hinnassa olisi ollut yksi nolla perässä olisin ehkä kriittisempi esimerkiksi käsinojien & istuinosan säätöjen suhteen.

Ristiseläntukea saa nostettua/laskettua ja ruuvattua eteenpäin/taaksepäin. Niskatuki toimii itselle oikein hyvin ja sitä voi myös nostaa ylöspäin isommallekin henkilölle eikä se ole liian hentoinen (ei liiku itsestään tai pään/niskan painosta).

Käsinojat ovat kimmoista kumimaista ainetta mitkä eivät ole kylmät ja säilyttävät muotonsa silti joustaen esim. kyynärpään alla hieman. Käsinojissa EI ole erikseen "eteen / taakse" tai vastaavia liikuteltavia vaihtoehtoja ainoastaan ylös ja alaspäin. Otaksun että kalliimmissa versioissa tuokin olisi huomioitu.

Vaikka taloudessa on 2kpl kissoja tuolin istuin on vielä säilynyt hyvässä kunnossa, toki hieman karvoja siitä välistä löytyy (vanhempi kissa tykkää välillä nukkua siinä) mutta ne saa helposti pois.

Tuolissa voi istua useita tunteja putkeen (vaikka se ei tietysti ole suositeltua, eli teoriassa aina olisi hyvä pitää noin 50min välein hetken tauko ja esim. 30min välein lepuuttaa myös silmiä...) eikä selkä tai jalat ole puutuneet tms. kun tästä nousee.

Mikäli kirjoittaa paljon ja istuu "hieman etunojassa" ristiselän tukea voi nostaa ja se tukee myös silloin selkää (kunhan muistaa istua tuolin "perällä" eikä keskellä/reunassa) mistä iso bonus. Tällöin niskatuki ei ole "käytössä" mutta ei se olisi muutenkaan mahdollista tälläisessä hieman eteenpäin kumartuneessa asennossa. Tosin joissain kalliimmissa toimistotuoleissa on myös niskatuen eteenpäin/taaksepäin säätö eikä vain ylös/alas & itse tukiosan kallistukset.

Elokuvaa / sarjaa / youtubea / foorumeita tms. katsoessa tuolin selkänojan kulman saa avoimeksi ja tässä on kolme lukittavaa kohtaa. Tosin yleensä käytän tätä ns. normaalia istuinmallia ja jos oikeasti haluan lukea kirjaa tai katsoa jotain taru sormusten herrasta extended edition + extrat viikonloppua (jokainen elokuva 4+ tuntia ja extrat 10+ tuntia per elokuva) siirryn kyllä ihan suosilla sohvalle ja katson TV:tä + 5.1 systeemiä enkä kuulokkeita + monitoria käyttäen.

Selkä pysyy viileänä eikä verkko tunnu erityisen karhealta (tosin minulla ei ole mitään kutinaa/ ihottumaa tms. joten en hiero/kiehnää selkääni tuolin selkämykseen jolloin tuo voisi ehkä ollakin karhea tai ärsyttää ihoa). Istuinosa on tarpeeksi kimmoisa ja pehmeä mutta pitkässä istumisessa (esim. 8+ tuntia) kannattanee silti muistaa välillä jaloitella, käydä vaikka vessassa / jääkaapilla tms.

Minulla on tietokone(nurkka)pöytä joten en "rullaile" tuolia ympäriinsä. Mikäli liikkuisin tällä ympäri taloa olisin ehkä hankkinut suoraan paremmat / erilaiset pyörät mutta nyt ei ole mitään valittamista ja se lyhyt liike mikä syntyy kun istun tuoliin / nousen siltä tai siirrän sitä hieman lähemmäs/kauemmas tietokonepöytää ei ole aiheuttanut mitään ongelmia pyörien & lattian välille. Itselläni on alla laminaatti, en osaa sanoa miten (enempi jenkeissä suosissa oleva) kokolattiamatto tai upottavampi versio siitä reagoisi näihin pyöriin ja tulisiko siitä painautuma jälkiä tms.

Tuolin kokonaispaino on 18 kiloa ja jos siihen tulee päälle vielä istujan paino otaksun että pidemmän päälle jotain painautumaa voi tulla mattoon. Toisaalta tämä on myös vankkaa tekoa, ei nitise eikä vikise kun istuu / pyörii / kääntyy.
Nopeasti kun katsoo niin 3D kädensijoilla tuota saisi 169,99€ hintaan tälläkin hetkellä (+ veroero) ja tämä oma versioni 2D kädensijoilla olisi 199,99€ mikä ei myöskään ole "järkyttävän kallis" ja menisi hyvin kysymäsi alle 300€ hintaluokkaan.

Vieläkin olen oikein tyytyväinen tuoliin lähes vuoden käyttämisen jälkeen. "Kovat" muoviosat eivät osu jalkoihin vaan ovat enempi tuolin alla (pehmusteiden takana piilossa). Ehkä jos erityisesti yrittäisi nostaa jalkoja tuolin alle niistä voisi tulla ongelmaa mutta istun yleensä jalat lattiassa kiinni noin 90 asteen kulmassa tuolin reunaan nähden enkä (itselle oudossa) noin 45 asteen kulmassa tms.

Selkätuki on edelleen todella hyvä ja sitä tulee käytettyä lähes aina, niskatukea tulee käytettyä kun katsoo jotain liikkuvaa kuvaa tms, mutta ei silloin kun kirjoittaa (esim. nyt foorumille).

Varmasti parempia tuoleja löytyy, mutta tuskin noin 170€ hintaluokasta. Ainoa osa mikä pitää hieman ääntä on nämä käsituet jos niitä heiluttaa edestakaisin, normaalissa käytössä ne eivät pidä tietenkään ääntä ja ovat tukevat käyttää (en nyt lähtisi silti tekemään esim. punnerruksia kaikki paino niiden päällä joten jos käytössä liikkumiseen on esim. pyörätuoli en ehkä ihan ensimmäisenä suosittelisi tätä tuolia mm. alla olevien ilman lukitsemismahdollisuutta pyörivien pyörien takia jotka eivät itselleni aiheuta ongelmaa mutta varmasti voisivat sitä aiheuttaa jos en voisi käyttää jalkojani yhtään).

Itselläni EI ole tuota 3D kädensija juttua mutta 2D tuntuu riittävän ihan hyvin (eli korkeussäätö löytyy, ei sivuttais tai eteen/taakse säätöä). En osaa sitten sanoa tekeekö se kädensijoista parempia vai huonompia tai mekanismin kestävyydestä. Tämä on kestänyt hyvin mutta eipä noita ole tarvinut säätää tässä noin vuoden kuluessa kertaakaan (en ole ns. kasvava nuori). Verkko ei ole kulunut tai muuttunut mitenkään vempulaksi tässä vajaan vuoden käytön aikana ja ehkä ainoa miinus mitä tästä voisi sanoa on että kun taloudessa on 2kpl kissoja niin tuolia täytyy välillä imuroida (vanhempi kissa tykkää tulla nukkumaan selkäni taakseni tähän tuoliin kun istun tässä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2019
Viestejä
38
Ikean Markus alkanut jumittamaan selkää ja hartioita ihan huolella ja nyt olisi tarkoituksena panostaa kunnon työtuoliin. Vähän tuo Embodyn hinta mietityttää, mutta onko varteen otettavia vaihtoehtoja käytännössä olemassa? Mitat 187cm/95kg.

Secretlabin Titania katsoin alkuun, mutta tuo kuppimaisuus ei oikein hartioihin istu.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Loyal Brandi vastaili nyt että voivat järjestää kuljetuksen ja voisinko viedä pakettia lähemmäs kaupunkia (asun n.15 km Oulun keskustasta), jotta lähettäminen olisi halvempaa. Samalla oli tullut DHLtä ilmoitus että minulle on tulossa paketti (?). Laitoin heti perään, että kuka nämä kulut nyt maksaa. Viestintä on aika lyhyttä, huonoa englantia ja aika epäselvää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Kyllä kaiken kaikkiaan tuli paska maku Secretlabista. Vertaillu pitkään eri tuoleja Ikea Markuksen tilalle eikä liikkeistäkään löytyny hyvää, pistin Titan XL 2022:n tilaukseen. Order confirmation tuli postiin, mutta sitten tilaus ei edenny. Secretlabin mukaan tilauksen pitäisi lähteä 2-4 päivässä, 4. päivän kohdalla kyselin aspasta et minkälainen homma, chat ei tienny asiasta mitään mut sain myöhemmin sähköpostia, että alihankkijalla jotain teknisiä ongelmia ja lähetys viivästyy. Lisäksi paljon copypastetarinaa miten asiakastyytyväisyys on tärkeää jne.

Viikko meni ja mitään ei tapahtunu, joten peruutin tilaukseni kuten Secretlabin tilausohjeissa mainitaan - ennen "Shipping notificationia" peruutuksen voi tehdä ilman lisäkuluja. Ilmeisesti aspa on Singaporessa, joten vastaavat aina n. 8-10h viiveellä, vastasivat että haluanko varmasti perua, he näkevät että tilaus olisi nyt prosessoitu ja siirretty "shipping queueen" ja nyt jos perun ja he eivät ehdi suorittaa peruutusprosessia ennen kuin tuoli lähtee shipping queuesta eteenpäin, joudun maksamaan lähetyskulut palautuksesta.

Tässä vaiheessa vieläkään en ole saanut itse shipping confirmationia, joten ilmoitin aspaan että perutaan ja koska mitään tietoa lähetyksen siirtymisestä kuriirille ei ole tullu, ei ole mun ongelma jos he eivät "ehdi" peruutusprosessejaan hoitaa ajoissa ja että en tule maksamaan heille mitään palautuskuluja, koska peruutus on tehty heidän sääntöjen mukaan.

Saapa nyt nähdä sit miten homma tuosta etenee, luultavasti seuraava vastaus tulee taas joskus ensi yönä. Sinänsä ei haittaa jos tuoli tulisikin perille, mutta alkoi vaan vituttaa koko firman tapa toimia. Onneksi maksoin PayPalilla luottokortin kautta.

Edit: Ei kuulemma tarvii maksaa jos en ota vastaan lähetystä vaan annan sen mennä takas heille. Yhden vastauksen viestiin saa aina yöllä, sitten odotellaan taas vuorokausi että vastaisivat. Ei ole vieläkään tullut shipping confirmationia eikä kyllä kuittausta siitäkään että tilaus peruttu ja rahat palautetaan kortille X.

Ihme touhua.
 
Viimeksi muokattu:

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Tuosta Secretlabsin aspan paskuudesta muistan lukeneeni aika monesti redditin ym. keskusteluista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Tuosta Secretlabsin aspan paskuudesta muistan lukeneeni aika monesti redditin ym. keskusteluista.
Näin huomasin itsekin, kun rupesin lueskelemaan kokemuksia, miksi asiakaspalvelu ei vastaa kysymyksiin. Chat-aspa oli kyllä ystävällinen, mutta joko sillä ei ollut mitään pääsyä tilaustietokantoihin tai sitten se ei vaan osannut.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Eilen antoi vanha luottotuoli periksi ja uusi jakkara pitäisi nopealla aikataululla hommata. Venytän vielä "oikean" työtuolin hankintaa johonkin hamaan tulevaisuuteen, eli jos budjettina max 300e niin minkälaisen tuolin lähtisitte hankkimaan kotikäyttöön? Halvempi hinta aina parempi. Plussaa jos olisi vielä suoraan noudettavissa Oulusta tai lähiseudulta ettei tarvisi lähtä tilaamaan. Haasteena vielä kaiken lisäksi se, etten pääse itse niitä nyt koeistumaan.

Vertailukohtana se, että työkäytössä minulla on Martelan logic 400 ja se ei sovi minulle yhtään, tai sitten en vaan osaa säätää sitä kohdilleen. Joka tapauksessa mieluummin seison kuin istun tuolla, ainakaan pitempiä aikoja.

Mittani ovat ~190cm / 115kg, jos nämä vaikuttavat tämänkin hintaluokan jakkaroiden valintaan.

Eli löytyisikö kanssafoorumilaisilta vinkkejä minkälaisia jakkaroita tässä voisi nyt harkita?
Itse kyllä katsoisin tuossa hintaluokassa toimisto outlet myymälät. Uusia ja käytettyjä löytyy.



Varastotuotteet – Yrityskalusto
Tämä sijaitsee Oulussa. Nopeasti katsottuna ei kovin edullisia tuoleja ollut.

Täällä ainakin on budjettiin sopivaa Martelaa ja Iskua.



Edit. Lisätty @MinDBeaT lainaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2022
Viestejä
21
Tätä lankaa vähän liikaakin lueskelleena olen huomannut, että keskihintaluokassa taitaa suosituimmat työtuolit olla Isku Step, Kinnarps 6000 ja Martela Logic 400. Mitä mietteitä teillä näistä tuoleista on ja onko joitain muita hyviä vaihtoehtoja?
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Itsellä kokemusta Iskun Stepistä, Martelan jostain mallista ilman niskatukea ja useamman vuoden kotona käytössä yhä käytössä olevasta Kinnarpsin 6000 Freefloat -keinulla varustetusta tuolista. Näistä tämä Kinnarps on itselleni ollut paras vaihtoehto vaikka käytettynä sen ostinkin n. 200€ hintaan.
Kaikkiin noihin malleihin saa varaosia kohtuu helposti. Taitaa olla nuo listaamasi mallit ne helpoimmat jos ilman kokeilematta täytyy ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
668
Tätä lankaa vähän liikaakin lueskelleena olen huomannut, että keskihintaluokassa taitaa suosituimmat työtuolit olla Isku Step, Kinnarps 6000 ja Martela Logic 400. Mitä mietteitä teillä näistä tuoleista on ja onko joitain muita hyviä vaihtoehtoja?
Nämä kolme ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja keskimääräiselle käyttäjälle. Ostaisin itsekin jonkin näistä kolmesta. Kokemusta löytyy useammasta Martelasta ja Kinnarpsista. On parasta, jos pääset koeistumaan, mutta pahaa erehdystä et voi tehdä. Kaikissa on jämäkkä rakenne, erinomainen ergonomia, säätövaraa löytyy, varaosia on saatavilla ja uudelleenverhoilu onnistuu hyvin ammattilaisella. Näitä löytyy myös käytettyinä melko hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Kyllä kaiken kaikkiaan tuli paska maku Secretlabista. Vertaillu pitkään eri tuoleja Ikea Markuksen tilalle eikä liikkeistäkään löytyny hyvää, pistin Titan XL 2022:n tilaukseen. Order confirmation tuli postiin, mutta sitten tilaus ei edenny. Secretlabin mukaan tilauksen pitäisi lähteä 2-4 päivässä, 4. päivän kohdalla kyselin aspasta et minkälainen homma, chat ei tienny asiasta mitään mut sain myöhemmin sähköpostia, että alihankkijalla jotain teknisiä ongelmia ja lähetys viivästyy. Lisäksi paljon copypastetarinaa miten asiakastyytyväisyys on tärkeää jne.

Viikko meni ja mitään ei tapahtunu, joten peruutin tilaukseni kuten Secretlabin tilausohjeissa mainitaan - ennen "Shipping notificationia" peruutuksen voi tehdä ilman lisäkuluja. Ilmeisesti aspa on Singaporessa, joten vastaavat aina n. 8-10h viiveellä, vastasivat että haluanko varmasti perua, he näkevät että tilaus olisi nyt prosessoitu ja siirretty "shipping queueen" ja nyt jos perun ja he eivät ehdi suorittaa peruutusprosessia ennen kuin tuoli lähtee shipping queuesta eteenpäin, joudun maksamaan lähetyskulut palautuksesta.

Tässä vaiheessa vieläkään en ole saanut itse shipping confirmationia, joten ilmoitin aspaan että perutaan ja koska mitään tietoa lähetyksen siirtymisestä kuriirille ei ole tullu, ei ole mun ongelma jos he eivät "ehdi" peruutusprosessejaan hoitaa ajoissa ja että en tule maksamaan heille mitään palautuskuluja, koska peruutus on tehty heidän sääntöjen mukaan.

Saapa nyt nähdä sit miten homma tuosta etenee, luultavasti seuraava vastaus tulee taas joskus ensi yönä. Sinänsä ei haittaa jos tuoli tulisikin perille, mutta alkoi vaan vituttaa koko firman tapa toimia. Onneksi maksoin PayPalilla luottokortin kautta.

Edit: Ei kuulemma tarvii maksaa jos en ota vastaan lähetystä vaan annan sen mennä takas heille. Yhden vastauksen viestiin saa aina yöllä, sitten odotellaan taas vuorokausi että vastaisivat. Ei ole vieläkään tullut shipping confirmationia eikä kyllä kuittausta siitäkään että tilaus peruttu ja rahat palautetaan kortille X.

Ihme touhua.
Peruutus ei "ehtinyt" mennä läpi kolmessa vuorokaudessa, joten Secretlabin taktiikka taitaa olla jättää asiakkaan toiveet huomioimatta, jotta saisivat kynytettyä rahaa niiltä jotka tuolin erehtyvät vastaanottamaan peruutuksen tehtyään. Kai se jonkinlainen bisnesmalli on tuokin. Tuoli kun on nyt kerta tulossa, niin pitää miettiä ottaisiko nyt sitten vaan tuolin vastaan ja jättäisi show'n siihen. Ihme tuuhio firma.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Minulle vastasivat, että DHL palautuskulut pitää itse maksaa, mutta he järjestävät kuljetuksen. Hintaa ei sanonut, mutta olettaisin, että se on siinä 100€ pintaan. Sanoin heille, että voivat toimittaa mun tilauksen.
FYI: ei alkanut kuulumaan Heercosta, niin soitin kaverille. Puhui ihan hyvää englantia ja vähän joutui kaveri hakemaan sanoja, mutta: järjestävät minulle kuljetuksen, hinta kuljetukselle on n.180€, mutta sanoi että splittaa kulut minun kanssa eli maksan kuulemma n.90-100€ palautuksesta. Kuulosti, että no problem parin päivän sisällä pitäisi DHL ottaa minuun yhteyttä paketin noudosta. Ovat siis hitaita vastaamaan maileihin, joten jos kysymyksiä niin soittele hänelle suoraan: +31 6 222 32 692 .

Lisäys: Tuli iskettyä nyt Haworth Fern tilaukseen, kun sain hintaan 888€ suoraan Haworthilta alekoodilla new23. Toivottavasti tämän kanssa tärppää nyt sitten ja on sopiva tuoli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
FYI: ei alkanut kuulumaan Heercosta, niin soitin kaverille. Puhui ihan hyvää englantia ja vähän joutui kaveri hakemaan sanoja, mutta: järjestävät minulle kuljetuksen, hinta kuljetukselle on n.180€, mutta sanoi että splittaa kulut minun kanssa eli maksan kuulemma n.90-100€ palautuksesta. Kuulosti, että no problem parin päivän sisällä pitäisi DHL ottaa minuun yhteyttä paketin noudosta. Ovat siis hitaita vastaamaan maileihin, joten jos kysymyksiä niin soittele hänelle suoraan: +31 6 222 32 692 .

Lisäys: Tuli iskettyä nyt Haworth Fern tilaukseen, kun sain hintaan 888€ suoraan Haworthilta alekoodilla new23. Toivottavasti tämän kanssa tärppää nyt sitten ja on sopiva tuoli.
No hyvä että selvis. Sun sijainti varmaan tuo lisähintaa kuljetukselle. Itselle pitäisi Embody saapua ensi viikolla, toivottavasti en joudu samaan rulianssiin.
 
Liittynyt
05.12.2022
Viestejä
95
Lisäys: Tuli iskettyä nyt Haworth Fern tilaukseen, kun sain hintaan 888€ suoraan Haworthilta alekoodilla new23. Toivottavasti tämän kanssa tärppää nyt sitten ja on sopiva tuoli.
Pistähän revikkaa, kun tuoli saapuu / olet istunut siinä. Tuolin hankinta myös itsellä edessä, hieman yli budjetin tuo, mutta jos on kunnollinen ja pitkäaikainen, niin ehkäpä on sen väärtti. Aika topakat takuuehdot Haworthilla, mutta jospa ei takuujuttuja tulisi jos tuollaisen hommaa.

Tuo Haworth Lively osuisi budjettiin, mutta siitä on paljon vähemmän netissä juttua, kuin tuosta Fernistä. Livelylle jäisi hintaa 466€ toimituskuluineen.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Pistähän revikkaa, kun tuoli saapuu / olet istunut siinä. Tuolin hankinta myös itsellä edessä, hieman yli budjetin tuo, mutta jos on kunnollinen ja pitkäaikainen, niin ehkäpä on sen väärtti. Aika topakat takuuehdot Haworthilla, mutta jospa ei takuujuttuja tulisi jos tuollaisen hommaa.

Tuo Haworth Lively osuisi budjettiin, mutta siitä on paljon vähemmän netissä juttua, kuin tuosta Fernistä. Livelylle jäisi hintaa 466€ toimituskuluineen.
Joo heti kun tuoli tulee (toimitusaika 50 päivää). Saisi nyt tuon Embodyn vaan palautettua. Loyal Brandisista ei taas kuulu mitään vaikka lupasi hoitaa asian asap. Vähän alkaa jo hermo menemään.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
636
Pistähän revikkaa, kun tuoli saapuu / olet istunut siinä. Tuolin hankinta myös itsellä edessä, hieman yli budjetin tuo, mutta jos on kunnollinen ja pitkäaikainen, niin ehkäpä on sen väärtti. Aika topakat takuuehdot Haworthilla, mutta jospa ei takuujuttuja tulisi jos tuollaisen hommaa.

Tuo Haworth Lively osuisi budjettiin, mutta siitä on paljon vähemmän netissä juttua, kuin tuosta Fernistä. Livelylle jäisi hintaa 466€ toimituskuluineen.
Tässä oli omat ensikokemukset.


Fern saapui.
+ Mukava suoraan ja vielä mukavampi säädettynä​
+ Kuten sanottu ei tarvitse ristiseläntukea erikseen​
+ Heti suoraan auttaa tuohon häntäluuhun niin ettei sitä lisätyynyä tarvitse.​
+- Periaatteessa tuntuu siltä, että niskatukea ei tarvitsisi (tai sitten joku toisenlainen viritys voisi sopia paremmin​
+- Hitusen mukavampi kuin step tai työpaikan no-name tuoli, mutta ei mikään supermegawautsiwau bestest chair ever​

- Istuinosan oikeassa etukulmassa joku kuluma tai sitten kangas ottanut turhan kuumaa kosketusta jostain​
--- Ensimmäisen kerran kun painoi etäisyysvipua kuului räks ja jotain meni rikki. Vipu on ihan löysä, mutta toisaalta ei penkkikään siirry.​
Summa summarum: ois kiva saada ehjä, mutta tuolimalli sopii minulle. Nähdään nyt miten takuuasia hoituu. Niiltä osin laitoin pyörät jo pyörimään.
Lisätään vielä pari juttua:
- Tuo rikkinäinen etäisyyssäätö tekee sen, että istun vähän liikaa reunalla enkä nojaa selkätukeen. Tämä ärsyttää jo valmiiksi ärtynyttä häntäluuta, mutta muuten ei valitettavaa​
-+ Selkänoja ei järkevään asentoon saa "lukkoon", vaan jää vähän joustamaan. Tavallaan ei ole ongelma, mutta ei ehkä joka maun mukkaan.​
+ Näin läskiperseelle paksu ja jämäkkä (revikat sanoo kova) vaahtomuovi sopii edelleen​
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
636
Tietysti riippuu kunkin lompskurin paksuudesta, mutta onko sinusta hinnan väärtti? Nimim. "tonni tuoliin" pitäisi olla tällä lompskurilla "täydellinen", pitkällä vitosella vähän sietäisi epäkohtia ja nitinöitäkin.
Omalle ahterille ei ole täydellinen, mutta parempi kuin useimmat muut tonnin tuolit mitä toimistolla pyörii. Toisaalta siten jonkin työergonomin valitsema tuoli toimistossa on kyllä mukavampi, mutta hajoavat siihen tahtiin itsellä ja työkavereilla, että en missään nimessä ostaisi omalla rahalla.

Itselle kyllä jää käyttöön tuo uusi, jos/kun siinä ei ole mitään laatuongelmia kuin tässä nykyisessä. Toki tämä on niitä BF hintaisia, että siihen ja oman tilin bitteihin nähden ihan ok arvolupaus. Tärkeintä on ollut kuitenkin tuon häntäluun tyynnyttäminen.

Edit: Vähän pidemmälle miettien, en sanoisi että tämä on se tuoli, joka kannattaa, jos se on karrikoiden "endgame-tuoli, jonka kehtaa ostaa kerran vuosikymmenessä".
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
Onko muilla jotka tilannu Embodyn Loyalbrandilta rekisteröintitarra tuolla olkapäiden takana olevassa kolossa? Eikö sen pitäny olla tuolin pohjassa? Mietin vaan onko toi se oikee tarra vai onko tuolin pohjasta tippunu jonnekkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 381
Onko muilla jotka tilannu Embodyn Loyalbrandilta rekisteröintitarra tuolla olkapäiden takana olevassa kolossa? Eikö sen pitäny olla tuolin pohjassa? Mietin vaan onko toi se oikee tarra vai onko tuolin pohjasta tippunu jonnekkin.
Pohjasta löytyy valmistetarra ja selkänojan "lipan" alta sitten konfiguraatio (materiaali- / väritiedot).
Ei tuota tosin euroopassa mihinkään rekisteröidä tarvitse, tuo rekisteröintisivu on vain USA ja Canada.
Jos tarvitsee takuuta, niin sitten tarvinnee jotain tietoa tuosta pohjassa olevasta tarrasta, joka siis näyttää tältä:

Screenshot 2023-02-01 202448.png
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
23
Pohjasta löytyy valmistetarra ja selkänojan "lipan" alta sitten konfiguraatio (materiaali- / väritiedot).
Ei tuota tosin euroopassa mihinkään rekisteröidä tarvitse, tuo rekisteröintisivu on vain USA ja Canada.
Jos tarvitsee takuuta, niin sitten tarvinnee jotain tietoa tuosta pohjassa olevasta tarrasta, joka siis näyttää tältä:

Joo kiitos, oli se tuolin alla.
 
Liittynyt
14.01.2023
Viestejä
7
Malmstolen 4000 tai 7000. Ei ole tarvinnut tuolia 5 vuoteen vaihtaa vaikka olen 2m 110kg. En tajua miks tuhlasin yli 30v elämästäni kaikenmaailman muissa tuoleissa jotka hajos 6kk-2v välein.
 
Liittynyt
09.11.2020
Viestejä
646
Nämä kolme ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja keskimääräiselle käyttäjälle. Ostaisin itsekin jonkin näistä kolmesta. Kokemusta löytyy useammasta Martelasta ja Kinnarpsista. On parasta, jos pääset koeistumaan, mutta pahaa erehdystä et voi tehdä. Kaikissa on jämäkkä rakenne, erinomainen ergonomia, säätövaraa löytyy, varaosia on saatavilla ja uudelleenverhoilu onnistuu hyvin ammattilaisella. Näitä löytyy myös käytettyinä melko hyvin.
Juurikin näin. Jos budjetti on <300€, ostaisin jonkun noista kolmesta käytettynä 99,9% ajasta ja jättäisin uudet tuon hintaluokan rimpulat kauppaan.

Isku Step ollut itsellä käytössä jo 15v sekä toimistolla että kotona. Muistakin eri valmistajien työtuoleista runsaasti kokemusta toimistolla, mutta mikään ei ole varsinaisesti ainakaan lyhyen testauksen perusteella tuntunut paremmalta vaihtoehdolta.

Kotoa löytyy kahden Isku Stepin lisäksi myös Martelan Logic 400 XL, jonka vaimo toi toimistolta, kun koronapandemia pakotti etäilemään. Siellä oli päädytty hänelle hankkimaan tuo jostain käsittämättömästä syystä. Ei ehkä sopivin mitoitus 162 cm / 50 kg naisihmiselle, kun ei jalkapohjat yltä lattiaan edes alimmassa istuma-asennossa, mutta näillä mennään.

ETA:
Ekan Isku Stepin ostin aikoinaan Isku Outletista uutena n. 500€ hintaan js tokan Torista yksityishenkilöltä 150€ hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2022
Viestejä
21
Itsellä kokemusta Iskun Stepistä, Martelan jostain mallista ilman niskatukea ja useamman vuoden kotona käytössä yhä käytössä olevasta Kinnarpsin 6000 Freefloat -keinulla varustetusta tuolista. Näistä tämä Kinnarps on itselleni ollut paras vaihtoehto vaikka käytettynä sen ostinkin n. 200€ hintaan.
Kaikkiin noihin malleihin saa varaosia kohtuu helposti. Taitaa olla nuo listaamasi mallit ne helpoimmat jos ilman kokeilematta täytyy ostaa.
Ostin tuon Kinnarpsin 6000 koeistumisen jälkeen ja on ollut hyvä istua. Ainoa miinus on istuinosan pitämä meteli. Kun nojaa taakse päin, istuinosa nytkähtää eteen päin vaikka onkin istuinosan lukitus päällä. Ja sitten kun taas nojaa hieman eteen niin istuin nytkähtää takaisin noin millin verran taaksepäin. Tästä kuuluu semmonen pauke, että ei paljoa viitsi iltaisin tai öisin tuolilla istuskella. Ootko huomannu sinun tuolilla samaa?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Ostin tuon Kinnarpsin 6000 koeistumisen jälkeen ja on ollut hyvä istua. Ainoa miinus on istuinosan pitämä meteli. Kun nojaa taakse päin, istuinosa nytkähtää eteen päin vaikka onkin istuinosan lukitus päällä. Ja sitten kun taas nojaa hieman eteen niin istuin nytkähtää takaisin noin millin verran taaksepäin. Tästä kuuluu semmonen pauke, että ei paljoa viitsi iltaisin tai öisin tuolilla istuskella. Ootko huomannu sinun tuolilla samaa?
Ei kuulu kyllä tehdä tuollaista. Kannattaa tarkistaa ettei siinä syvyyden säädössä ole löysällä mitään.
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
140
Jos jotain kiinnostaa, niin tämä Loyal Brandin palautusepisodi alkaa toivottavasti olemaan päätöksessä ja vähän huono maku jäi tästä kyllä. Lupaavat nettisivuilla ongelmattoman palautuksen, mutta oma palautus meni seuraavasti:

Lopulta meni lähes kolme viikkoa, että sain heiltä palautuskortit. Viesteihin vastattiin hitaasti, soittamalla sai kiinni ja luvattiin asia hoitaa, mutta taas ei kuulunut sitten mitään (puhelimessa ollut Heerco nimine kaveri lupaili aina olla yhteydessä firman pakkaamoon). Ensin tarjottiin, että järjestä kuljetus itse -> sen jälkeen, että he tilaavat kuljetuksen (vakuuttelivat että ei ongelmia) -> taas ei kuulu mitään ja jouduin olemaan puhelimitse yhteydessä kun mailiin ei vastattu -> luvataan hoitaa kuljetus ja lopulta tulee pakettikortti -> Kun laitoin mailia, että puhelimessa luvattiin, että paketti noudetaan minulta kotoa (jäätävän iso laatikko), niin taas ei vastausta -> yritin soittaa, että saisin vastauksen että lähdenkö nyt järjestään jostain isomman auton, että saan paketin roudattua vai mitä tuleeko DHL noutamaan paketin kotoa, niin luuria korvaan ja sen jälkeen laittoivat minut ilmeisesti estolistalle tms. koska soitot menevät suoraan vastaajaan. Järjestin sitten laina-auton ja vein paketin itse postiin DHL:n ohjeistuksen mukaisesti.

Vastausnopeus siis erittäin hidas, lupaavat että paketti noudetaan ja hoidetaan asia nopeasti, mutta se jäi lopulta sitten lupaukseksi. Puheet ja toteutuneet lupaukset eivät kohdanneet ja ylipäätään tuntui koko ajan suunnitelma heidän päässä muuttuvan. Palautukselle jäi heidän sanomana hintaa 180€, jonka lupasivat puolittaa kanssani. Saapa nähdä tulevatko rahat vai joutuuko tässä vielä taistelemaan. Tämän perusteella sanoisin, että en voi suositella Loyal Brandilta ostamista ihan varauksetta, jos ottaa huomioon tämän palautusprosessin nihkeyden. Kuittaan vielä tänne myöhemmin, jos noiden rahojen saamisen kanssa menee tappeluksi, mutta kannatanee Herman Millerit tilailla ennemmin Saksasta.

EDIT: Tähän jäänyt editoimatta, että Loyal Brand palautti täysin kaikki rahat (eivät laskuttaneet palautuksesta), että siitä plussat.
 
Viimeksi muokattu:

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
636
Nyt on alla priima Fern ja kyllä, syvyyssäädöllä oli merkittävä vaikutus istuinmukavuuteen.

Vaihto Hawstoren kanssa meni todella kivuttomasti, korvaava tuote lähti tulemaan ennen kuin vanhaa oli edes lähetetty. Itse asiassa oli jopa niin nopea, että tilaamani nouto vanhalle tuli kaksi päivää uuden tuolin jälkeen.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
149
Firma on Hollannissa
Jaajaa, googletin nopeasti ja näytti että firma sijaitsisi ameriikoissa. Ja jos asiakaspalvelu menee kaakkoisaasiaan niin soppahan on selvä.

No luulisi että EU-alueella toimii vähän paremmin nuo ostajan oikeudet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 195
Viestejä
4 194 468
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom