Hyvä reppu pyöräilyyn?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tällä hetkellä minulla on käytössä: 5.11 Tactical RUSH 24 Tactical Backpack | Official 5.11 Site mikä on muuten hyvä mutta hieman turhan painava kun en enää kanna niin paljon tavaraa mukana kuin mitä kannoin kun tuon repun ostin.

Haluaisin repun jossa on yksi iso tasku ja päällä taskuja. Käytännössä joku ultralight tyylinen reppu tuosta olisi täydellinen. Ehdotuksia? Vedenpitävyyttä tmv. en tarvitse. Hylkivyys voisi olla hyvä kun pyöräilen töihin ympäri vuoden.

EDIT: Miltec Assault pack + Miltec Assault pack XL löytyy jo ennestään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
60
Tällä hetkellä minulla on käytössä: 5.11 Tactical RUSH 24 Tactical Backpack | Official 5.11 Site mikä on muuten hyvä mutta hieman turhan painava kun en enää kanna niin paljon tavaraa mukana kuin mitä kannoin kun tuon repun ostin.

Haluaisin repun jossa on yksi iso tasku ja päällä taskuja. Käytännössä joku ultralight tyylinen reppu tuosta olisi täydellinen. Ehdotuksia? Vedenpitävyyttä tmv. en tarvitse. Hylkivyys voisi olla hyvä kun pyöräilen vuoden ympäri.
Mulla on tällainen https://www.amazon.de/Aussenreit-Ru...e=UTF8&qid=1499366375&sr=1-1&keywords=anmeilu ja on ihan hemmetin hyvä.




Tuosta on myös 25 L versio: https://www.amazon.de/Lixada-Fahrra...ie=UTF8&qid=1499366314&sr=8-9&keywords=Lixada
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Vähän riippuu, mitä repussa kantaa. Jos esim. kiviä, niin varmaan on mukava, että repun selkäpuoli on vähän jämäkämpi.

Itse raahaan pyöräillessäni selässä Ospreyn reppuja: Talon 11 kun lähtee ajelemaan lenkkiä (vaihtovaatteita yms. mukavuudenhalusuutta), Talon 33 kun lähtee pyöräretkelle. Talonit eivät ole edes pyöräilyreppuja, vaan siihen tarkoitukseen kyseinen pulju tarjoaa vaikka ja mitä, ks. itse: Bike Rucksacks | Cycling Backpacks | Osprey Europe. Sadesuojauksen hoidan päälle asetettavalla sateensuojalla, jonka saa neonvärisenä alle 30 litran kokoon saakka.

Niin ja tosiaan, kevyitä, kestäviä ja mukavia ovat olleet.
 

bkt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
176
Tässä puolta pienempi samaan tyyliin ja naurettavaan hintaan. Aktiivikäytössä ollut kolme vuotta ja vieläkin kuin pakasta vedetty.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Minulla on ollut noin seitsemän vuotta käytössä Camelbak The Don. Reppuun saa tarvittaessa paljonkin tavaraa, mutta tyhjänä sen saa kiristettyä pieneenkin tilaan. Reppuun saa myös kiinnitettyä vaikka downhill-kypärän ja settiin tietenkin kuuluu juomapussi. Jos olisin ostamassa uutta reppua niin ensimmäisenä tsekkaisin Camelbakin tarjonnan vaikka eivät ole halvimmasta päästä.

 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 297
Pelkäksi pyöräilyrepuksi Evoc:n valikoimasta löytyy varmasti sopiva. Löytyy ennen kaikkea pyöräilyyn suunniteltu mallisto ja mukavuuden ja istuvuuden suhteen eron huomaa muuhun/monipuolisempaan käyttöön suunnitelluista repuista. Hinnat eivät ole halpoja, mutta jos fillarilla ajaa usein niin ei ole iso investointi. Saksasta tilaamalla saa noin -25% halvemmalla kuin -Suomesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Repussa ei tarvitsisi/saisi olla noita vyötärö hihnoja. Päällitaskut saisi olla myös vastaavia kuin nykyisessäni mihin pääsee helposti käsiksi. Kuljen siis töihin tuon repun kanssa pyörällä joten isossa taskussa tulee kuljetettua eväitä yms. ja päälli taskuissa kaikki muut tavarat.

Tässä puolta pienempi samaan tyyliin ja naurettavaan hintaan. Aktiivikäytössä ollut kolme vuotta ja vieläkin kuin pakasta vedetty.
Multa löytyy Mil-tecin assault packit normi ja xl. Tuo näyttää ainakin huomattavasti paremmalta kuin Mil-tecin assault pack jossa oli todella ohuet olkahihnat yms. Pystyisitkö ottamaan kuvat tuosta etupuolen alataskusta? Siitä ei jostain syystä varustelekan sivuilla ole kuvia. Ite kun tulee siellä melkein eniten tavaraa kannettua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Yleensä kyllä vyötäröhihnalliset on selvästi ergonomisenmpia kuskata.

Itse olen viimeiset pari vuotta käyttänyt vauden wiazrdeja, sekä 18+2- että 30+4-litraisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Itselläni selkä hikoaa todella paljon jos on joku reppu, joten lopulta päädyin semmoseen perus narureppuun jokä on tehty semmoisesta reikäkankaasta. Tuulee läpi ja on kevyt. Tuo on toki todella huono jos pitää jotain painavaa kuskata, mutta lähinnä vien tuossa eväät töihin sekä laitan paidan tai takin sinne jos matkalla pitää vähentää vaatetta jne. Aiemmin virittelin ties mitä tankolaukkuja jne kun normaali reppu hiosti selkää niin paljon, mutta sitten löysin tuon ja on ollut ihan mahtava.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Kunnollisissa repussa on selkää vasten sellainen verkkokangas ja muutama sentti ilmatilaa. Tämä vähentää tuota hikoamisongelmaa paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Kunnollisissa repussa on selkää vasten sellainen verkkokangas ja muutama sentti ilmatilaa. Tämä vähentää tuota hikoamisongelmaa paljon.
Joo, muttei kyllä vähentänyt riittävästi, selkä silti märkä vaikka olisikin tollanen reppu.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Vähän riippuu, mitä repussa kantaa. Jos esim. kiviä, niin varmaan on mukava, että repun selkäpuoli on vähän jämäkämpi.
Itse raahaan pyöräillessäni selässä Ospreyn reppuja:

Niin ja tosiaan, kevyitä, kestäviä ja mukavia ovat olleet.
Ospreyt on tosiaan hyviä ja ainakin itselleni miellyttäviä kantaa. Itsellä Raptor 10 normilenkeille ja Manta 25 pidemmille lenkeillä sekä työmatkaan.
 

bkt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
176
Multa löytyy Mil-tecin assault packit normi ja xl. Tuo näyttää ainakin huomattavasti paremmalta kuin Mil-tecin assault pack jossa oli todella ohuet olkahihnat yms. Pystyisitkö ottamaan kuvat tuosta etupuolen alataskusta? Siitä ei jostain syystä varustelekan sivuilla ole kuvia. Ite kun tulee siellä melkein eniten tavaraa kannettua.

 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Tässä puolta pienempi samaan tyyliin ja naurettavaan hintaan. Aktiivikäytössä ollut kolme vuotta ja vieläkin kuin pakasta vedetty.
Tää on kyllä hyvä reppu hintaisekseen. Tuli äskettäin ostettua mustana. Nyt oon pari päivää käyttäny pyöräillessä töihin. Kyllähän tuo selkää hiostaa, muttei sen enempää kuin joskus Lidlistä ostettu pyöräilyreppu. Vetää siihen verrattuna triplamäärän kamaa ja on mukavampi kantaa. Pysyy napakasti muodossaan, mitä itse arvostan. Toiset tykkää toki enemmän lörpöistä repuista.
Tuon Lidlin pyörärepun ainoat hyvät puolet on keveys ja pieneen tilaan meneminen. Eli esim. kätevä viskata matkalle mukaan toisen laukun/repun sisään.

Mikähän tuon ylemmän taskun pinnoitteen tarkoitus muuten on? Näyttäisi paremmalta, jos tuokin tasku olis alemman näköinen.
 

bkt

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
176
Tää on kyllä hyvä reppu hintaisekseen. Tuli äskettäin ostettua mustana. Nyt oon pari päivää käyttäny pyöräillessä töihin. Kyllähän tuo selkää hiostaa, muttei sen enempää kuin joskus Lidlistä ostettu pyöräilyreppu. Vetää siihen verrattuna triplamäärän kamaa ja on mukavampi kantaa. Pysyy napakasti muodossaan, mitä itse arvostan. Toiset tykkää toki enemmän lörpöistä repuista.
Tuon Lidlin pyörärepun ainoat hyvät puolet on keveys ja pieneen tilaan meneminen. Eli esim. kätevä viskata matkalle mukaan toisen laukun/repun sisään.

Mikähän tuon ylemmän taskun pinnoitteen tarkoitus muuten on? Näyttäisi paremmalta, jos tuokin tasku olis alemman näköinen.
Vissiin velcron "vastakappale", jos tarvetta snäppäillä niitä armeijan nimitägejä kiinni.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Vissiin velcron "vastakappale", jos tarvetta snäppäillä niitä armeijan nimitägejä kiinni.
Jotain tällaista ajattelinkin. Mistähän tuohon saisi ostaa jotain hauskaa koristetta? (Nimitägi jne. ei ole hauska koriste)
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
239
Ketjun aloittaja etsii kevyttä ja yhden taskun pyöräilyreppua ja porukka ehdottaa jotain rynnäkköreppua toisesta ääripäästä :D:facepalm:. No, tietotekniikkafoorumin hengessä mennään ja varustelekasta haetaan maiharit ja maastohousut. Mitä tulee aiheeseen, niin itse sain lehden tilauslahjana Outpack Gravity 15 -repun, mikä on osoittautunut mainioksi. Todella kevyt, suhteellisen pieni, yksi iso tasku ja riittävän tukeva esim. eväille töihin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Ketjun aloittaja etsii kevyttä ja yhden taskun pyöräilyreppua ja porukka ehdottaa jotain rynnäkköreppua toisesta ääripäästä :D:facepalm:.
No, jos luet tuosta ylempää minun viestin, niin kerron siinä omistavani sekä pyöräilyrepun että tuon @bkt suositteleman armymallin ja mielestäni tämä jälkimmäinen on mukavampi pyöräillessä. Eli ei mielestäni ollenkaan huono ehdotus.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 297
Pyöräilykin on kyllä niin laaja käsite, että itsekin vedän työmatkat melko epäkäytännöllisellä ja -mukavalla vesitiiviillä repulla. Mutta maastoon ei tulisi mieleenkään lähteä samalla tai jollain army-repulla. Kokemusta on ja (maasto)fillarikäyttöön suunniteltu reppu on vain niin paljon toimivampi ja parempi. Hyvää reppua ei edes oikeastaan huomaa selässä. Huono puolestaan alkaa painamaan, heiluu tai nousee selässä maastossa tai on syvyyssuunnassa liian iso minkä huomaa ajaessa kyllä. Vastaavasti sitten mukaan ei mahdu niin paljoa tavaraa ja olutpullokin heräteostoksena voi tehdä tiukkaa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Hyvää reppua ei edes oikeastaan huomaa selässä.
Voitko linkittää tällaiseen reppuun? Ja siis sellaiseen, mitä ei huomaa selässä, jos siellä on tavaraakin kyydissä, koska kuka sitä nyt tyhjällä repulla ajelee.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 297
Voitko linkittää tällaiseen reppuun? Ja siis sellaiseen, mitä ei huomaa selässä, jos siellä on tavaraakin kyydissä, koska kuka sitä nyt tyhjällä repulla ajelee.
Mulla on tällainen M/L-kokoisena ja käyttötarkoitus on nimenomaan päiväreppuna maastossa pyörällä. Muussa käytössä se on taas mielestäni huono, liian pieni ja vääränmallinen. Toistaiseksi ainoa reppu jonka on saanut istumaan niin hyvin että unohtaa sen repun olemassa olon. Tietty jos sinne nyt laittaa kiviä tai levypainon niin ei varmasti enää toimi niin hyvin, mutta normivarustuksella sis. vesisäkki on ollut lyömätön ja aika monta erilaista päiväreppua omistanut tai omistan muuhun käyttöön. Selkä hikoaa varmasti, mutta itselle nyt on perusoletus että tulee hiki muutenkin jos lähtee maastoon ajamaan. Selkäpanssari tietysti plussaa, mutta senkin saa irti halutessaan. Työmatkalla käytän isompaa reppua niin voi poiketa myös kauppaan, ottaa läppärin matkaan ja ei tartte pelleillä sadesuojan kanssa.

edit: syy miksi sitten pidän reppua hyvin istuvana on se, että olkaimet ovat juuri sopivan paksuiset eikä liian jäykät kun reppuun ei ole tarkoitus pakata kauheasti painoa. Vyötäröhihnassa sama juttu, pehmustaa mutta ei ole liian jäykkä tai paksu ja pitää repun paikoillaan selässä. Reppua on eri mitoituksilla, se ei ole liian leveä eikä syvä. Rintalukon korkeutta pystyy säätämään. Muussa käytössä kaikki eivät olisi niin hyviä ominaisuuksia repussa, mutta maastofillaroidessa antaa hyvän istuvuuden, mikä on itselle melkein se tärkein ominaisuus. Kokeilin reppua yhden päivän minkä jälkeen ostin sellaisen, kun en uskonut eroa Deuterin reppuun verrattuna. Army-kamat on monesti ihan ok jos kaipaa kestävyyttä, mutta se on yleensä aina saavutettu jonkun muun ominaisuuden kustannuksella. Makuasioita mitä kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Selkä hikoaa varmasti
Tätä lähinnä ajoin takaa, kun ajattelin, että josko tämä on jossain repussa jotenkin nerokkaasti ratkaistu, mutta eipä sitten kuitenkaan. Itsehän huomaan repun (jossa ei älyttömästi tavaraa) eniten juuri siitä, että selkää hikoaa enemmän kuin ilman reppua ja sama tulos on ollut ihan kaikilla repuilla, joita olen kokeillut. Todennut parhaaksi repun, jonka saa tukevasti selkään kiinni, kuten juuri tuo armymalli. Kevyet pyöräilyrimpulat tuntuvat helposti enemmän semmoisena ylimääräisenä heiluntana selässä. Tuo linkittämäsi tosin näytti juurikin tukevalta ja hyvin istuvalta eli varmasti hyvä reppu kyllä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
115
Täällä ympärivuotisessa käytössä niin maastolenkeillä kuin työmatka-ajossa Osprey Escapist 25. Hyvin mahtuu talvellakin vaihtovaatteet kun töissä käy aamulla suihkussa. Jos tarttee lisää rojua mukaan niin siihen on sitten vedenpitävä Giantin runkolaukku kaveriksi. Lyhkäsemmille lenkeille olisi harkinnassa muutaman litran reppu johon saa tuon Ospreyn 2,5 litran Hydraulics LT -juomarakon mukaan.

Saa tarjota jos roikkuu ylimääräisenä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Jos reppu hiostaa selkää, kannattaa harkita olkalaukkua (messenger bag). Ei sellaista ehkä toki yli 10km työmatkalle mielellään mukaan ota, mutta itse pyöräilen olkalaukun kanssa joka päivä 5,5km suuntaansa, joskus asioilla jopa kymmeniä kilometrejä, eikä minulla ole sen kanssa mitään ongelmaa. Toki tavaraa ei ole kyydissä ihan älyttömästi, ehkä joku 3-4kg kaikkineen kannettavaa.

Itse en ole huomannut repun selkäosassa olevan "ilmatilan" auttavan selän hikoamisessa yhtään, mikäli päällä on yhtään mitään pellavapaitaa paksumpaa.

Yksi vaihtoehto voisi olla pyörälaukku, jonka saa heitettyä olalle matkan päätyttyä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Deuter Trans Alpine Pro 28 ollut ainoana reppuna ja päivittäisessä käytössä 2½ vuoden ajan. Pelaa työmatkat (fillari kesät talvet), kaupamatkat, treenikamoille, ulkoillessa, laskettelussa, lennoilla ja reissussa yleensä. Sopivasti taskuja ja kiinnitys- / kiristyslenkkejä. Juomarakon taskuun mahtuu 15,6" Lenovo W520. Repun ison sisätaskun saa jaettua kahteen osaan, joten märät kamat voi erottaa kuivista omaan taskuunsa, minne on pääsy alhaalta. Mukana tulee sadesuoja. Kova selkäpanssari ja hyvä kantolaite, joten tällä kantaa helposti reilun 10 kg kuormankin. Tarvittaessa sisään mahtuu paljon kamaa, kaksi 12 packia vichyä holahti tuonne helposti.

Miinuksena suht kova hinta ja varmasti jollekin paino, ei varmaan parhaimmiillaan kovasykkeiselle fillarilenkille. Itse en ole kyllä noteerannut tuota painoa, kun en urheile tämän kanssa. Ei ole välttämättä sitä mitä OP hakee, mutta kannattaa vilkaista tuo Deuterin (Bike) mallisto, hyviä reppuja tekevät.

EDIT:
En ole koskaan ymmärtänyt noita messenger bageja. En näe niissä muuta plussaa, kuin että ovat tyylikkäämmän / trendikkäämmän näköisiä kuin selässä kannettava reppu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Itsellä on kakkospyörän takana perinteinen häkkikori. Siihen sitten laitan repun kuin repun. Rumaltahan se näyttää, mutta pysyypä selkä kuivana. Ainakin työmatkoihin tuo on ihan pätevä tapa kuskata romujaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Olkalaukku on reppua kätevämpi, kun pitää kaivaa tavaraa esiin usein. Voin kaivaa sitä vaikka polkiessa. Olen laittanut laukkuun / ottanut laukusta vaatteita ajaessa pyörällä, jos niitä on sattunut päälle väärä määrä säähän nähden. Sekin on kätevää, että laukku ei lämmitä selkää, koska selkää vasten ei ole mitään (remmi on irti selästä olkapäästä asti). Olkalaukut ovat myös muodoltaan leveämpiä, jolloin tavaroiden löytäminen on helpompaa kuin repusta. Väkijoukossa voin siirtää laukun syliin turvaan kätevästi, samoin istuessa. Jokapäiväiseen käyttöön olkalaukku on itselläni selkeä valinta kätevyytensä vuoksi, ja onhan se toki vähän siistimpikin. Toki jos käyttäisin reppuun saman verran rahaa mitä olkalaukkuuni, olisi sekin varmasti aika siisti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Ketjun aloittaja etsii kevyttä ja yhden taskun pyöräilyreppua ja porukka ehdottaa jotain rynnäkköreppua toisesta ääripäästä :D:facepalm:. No, tietotekniikkafoorumin hengessä mennään ja varustelekasta haetaan maiharit ja maastohousut. Mitä tulee aiheeseen, niin itse sain lehden tilauslahjana Outpack Gravity 15 -repun, mikä on osoittautunut mainioksi. Todella kevyt, suhteellisen pieni, yksi iso tasku ja riittävän tukeva esim. eväille töihin.
Tuo varustelekan reppu on tähän astisista ehdotuksista paras. Eväät yms. isoon taskuun ja kaikki muut tarvittavat tavarat kahteen päällitaskuun vaikka hieman tiukkaa tekeekin kun ne on melko pienet taskut. Luulisi tosin että tuollaisesta olisi joku vielä kevyempi versio olemassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
60
Pyöräilyrepun pitäisi ainakin minusta olla mahdollisimman ohut ja ikäänkuin kantajaa kunnolla halaava, jotta se ei polkiessa heilu ympäriinsä ja ettei painopiste siirry kovasti selän puolelle. Se tulisi myös saada kunnolla vyötäröltä ja rinnan kohdilta kiinni.

Tuo Varustelekan reppu on pyöräilyyn varmasti aivan paska, eikä edes etäisesti tuon tyylisiä reppuja pyöräilijöillä näe eikä niitä heille markkinoida.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Tuo varustelekan reppu on tähän astisista ehdotuksista paras. Eväät yms. isoon taskuun ja kaikki muut tarvittavat tavarat kahteen päällitaskuun vaikka hieman tiukkaa tekeekin kun ne on melko pienet taskut. Luulisi tosin että tuollaisesta olisi joku vielä kevyempi versio olemassa.
Jos nykyisen repun suurin vika on liian suuri paino niin eikös sitten nimenomaan kananttaisi katsella niitä oikeasti selvästi kevyempiä, eri tyylisiä reppuja?

Repuissa on viimeisen 35 vuoden aikana keskimäärin tapahtunut huomattavaa kehitystä, painossa ja ergonomiassa. Noiden "tactical backpackien" valmistajat vaan eivät tästä kehityksestä ole piitanneet ja valmistavat edelleen painavia ja huonosti selkään sopivia reppuja(ja vielä rahastavat niistä melko kovaa hintaa), kun jotkut tietämättömyyttään niitä ostavat.

Muistan kuinka kaveri osti jonkun repun jota hypetti kuinkä tämä on joku "oikea swat-tiimien reppu". Osoittautui käytännössä todella huonoksi, kun vertasi omaan silloiseen Haglöfsiini, ja se hypetys loppui aika nopeaan. (ja tämän jälkeen vanha Haglöfsini on vielä vaihtunut hiukan kätevämpään uuteen Vaudeen)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
No, jos luet tuosta ylempää minun viestin, niin kerron siinä omistavani sekä pyöräilyrepun että tuon @bkt suositteleman armymallin ja mielestäni tämä jälkimmäinen on mukavampi pyöräillessä. Eli ei mielestäni ollenkaan huono ehdotus.
No offence, mutta jos sinun "asiantuntemus" pyöräilyrepuista perustuu 5 euron Lidlin pyöräilyreppuun niin ehkä voisit lopettaa postaamisen tähän thrediin :kahvi:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos nykyisen repun suurin vika on liian suuri paino niin eikös sitten nimenomaan kananttaisi katsella niitä oikeasti selvästi kevyempiä, eri tyylisiä reppuja?

Repuissa on viimeisen 35 vuoden aikana keskimäärin tapahtunut huomattavaa kehitystä, painossa ja ergonomiassa. Noiden "tactical backpackien" valmistajat vaan eivät tästä kehityksestä ole piitanneet ja valmistavat edelleen painavia ja huonosti selkään sopivia reppuja(ja vielä rahastavat niistä melko kovaa hintaa), kun jotkut tietämättömyyttään niitä ostavat.

Muistan kuinka kaveri osti jonkun repun jota hypetti kuinkä tämä on joku "oikea swat-tiimien reppu". Osoittautui käytännössä todella huonoksi, kun vertasi omaan silloiseen Haglöfsiini, ja se hypetys loppui aika nopeaan. (ja tämän jälkeen vanha Haglöfsini on vielä vaihtunut hiukan kätevämpään uuteen Vaudeen)
Tietääkseni noin olen juurikin tekemässä? Kevyin käyttökelpoinen ehdotus tähän mennessä on juurikin tuo varustelekan malli. Jos tiedät parempaa niin pistä ihmeessä linkkiä. Tuolla vaudella ja haglöfsillä googlen kuvahausta pikaisesti katselin mutten löytänyt mitään sopivaa. Tein tarkempia mittailuja ja taitaa tuo varustelekan malli olla liian pieni noiden päällitaskujen osalta. Noi päällitaskut on pakolliset koska niitä pääasiassa käytän. Nykyisessä repussa on tosi hyvin jaoiteltu nuo lokerotkin. Ehkäpä ensiapuna voisi purkaa kaikki ylimääräiset tavarat pois nykyisestä niin saisi hieman painoa alemmas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tästä sitten valitsemaan. Kaikki ovat parempia, kuin rynnäkköreput (poislukien ehkä muutamat Cuben romut, jotka ovat väärän mallisia): Buy Bike Backpack | Cycling Backpacks at Bike-Discount

Vaikkapa tämä olisi jo ehkä tarpeeksi pieni, jotta ei tule liikaa tarpeetonta romua mukaan: Deuter Attack Enduro 16 (16 L) - Bike Backpack | Backpack Men Shop
Onko noissa repuissa nuo päällä olevat taskut sellaisia samanlaisia kuin iso tasku eli ei mitään lokerointia tmv. ja joutuu ylhäältä kaivelemaan tavarat? Nuo cubet oli ainoat edes teoriassa käyttökelpoiset mutta niistä ei videota löytynyt onko taskut millaisia. Sellaiset taskut joihin tavarat pudotetaan eikä ole mitään lokerointia tmv. eivät pääse edes harkinta listalle. Nykyisessä repussa on hyvä kun edessä olevan alemman taskun sisältä löytyy ainakin 8 lokeroa mihin tavarat saa kätevästi laitettua. Noissa pyöräily repussa ilmeisesti joutuisi kaikki tavarat heittämään samaan taskuun ja sieltä kaivelemaan. Se onkin erittäin mukava kun on kännykkä, työkaluja ja muita tavaroita on samassa taskussa. Tai niin on nykyisinkin mutta ne vaan on lokeroitu niin ei haittaa mitenkään.

Hinta näissä on käytännössä ihan sama mitä maksaa kun tuskin satoja euroja kuitenkaan mikään maksaa ja melkein päivittäin kun tulee käytettyä niin käyttökerrallekin jää pieni hinta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Onko noissa repuissa nuo päällä olevat taskut sellaisia samanlaisia kuin iso tasku eli ei mitään lokerointia tmv. ja joutuu ylhäältä kaivelemaan tavarat? Nuo cubet oli ainoat edes teoriassa käyttökelpoiset mutta niistä ei videota löytynyt onko taskut millaisia. Sellaiset taskut joihin tavarat pudotetaan eikä ole mitään lokerointia tmv. eivät pääse edes harkinta listalle. Nykyisessä repussa on hyvä kun edessä olevan alemman taskun sisältä löytyy ainakin 8 lokeroa mihin tavarat saa kätevästi laitettua. Noissa pyöräily repussa ilmeisesti joutuisi kaikki tavarat heittämään samaan taskuun ja sieltä kaivelemaan. Se onkin erittäin mukava kun on kännykkä, työkaluja ja muita tavaroita on samassa taskussa. Tai niin on nykyisinkin mutta ne vaan on lokeroitu niin ei haittaa mitenkään.

Hinta näissä on käytännössä ihan sama mitä maksaa kun tuskin satoja euroja kuitenkaan mikään maksaa ja melkein päivittäin kun tulee käytettyä niin käyttökerrallekin jää pieni hinta.
Jos olet käynyt Varustelekan kivijalkamyymälässä, niin viereisessä talossa on varuste.net missä on sata+ erilaista reppua ja laukkua ihan hyllyssä hypisteltävänä. Toki kaikki tiedot löytyy myös websivulta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos olet käynyt Varustelekan kivijalkamyymälässä, niin viereisessä talossa on varuste.net missä on sata+ erilaista reppua ja laukkua ihan hyllyssä hypisteltävänä. Toki kaikki tiedot löytyy myös websivulta.
En ole koskaan käynyt kun sijaitsee hieman huonossa paikkaa.

Ehkäpä täytyy vaan pitäytyä tässä nykyisessä. Noita varuste netinkin reppuja kun selaili niin ovat samanpainoisia. Käytännössä paras olisi kun löytäisi vastaavan mutta eri materiaaleista. Kooltaan voisi olla sama tai pienempi. Ei tarvitsisi olla mikään military reppu kun ei tuon tarvitse mitään kestää. Noi viralliset pyöräilyreput on huonoja kun niihin ei oikein tavaraa mahdu. Tai mahtuu mutta kaikki pitäisi laittaa samaan kasaan mikä taas ei ole yhtään käytännöllistä.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
En ole koskaan käynyt kun sijaitsee hieman huonossa paikkaa.

Ehkäpä täytyy vaan pitäytyä tässä nykyisessä. Noita varuste netinkin reppuja kun selaili niin ovat samanpainoisia. Käytännössä paras olisi kun löytäisi vastaavan mutta eri materiaaleista. Kooltaan voisi olla sama tai pienempi. Ei tarvitsisi olla mikään military reppu kun ei tuon tarvitse mitään kestää. Noi viralliset pyöräilyreput on huonoja kun niihin ei oikein tavaraa mahdu. Tai mahtuu mutta kaikki pitäisi laittaa samaan kasaan mikä taas ei ole yhtään käytännöllistä.
Tuossa ihan ketjun alkupäässä tarjostin noita Camelbakin pyöräilyyn tarkoitettuja reppuja ja suosittelen niitä vieläkin. Kävin katsomassa heidän uusimman mallistonsa ja sieltä löytyy malleja joissa on noita pieniä taskuja jopa seitsemän repun ulkopuolella ja reppujen koot vaihtelevat ultrakevyestä melkein rinkkaan.

Kuinka paljon sinun tarvitsee kuljettaa tavaraa ja mitä noissa pienissä taskuissa on tarkoitus säilyttää? En oikein keksi pyöräilyssä järkevää käyttötarkoitusta noille pienille taskuille ja ainakin omaan käyttööni tuollainen vanhakin Camelbakin maastopyöräilyreppu on ollut tarpeeksi tilava. Omassa on vain pari pientä ulkopuolista taskua mutta niissä tuleekin säilytettyä vain avaimia ja kännykkää. Sisätilan "iso tasku" on jaettu pienempiin osastoihin ja siellä kulkee pyöränpumppua, varakumit, työkaluja, kartta, eväitä, softshell-takki ja mukana kulkee vielä 3 litran vesipussi. Kaikki löytyy omista lokeroistaan/taskuistaan ja en ole nähnyt niiden kaivamista kovinkaan vaivalloisena.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Juomatasku: A4 papereita (ennen oli usein läppäri)
Isotasku: Eväät, vaatteita
Pieni taskurepun päällä: aurinkolasit
Ylempi pienitasku: Lääkkeitä yms.
Repun sivutaskut: Sivutaskuista löytyy laturia yms. tarvikkeita
Alempi repun päällitasku: Leatherman, hanskat, silmälasit yms.

Noista camelbakin repuistakin löytyy tosi huonosti kuvia. Pystytkö laittamaan linkin tuohon jossa on 7 taskua. En löytänyt tuolta linkin takaa sellaista.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Niin... katsoitko noita Deuterin sivuja? Siellähän on räjäytyskuvat kaikista repuista ja kattaa nuo yllä olevat vaatimukset. Deuterilla SL on ilmeisesti small ja ajateltu naisille, siksi tuo kukka repussa (minkä saa mielestäni irrotettua). Mikäänhän ei estä SL mallien käyttöä miehellä jos tarvetta pienemmälle repulle. SL mallissa varmaan samat lokerot ja taskut, mutta pienempi koko ja paino.
http://www.deuter.com/DE/en/bike.html

Esimerkkinä vaikka Trans Alpine Pro 28 ja Attack 16 mallien taskut:


Omassa Trans Alpine Pro 28:ssa:
Juomatasku: Tarvittaessa 15,6" läppäri ja A4 papereita
Isotasku: Yleensä kauppareissun ostokset ja reisussa sitten eväät, vaatteita, yms.
Kokonaa avautuvan etutaskun taskuissa: aurinkolasit kotelossaan, kännylaturi (AC ja tupakansytytin) + kaapeleita, pieni akkupaketti, tulitikut + sytkäri, leatherman, muistiinpanovälineet, otsalamppu, laastareita, kosteuspyyhe ja nenäliinoja, pieni kompassi, korvatulppia. Ihan ovat selkeästi löydettävissä omissa taskuissaan.
Repun sivutaskut: 18650 kokoinen led lamppu ja joskus aamupala duuniin
Repun alatasku: tällä hetkellä ohut kuoritakki, usein treenikamat
Repun pohja: mukana tullut sadesuoja

Ja edelleen painotan, että tuo sälä ei ole tarpeellista minnekään hikilenkille, koska kerää turhaa painoa. Mutta koska kyselit noita taskuja, niin avasin vähän mitä romua omassa päivittäin selässä olevassa kulkee selkeästi lokeiroituna ja helposti saatavilla.

Keveytensä puolesta ääni myös noille Osprey Taloneille. Itselläni ei ole kuin Osprey Argon 70L rinkka, mutta kavereilla on noita Talon reppuja ja vaikuttavat päteviltä. Pyydettyjä taskuja niissä tosin on kehnonlaisesti, kevyt ja ilmeisen hyvä kantaa kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Juomatasku: A4 papereita (ennen oli usein läppäri)
Isotasku: Eväät, vaatteita
Pieni taskurepun päällä: aurinkolasit
Ylempi pienitasku: Lääkkeitä yms.
Repun sivutaskut: Sivutaskuista löytyy laturia yms. tarvikkeita
Alempi repun päällitasku: Leatherman, hanskat, silmälasit yms.

Noista camelbakin repuistakin löytyy tosi huonosti kuvia. Pystytkö laittamaan linkin tuohon jossa on 7 taskua. En löytänyt tuolta linkin takaa sellaista.
Tässä nopea yhteenveto:
NUMBER OF EXTERIOR POCKETS: 5 MULE Mountain Biking Hydration Pack — CamelBak
NUMBER OF EXTERIOR POCKETS: 5 KUDU 8 Back Protection Pack — CamelBak
NUMBER OF EXTERIOR POCKETS: 6 KUDU 12 Enduro Back Protection Pack — CamelBak
NUMBER OF EXTERIOR POCKETS: 7 MULE LR Mountain Biking Pack — CamelBak
NUMBER OF EXTERIOR POCKETS: 7 HAWG LR 20 Mountain Biking Hydration Pack — CamelBak
NUMBER OF EXTERIOR POCKETS: 8 KUDU 18 Enduro Back Protection Pack — CamelBak

Joo, ei noiden omien sivujen mukaan oikein mitään ostopäätöstä voi tehdä vaan reppuja joutuu googlailemaan ja lukemaan arvosteluja. Tässä esimerkiksi muutama arvostelu tuosta keskikokoisesta Mulesta:

Camelbak Mule LR 15 hydration pack review
Camelbak M.U.L.E. LR 15 hydration pack review - MBR
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
@Kiila

En huomannutkaan katsoa tuota sivustoa tosin tuo Trans Alpine 28 painaa käytännössä samanverran kuin nykyinen reppuni ollen kuitenkin yli 10 litraa pienempi. Aikoinaan tuo nykyisen reppuni löytäminen oli helppoa kun löytyi todella kattavat arvostelut ja amazonissa yms. arvostelut olivat 5 tähteä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
@Kiila

En huomannutkaan katsoa tuota sivustoa tosin tuo Trans Alpine 28 painaa käytännössä samanverran kuin nykyinen reppuni ollen kuitenkin yli 10 litraa pienempi. Aikoinaan tuo nykyisen reppuni löytäminen oli helppoa kun löytyi todella kattavat arvostelut ja amazonissa yms. arvostelut olivat 5 tähteä.
Turha tätä enää vatvoa. Eiköhän sitten voida todeta että sun nykyinen army-reppu on maailman paras reppu pyöräilyyn ja laittaa tämä ketju lukkoon. Toivottavasti ei lähde tämä tieto leviämään maailmalle tai menee noi pyöräilyreppufirmat konkurssiin.
 

xtr

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
20
Niin... katsoitko noita Deuterin sivuja? Siellähän on räjäytyskuvat kaikista repuista ja kattaa nuo yllä olevat vaatimukset. Deuterilla SL on ilmeisesti small ja ajateltu naisille, siksi tuo kukka repussa (minkä saa mielestäni irrotettua). Mikäänhän ei estä SL mallien käyttöä miehellä jos tarvetta pienemmälle repulle. SL mallissa varmaan samat lokerot ja taskut, mutta pienempi koko ja paino.
http://www.deuter.com/DE/en/bike.html

Esimerkkinä vaikka Trans Alpine Pro 28 ja Attack 16 mallien taskut:


Omassa Trans Alpine Pro 28:ssa:
Juomatasku: Tarvittaessa 15,6" läppäri ja A4 papereita
Isotasku: Yleensä kauppareissun ostokset ja reisussa sitten eväät, vaatteita, yms.
Kokonaa avautuvan etutaskun taskuissa: aurinkolasit kotelossaan, kännylaturi (AC ja tupakansytytin) + kaapeleita, pieni akkupaketti, tulitikut + sytkäri, leatherman, muistiinpanovälineet, otsalamppu, laastareita, kosteuspyyhe ja nenäliinoja, pieni kompassi, korvatulppia. Ihan ovat selkeästi löydettävissä omissa taskuissaan.
Repun sivutaskut: 18650 kokoinen led lamppu ja joskus aamupala duuniin
Repun alatasku: tällä hetkellä ohut kuoritakki, usein treenikamat
Repun pohja: mukana tullut sadesuoja

Ja edelleen painotan, että tuo sälä ei ole tarpeellista minnekään hikilenkille, koska kerää turhaa painoa. Mutta koska kyselit noita taskuja, niin avasin vähän mitä romua omassa päivittäin selässä olevassa kulkee selkeästi lokeiroituna ja helposti saatavilla.

Keveytensä puolesta ääni myös noille Osprey Taloneille. Itselläni ei ole kuin Osprey Argon 70L rinkka, mutta kavereilla on noita Talon reppuja ja vaikuttavat päteviltä. Pyydettyjä taskuja niissä tosin on kehnonlaisesti, kevyt ja ilmeisen hyvä kantaa kyllä.
Itsellä on tuo deuterin descentor exp22 laskureppuna ja ei sen paremmin selässä istuvaa ole vielä vastaan tullut. Saa olla melko täyteen pakattu ja vielä painavia virvokkeita, että edes sen olemassaolon huomaa. Näköjään näissä uudemmissa on lisätty hyvin noita pikkutaskuja, ehkä tarvitsee käydä tutustumassa
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
498
itse joskus vuosia sitten (2005 tms) aktiivipyöräillessä töihin ja takaisin säässä kuin säässä niin repun ensisijainen kriteeri oli vedenpitävyys ja kakkosena keveys.

silloin valikoima oli ihan erilaista kuin nykyään mutta tilattua tuli
bobblebee amphib 20l jonka hyviä puolia on 100% veden kesto kun on "kovakuorinen softcell" eli ei kangasta tms ja tähän versioon mahtuu jo hyvin vaihtovaatteet , 15" läppäri ja iso ketjulukkokin :)

hyvät puolet :
+ kestävä ! oma mallini on 12vuoden käytön jälkeen edelleen virheettömässä kunnossa. mikään ei ole rispaantunut, eikä mikään ole rikki tms.
+ suht kevyt ! noin 1.2kg tyhjänä
+ varmasti 100% vedenpitävä. vedenpitävyys on tullut testattua monesti kun on eväät levinneet tuonne sisälle ja tietysti sisäosat on pitäny pestä niin reppu täyteen vettä ja pesuainetta, läppä kiinni ja sitten voi hölskytellä tuota mielinmäärin eikä tippaakaan tule ulos :D
+ toimii myös selkäpanssarina kun ei ole pelkkää kangasta.

huonot puolet :
- on se ettei taskuja ole (vain kannessa sisäpuolella on yksi) mutta tuossa on kiinnikepaikkoja/pikalukkoja/ylimääräisiä remmejä jne melkein mihin vaan kiinnitykseen eli sopivilla kiinnikkeillä saa tuohon melkein mitä tahansa kiinni.
- myös edelleen tuon korkea hinta.. (~175e) samalla hinnalla saa jo ison kasan halvempiakin reppuja :D





tuosta on pienempikin malli varmaan vielä olemassa eli 15l mutta se voi olla jo liian pieni ?
Boblbee Amphib 4S
nykyään boblbeen omistaa ruotsalainen point65
Point 65 Boblbee

edit: selkeytetty viestiä... paremmin miinukset ja plussat esillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Scandinavian Outdoorilla sekalainen setti Deutereita alessa. En sen paremmin tarkistanut, onko alet mistään kotoisin.

Kun tuota Boblbeeta katselee, niin on kyllä melko teknisiksi menneet nämä vehkeet. Kama hifistelijälle tiukka paikka olla ostamatta turhaan mitään :) Kalliitahan nämä ovat, mutta maksavathan jotkut epäkäytännöllisestä parin euron arvoisesta ketturepustakin 80€ ja hifistelijät ostavat siihen vielä 20€:lla olkaviilekkeiden pehmusteet. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
No offence, mutta jos sinun "asiantuntemus" pyöräilyrepuista perustuu 5 euron Lidlin pyöräilyreppuun niin ehkä voisit lopettaa postaamisen tähän thrediin :kahvi:
En tietääkseni väittänytkään olevani asiantuntija. Pointti oli, että työmatkapyöräilyyn tuollainen pieni "armyreppu" on oikein mainio (toisin kuin täällä vinguttiin) eikä kallis pyöräilyreppu tuo välttämättä mitään lisäarvoa. Tämän jälkeen vielä kyselin esimerkkejä repuista, jotka eivät hiosta selkää, koska se on tuon varustelekan repun ainoa huono puoli ja sellaisia ei näemmä löytynyt. Jos sinä asiantuntijana osaat tällaisi kertoa, niin ole hyvä. Sellaisesta voisin vähän lisähintaa mielelläni maksaakin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 474
Viestejä
4 163 479
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom