Hyvä työtuoli?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Ei kyllä voi kun kehua tätä Ikean Markus tuolia. Itse hirveä läski (100kg) mutta hyvin on kestänyt kasassa. Hieman on alkanut natisemaan mutta eipä pahemmin silti. Pitäisi käydä ostamassa varatuoli jos vaikka joskus lopettavat valmistamisen. Aikaisemmin ollut vaikka mitä pelituolia ja muuta mutta niissä perse hikoaa ja keinonahkat kuoriutuu. Toki joku usean tonnin kangas toimistotuoli olisi varmaan hyvä mutta yleensä ovat joko oudon näköisiä tai muuten vaan liian ergonomisia.
Se on hintaansa nähden ihan hyvä tuoli. Käsinojasäädöt vaan puuttuu ja itseltä hajosi jonkun 5-7 vuoden jälkeen se keinun lukitusruuvi, jonka jälkeen lähti tuoli vaihtoon.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
623
Pitää olla kyllä eri mieltä Markuksesta. Ollut nyt käytössä pari vuotta ja etenkin koronan aiheuttaman kotityörupean jälkeen istuminen alkaa kunnolla sattumaan häntäluuhun. Taktiset mitat 170cm/110kg eli melkoinen pallukka.

Edit:
Ja siis aluksi tätä ongelmaa ei ollut, mutta toisaalta en ollut yhtä pitkiä päiviä tietokoneenkaan edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2020
Viestejä
279
Onko kokemuksia Isku Stepeistä? Onko Martela Outlet vielä luotettava? ISKU STEP TYÖTUOLI - Martela Outlet
Siirryin Ikean markuksesta tähän Step+ malliin. Ostin käytettynä rikkinäisillä käsinojilla ja tilasin Iskulta uudet, 4,5/5 kaikinpuolin. Aluksi harmitti kun ei ole päänojaa mutta saa niin hyvän asennon et ei tartte. En tarkkaan tiedä kuin vanha tää on mut ei tasan natise mistään. Ja vaihdoin myös pehmeät pyörät parketin takia.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
390
Siirryin Ikean markuksesta tähän Step+ malliin. Ostin käytettynä rikkinäisillä käsinojilla ja tilasin Iskulta uudet, 4,5/5 kaikinpuolin. Aluksi harmitti kun ei ole päänojaa mutta saa niin hyvän asennon et ei tartte. En tarkkaan tiedä kuin vanha tää on mut ei tasan natise mistään. Ja vaihdoin myös pehmeät pyörät parketin takia.
Tuolilla ei ole niskatukea, niin onko se tuonut mitään niskakipua tai sen kaltaista?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Siirryin Ikean markuksesta tähän Step+ malliin. Ostin käytettynä rikkinäisillä käsinojilla ja tilasin Iskulta uudet, 4,5/5 kaikinpuolin. Aluksi harmitti kun ei ole päänojaa mutta saa niin hyvän asennon et ei tartte. En tarkkaan tiedä kuin vanha tää on mut ei tasan natise mistään. Ja vaihdoin myös pehmeät pyörät parketin takia.
Paljos oli hintaa uusilla käsinojilla?
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 259
Keittiön tuoli työtuolina on alkanut narisemaan, eikä narina lakkaa ruuveja kiristelemällä.

Mikä olisi hyvä tuoli (=äänetön) keittiön jakkaran tilalle?

Renkaita en tuoliin kaipaa.
 
Liittynyt
15.11.2020
Viestejä
49
Onkohan kellään kokemuksia Branch ergonomic Chair tuolista? Ja onkohan tuollaista ylipäätänsä mahdollista saada jotenkin suomeen asti, näyttäisi olevan vain US/CA eivätkä itse ilmeisesti toimita niiden ulkopuolelle :/
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Jos haluaa reilusti kallistuvan selkänojan, onko muita vaihtoehtoja kuin pelituolit? Sellainen soveltuisi telkkarin kautta pelaamiseen hyvin. Tulisi kuitenkin myös työkäyttöön.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
187
Jos haluaa reilusti kallistuvan selkänojan, onko muita vaihtoehtoja kuin pelituolit? Sellainen soveltuisi telkkarin kautta pelaamiseen hyvin. Tulisi kuitenkin myös työkäyttöön.
Ikea Markus? Itse ainakin koen, että on parempi tuoli kuin nuo geneeriset pelituolit.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
976
Tulipa haettua vihdoin parempi työtuoli Martela Outletistä, mukaan tuli kunnostettu Logic 400. Takamus tunnisti työpaikalta tutun tuolin nopeasti ja ei tarvinnut säätöjäkään kauaa etsiä, on tämä vaan hyvän mallinen itselle.

Sinä vaan ihmettelen, että miten näinkin kallis tuoli voi tuntua niin muoviselta ja huteralta joiltain osin. Esimerkiksi käsinojien kiinnitys on sellainen, että ne kolisevat aina kun edes miettii asennon vaihtamista istuessa. Myös esimerkiksi kallistuksen jäykkyyden säätöruuvi kolisee ja heiluu. Eiväthän nuo asiat istumiseen mitenkään vaikuta, mutta ihmeellistä sokeutta valmistajalla oman tuotteen laatuvaikutelman suhteen. Tuo käsinojienkin kiinnitys olisi aika helppo tehdä kestävämmän oloiseksi. Tosin nykyinenhän tapa (1 ruuvi) on äärimmäisen halpa ja tarvittaessa helppo korjata, joten siten ymmärrän valinnan.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 259
Keittiön tuoli työtuolina on alkanut narisemaan, eikä narina lakkaa ruuveja kiristelemällä.

Mikä olisi hyvä tuoli (=äänetön) keittiön jakkaran tilalle?

Renkaita en tuoliin kaipaa.
Itse katselin ilman renkaita olevia työtuoleja, mutta eihän semmoisia ole olemassakaan.

Tänään ruokatunnilla purin tuon keittiön jakkaran palikkatasolle, pyyhin liat pois, laitoin erikeeperiä jokaiseen saumaan ja puuttappireikään. Illalla pääsee kokeilememaan, mutta jämäkältä tuntui kauksen jälkeen ainakin varovasti painelemalla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Itse katselin ilman renkaita olevia työtuoleja, mutta eihän semmoisia ole olemassakaan.

Tänään ruokatunnilla purin tuon keittiön jakkaran palikkatasolle, pyyhin liat pois, laitoin erikeeperiä jokaiseen saumaan ja puuttappireikään. Illalla pääsee kokeilememaan, mutta jämäkältä tuntui kauksen jälkeen ainakin varovasti painelemalla.
Renkaiden tilalle voi vaihtaa semmoiset pelkät tassut Tassusarja Ergonea Team Optimum ja Indy tuoleihin - Työtuolikeskus
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Toinen vaihtoehto voisi olla painosta lukkiutuvat pyörät, jolloin tyhjää tuolia voi vedellä ympäri huonetta mutta istuessa se ei liiku.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Pyörätön toimistotuolihan on mahdottoman epäkäytännöllinen asia. Kiva nousta esim työpöydän äärestä pois, kun raskas työtuoli on niin lähellä pöytää ettei sieltä välistä pääse pois kuin puskemalla ja helposti myös kaatamalla koko tuolin. Joku jakkara tai kevytrakenteinen ruokapöydän tuoli nyt on ihan eri asia, mutta näitä nyt ei olekaan tehty pitkäaikaiseen istumiseen. Toimistotuoleissa ne pyörät on ihan syystä niissä, uskolaa pois.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Tuli nyt hommattua uudenkarhea Logic 400. Onkohan näissä pehmusteissa joku sisäänajovaihe? Muuten sain säädöt aika mukavaksi mutta persealunen painaa reisiä vaikka miten yrittää säätää. Ei tämä mitenkään näppituntumalta ole erityisesti kovempi ole kuin tuossa edellisessä jeesuksen vanhassa Kinnarpsissa, mutta joku tässä nyt mättää.
 
Liittynyt
28.02.2020
Viestejä
20
Onko kokemuksia Isku Stepeistä? Onko Martela Outlet vielä luotettava? ISKU STEP TYÖTUOLI - Martela Outlet
Ihan piti tulla varta vasten kehumaan tätä Iskun normaalia Step -toimistotuolia, kun tämän kysymyksesi löysin googletellessa töihin uutta tuolia. Meillä on ollut Step vuodesta 2008 kotona tietokonetuolina ja toisen hommasin 2020 käytettynä kotitoimiston tuoliksi. Molemmissa tuoleissa on käsinojat ja niskatuet. Tuolissa on massaa runsaasti eli kantaminen esim ylös portaita ei ole helpoimmasta päästä, mutta se on erittäin vakaa. Siinä on hyvä istua sekä erinomaiset säätöominaisuudet melkein kaikkiin ulottuvuuksiin.

Kävin Martelan Outletissä istumassa Step+ -tuolissa ja tuntuma ei ollut aivan sama. Olen toki IKEAn Markuksenkin koeistunut aiempana kotitoimistotuolina ja se sopii hyvin pidemmälle ihmiselle, mutta siihen on jotenkin liian helppo lysähtää ja käsinojien säätömahdollisuuden puute voi olla ongelma pöydän korkeuden tai näppiksen etäisyyden kanssa.

Tähän vanhimpaan Steppiin on vaihdettu toinen käsinoja kerran (liikaa nojaamista, on tuollainen "memory foam" -tyyppinen) vuonna 2016 ja kaasujousi kerran vuonna 2019 ja verhoilu piti uusia pari vuotta aiemmin - päivittäinen istuminen kulutti istumaosan kankaan puhki. Nykyään pidän näissä istuma-alustaa, ettei mene seuraavan 15 vuoden aikana istumaosan kangas rikki. Selkäosan kangas on pysynyt hyvänä. Minulla tuohon uuteen ei-mustaan Steppiin vähän tummentumaa toisinaan päänahan rasvasta, mutta toki sama ongelma olisi varmaan minkä vain niskatuen kanssa. Toisaalta tässä Stepissä sen saa irroitettua ihan vetoketjusta, eli sen voi helposti pestä.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
53
Onko Oulussa mitään liikettä missä vois käyä kokeileen jotain vähä parempia työtuoleja? Herman Miller ja Steelcase kiinnostaa eniten

Nyt Ikea Markus käytössä enkä tykkää yhtään
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
152
Tuli nyt hommattua uudenkarhea Logic 400. Onkohan näissä pehmusteissa joku sisäänajovaihe? Muuten sain säädöt aika mukavaksi mutta persealunen painaa reisiä vaikka miten yrittää säätää. Ei tämä mitenkään näppituntumalta ole erityisesti kovempi ole kuin tuossa edellisessä jeesuksen vanhassa Kinnarpsissa, mutta joku tässä nyt mättää.
Minunkin mielestäni se on kovahko, ehkä siitä pehmenee käytössä? Ollut minulla nyt 4 kk käytössä ja siihen on tottunut.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
4
Olisi hakusessa ergonominen ja mukava tuoli kotitoimistolle. Tuoli tulee siis pääasiassa työhommiin, mutta myös satunnaiseen pelailuun. Budjetti on noin 500€. Itse olen 178cm/80kg eli luultavasti suurin osa tuoleista sopii tällaisella keskikokoiselle tyypille.

Onko kenelläkään kokemusta Oscar 50 työtuolista? Vaikuttaa säätöjen perusteella ainakin ihan pätevältä tuolilta hintaluokassaan (alle 500€ - Oscar 50 työtuoli musta - Kaluste Åke Niemi Oy).
Onko täällä heittää suosituksia, jos jotain muita malleja kannattaa katsella? Logic 400 tuntuu olevan täällä suuressa suosiossa, mutta itseäni vähän hirvittää maksella yli 400€ käytetystä. Miten tuo Oscar esim. vertautuu tuohon Logiciin? Ikean tuolit kävin koeistumassa ja olo oli sellainen "ihan ok" eli mielellään jotain vähän parempaa voisi olla.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
78
Kiertonetissä näyttäs olevan taas ihan kivasti Pirkkalan kunnan työtuoleja poistohuutokaupattavana. m.m. Martela Axiaa, Logicia, Isku Stepiä ja Kinnarpsia Plus- ja 6000/8000-sarjaa.
Huutokaupat.com:ssa myös Logicia ja Stepiä.

Ei niitä hyviä tuoleja tarvi uutena ostaa ku ne kestää kumminki useamman Ikeatuolin verran käyttöä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Kiertonetissä näyttäs olevan taas ihan kivasti Pirkkalan kunnan työtuoleja poistohuutokaupattavana. m.m. Martela Axiaa, Logicia, Isku Stepiä ja Kinnarpsia Plus- ja 6000/8000-sarjaa.
Huutokaupat.com:ssa myös Logicia ja Stepiä.

Ei niitä hyviä tuoleja tarvi uutena ostaa ku ne kestää kumminki useamman Ikeatuolin verran käyttöä.
Tuohan ei ole itsestään selvää, varsinkaan isommilla ihmisillä. En tiedä mikä on esim. Iskun Stepin tuolin painoraja, mutta selvästi vähemmän kuin vaikkapa Ikean Markuksen.

Ja takuuseenhan ne risat tuolit voi laittaa joka tapauksessa, jos takuu on voimassa jolloin Ikean 10v takuu on paljon parempi kuin iskun 5v (ja onko sitäkään kaikissa niiden tuoleissa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2018
Viestejä
424
En tiedä mikä on esim. Iskun Stepin tuolin painoraja, mutta selvästi vähemmän kuin vaikkapa Ikean Markuksen.
Väittäisin kyllä max. Painorajan olevan suurempi isku stepissä, on sentään ns. Executive chair.
Markuksessa säädöt ovat aivan olemattomat, varsinkin käsinojat.. se että maksaa laskut koneelta tai katsoo yhden netflix sarjan päivässä, silloin Markus ajaa asiansa ja onhan se ihan esteettisen näköinen. Naisväki tykkää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Väittäisin kyllä max. Painorajan olevan suurempi isku stepissä, on sentään ns. Executive chair.
Iskun Step ja tuoreempi Step+ on hyviä ylipaino indikaattoreita, sillä niiden rimpula kaasujousi väsyy kyllä vähänkään isommilla käyttäjillä niin nopeasti, että jos toimiston tuolilotossa saat tuolin joka päivän mittaan valuu ala-asentoon olet joko itse ylipainoinen tai siinä tosiaan ennen sinua istunut muitakin kuin 50kg naisia.

Step onkin ainoa tuolimalli, josta aina ensin alkaa kaasujousi väsymään

En ole koskaan ymmärtänyt Step tuolien hehkutusta, varsinkaan Step+ mallin.

Markuksessa säädöt ovat aivan olemattomat, varsinkin käsinojat.. se että maksaa laskut koneelta tai katsoo yhden netflix sarjan päivässä, silloin Markus ajaa asiansa ja onhan se ihan esteettisen näköinen. Naisväki tykkää.
No Markuksen käsinojien säätö on olematon, koska ne ovat kiinteät ja siten tukevat toisin kuin Step+:n käsinojat. Toimistoympäristössä kuuluva "prrrrrt" ääni onkin merkki siitä, että joku kokematon tuolin käyttäjä otti tukea Step+ tuolin käsinojistaan noustessaan tai istuessaan tuoliin ja käsinojien eteenpäin säätö luiskahti maksimiin. Jopa vanhempaan perus mallisen Step tuoliin tottuneet tekee tuota uuteen Step+ tuoliin istuessaan, kun eivät tiedä ettei käsinojiin saa koskea.

Ja mitä tulee estetiikkaan, niin eikös Step nimenomaan näytä hienolta, Markus näyttää halvalta rimpulalta, vaikka onkin hintaisekseen ihan ok laadukas ja kestävä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Kiertonetissä näyttäs olevan taas ihan kivasti Pirkkalan kunnan työtuoleja poistohuutokaupattavana. m.m. Martela Axiaa, Logicia, Isku Stepiä ja Kinnarpsia Plus- ja 6000/8000-sarjaa.
Huutokaupat.com:ssa myös Logicia ja Stepiä.

Ei niitä hyviä tuoleja tarvi uutena ostaa ku ne kestää kumminki useamman Ikeatuolin verran käyttöä.
Kannattaa käytettyjen kanssakin olla tarkkana eli mahdollisuuksien mukaan koittaa sherlockoida valmistusvuotta, mallien perusvikoja ja tarkastaa kunto kunnolla paikan päällä. Itse ostin virheettömältä näyttäneen Logicin käytettynä liikkeestä. Ilmeisesti kuitenkin ikää oli kun käytännössä sain intiaani-istunnalla nilkkojen luilla painettua muutamassa vuodessa verhoiluun reiät. Lisäksi kun siinä istui vähän pidempään ja hieman hikoili niin pehmusteista tuli hieman tunkkainen haju. Ulkomailta tilatessa käytetyt ovat sitten oma lukunsa kun ei ennakkoon näe mitä tulee ja siellä tuntuu olevan kovempi bisnes toi että ostetaan vähän missä tahansa kunnossa olevia, vaihdetaan kuluvat osat milloin milläkin kiinakopiolla ja myydään refurbished leimalla. Kaikesta huolimatta on niitä hyviäkin käytettyjä joilla voi säästää sievoisen summan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Toimistolle ollaan hankkimassa kerralla enemmän uusia työtuoleja vanhojen tilalle ja työnantaja oli ottanut koeistuttavaksi neljä mallia: Axia 2.20 ja 2.40 sekä Logic 200 ja 220. Viimeksi mainittu oli ainoa, jota pystyi edes harkitsemaan. Axia ei tukenut mistään suunnasta tippaakaan, vaan istuin oli lötkö ja selkänoja taipui taakse, vaikka en ole missään nimessä painavimmasta päästä. Logic 200 taas loppui puolessa välissä selkää. 220 sisälsi korkean selkänojan ja niskatuen. Selkänoja oli ylivertainen, istuinosa vähän kovan puolella. Näkemykset tuoleista olivat varsin yksimielisiä, Logic 220 oli ainoa, jonka kukaan oli halunnut itselleen.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
4
Logic 220 oli ainoa, jonka kukaan oli halunnut itselleen
Kävin Martela outletissa etsimässä Logic 400 mallia koeistuttavaksi (ei löytynyt) ja samalla testasin tämän. Oli kyllä todella miellyttävä uutena. Tuohan on tuon 400-mallin päivity/uusi versio ainakin outletin myyjän mukaan. 400-mallin valmistus lopetettiin viime marraskuussa. Itse löysin Torista käytetyn 400-mallin ja on kyllä ensituntumalta erittäin ergonominen ja säätöjä riittää. Myyjän mukaan 5v käytetty, mutta kankaat aivan priimakunnossa ja muutenkin tuoli vaikuttaa kyllä aivan uudenveroiselta edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Logic 400:n kestävyydestä voi mainita sen, että itselläni on työpaikallani kyseinen tuoli ollut nyt 12 vuotta. Uutena tuli taloon ja pohjassa on tarra, jossa valmistusvuosi 2010.

Kerran on vaihdettu käsinojat tässä ajassa mutta itse tuoli on edelleen erittäin hyvässä kunnossa, kangas ehjä ja ryhdissä.

Itseasiassa tuoli ei ole Martelan Logic 400 vaan RH Logic 400. Taitavat kuitenkin olla yksi ja sama.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Pelituoli selkänoja petti, lonksahtelee nojatessa liian kenoon asentoon. Onko näitä mahdollista jotenkin korjata? Vai onko kaatopaikkatavaraa?
 
Liittynyt
26.10.2018
Viestejä
424
Pelituoli selkänoja petti, lonksahtelee nojatessa liian kenoon asentoon. Onko näitä mahdollista jotenkin korjata? Vai onko kaatopaikkatavaraa?
kaatis tavaraa. osta käytetty pelituoli tilalle vaikka torista. tai panosta hieman kestävään ja ergonomiseen työtuoliin
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
kaatis tavaraa. osta käytetty pelituoli tilalle vaikka torista. tai panosta hieman kestävään ja ergonomiseen työtuoliin
Vähän nuita Logiceja vilkuilin. Töissä on sellainen että olisi ainakin turvallinen valinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Logic 400:n kestävyydestä voi mainita sen, että itselläni on työpaikallani kyseinen tuoli ollut nyt 12 vuotta. Uutena tuli taloon ja pohjassa on tarra, jossa valmistusvuosi 2010.

Kerran on vaihdettu käsinojat tässä ajassa mutta itse tuoli on edelleen erittäin hyvässä kunnossa, kangas ehjä ja ryhdissä.

Itseasiassa tuoli ei ole Martelan Logic 400 vaan RH Logic 400. Taitavat kuitenkin olla yksi ja sama.
Nuo Logicin käsinojat on koko tuolin oikeastaan ainoa todella heikko kohta. Mulla kahdessa tuolissa molemmissa nuo hajonnut säännöllsiesti muutaman vuoden välein, jopa parissa vuodessa ja nykyisellään uudet maksaa sen 60 euroa tjtn... Melkoinen hinta kahdesta muovilärpäkkeestä vaan kun muualtakaan ei taida saada... Vai onko kellään tiedossa vaihtoehtoiskanavaa hommata näitä?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Nuo Logicin käsinojat on koko tuolin oikeastaan ainoa todella heikko kohta. Mulla kahdessa tuolissa molemmissa nuo hajonnut säännöllsiesti muutaman vuoden välein, jopa parissa vuodessa ja nykyisellään uudet maksaa sen 60 euroa tjtn... Melkoinen hinta kahdesta muovilärpäkkeestä vaan kun muualtakaan ei taida saada... Vai onko kellään tiedossa vaihtoehtoiskanavaa hommata näitä?
Onko teillä hajonnut siis ihan koko käsinoja vai pelkästään tuo käsinojan pinnoite? Mulla käsinojien runko itsessään on kestänyt vuosia, mutta tuo ihoa vasten tuleva pinta lähti kävelemään aikaa sitten. Tein itse tuollaisesta kumimatosta siihen uudet pinnat kuumailmapuhaltimen kanssa muotoillen. Ei ole kovin siisti, mutta ajaa asiansa kuitenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Onko teillä hajonnut siis ihan koko käsinoja vai pelkästään tuo käsinojan pinnoite? Mulla käsinojien runko itsessään on kestänyt vuosia, mutta tuo ihoa vasten tuleva pinta lähti kävelemään aikaa sitten. Tein itse tuollaisesta kumimatosta siihen uudet pinnat kuumailmapuhaltimen kanssa muotoillen. Ei ole kovin siisti, mutta ajaa asiansa kuitenkin.
Viimeisenä toisesta hajosi pelkästään pinnoite, tai oikeastaan vain kuoriutui irti, sen kanssa olen vähän kahden vaiheilla että löytäisinkö siihen sopivaisen pikaepoksin millä liimailisi takaisin, tosin tuon pysyvyys ton luokan muovissa lienee kysymysmerkki... Muuten on aina aiemmin hajonnut se ylimmän osan muovirunko, menee vain palasiksi käytössä.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Viimeisenä toisesta hajosi pelkästään pinnoite, tai oikeastaan vain kuoriutui irti, sen kanssa olen vähän kahden vaiheilla että löytäisinkö siihen sopivaisen pikaepoksin millä liimailisi takaisin, tosin tuon pysyvyys ton luokan muovissa lienee kysymysmerkki... Muuten on aina aiemmin hajonnut se ylimmän osan muovirunko, menee vain palasiksi käytössä.
Ahaa. No jospa mulla ois parempaa patchia tämä. Itsekin liimailin tuota pinnoitetta todella huonoin lopputuloksin. Tuntuu, että tuo kumi vaan murenee, vaikka kuinka yrittäisi paikata. Sama juttu tuon ristiselän pumpun kanssa. Se pumpun muovi itsessään alkoi hapristumaan. valelin nuo hapristuvat osat epoksilla muutamaan otteeseen niin loppui mureneminen. 50e yhdestä pumpusta on kyllä imo kova hinta. Pitänee 3D printterillä tehdä joku adapteri tuohon ja ostaa kiinasta joku pikkupumppu muutamalla eurolla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Ahaa. No jospa mulla ois parempaa patchia tämä. Itsekin liimailin tuota pinnoitetta todella huonoin lopputuloksin. Tuntuu, että tuo kumi vaan murenee, vaikka kuinka yrittäisi paikata. Sama juttu tuon ristiselän pumpun kanssa. Se pumpun muovi itsessään alkoi hapristumaan. valelin nuo hapristuvat osat epoksilla muutamaan otteeseen niin loppui mureneminen. 50e yhdestä pumpusta on kyllä imo kova hinta. Pitänee 3D printterillä tehdä joku adapteri tuohon ja ostaa kiinasta joku pikkupumppu muutamalla eurolla.
Niitä pumppuja saa AliExpress/eBay alle 10€ ja sopivat suoraan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
24
Ihan polkupyörän pumpulla saa kyllä ilmaa jos ei tarvi kiinteää pumppua laittaa siihen.
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
78
Kontorlige.nu
Onko kellään viimeaikaista kokemusta kyseisen firman tilauksista ja toimitusajoista ,Hag Capiscoa sais sopuhintaan,kyseessä tanskalainen firma.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
87
Löytyykö kokemuksia Iskun BW Xenon tai Martelan logic 220 tai Axia 2.4n -tuoleista? Nykyinen sotkan paska levisi aamulla siten että meinasi kaasujousi upota perseeseen. Alkuviikosta olisi tarkoitus pk-seudulla käydä ja hyvä tuoli pitäisi löytää aikalailla asap.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Löytyykö kokemuksia Iskun BW Xenon tai Martelan logic 220 tai Axia 2.4n -tuoleista? Nykyinen sotkan paska levisi aamulla siten että meinasi kaasujousi upota perseeseen. Alkuviikosta olisi tarkoitus pk-seudulla käydä ja hyvä tuoli pitäisi löytää aikalailla asap.
Ei ole olemassa mitään Martelan Logiceja. Martela on huonekalufirma.

Mutta tuo Logic 220 on minusta umpipaska surkean nysine selkänojineen.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
87
Ei ole olemassa mitään Martelan Logiceja. Martela on huonekalufirma.

Mutta tuo Logic 220 on minusta umpipaska surkean nysine selkänojineen.
Yritinkin ilmaista Martelan myymää logic 220 -työtuolia mutta ei näköjään mennyt sulle perille.

Sulla näyttäis olevan myös erikoinen käsitys siitä millainen selkänoja on nysä. Mutta ei siitä sen enempää. Kiitos nollan markan kommentista.
 

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.09.2022
Viestejä
244
Tuossa 220:ssa on kyllä korkea selkänoja. 200:ssa taas matala.
Jaa joo niin taisikin olla. Noissa on muuten säädöt vivuilla. Onko nuo jotain uudempaa mallia? Kun minusta ne on olleet niillä erilaisilla kytkimillä muutoin.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
121
Löytyykö kokemuksia Iskun BW Xenon tai Martelan logic 220 tai Axia 2.4n -tuoleista? Nykyinen sotkan paska levisi aamulla siten että meinasi kaasujousi upota perseeseen. Alkuviikosta olisi tarkoitus pk-seudulla käydä ja hyvä tuoli pitäisi löytää aikalailla asap.
BW Xenon, niskatuella ja käsinojilla ollut päälle vuoden käytössä. Ostin alennuksesta, taisi olla alennusprosentti jotain 20-30% väliltä.
OK tuoli, huomaan unelmoivani aika monesti paremmasta tuolista. Suosittelen että käyt istumassa ennen kuin ostat (ja jos herää pieninkään epäillys niin vaihdat heti liikettä).

- Niskatuki hieman kökkö mutta ajaa asiansa. Niskatuen muoviset kiinnikkeet tipahtelevat pois ajoittain. Ei tunnu vaikuttavan toimintaan, senkun survaisee takaisin.
- Käsinojat jäävät melko leveällä ja vaikka 3D-säädättävät nojat säädetty aivan sisimmäiseen asetukseen. Muuten ok säädöt.
- Kiikku/nojaamisvastus menettelee juuri ja juuri. Itselle säädytty suurimmalle vastukselle (oma paino käytön aikana 85- +90kg).
- Ristiseläntuki on muovikovike jota pystyy liiuttamaan pystysuunnassa. Myös tuolinalaosan kaarevuutta-pystysuoruutta saa säädettyä tuolin alaosasta. Toimii.
- Istuinosaa saa liutettua eteen ja taakse.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Jaa joo niin taisikin olla. Noissa on muuten säädöt vivuilla. Onko nuo jotain uudempaa mallia? Kun minusta ne on olleet niillä erilaisilla kytkimillä muutoin.
En osaa sanoa, en omista kumpaakaan tuolia. Tuo 220:nen saattaisi tosin olla yksi vaihtoehto uudeksi tuoliksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom