Hyvä pesukone/kuivausrumpu/pesutorni?

Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
203
Kumman hommasit? Itse olen myös pohtinut tuota Boschin konetta, halvimpia automaattisella itse annostelevalla, elikkäs Bosch pyykinpesukone WAU28PEHSN (valkoinen) - Pyykinpesukoneet.
Vähän kyllä jännittää että mitenkä halvassa koneessa joka on tungettu täyteen ominaisuuksia hajoaa ohjainkortti heti kun takuuaika menee umpeen.
Itseasiassa päädyin tähän: Samsung WW5300 pesukone WW95T534CAE - Pyykinpesukoneet

Oli suoraan heti saatavilla mukaan, iso täyttöluukku, höyrytoiminto allergiaa vastaan.

E: Hinta oli 500e pesuaineilla
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
203
Saitko tinkattua liikkeessä tuohon hintaan vai oliko sillon vielä joku alennus päällä? Tuohan on varmasti parempi kaikin puolin.
Tinkasin liikkeessä, mielestäni kyllä pyyntihinta oli myös halvempi kuin tuo 699e
Olisiko ollut joku kamppis mistä sitten sain vielä viivailtua tms.

Bosch lähdin hakemaan, sitä ei gigantissa ollutkaan hyllyssä. Myyjä sitten sanoi että vilkuilee pääseekö millään itseannostelevalla mallilla lähelle samaa hintaluokkaa. Tuon sitten sieltä taikoi mulle samantien mukaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Vanha vehje hajosi ja nyt pitäisi löytää 299€-349€ hintaluokasta uusi edestä täytettävä pyykinpesukone.
Tuollaista 299€ tarjous LG konetta olen katsonut mutta saisiko tuohon hintaluokkaan parempaa? Ei tarvitse olla mitään äly ominaisuuksia yms höyryjä kunhan toimisi peruskäytössä varmasti. Ehdotuksia?
LG pyykinpesukone F4WP208N0W - Pyykinpesukoneet

Tätä olen myös katsellut kun on toi cashback. Mahtaako olla parempi kuin tuo LG?
Bosch Serie 6 pyykinpesukone WAU28UE9SN (valkoinen) - Pyykinpesukoneet
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Vanha vehje hajosi ja nyt pitäisi löytää 299€-349€ hintaluokasta uusi edestä täytettävä pyykinpesukone.
Tuollaista 299€ tarjous LG konetta olen katsonut mutta saisiko tuohon hintaluokkaan parempaa? Ei tarvitse olla mitään äly ominaisuuksia yms höyryjä kunhan toimisi peruskäytössä varmasti. Ehdotuksia?
LG pyykinpesukone F4WP208N0W - Pyykinpesukoneet

Tätä olen myös katsellut kun on toi cashback. Mahtaako olla parempi kuin tuo LG?
Bosch Serie 6 pyykinpesukone WAU28UE9SN (valkoinen) - Pyykinpesukoneet
Itse olisin tuon Boschin kannalla ihan vain sen vuoksi, että pesuohjelmia voi tarpeen vaatiessa nopeuttaa jonkin verran. Toki tuo ohjelman nopeutus pudottaa täyttömäärän n. puoleen, riippuen ohjelmasta. Tämä ominaisuus ainakin yleensä noista 6-sarjan koneista löytyy. Molemmat koneet antavat kyllä varmasti hyvän vastineen rahalle.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
67
Kannattaakohan Giganteista yms katsella pesukoneita Outletista vai suosiolla ostaa uutena? Väittävät, että ongelmana vain on naarmua/kolhua kyljessä, mutta muuten kunto erinomainen/hyvä.

@Deussi Millaiset on kokemukset tuosta ostamastasi WW5300?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 435
Kannattaakohan Giganteista yms katsella pesukoneita Outletista vai suosiolla ostaa uutena? Väittävät, että ongelmana vain on naarmua/kolhua kyljessä, mutta muuten kunto erinomainen/hyvä.

@Deussi Millaiset on kokemukset tuosta ostamastasi WW5300?
Näinhän ne väittää, mutta asiakaspalautuksiahan ne on ja tuo palautusoikeus pesukoneillakin on 50pv.
 
Liittynyt
27.12.2017
Viestejä
5
Kannattaakohan Giganteista yms katsella pesukoneita Outletista vai suosiolla ostaa uutena? Väittävät, että ongelmana vain on naarmua/kolhua kyljessä, mutta muuten kunto erinomainen/hyvä.

@Deussi Millaiset on kokemukset tuosta ostamastasi WW5300?
Gigantin Outletista ostaessa kannattaa muuten huolehtia että kaikki mahdolliset koneen mukana tavallisesti seuraavat osat ja paperit ja muu tarpeellinen on mukana. Ostettiin viime vuonna integroitava jääkaappi, ja noudettuamme huomattiin ettei mukana ollut mitään kiinnitysosia. Jonka jälkeen jouduttiin Boschin maahantuojan, valtuutetun huoltoliikkeen ja Gigantin väliseen limboon, jossa jokainen yritti pestä kätensä sen hukkuneen osapussin suhteen ja saatiin lopulta jääkaappi upotettua kalusteisiin 2kk myöhemmin kun Gigantti viimein taipui. Boschin huolto taas ei suostunut lähettämään osia yksityiselle.

Tähän mukaan se että jos ei satu saamaan Gigantista kenenkään myyjän henkilökohtaista sähköpostiosoitetta haltuunsa, joutuu asioimaan valtakunnallisen palvelun kanssa ja aloittamaan joka kerta asian selittämisen alusta uuden henkilön kanssa, niin tää oli todella unohtumaton kokemus. Heh.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Vanha vehje hajosi ja nyt pitäisi löytää 299€-349€ hintaluokasta uusi edestä täytettävä pyykinpesukone.
Tuollaista 299€ tarjous LG konetta olen katsonut mutta saisiko tuohon hintaluokkaan parempaa? Ei tarvitse olla mitään äly ominaisuuksia yms höyryjä kunhan toimisi peruskäytössä varmasti. Ehdotuksia?
LG pyykinpesukone F4WP208N0W - Pyykinpesukoneet

Tätä olen myös katsellut kun on toi cashback. Mahtaako olla parempi kuin tuo LG?
Bosch Serie 6 pyykinpesukone WAU28UE9SN (valkoinen) - Pyykinpesukoneet
Tähän jatkoa, kun en ole vielä ostanut uutta konetta. Toi LG tarjous loppui ja sen hinta on nykyään 349€. Bosch tarjous on voimassa vielä mutta nyt tuli Poweriin tarjoukseen tällainen Samsung hintaan 299€. Kai pitäis olla ihan ok vehje?
Tuossa nyt on steam toiminto aikaisempiin verrattuna.
SAMSUNG WW82T4041CT/EE PYYKINPESUKONE - Power.fi

Edit. verkkokaupassa käsittääkseni sisarmalii tarjouksessa hintaan 379,90€
Samsung WW80T4041EE -pyykinpesukone 379,90

Vaikeaa näköjään minulla tämä pesukoneen ostaminen...
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
67
Kannattaako gigantista ostaa tuollaista astian/pesukoneen asennusta? Onko kellään kokemuksia näistä?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kannattaako gigantista ostaa tuollaista astian/pesukoneen asennusta? Onko kellään kokemuksia näistä?
Mulla on kaksi kokemusta Kuopiossa. Toisella asensi koko koneen ja hyvin pelasi. Toisella kertaa kävi toimittamassa sama asenta/kuljettaja. Gigantin toimitus pelasi kyllä erittäin mallikkaasti molemmilla kerroilla ja sai liikuteltua vielä toimitusajankohtaa samana päivänä, kun asentaja soitteli.
Powerin ym. asennukset, joilla posti touhuaa välissä, onkin sitten vähän huonommat kokemukset...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Powerin ym. asennukset, joilla posti touhuaa välissä, onkin sitten vähän huonommat kokemukset...
Voisitko kertoa tästä lisää? Itsellä olisi tarkoistus ostaa Powerista pyykinpesukone kotiin (sisälle pesuhuoneeseen) tuotuna ja vanhan vieminen pois, mutta ei siis asennuspalvelua, kun osaan itsekin letkut liittää. Toi Powerin toimitus on tosiaan postin kautta mutta mitä ongelmia niissä on ollut?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
738
Voisitko kertoa tästä lisää? Itsellä olisi tarkoistus ostaa Powerista pyykinpesukone kotiin (sisälle pesuhuoneeseen) tuotuna ja vanhan vieminen pois, mutta ei siis asennuspalvelua, kun osaan itsekin letkut liittää. Toi Powerin toimitus on tosiaan postin kautta mutta mitä ongelmia niissä on ollut?
En tiedä hessun kokemuksista mutta semmoinen ainakin voi käydä (kävi) että posti ei kanna sisälle mitään mikä painaa yli 85 kg. Ja toimitus siis rullasi normaalisti aina siihen asti että sovittuna aamuna postilta soitettiin että pesukone, joka tulee tunnin päästä muuten jää pihalle siihen mihin kuski sen jaksaa/viitsii lykätä. Omalla kohdalla kuski kysyi mihin sen pihalla tahdon, mutta ilmeisesti pahimmassa tapauksessa se jää heti auton nostotason viereen. Rahat sain toimituksesta mukisematta takaisin, mutta ei siitä erityisen hyvä maku jäänyt.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Powerin toimituksissa tosiaan on tuo, että eivät välttämättä tuo sisään asti, vaikka myyjä näin kaupantekohetkellä väittää. Minulle tuli side-by-side jääkaappi ja sitä oli tuomassa yksi mies. Talo mäen päällä, joten portaita pitkin täytyi kuljettaa. Olin vähän käärmeissäni (en tietenkään Postin kuljettajalle), kun olin keittiöön asti toimituksesta maksanut, mutta jouduin itse sitten kuitenkin auttamaan sisälle viemisessä. Rahat sain takaisin toimitusmaksun osalta, mutta se olisi mielenkiintoinen tietää miten olisi käynyt, jos vaimo olisi ollut kotona. Ei hänestä olisi ollut tuossa auttamaan, kun kaappi painoi yli 70kg.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
No saa nähdä miten tässä käy kun tilasin nyt tuon Samsung pesukoneen (67KG) toimituksella ja vanhan pois vienti siihen kylkeen. Eli 49€ + 19,90€. Pakko niiden on sisälle tulla jos aikovat viedä tuon vanhan pois. Ja missään ei ollut mainintaa että jättäisivät vaan ovelle tai että noutaisivat vanhan ovelta.

Edit.
"
Kuljetus kierrätykseen
Lähetyksen toimituksen yhteydessä kuljetusliike ottaa vastaanottajalta uutta tuotetta vastaan vanhan tuotteen kuljetettavaksi asianmukaisesti kierrätykseen tai hävitykseen. Yhtä uutta tuotetta vastaan voi tilata yhden vastaavan (samankokoisen) tuotteen kuljetuksen kierrätykseen. Mikäli samalla tilauksella ei ole uuden laitteen asennuspalvelua, tulee vanha kone olla valmiiksi irroitettuna ja vapaana suoraan kuljetukseen.

Lisäpalvelun edellytykset:
  • Kierrätykseen kuljetettavan laitteen on oltava vapaasti otettavissa kuljetettavaksi, irrotettuna kaikista kiinnityksistä, liitoksista ja kytkennöistä.
  • Noutopaikkaan on oltava esteetön pääsy
  • Asiakkaan suojattava itse lattiat riittävällä tavalla (asentajilla on työturvallisuussyistä turvakengät jalassa koko toimituksen ajan).
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Voisitko kertoa tästä lisää? Itsellä olisi tarkoistus ostaa Powerista pyykinpesukone kotiin (sisälle pesuhuoneeseen) tuotuna ja vanhan vieminen pois, mutta ei siis asennuspalvelua, kun osaan itsekin letkut liittää. Toi Powerin toimitus on tosiaan postin kautta mutta mitä ongelmia niissä on ollut?
Minulle posti toi astianpesukoneen asennettuna. Ensinnäkin posti ei noita tee itse, vaan heillä on alihankkija. Power myy toimitusta tietylle päivälle, muut eivät. Power katsoo postilta vapaita aikoja, joilla ei ole mitään tekemistä asentajan omien aikataulujen kanssa. Ko. asentajalle oli bookattu ympäri Kuopiota keikkoja 18kpl sovitulle päivälle. Varmaan joo ajaa satoja kilometrejä ja asentelee kodinkoneita tuommoisen määrän yhtenä päivänä. Minulla tilaus viivästyi viikonlopun yli ja sunnuntaina kaveri soitteli, että passaako jos maanantaina tulee asentamaan. Sinänsä asennus meni ok, mutta ketutti aika paljon, kun odottelin edeltävän perjantain kotona hyvillä keleillä ja vieläpä lomapäivä. Jos tuosta olisi ilmoitettu, että ei keretä asentaa niin olisi ollut fine, mutta posti oli jättänyt ilmoittamatta asentajalle, että tälläinenkin keikka olisi => asentaja ei edes tiennyt koko keikasta.
Kotiinkuljetukset ovat toimineet hyvin, mutta asennuksen kanssa ei kannata aikatauluihin luottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
47
Olen tykännyt uudesta boschin pesukoneestani, joten eiköhän tämä(kin) kyssäri sovi tähän ketjuun...

Koneessa on i-dos annostelujärjestelmä, eli ulosvedettävässä kaukalossa on lokerot manuaaliselle pesuaineen käytölle ja sitten lokerot nestemäiselle pesuaineelle sekä huuhteluaineelle i-dossia varten.

Ohjekirjaa tavaamalla en ole vielä päässyt selvyyteen, että jos haluan pestä jotain ilman huuhteluainetta, niin riittääkö, että sammutan näytöltä huuhteluaineen i-dos ikonin? Jos en i-dossia haluaisi edes käyttää, niin mihin huuhteluaine kuuluu laittaa manuaalisessa annostelussa? => onko siis huuhteluainelokeron tyhjennys ainoa vaihtoehto huuhteuainettomaan pesuun? hope not...
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
115
Mun vähän vastaavassa IQ700 Siemensissa riittää kun kliksuttelee näytöstä huuhtelupalkit pois. Ollaan itse säädetty ohjelmista huuhteluaineen käyttö pysyvästi pois koska aika turhaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
No saa nähdä miten tässä käy kun tilasin nyt tuon Samsung pesukoneen (67KG) toimituksella ja vanhan pois vienti siihen kylkeen. Eli 49€ + 19,90€. Pakko niiden on sisälle tulla jos aikovat viedä tuon vanhan pois. Ja missään ei ollut mainintaa että jättäisivät vaan ovelle tai että noutaisivat vanhan ovelta.

Edit.
"
Kuljetus kierrätykseen
Lähetyksen toimituksen yhteydessä kuljetusliike ottaa vastaanottajalta uutta tuotetta vastaan vanhan tuotteen kuljetettavaksi asianmukaisesti kierrätykseen tai hävitykseen. Yhtä uutta tuotetta vastaan voi tilata yhden vastaavan (samankokoisen) tuotteen kuljetuksen kierrätykseen. Mikäli samalla tilauksella ei ole uuden laitteen asennuspalvelua, tulee vanha kone olla valmiiksi irroitettuna ja vapaana suoraan kuljetukseen.

Lisäpalvelun edellytykset:
  • Kierrätykseen kuljetettavan laitteen on oltava vapaasti otettavissa kuljetettavaksi, irrotettuna kaikista kiinnityksistä, liitoksista ja kytkennöistä.
  • Noutopaikkaan on oltava esteetön pääsy
  • Asiakkaan suojattava itse lattiat riittävällä tavalla (asentajilla on työturvallisuussyistä turvakengät jalassa koko toimituksen ajan).
Tähän päivitystä. Pesukoneen toimitus ja vanhan poisvienti sujui todella hyvin. Veivät ensin pesuhuoneesta vanhan pois ja toivat sitten uuden sinne tilalle.
Ainoa huomautus on että tilasin toimituksen illaksi klo 19-22 mutta toimitus tulikin jo klo 16.40. Mutta tästä tuli tieto jo aiempana päivänä että toimitus tapahtuu klo 15.45-17.45 joten osasin olla kotona sopivaan aikaan. Ja soittivat 5min ennen kun ovikello soi.
Huomenna sitten ensipesu uudella koneella.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Kävin pienen pesukonekierroksen ja tällaisia suositeltiin kaupoiss. Onko näistä ajatuksia tai kommentteja tai ehdotuksia paremmista vaihtoehdoista?



Noista koneista ehkä tuo Bosch ohjelmien muokattavuuden, ja automaattisen pesuaine-annostelun vuoksi.

Jos olet tuon n. 800€ laittamassa koneeseen kiinni, niin osta mielummin saksalainen Miele. Esim joku näistä
Verkkikseltä en nopealla haulla löytänyt kuin puolalaisia laitteita, jotka tunnistaa mallimerkinnän toisen kirjaimen ollessa S. Noita löytyi myös Powerista ja Gigantista. Noissa esim vastapainot ovat betonia vs saksan mallien valurautaiset.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Verkkikseltä en nopealla haulla löytänyt kuin puolalaisia laitteita, jotka tunnistaa mallimerkinnän toisen kirjaimen ollessa S
Täysin offtopic mutta olin yllättynyt kun sain tämän Samsung pesukoneen, että valmistusmaa oli Puola. En tiedä mitä sitten luulin valmistusmaaksi.
Siellä puolassa vissiin tehdään montakin eri mallia eri valmistajille nykyään kun ainakin 300-500€ hintaluokassa ovat monet eri valmistajien mallit melko saman näköisiä samoilla ominaisuuksilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 237
Täysin offtopic mutta olin yllättynyt kun sain tämän Samsung pesukoneen niin valmistusmaa oli Puola. En tiedä mitä sitten luulin valmistusmaaksi.
Siellä puolassa vissiin tehdään montakin eri mallia eri valmistajille nykyään kun ainakin 300-500€ hintaluokassa ovat monet eri valmistajien mallit melko saman näköisiä samoilla ominaisuuksilla.
Puola on maailman toiseksi suurin pesukonevalmistaja Kiinan jälkeen

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Täysin offtopic mutta olin yllättynyt kun sain tämän Samsung pesukoneen, että valmistusmaa oli Puola. En tiedä mitä sitten luulin valmistusmaaksi.
Siellä puolassa vissiin tehdään montakin eri mallia eri valmistajille nykyään kun ainakin 300-500€ hintaluokassa ovat monet eri valmistajien mallit melko saman näköisiä samoilla ominaisuuksilla.
Puolassa tehdään paljon eri valmistajien koneita kyllä. Miele on tarkka kyllä laadusta omilla tehtaillaan maasta riippumatta, ja esim. halvemmat tsekkiläiset tiskikoneet ovat oikein hyviä. Tuo pesukonetehdas niillä on vain niin uusi, ja aika paljon eroja komponenteissa vs saksan koneet, että en niitä ehkä vielä suosittelisi.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Noista koneista ehkä tuo Bosch ohjelmien muokattavuuden, ja automaattisen pesuaine-annostelun vuoksi.

Jos olet tuon n. 800€ laittamassa koneeseen kiinni, niin osta mielummin saksalainen Miele.
Kiitos, olisko sulla heti lonkalta mielessä joku edullisempi järkevä vaihtoehto 500-600 luokasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Kiitos, olisko sulla heti lonkalta mielessä joku edullisempi järkevä vaihtoehto 500-600 luokasta?
Tällä viikolla näyttää Gigantilla olevan AEG:n oikein asiallinen ko ne 449€ noissa on hyvin muokattavat ohjelmat, ja yleensä myös koneen puhdistusohjelma, jota käyttämällä lisää mukavasti elinkaarta, kun niitä pesuaineita annostelee kuitenkin liikaa.
EDIT: vastaava kone myös Powerissa, mutta 1400rpm linkouksella tän viikon tarjouksena. AEG L7FEP947E PYYKINPESUKONE - Power.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
37
Tällä viikolla näyttää Gigantilla olevan AEG:n oikein asiallinen ko ne 449€ noissa on hyvin muokattavat ohjelmat, ja yleensä myös koneen puhdistusohjelma, jota käyttämällä lisää mukavasti elinkaarta, kun niitä pesuaineita annostelee kuitenkin liikaa.
EDIT: vastaava kone myös Powerissa, mutta 1400rpm linkouksella tän viikon tarjouksena. AEG L7FEP947E PYYKINPESUKONE - Power.fi
Mitä luulet tästä koneesta? Mietin jos tuo automaattinen annostelu olisi kuitenkin järkevä valinta. Muutenhan tämä kyllä vaikuttaa olevan aika perusvehje.

En sitten tiedä mikä olisi tällä hetkellä muuten järkivalinta automaattiannostelulla olevista.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Mitä luulet tästä koneesta? Mietin jos tuo automaattinen annostelu olisi kuitenkin järkevä valinta. Muutenhan tämä kyllä vaikuttaa olevan aika perusvehje.

En sitten tiedä mikä olisi tällä hetkellä muuten järkivalinta automaattiannostelulla olevista.

Toi Boschin/Siemensin I-Dos on ihan toiimva systeemi. Pesuohjelman nopeutus löytynee, ja kyllä noi hyvin on toiminut, ja ei ole paljon perästä kuulunut, eli ihan luotettavia koneita myös. Tuossa hintaluokassa hyvä kone, mutta ei missään nimessä tuon normaalin hintansa arvoinen.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
622
Uuden pesukoneen osto olisi ajankohtainen. Onko raadilla suositella jotain hyvää konetta seuraavilla kriteereillä:

-Budjetti alle 1ke (erittäin hyvästä syystä voi vähän joustaa)
-Edestä täytettävä
-Laadukas (pitkäikäinen)
-Hiljainen linkous
-Pikaohjelma
-Automaattinen pesuaineen annostelu
-Luukun tulee aueta vasemmalle

Kuivaavia koneita tuli joskus mietittyä, mutta vaikuttaa lähinnä kompromissiratkaisulta ja jos tarvetta myöhemmin ilmenee, niin voihan sen kuivausrummun hommata erikseen. Eli pelkkä pyykinpesukone hakusessa.
 
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
27
Uuden pesukoneen osto olisi ajankohtainen. Onko raadilla suositella jotain hyvää konetta seuraavilla kriteereillä:

-Budjetti alle 1ke (erittäin hyvästä syystä voi vähän joustaa)
-Edestä täytettävä
-Laadukas (pitkäikäinen)
-Hiljainen linkous
-Pikaohjelma
-Automaattinen pesuaineen annostelu
-Luukun tulee aueta vasemmalle

Kuivaavia koneita tuli joskus mietittyä, mutta vaikuttaa lähinnä kompromissiratkaisulta ja jos tarvetta myöhemmin ilmenee, niin voihan sen kuivausrummun hommata erikseen. Eli pelkkä pyykinpesukone hakusessa.
Wilmo, vaadit todella paljon. :) En tiedä, onko mahdollista saada kaikkia noita ominaisuuksia tuohon hintaan. Mielen verkkosivuilla löytyy kaksi 899 euron ja kolme 1035 euron pyykinpesukonetta. Ne tosin ovat ilman toimituskuluja, mutta ne ovat heti saatavilla. Mitä niiden eroihin tulee, niin halvemmat näyttävät kuuluvan B-energiatehokkuusluokkaan. Niiden linkouksen äänitaso näyttää olevan 72 desibeliä (A). Kalliimmat kuuluvat sitten A-energiatehokkuusluokkaan ja ne ovat hiljaisempia: 70 desibeliä (A).

Nuo siis suunnilleen sopivat budjettiisi. Ne ovat edestä täytettäviä ja varmasti laadukkaita. Kaikissa näyttää olevan jokin Pika 20 -pesuohjelma. Automaattista pesuaineen annostelua ei taida missään noista viidestä mallista olla. Sivuilla lukee näin: ''Kapselin annostelu
Kätevät kapselit: annostele erikoispesu-, huuhtelu- ja tehosteaineet käyttämällä valmiita annoskapseleita.'' Ilmeisesti erikoispesu tarkoittaa teknisiä vaatteita. Mallissa 'WED675 WCS TDos & 8kg' näyttää olevan ainakin nestemäisen pyykinpesuaineen automaattinen annostelu, TwinDos. En tiedä TwinDosista enempää. Tuon pesukoneen hinta on sitten jo 1165 euroa. Se on halvin tuon vaatimuksen täyttävä pesukone Mielellä. Kuvien perusteella myös vaikuttaa siltä, että kaikkien näiden kuuden mallin luukut aukeavat oikealle. Ehkä joku toinen tietää pesukoneen, joka täyttää kaikki nuo vaatimukset. :)
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
622
Mieleltä oli hyvässä tarjouksessa tollasia koneita, mutta kätisyys on väärä. Kodinhoitohuone on vähän vammasesti pesukonetta ajatellen ja vasemmalle aukeava luukku on pakollinen. Kysyin Mieleltäkin ja eivät valmista tällä hetkellä yhtään vasenkätistä pyykinpesukonetta.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
Mitkä liikkeet nostavat Mielen kylpyhuoneeni nurkkaan pöntön yli ja myös vievät siellä loukossa lojuvan vanhan betoniharkollisen jytkyn ulos ihan mukisematta? Aiemmin on mainittu, että Powerin/Postin kuljetukset ovat huonoja ja olen toisaalta kuullut, että Verkkokauppa.com:in kuljetuksissakin on ongelmia. Letkut saan kyllä itse kiinni.

No joo, saa nähdä mikä kone tulee, mutta laadukas, nopea, vähän kookkaampi, eikä mitään turhaa kompleksisuutta on omat kriteetini, hinta voi olla myös vähän korkeampi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Mitkä liikkeet nostavat Mielen kylpyhuoneeni nurkkaan pöntön yli ja myös vievät siellä loukossa lojuvan vanhan betoniharkollisen jytkyn ulos ihan mukisematta? Aiemmin on mainittu, että Powerin/Postin kuljetukset ovat huonoja ja olen toisaalta kuullut, että Verkkokauppa.com:in kuljetuksissakin on ongelmia. Letkut saan kyllä itse kiinni.

No joo, saa nähdä mikä kone tulee, mutta laadukas, nopea, vähän kookkaampi, eikä mitään turhaa kompleksisuutta on omat kriteetini, hinta voi olla myös vähän korkeampi.
Luulisin että toi homma on kiinni paikallisista kuljetusyhtiöistä jotka hoitavat noi kuljetukset. Hyvä tuollaisesta (extra) hommasta olisi etukäteen ilmoittaa ja kysyä onnistuuko.
Itsellä tosiaan hoitui tuo vanhan poisvienti ja uuden tuonti pesutilaan todella hyvin powerista tilattaessa täällä Turussa. Oli kaksi äijää tekemässä homman ja toinen oli 120kg 190cm jätti joka hoiti vanhan koneen pesuhuoneesta pois yksin ja laittoivat eteisessä nokkakärryille ja muutaman minuutin päästä uusi kone oli jo tuotu samaan paikkaan mistä vanha lähti. Sitten vain paketista pois ja hakemaan biltemasta tulovesiletkun sovitinta. Ja siittä eteenpäin mennyt kaikki hyvin tällä 2 viikkoa vanhalla Samsung pesukoneella. Ei valittamista koneesta eikä kuljetuksesta kuten jo tuossa muutamaa viestiä ylempänä kirjoitin kuljetuksen suhteen.

Edit. Ja silloin muutama viikko sitten kun vielä etsin uutta pesukonetta niin verkkokaupalla oli silloin ainakin maininta kuljetuksista että onnistuu vain ovelle tuonti ja jos haluaa vanhan pois niin täytyy itse se vanha kone hoitaa sinne ovelle. En tiedä onko nyt muuttunut kun korona rajoituksia on poistettu.

Edit2. Verkkokaupalla on tällainen maininta toimitusehdoissa, mutta en tiedä onko noi poikkeusolot vielä voimassa.

Poikkeustilanteen aikana tuotteiden jakelu tapahtuu vastaanottajan ovelle, ei huoneistoon asti.
Toimitettua laitetta vastaava laite viedään kierrätettäväksi. Kierrätettävien laitteiden tulee olla irrotettuna ja siirrettynä huoneiston oven ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
Tuo korona-asia oli hyvä tietää. Alkanut jo unohtaa mokoman olemassaolon, kun on ollut niin hyvä tilanne. Kiitti.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Luulisin että toi homma on kiinni paikallisista kuljetusyhtiöistä jotka hoitavat noi kuljetukset. Hyvä tuollaisesta (extra) hommasta olisi etukäteen ilmoittaa ja kysyä onnistuuko.
Itsellä tosiaan hoitui tuo vanhan poisvienti ja uuden tuonti pesutilaan todella hyvin powerista tilattaessa täällä Turussa. Oli kaksi äijää tekemässä homman ja toinen oli 120kg 190cm jätti joka hoiti vanhan koneen pesuhuoneesta pois yksin ja laittoivat eteisessä nokkakärryille ja muutaman minuutin päästä uusi kone oli jo tuotu samaan paikkaan mistä vanha lähti. Sitten vain paketista pois ja hakemaan biltemasta tulovesiletkun sovitinta. Ja siittä eteenpäin mennyt kaikki hyvin tällä 2 viikkoa vanhalla Samsung pesukoneella. Ei valittamista koneesta eikä kuljetuksesta kuten jo tuossa muutamaa viestiä ylempänä kirjoitin kuljetuksen suhteen.

Edit. Ja silloin muutama viikko sitten kun vielä etsin uutta pesukonetta niin verkkokaupalla oli silloin ainakin maininta kuljetuksista että onnistuu vain ovelle tuonti ja jos haluaa vanhan pois niin täytyy itse se vanha kone hoitaa sinne ovelle. En tiedä onko nyt muuttunut kun korona rajoituksia on poistettu.

Edit2. Verkkokaupalla on tällainen maininta toimitusehdoissa, mutta en tiedä onko noi poikkeusolot vielä voimassa.

Poikkeustilanteen aikana tuotteiden jakelu tapahtuu vastaanottajan ovelle, ei huoneistoon asti.
Toimitettua laitetta vastaava laite viedään kierrätettäväksi. Kierrätettävien laitteiden tulee olla irrotettuna ja siirrettynä huoneiston oven ulkopuolelle.
Lisäyksenä, että aika monet paikalliset asentajat, jotka myös kuljettavat kodinkoneita, tekevät kyllä rahaa vastaan isompiakin hommia. Gigantin toimitukselle voin kyllä Kuopiossa antaa täydet pisteet. Tultiin sovitussa ajassa minuutilleen ja muutenkin homma toimi hyvin. En sitten muista paikkakunnista tiedä.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
489
Muutin uuteen asuntoon jossa on seinässä pesukoneen poistoletkulle liitäntä, tollanen seinässä oleva putkilo minkä päässä on tuo liitäntä. Mun koneen letku ei mahdu siihen, pää on muutaman millin liian kapea. Onko olemassa jotain jatkopaloia millä tuon saa liitettyä vai pitääkö koneeseen ostaa kokokaan uusi letku?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 237
Muutin uuteen asuntoon jossa on seinässä pesukoneen poistoletkulle liitäntä, tollanen seinässä oleva putkilo minkä päässä on tuo liitäntä. Mun koneen letku ei mahdu siihen, pää on muutaman millin liian kapea. Onko olemassa jotain jatkopaloia millä tuon saa liitettyä vai pitääkö koneeseen ostaa kokokaan uusi letku?
On olemassa jatkoletkuja ja adaptereja.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
249
93kg kone nousi Powerin eli Postin tuomanakin pytyn yli, mutta asennus oli vähän niin ja näin. Esim. jalkojen muttereita ei kiristetty runkoa vasten ja liitäntähommista jäi jonkin verran toivomisen varaa. No, en odottanutkaan laatua sen suhteen ja olin henkisesti varautunut korjaamaan kaiken itse.

Juurikin tuollaisen poistoletkuadapterin kävin kaupasta hakemassa, kun ammattilaiset asensi liian ison letkun liian pieneen karaan, eikä se ollut klemmarilla vielä tiivis kytkentä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Muutin uuteen asuntoon jossa on seinässä pesukoneen poistoletkulle liitäntä, tollanen seinässä oleva putkilo minkä päässä on tuo liitäntä. Mun koneen letku ei mahdu siihen, pää on muutaman millin liian kapea. Onko olemassa jotain jatkopaloia millä tuon saa liitettyä vai pitääkö koneeseen ostaa kokokaan uusi letku?
Esim biltemasta löytyy jos jonkinlaista adapteria. Ja LVI liikkeistä tietenkin
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Muutin uuteen asuntoon jossa on seinässä pesukoneen poistoletkulle liitäntä, tollanen seinässä oleva putkilo minkä päässä on tuo liitäntä. Mun koneen letku ei mahdu siihen, pää on muutaman millin liian kapea. Onko olemassa jotain jatkopaloia millä tuon saa liitettyä vai pitääkö koneeseen ostaa kokokaan uusi letku?
Kuumassa vedessä pitämällä voi laajentua tarpeeksi, jos on kiire saada paikalleen. En suosittele pitkäaikaiseksi ratkaisuksi.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 378
Otin (valmis)pyykkietikan Siemensin i-Dos pesukoneessa käyttöön ja nyt tuli mieleen, että saakohan tuota edes käyttää... Ilmeisesti ei.

Onko kanssapesijöitä, jotka ovat tuon ongelman ratkaisseet? Tuntuu tuo etikka toimivan ihan hyvin ja ratkesi hajuongelmat sillä, joten olisi kiva saada toimimaan :)
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Otin (valmis)pyykkietikan Siemensin i-Dos pesukoneessa käyttöön ja nyt tuli mieleen, että saakohan tuota edes käyttää... Ilmeisesti ei.

Onko kanssapesijöitä, jotka ovat tuon ongelman ratkaisseet? Tuntuu tuo etikka toimivan ihan hyvin ja ratkesi hajuongelmat sillä, joten olisi kiva saada toimimaan :)
Eikö se toimi, kun nakkaa pesuainepallossa suoraan rumpuun?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 378
Niin meillä ainakin rouva tekee, että laittaa pesuaineen ja mahdollisen etikan koneeseen heti alussa pesuainepallojen sisässä.
Olin jotenkin ajatellut, että tuota huuhteluainetta kuuluisi käyttää vasta pesun jälkeen eli menisi hukkaan käyttämällä pesun alussa. Päteekö etikan kanssa? :hmm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Onko nykypäivänä mitään hyvää sivustoa, jossa olisi pesukoneiden arvosteluita/vertailuja?

Tulee minullakin ajankohtaiseksi uuden pesukoneen hankinta, kun iäisyyksiä vanha perintökone yrittää ennen linkouksen alkua aina lähteä karkuun (alkaa kuulumunaa klonke ja liikkuu lattialla useita senttejä). Uuden valinnassa kriteereinä lähinnä koko (ei taida mahtua kuin sirot päältä-avattavat), en halua mitään hömpön pömpön smart-toimintoja, IoT-vehkeitä tai puhelin-integraatioita, ja arvostaisin koneen pitkäikäisyyttä ja mahdollisimman lyhyttä pesuaikaa. Japanissa kun kävi, oli aika yllätys kun (ilman pikaohjelmaa) pesukone pesi alle 40 minuutissa linkouksineen, että miksi Suomessa pitää sen 2+h pyöritellä.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Etsin mahdollisimman kapeaa pesukonetta, eli päältätäytettävää. Onko tässä Electroluxin koneessa mitään ilmeisiä puutteita, vai olisiko hyvä ostos tarjoushinnalla (199€)? En tiedä pyykkikoneista oikeastaan mitään, valikoima näissä päältätäytettävissä koneissa näyttää ainakin olevan melko suppea.

Electrolux pyykinpesukone EW6T4326E3 (valkoinen)
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Etsin mahdollisimman kapeaa pesukonetta, eli päältätäytettävää. Onko tässä Electroluxin koneessa mitään ilmeisiä puutteita, vai olisiko hyvä ostos tarjoushinnalla (199€)? En tiedä pyykkikoneista oikeastaan mitään, valikoima näissä päältätäytettävissä koneissa näyttää ainakin olevan melko suppea.

Electrolux pyykinpesukone EW6T4326E3 (valkoinen)
Eiköhän tuo hintansa hauku. Pikaisesti saman valmistajan EW7-sarjalaiseen verrattuna (joka ilmeisesti se seuraava askel ylöspäin) puuttui lähinnä höyrytoiminto, soft open luukku ja 100 rpm linkousnopeutta, mutta jo 1200 rpm riittää ihan hyvin. Ai niin, karumpi ohjauspaneeli millä ei tosiaan liene väliä.

Vuosikymmenien kestävyyttä näistä lienee turha toivoa, mutta ei sitä saa paljon kallimmallakaan - vaikka se kodinkoneliikkeen myyjän mainostama hiiliharjaton moottori niistä kalliimmista löytyisikin...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 281
Viestejä
4 193 184
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom