Hyvä työtuoli?

Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
En tiiä pitääkö se nyt kumminkin Embody. Tai ainakin joku muu jakkara työhuoneeseen. Nimittäin aamulla koitin säätää tuolia ja kun muutin vähän kallistusta, niin oisin säätänyt myös ristiselän tukea, mutta menikin sormet läpi siitä pumpusta :D Ja toisekseen tää firma, josta tilasin hätäpäissäni Embodyn, laskulla onneksi, ei vastaa näköjään peruutussähköpostiin.
Ne pumputhan on ihan kulutustavaraa, uus ei varmaan paljoa huuda jostain Martela Outletista.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Ne pumputhan on ihan kulutustavaraa, uus ei varmaan paljoa huuda jostain Martela Outletista.
No perkele, saako nekin vaihdettua :D Pitää googlata viikonloppuna, ei riitä enää tälle päivälle energiaa. Kiitos infosta.

Toi tuoli muuten kyllä ihan hyvässä jamassa ja kuosi kondiksessa, kun ton pumpun ja käsinojat vaihtais.
 

ile

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 265
Tuli tilattua gaming Aeron suoraan HM:ltä. Alennuksineen päivineen (Cyber5 -5% ja muuten -20%) 1380€. Kävin myös KT-interiorin showroomissa koeistumassa ja mennessä olin hyvin varma Embodystä, mutta lyhyellä tunnin kokeilulla Aeron sopi itselle paremmin. Äänettömyys ja avaramman tuntuinen lapojen seuru ratkaisi. Itelle Embodyn selkänoja painoi olkapäitä eteenpäin. B-koon Aeron oli liian pieni ja C-kokonen just sopiva. Laitetaan tarkemmin kokemuksia kun tuoli saapuu.

Nykyisenä tuolina Noblechairs Hero.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Nyt kun loyalbrand painoi embodyn hinnan vielä gaming mallia alemmas niin mietityttää että onko hyötyä maksaa gamingista extraa. Design ei sinänsä erityisemmin sytytä ja perusmalli ilmeisesti hiljaisempi.

Ferni myös kiinnostaisi, mutta kommentit laadusta ja heillä näyttää olevan takuut eripuolilla maailmaa erilaiset. Esim. painoraja euroopassa on pienempi kuin aasiassa takuulle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Jos budjetti sellainen 300-400e, niin onko tämä paras vaihtoehto? Vai saako käytettynä sitten paljon parempaa samaan rahaan, kun tuo?

Ikinä kuullutkaan. Eikä sellaista tuolia varmaan olekkaan, joka sopisi kaikille. Joten paha sanoa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Ikean STYRSPEL tuoli vaikuttaa aika hyvältä. Sisältää Istuimen syvyyden säädön sekä ristiselän tuen korkeuden säädön mitä ei aiemmissa malleissa ole ollut. Eli säädöt alkaa olemaan kohdillaan.
Etenkin mesh-verhoilu houkuttaa, tuppaa olemaan kesäisin aika kuumat oltavat kangastuoleilla minkä takia ei ole tullut Markus tuolista päivitettyä vaikka siinäkin perskannikat kypsentyvät kesähelteillä.
Tänään vielä saisi ilmaisen kotiinkuljetuksen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
Ikean STYRSPEL tuoli vaikuttaa aika hyvältä. Sisältää Istuimen syvyyden säädön sekä ristiselän tuen korkeuden säädön mitä ei aiemmissa malleissa ole ollut. Eli säädöt alkaa olemaan kohdillaan.
Etenkin mesh-verhoilu houkuttaa, tuppaa olemaan kesäisin aika kuumat oltavat kangastuoleilla minkä takia ei ole tullut Markus tuolista päivitettyä vaikka siinäkin perskannikat kypsentyvät kesähelteillä.
Tänään vielä saisi ilmaisen kotiinkuljetuksen...
juu rumalta ja heiveröiseltähän toi näyttää mut kannattaa käydä koeistuun jos sattuisi ollakkin ihan hyvä istuttava. mut pelikäyttöön käsinojat on tossa on ihan turhat niinku monissa halvoissa. jos ei ole kapeaharteinen eikä ne ilmeisesti mene tarpeaksi taakse jotta saisi käsivarret tukevasti työpöydälle ilman että käsinojat ottaa pöytään vastaan jo ranteiden kohdalla
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Itse pidin tämän tyyppisistä "sokkotesteistä" missä käytännössä 3 miestä (168cm & 86kg / 185cm & 88kg / 176cm & 95kg) istuu useammalla eri tuolilla täysin "sokeina" (silmät sidottuina) ja sitten kertoo omat mielipiteensä mikä oli paras sekä huonoin ja syitä arvosteluihin. Katsoin äsken tuon ensimmäisen osan ja ainakin itseäni huvitti se että yksi muutti mielipiteensä kun sai tietää tekijän ja näki tuolit (eli käytännössä tuoli mitä inhosi ensin olikin sitten paras koska "herman miller")

Lisäksi tuossa on oikeasti se hyvä puoli että vaikka ei 100% samanlaista pituutta ja painoa noilta löydykään tuo 185cm ja 88kg on hyvin lähelle (itse 182cm ja noin 86kg) joten tuollaiset "muuten olisi ollut tosi hyvä tuoli mutta yläosan muovi painoi hartioita" on tärkeää infoa (mietin ensimmäistä videota mihin on linkki myös tässä videossa mitä nyt alan katsoa tässä on 13 eri tuolia myös se mitä itse nyt käytän joten varaudutaan pahimpaan ja toivotaan parasta :) ).

 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Tilasin black friday:n aikana tämän ergonomisen jalkatyynyn / tuen ja se saapui tänään. Ainakin nopeasti testaten yllättävän positiivinen tunne. Miten muut työtuolin käyttäjät, onko mitään erillistä jalkatukea vai perinteisesti jalat lattialla noin 90-asteen kulmassa istuen?

 

Makina

#LifeAt150BPM
Liittynyt
27.07.2022
Viestejä
400
Tuli tuossa viime vuonna hankittua työ ja henk.koht käyttöön SecretLabin Titan Evo 2022 XL mallinen jakkara kankaisena. Näin 194cm pitkänä kaverina oli hieman vaikeuksia etsiä sopivaa tuolia molempiin käyttötarkoituksiin mutta nyt vuoden ollut tämä käytössä ja mitään valitettavaa en ole löytänyt. Yllättävän jämäkkä rakenne ihan kuin kunnon työtuolissa tässä vaikka "pelituolina" mainostettu.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 854
Kävin katselemassa EFG:n tarjontaa. Jälkeenpäin huomasin urlista että EFG Origo XM tunnetaan myös nimellä Alice XM, jota on laajasti myynnissä muualla kuin EFG-liikkeissä. Lisäksi Origoa ei edes ole EFG:n sivuilla. Onko toimistokalusteidenkin valmistus mennyt siihen että käytetään alihankkijoita ja lyödään vain oma merkki kiinni vai olisikohan EFG ryhtynyt myös alihankkijaksi? Jossain Alice mainittiin Futra-merkkiseksi, valikoimassa on muitakin tutun näköisiä tuoleja.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Tilasin black friday:n aikana tämän ergonomisen jalkatyynyn / tuen ja se saapui tänään. Ainakin nopeasti testaten yllättävän positiivinen tunne. Miten muut työtuolin käyttäjät, onko mitään erillistä jalkatukea vai perinteisesti jalat lattialla noin 90-asteen kulmassa istuen?

rumahan se on ku perkele mutta oli ikean poistoissa halvennuksessa niin henno ostaa testiin, ihan hyvä ja jalat hakeutuu väkisin tuohon että osaa enää ilmankaan olla.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
139
Itsellä pöydän alla 80cm putkirulla, jolla on muitakin käyttökohteita kuin jalkatuki. Ja hinta on sama.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
rumahan se on ku perkele mutta oli ikean poistoissa halvennuksessa niin henno ostaa testiin, ihan hyvä ja jalat hakeutuu väkisin tuohon että osaa enää ilmankaan olla.
Mulla on pöydän alla Clas Ohlsonin säilytyslaatikko, sattumalta just sopivan korkuinen (15-20cm tms). Sinne häviää hyvin kaikki kaapelit ja sälä mitä työpöydän ääressä muutenkin voi joskus tarvita.

Toinen on Stresslessin rahi, se on about samalla korkeudella millä itse tuolin istuin. Sillekin on oma aikansa.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
No niin, eli tilanne on se, että olen kohta 41v papparainen ja perse puutuu kotona ollessani työtuolissa. Aluksi minulla oli vanha käytetty Martelan tai vast. ison laatumerkin tuoli jonka sain ottaa duunista. Vuosien kanssa perse alkoi puutumaan ja totesin että se on kovettunut (ehkä todellisuudessa ei ole). Sitten bongasin alesta Maskusta pelituolin alle 200 tarjouksessa. Perseen puutuminen tuli takaisin, mutta sen lisäksi nyt kun olen iltaisin alkanut pelaa enemmän, niin huomasin että lonkat alkaa olee kipeitä kävellessä. Urheilun harrastus on jäänyt ihan minimiin ja onkos tässä muuta vaihtoehtoa kun ostaa joku Iskun alk. 500e työtuoli? Töissä meillä on Isku ja siellä tätä ongelmaa ei ole, tosin pöytäkin on helpommin säädettävä.

Suositelkaa jotain ja ottaakaa kantaa perseeseeni tilanteeseen :x3: (jos joku kokenut vastaavaa).
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
No niin, eli tilanne on se, että olen kohta 41v papparainen ja perse puutuu kotona ollessani työtuolissa.
Olen hyvinkin samanoloinen jantteri kuin sinä, paitsi että myös painan noin 100kg.

Ja kyllä vaahtomuovi painuu kasaan istumisesta ja kovettuu UV:sta sen kankaan läpikin. Joskus tuolin voisi pelastaa vaihtamalla vaan vaihttamalla istuinosan pehmusteen ja kankaat.

Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin Ikean Markuksen pehmusteet painautuivat niin paljon kasaan parissa vuodessa, että samalla pistivät häntäluun kunnolla ärsyyntymään. Periaatteessa sen pehmusteen pitäisi olla tasainen mutta kyllä siinä oli pakaroista ja reisistä painaumat. Kun alkuperäistä paksuutta oli joku 3-4cm, niin siitä kyllä tunsi pohjan kevyesti kädellä.

Mikä on itsellän toimii on selkeästi paksummalla pehmusteella olevat tuolit, esim. Stepin valvomoversio palveli hyvin liki vuosikymmenen. Töissä on mesh-tyyppisellä istuimella oleva tuoli (en tiedä merkkiä) ja sekin toimi hyvin.

Se mikä ei ole koskaan toiminut on ollut nuo halpatuolit, oli kyseessä sitten "pelituoli" tai ihan nimellisesti toimisto / työtuoli. Nämä olen onnistunut kyllä yleensä väistämään, kun ne halvat materiaalit ja huonon asennon huomaa melko heti koeistuessa. Nyt tietenkin poislukien tuo Markus, joka tuntui siedettävältä pakkoraossa. Eihän hanuri sitä hintaa huomaa, mutta itselle kivan tuntuinen istuin alkaa löytymään siinä 700-1000e hintaluokassa.

BF:n Fern pitäisi tulla ensi viikon alussa, voin siitä sitten vielä raportoida.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.04.2021
Viestejä
204
No niin, eli tilanne on se, että olen kohta 41v papparainen ja perse puutuu kotona ollessani työtuolissa. Aluksi minulla oli vanha käytetty Martelan tai vast. ison laatumerkin tuoli jonka sain ottaa duunista. Vuosien kanssa perse alkoi puutumaan ja totesin että se on kovettunut (ehkä todellisuudessa ei ole). Sitten bongasin alesta Maskusta pelituolin alle 200 tarjouksessa. Perseen puutuminen tuli takaisin, mutta sen lisäksi nyt kun olen iltaisin alkanut pelaa enemmän, niin huomasin että lonkat alkaa olee kipeitä kävellessä. Urheilun harrastus on jäänyt ihan minimiin ja onkos tässä muuta vaihtoehtoa kun ostaa joku Iskun alk. 500e työtuoli? Töissä meillä on Isku ja siellä tätä ongelmaa ei ole, tosin pöytäkin on helpommin säädettävä.

Suositelkaa jotain ja ottaakaa kantaa perseeseeni tilanteeseen :x3: (jos joku kokenut vastaavaa).
Ongelma on siinä, että istut liikaa. Lonkat on koko ajan linkussa eikä veri pääse kiertämään. Ei siinä tuolin vaihtaminen auta, varsinkin jos sillä pyrkii lisäämään istumisen määrää. Kannattaa lähteä ratkaisemaan tilannetta liikkumisen puolelta. Pienikin liikkuminen parantaa asiaa nopeasti ja mikäli halua ja kiinnostusta on, niin selän ja jalkojen lihakset voi vahvistaa tuossa iässä vielä helposti siihen kuntoon, että niillä voi istua ilman kipuja ihan missä vaan. Monesti ihmiset hakevat istumiseen liittyviin ongelmiin ratkaisua just siitä, että olisi parempi tuoli, vaikka sitä pitäisi hakea ihan toisesta suunnasta, eli liikkumisen lisäämisestä. Hyvä kuntoinen nuori mies istuu tarvittaessa ihan missä vaan ilman kipuja, kuten varmaan itsekin muistat, ja neljäkymppisenä pääsee kyllä melko helpolla vielä hyvään kuntoon vaikka olisikin ollut vähän taukoa.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
Terveellisessä istumisessa on oikeasti tärkeä puoli se ettei pysy pitkiä aikoja paikoillaan. Vähintään jotain mikroliikkeitä kannattaa tehdä vähän väliä, sekä taukoja ainakin tunnin välein ja osan päivästä vaikka seisten jos sähköpöytä löytyy. Sellainen tuoli jossa pystyy istumaan 8 tunnin työpäivän paikallaan eikä tunnu missään ei oikeastaan ole kovin hyvä tuoli koska kaikki paikathan siinä pitkällä jänteellä rapaantuu kun lihakset ei tee mitään ja veri ei kierrä. Ei tarkoita että tuolin pitäisi painaa perseeseen heti kun siihen istuu, mutta esim. Capisco on erinomainen työtuoli juuri koska se ei ole "mukava" vaan pakottaa vaihtamaan asentoa melko usein.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
48
Black friday-tarjouksesta tilattu HM Embody lähtenyt viimein matkaan LoyalBrandilta. Katsotaan kauanko menee kuljetuksessa ja missä kunnossa tuoli saapuu :)
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Luin tilausvahvistusken väärin (toimituspäivän sijaan oli arvioitu toimituspäivä) ja odotin jo huomiseksi BF Ferniä, mutta tilaus on edelleen tilassa "prosessing".

FAQ:n mukaan, seurantakoodin saa kun paketti on oikeasti lähtenyt liikkeelle.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
71
Reilu 6 vuotta nyt takana Steelcase Gesturen kanssa ja edelleen kuin uusi. Käyttöä tulee n. 10+ tuntia päivässä: semilöhöillen, lotus-asennossa jne.

Käsinojien säätäminen ja laatu on aika loistava verrattuna kaikkiin muihin toimistotuoleihin mitä on tullut testattua vuosien varrella.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
53
Reilu 6 vuotta nyt takana Steelcase Gesturen kanssa ja edelleen kuin uusi. Käyttöä tulee n. 10+ tuntia päivässä: semilöhöillen, lotus-asennossa jne.

Käsinojien säätäminen ja laatu on aika loistava verrattuna kaikkiin muihin toimistotuoleihin mitä on tullut testattua vuosien varrella.
Gesture vaikutti kyllä erittäin laadukkaalta mitä kävin kokeilemassa. Varsinki noi käsinojat. Jos Embody ei ois tullu tarjoukseen, oisin varmaan laittanu Gesturen tilaukseen.

Ainakin Helsingin Input Interiorissä pysty käydä kokeileen joitain Steelcasen tuoleja kun laitto viestiä.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Ongelma on siinä, että istut liikaa. Lonkat on koko ajan linkussa eikä veri pääse kiertämään. Ei siinä tuolin vaihtaminen auta, varsinkin jos sillä pyrkii lisäämään istumisen määrää. Kannattaa lähteä ratkaisemaan tilannetta liikkumisen puolelta. Pienikin liikkuminen parantaa asiaa nopeasti ja mikäli halua ja kiinnostusta on, niin selän ja jalkojen lihakset voi vahvistaa tuossa iässä vielä helposti siihen kuntoon, että niillä voi istua ilman kipuja ihan missä vaan. Monesti ihmiset hakevat istumiseen liittyviin ongelmiin ratkaisua just siitä, että olisi parempi tuoli, vaikka sitä pitäisi hakea ihan toisesta suunnasta, eli liikkumisen lisäämisestä. Hyvä kuntoinen nuori mies istuu tarvittaessa ihan missä vaan ilman kipuja, kuten varmaan itsekin muistat, ja neljäkymppisenä pääsee kyllä melko helpolla vielä hyvään kuntoon vaikka olisikin ollut vähän taukoa.
Hyviä pointteja, ainoastaan sitten ihmettelen miksi töissä tätä ongelmaa ei ole mutta kotona on. Olen 175cm / 75kg. Toki nyt olen innostunut iltaisin pelaamaan uutta peliä, eli teoriasi saattaa olla sittenkin totta.
 
Liittynyt
28.04.2021
Viestejä
204
Hyviä pointteja, ainoastaan sitten ihmettelen miksi töissä tätä ongelmaa ei ole mutta kotona on. Olen 175cm / 75kg. Toki nyt olen innostunut iltaisin pelaamaan uutta peliä, eli teoriasi saattaa olla sittenkin totta.
No voihan se tosiaan olla paljon kiinni siitä tuolistakin. Helposti sitä olettaa kaikenlaista toisesta kun vuorovaikutus tapahtuu pelkästään tekstin välityksellä. Ei sulla ainakaan mitään vikaa ole painoindeksin suhteen. Iän myötä voi kuitenkin tulla vähän sitä, ettei esimerkiksi huomaa, että miten heikoksi on saattanut esimerkiksi keskivartalon lihakset tulla, kun niiden kunto ei tule samalla tavalla "ilmaiseksi" kuten nuorena. Itselläkin on kokemusta siitä, että töiden teko keittiön penkiltä pisti selän aika huonoon kuntoon, kun taas töissä Iskun Step+ 3070 tuolilla oli selvästi mukavampi istua (minun mielestä tuo Step+ on ainakin omalle selälle hyvä, vaikkei ehkä kaikkein seksikkäin valinta olekaan). Olisin voinut hankkia kotiin Stepin, ja ehkä tässä vuoden vaihteessa hankinkin sen tai jonkin vastaavan, mutta parhaiten omiin istumisen ongelmiin vaikutti kuitenkin kuntosali. Aloitin koronan loppupuolella kuntosalin tehden mm. kyykkyä, maastavetoa ym. yleisliikkeitä, jotka vahvistaa monipuolisesti selän ja keskivartalon lihaksia. Nyt vuoden jälkeen pystyn istumaan ihan huoletta ihan millä tuolilla tahansa. Keittiön penkki on tietysti edelleen surkea työtuoli ja parempi kannattaa hankkia, mutta mun mielestä juurisyy oli heikoissa lihaksissa. Eli tuolia vaihtamalla en olisi välttämättä löytänyt perille asiassa vaan olisin jäänyt sen ajatuksen vangiksi, että ongelma ratkeaisi jollakin oikealla tuotteella, jonka voi hankkia markkinoilta. Tosiasiassa kyseessä oli tarve elämäntavan muutokselle: vaikka olen aina juossut enemmän tai vähemmän, 40v jälkeen oli tarpeellista alkaa näkemään vaivaa lihaskunnon parantamiseksi.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Ei muuta kuin slaavikyykky..
Itse tosin suosin edelleen tuolia mutta olenkin wanha.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Mulla lähti liikenteeseen 25.11. ja tällähetkellä jumittaa Puolassa. DHL sivulta näkee tarkemmat päivitykset
Juu, DHL mukaan matkalla. Mutta posti appista näkee myös, että olisi matkalla toimipisteeseen eikä ovelle. Samalla seurantakoodilla löytyy.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
53
Juu, DHL mukaan matkalla. Mutta posti appista näkee myös, että olisi matkalla toimipisteeseen eikä ovelle. Samalla seurantakoodilla löytyy.
Aa joo, meinasit sitä. "The pickup location will change. Instead of a Posti Parcel Locker, we’ll take the shipment to a Posti outlet." lukee itsellä. Toivottavasti tulee kuitenkin oikeasti ovelle eikä tarvi lähtä raahaan mistään paikallisesta postista
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
316
Aa joo, meinasit sitä. "The pickup location will change. Instead of a Posti Parcel Locker, we’ll take the shipment to a Posti outlet." lukee itsellä. Toivottavasti tulee kuitenkin oikeasti ovelle eikä tarvi lähtä raahaan mistään paikallisesta postista
Mulla hieman eri status.

"A pickup location nearest to the street address of the recipient has been selected for the item. "
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
48
"Noutopaikka vaihtuu. Pakettiautomaatin sijaan viemme lähetyksen postiin." näin täällä. En ole kyllä mistään lähdössä hakemaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
271
"Noutopaikka vaihtuu. Pakettiautomaatin sijaan viemme lähetyksen postiin." näin täällä. En ole kyllä mistään lähdössä hakemaan.
Täähän on se vakio että vaihtuu?

Noin viidennen kerran jälkeen luovutin ja tilaan kaikki paketit kauppakeskuksen jättiautomaattiin lähimarketin sijaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 789
Minkä kokoisessa paketissa tuo Embody tulee? Tässä pitää alkaa miettimään, että sopiiko edes autoon? Ottaa kyllä päähän, jos lähimarketin postiin pitää lähteä tota retuuttamaan.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 252
Minkä kokoisessa paketissa tuo Embody tulee? Tässä pitää alkaa miettimään, että sopiiko edes autoon? Ottaa kyllä päähän, jos lähimarketin postiin pitää lähteä tota retuuttamaan.
Design Cabinezilta tuli kuvan mukaisessa valtavassa laatikossa.
Tulee tuollaisessa isossa laatikossa johon on helppo asettaa takaisin. Se on enemmänkin lava, jonka päälle on nostettu laatikko ja vedetty kiristysnauhoilla kiinni. Itsellä ei ollut tarvetta lähettää takaisin, mutta ihan varuilta säästin tuon laatikon ja ainakin jäi mielikuva et palautus sekä pakkaaminen olisi ollut helppoa.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
147
No niin, eli tilanne on se, että olen kohta 41v papparainen ja perse puutuu kotona ollessani työtuolissa. Aluksi minulla oli vanha käytetty Martelan tai vast. ison laatumerkin tuoli jonka sain ottaa duunista. Vuosien kanssa perse alkoi puutumaan ja totesin että se on kovettunut (ehkä todellisuudessa ei ole). Sitten bongasin alesta Maskusta pelituolin alle 200 tarjouksessa. Perseen puutuminen tuli takaisin, mutta sen lisäksi nyt kun olen iltaisin alkanut pelaa enemmän, niin huomasin että lonkat alkaa olee kipeitä kävellessä. Urheilun harrastus on jäänyt ihan minimiin ja onkos tässä muuta vaihtoehtoa kun ostaa joku Iskun alk. 500e työtuoli? Töissä meillä on Isku ja siellä tätä ongelmaa ei ole, tosin pöytäkin on helpommin säädettävä.

Suositelkaa jotain ja ottaakaa kantaa perseeseeni tilanteeseen :x3: (jos joku kokenut vastaavaa).
Onkohan tuolisi säädetty liian korkealle? Huomaan vähän samantapaisia oireita (lähes sama ikäkin :thumbsup:) jos tuolin "etureuna" painuu tuonne polven alle takareisiin. Eli olisiko siinä Iskun tuolissa lyhyempi tai tuolin etuosassa hieman alaspäin kaartuva istuinsatula?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Juu, ei noita henkilöautolla (saati kävellen/pyörällä) saa järkevästi kuskattua. Siksi jos eivät tuo kotiin (ainakin jos luokkaa ostettu Amazonista tms) antaa mennä takaisin ja valittaa että ei ole tullut kotiin kuten pitäisi ja lähettävät toivottavasti uudelleen. Yleensä toimitukset tulleet kyllä kotiin kuten kuuluukin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
145
Ekat 15min fiilikset Logitechin embody versiosta mitäköhä tuli oikein ostettua. Hämmentävintä on, että nostanut näyttöjä nyt 10cm ylöspäin silti tuntuu olevan vieläkin matalalla.
Edit: Miten on voinut mennä näin paljon metsään vuosien varrella ergonomiassa. Ehkä se kertoo kaiken, että unohdin jo pariksi minuutiksi istuvan suhteellisen ergonomisessa työasennossa.

Ihan ok video säätöjen hakemiseen.
How To Ergonomically Set Up Herman Miller Embody (Logitech G) Adjustment Setup Guide Tutorial - YouTube
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Onkohan tuolisi säädetty liian korkealle? Huomaan vähän samantapaisia oireita (lähes sama ikäkin :thumbsup:) jos tuolin "etureuna" painuu tuonne polven alle takareisiin. Eli olisiko siinä Iskun tuolissa lyhyempi tai tuolin etuosassa hieman alaspäin kaartuva istuinsatula?
Tästä ei ole valitettavasti kyse, matalin asento ja muutenkin tykkään sekä koneen ääressä että autossa istua melko rento asennossa, eli selkä on heitetty aika taakse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Lainaan omaa viestiäni Pelituolit -ketjusta, kun sieltä minut ohjattiin tänne:
Onko kokemuksia tästä:

Huonosti löytyy mitään arvosteluja. Pistin eilen tilaukseen, kun oli tarjoushinnalla 649€. Tuleeko kiinapaskaa vai ihan ok jakkara? Onneksi gigantissa on pitkä palautusaika...
Täällä ketjussa oli joku ainakin koeistunut, mutta onko enempää kokemuksia?
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Fern saapui.
+ Mukava suoraan ja vielä mukavampi säädettynä​
+ Kuten sanottu ei tarvitse ristiseläntukea erikseen​
+ Heti suoraan auttaa tuohon häntäluuhun niin ettei sitä lisätyynyä tarvitse.​
+- Periaatteessa tuntuu siltä, että niskatukea ei tarvitsisi (tai sitten joku toisenlainen viritys voisi sopia paremmin​
+- Hitusen mukavampi kuin step tai työpaikan no-name tuoli, mutta ei mikään supermegawautsiwau bestest chair ever​

- Istuinosan oikeassa etukulmassa joku kuluma tai sitten kangas ottanut turhan kuumaa kosketusta jostain​
--- Ensimmäisen kerran kun painoi etäisyysvipua kuului räks ja jotain meni rikki. Vipu on ihan löysä, mutta toisaalta ei penkkikään siirry.​
Summa summarum: ois kiva saada ehjä, mutta tuolimalli sopii minulle. Nähdään nyt miten takuuasia hoituu. Niiltä osin laitoin pyörät jo pyörimään.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
No niin, eli tilanne on se, että olen kohta 41v papparainen ja perse puutuu kotona ollessani työtuolissa. Aluksi minulla oli vanha käytetty Martelan tai vast. ison laatumerkin tuoli jonka sain ottaa duunista. Vuosien kanssa perse alkoi puutumaan ja totesin että se on kovettunut (ehkä todellisuudessa ei ole). Sitten bongasin alesta Maskusta pelituolin alle 200 tarjouksessa. Perseen puutuminen tuli takaisin, mutta sen lisäksi nyt kun olen iltaisin alkanut pelaa enemmän, niin huomasin että lonkat alkaa olee kipeitä kävellessä. Urheilun harrastus on jäänyt ihan minimiin ja onkos tässä muuta vaihtoehtoa kun ostaa joku Iskun alk. 500e työtuoli? Töissä meillä on Isku ja siellä tätä ongelmaa ei ole, tosin pöytäkin on helpommin säädettävä.

Suositelkaa jotain ja ottaakaa kantaa perseeseeni tilanteeseen :x3: (jos joku kokenut vastaavaa).
Hmm... siis mitä ihmettä. Kotihousuissa/verkkareissa hanuri kipee, mutta jos farkuissa istuu niin ei. :o
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
53
Embody vihdoin saapu eilen! Tuli siinä kunnossa kuin pitiki (uutena) ja jopa ihan oiken päin! :D

Ensivaikutelmat hyvät. Menee varmasti vielä aikaa löytää itselle sopivat asetukset, mutta ainakin ensimmäinen duunipäivä meni hyvällä ryhdillä ilman ongelmia! Yleensä tässä vaiheessa kun ~8h istunut koneella niin ryhti alkaa muistuttaa katkarapua eikä hyvää asentoa meinaa löytyä. Nyt istun vieläkin suhteellisen suorassa. Alaselkä hieman kipeänä, johtuu varmasti siitä kuin kerrankin istunu pidemmän aikaa hyvällä ryhdillä niin lihakset väsyneenä.

Käytin alussa tätä videota asetusten säätämiseen, millä sai ihan hyvän lähtötilanteen. En vielä tiedä haluanko käyttää käsinojia, tuntuu jotenkin olevan turhan edessä ja näppäimille pitää melkein kurottaa jos niissä pitää käsiä. Tai sitten pitää näppäimiä ihan pöydän reunalla.

Tiltin/kallistusmekanismin oon lukinnu ihan eteen, ja jos haluaa katto videoita/ottaa rennommin niin päästän löysälle ja nojaan taaksepäin. Just niinkuin tossa videollakin suositeltiin.

Katsotaan nyt saisko tällä pidettyä ryhtiä vai alkaako rönöttäminen taas muutaman viikon jälkeen. Ikea Markukseen en kuitenkaan enää palaisi mistään hinnasta (1 päivän kokemuksen perusteella :))
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 485
Viestejä
4 163 957
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom