Hyvä pelikone nyt ja lähivuosiksi

Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Muuten, onko näytöllä vaikutusta siihen kannattaako valita AMD tai Nvidia? Näyttönä mulla on Asus VG27AQ, 144(165) Hz.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Muuten, onko näytöllä vaikutusta siihen kannattaako valita AMD tai Nvidia? Näyttönä mulla on Asus VG27AQ, 144(165) Hz.
AMD on vahva 1080p ja 1440p resoluutioilla, mutta ei sillä oikeastaan ole väliä ottaako 3080 tai 6800XT, ovat raa'alta teholtaan lähellä toisiaan. Nvidialla on toki DLSS ja Ray tracing ominaisuudet paremmat.

Itse ostaisin tämän:
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
PNY:llä on hyvä hinta tällä hetkellä. Tuollaisissa juuri iskee se elämänkokemuksen (ja epäluuloisen luonteen) tuoma epäilys. Kun PNY on halvin ja lisäksi laittanut koristeeksi nättejä valoja, laatu epäilyttää. Intuitio sanoisi, että osta mieluummin satasen pari kalliimpi ilman vilkkuvaloja. Mutta näyttismarkkinoilla olen täysin amatööri, joten en tosiaan tiedä, onko tällaisessa asenteessa näiden tapauksessa järkeä?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Vilkkuvalot nyt saa pois päältä tahtoessaan ja ne ei oletettavasti kauheasti nosta valmistushintaa.

Mutta ite asiaan, näyttiksen powerlimiteistä on luettavissa miten valmistaja luottaa omiin jäähdytysratkaisuihin, tuossa Pnyssä on todella alhainen limitti. Sama 320w (osalla ei edes noin alhaisia ole tarjolla) mikä lähes kaikilla muillakin valmistajilla on kaikkein karvalakeimmassa mallissa käytössä.

Kaikilla isoilla valmistajilla mallistoon kuuluu noin 3-4 jäähykategoriaa ja rivaston koko jne kasvaa aina kun mennään luokassa ylöspäin. Pelitehoissahan tämä ei kovin suuria eroja tuo, mutta jos on valmis maksamaan enempi kortista niin onpa nekin mahdollisuus laittaa euroja kiertoon.


Tuossa listaus videokorttejen Vbiossiin, josta nuo target ja limit powerit löytyvät ja samalla myös muitakin speksejä korteista.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Tuossa listaus videokorttejen Vbiossiin, josta nuo target ja limit powerit löytyvät ja samalla myös muitakin speksejä korteista.
Taas tuli ihan uutta mielenkiintoista luettavaa, kiitos. Joo toki valot saa pois. Kumminkin epäilen, että halvin hinta + vilkuttimet voi kertoa siitä, että painotus on muussa kuin raa'assa suorituskyvyssä. Olettaisin myös, että jos vaikka parin vuoden päästä myyn kortin, laadukkaaksi tunnettu menee helpommin ja parempaan hintaan kaupaksi.

Maksimi FPS/euro 3080-luokassa on tavoite, mutta mielikuvien ja fiiliksen vaikutusta ei voi sivuuttaa. Koneeseen on nyt mennyt jokseenkin tonni. Näyttiksen hinnalle perustavoite on toinen mokoma +/- pari sataa. Toki tosi hyvästä syystä voi vähän joustaa... :lol:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Jos arvostat hyvää jälleenmyyntihintaa niin sit asus strix on se valinta.
Sillä vankka kannattajakunta ja ihan himottua rautaa käytettynäkin. Ja ainakin asus ite uskoo sen jäähyn potentiaaliin:
Board power limit Target: 320.0 W Limit: 450.0 W Adj. Range: -69%, +41%

Se kuitenkin sen verran myyty malli että sitä jälleenmyyjillä usein varastossakin, 3070/3070ti korteissa strixistä piti/pitää maksaa +100e tuffiin verrattuna.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Jos arvostat hyvää jälleenmyyntihintaa niin sit asus strix on se valinta.
Tarkoitatko esim. tätä:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Aika paljon on preemiota tuohon PNY:n verrattuna, se on sit jokaisen itse harkittava onko se liikaa.
Susta tullut kauhean höveli nyt kun ite konepaketti viilattiin viimeisen pennin päälle :LOL:

EDIT:perinteisen värisen tiedoissa luki:
1 069,90 € Kampanjatuote on loppuunmyyty

Siinä olisi ollut preemio siedettävän rajoissa.

Edit2: Testissä Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 OC - io-tech.fi
Tuosta strixistähän näytti löytyvän io-techin syväluotaus. lopputulema että rahoilleen saa jotain vastinetta kun tuon koko ylikellotuspotentiaalin ottaa käyttöön.

Vakiona ajellessa ei mitään järkeä maksaa euroakaan tuffia enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Aika paljon on preemiota tuohon PNY:n verrattuna, se on sit jokaisen itse harkittava onko se liikaa.
Susta tullut kauhean höveli nyt kun ite konepaketti viilattiin viimeisen pennin päälle :LOL:
Ei se hinta niin kriittinen ole, mutta aikataulu pitää sovittaa paikallisiin suhdanteisiin:lol: Oli/on tosielämässä pakollista rahaa syövää juttua jonka loppuvaikutus ei ollut tarkkaan tiedossa tätä puuhaa aloittaessa. Kuulun valitettavasti siihen joukkoon, jolla ei ole rahaa rajattomasti.

Tavoite siis pirun hyvä näyttis hintaisekseen tonnin hintaluokassa, laitetaan nyt ehdoton maksimi 1400€.

Kiitos kärsivällisyydestä;)
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Itse kuulun siihen kuluttajakaartin joka etsii aina parasta hyötyä käytettyyn rahamäärään nähden.

Esim puhelimissa hintahaitari 150-200 on itselle se voittajan valinta, mallin eliniän loppuvaiheella kun loppuerät dumpataan aleissa maailmalle niin tuossa hintaluokassa saa ihan mukavasti rahoilleen vastinetta. Ja kun tuolla raksalla häärää päivät niin se luuri voi koska vaan saada sellaisen iskun että on entinen, pikkuisen olisi kyrpä otassa kun joku 700e luuri pirstaleina.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Konepaketin viilaaminen kyllä kannattikin, mielestäni tuli niille osille oikein hyvä kokonaishinta. Näytönohjainten hinnat taas elävät vieläkin ihan eri maailmassa kuin muut. Mutta joskus on ostopäätös tehtävä, jos haluaa pelata. Ja tehdä kaikkea hyödyllistä mitä nyt tietokoneilla tehdäänkään.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Itse kuulun siihen kuluttajakaartin joka etsii aina parasta hyötyä käytettyyn rahamäärään nähden.
Tuota kohti, mutta opeteltavaa on kyllä vielä. Puhelimissa jo pääsin kohtuuhyvään tulokseen kun viime vuonna ostin Galaxy S10+:n alle viiden sadan. Oli kumminkin uutena tonnin luokassa ja sillä meinaan pärjätä muutaman vuoden. Seuraavan kanssa voikin etsiä vielä paremman tarjouksen.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
PNY:llä on hyvä hinta tällä hetkellä. Tuollaisissa juuri iskee se elämänkokemuksen (ja epäluuloisen luonteen) tuoma epäilys. Kun PNY on halvin ja lisäksi laittanut koristeeksi nättejä valoja, laatu epäilyttää. Intuitio sanoisi, että osta mieluummin satasen pari kalliimpi ilman vilkkuvaloja. Mutta näyttismarkkinoilla olen täysin amatööri, joten en tosiaan tiedä, onko tällaisessa asenteessa näiden tapauksessa järkeä?
Satasen pari kalliimmissa taas ei omasta mielestäni ole järkeä kun se on kuitenkin "sama kortti" kuin ne muutkin RTX 3080:t.
PNY on ihan yhtä hyvä merkki kuin muutkin, ei vain niin tunnettu valmistaja Euroopassa. Vilkkuvaloja löytyy kaikista malleista, paitsi Asus X Noctua mallista.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Käyttötarvehan on se ensimmäinen määre ostosta tehdessä. Jos tarvitset pakettiautoa työnteossasi niin tuskin soittelet ferrarin maahantuojalle ja toisinpäin jos tuntuu siltä että ferrari on mun autovalinta niin silloin tuskin tarvii pakettiautoa työssänsä.
Joten sikäli tuo sun 500e puhelin on varmasti oiva valinta, varsinkin kun sen saanut edullisesti.

Näyttiksiin palatakseni, menin vuosia integroidulla näyttiksellä, pelailin lähinnä pasianssia ja jotain pointclick pelejä, ne pyöri aivan loistavasti.
Sit jossain jaettiin ilmaiseksi AC blacksailsia niin pelasin sen integroidulla (vaikka meritaisteluissa fps oli luokkaa kolme kuvaa sekunnissa), mafia 3 oli sit viimeinen tikki kun autoa ei pystynyt edes ajamaan kun reagoi käännöksiin tyyliin muutaman sekunnin päästä.
Oli aika ostaa pelikortti :D
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Satasen pari kalliimmissa taas ei omasta mielestäni ole järkeä kun se on kuitenkin "sama kortti" kuin ne muutkin RTX 3080:t.
PNY on ihan yhtä hyvä merkki kuin muutkin, ei vain niin tunnettu valmistaja Euroopassa. Vilkkuvaloja löytyy kaikista malleista, paitsi Asus X Noctua mallista.
Tuo on hyvä pointti. Kuten olette huomanneet, mulla päätöksentekoon vaikuttaa mm. vähän epämääräinen fiilis/mielikuva merkistä ja laatuvaikutelma. Mielikuva muodostuu täällä keskustellessa ja foorumia ja muita nettilähteitä lukemalla. Tärkeää on teho ja etenkin melutaso. Käytän pelatessa mieluiten avoimia kuulokkeita, joten koneen hurinat kuuluu melko hyvin läpi. Olen jo nyt tuulettimia säädellessä todennut, että tuuletinäänet ärsyttää;)

Ajattelen kokonaisuutta niin, että satasen tai parin hintaero nyt ei ole kovin merkityksellinen, jos vehjettä käyttää 3-4(+) vuotta sujuvasti ja tyytyväisenä.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 441
Tuo on hyvä pointti. Kuten olette huomanneet, mulla päätöksentekoon vaikuttaa mm. vähän epämääräinen fiilis/mielikuva merkistä ja laatuvaikutelma. Mielikuva muodostuu täällä keskustellessa ja foorumia ja muita nettilähteitä lukemalla. Tärkeää on teho ja etenkin melutaso. Käytän pelatessa mieluiten avoimia kuulokkeita, joten koneen hurinat kuuluu melko hyvin läpi. Olen jo nyt tuulettimia säädellessä todennut, että tuuletinäänet ärsyttää;)

Ajattelen kokonaisuutta niin, että satasen tai parin hintaero nyt ei ole kovin merkityksellinen, jos vehjettä käyttää 3-4(+) vuotta sujuvasti ja tyytyväisenä.
Eikös se Asus TUF RTX3080 todettu ihan ioTechilläkin loistavaksi kortiksi ja suursuosion myötä taisi olematon saatavuus olla vielä huonompi. Sellaista katselisin.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 681
Tärkeää on teho ja etenkin melutaso. Käytän pelatessa mieluiten avoimia kuulokkeita, joten koneen hurinat kuuluu melko hyvin läpi. Olen jo nyt tuulettimia säädellessä todennut, että tuuletinäänet ärsyttää;)
Tuo on nyt kyllä hyvä pointti, miksi sulle olisi ollut paska vaihtoehto se lenovo t5 josta koko uuden koneen ajatus lähti. Sen kotelotuulettimien nopeuden säätöjen puute ja prossukuulerin äänekkyys/tehottomuushan on oikeasti ainoita asiota mikä siinä paketissa on pielessä.
Tosin jos olisit tehnyt oikeita töitä nämä kaikki tunnit joita sen jälkeen oot tietsikan osien sielunelämään kuluttanut -> Se lenovo olisi ollut ilmainen :D
Mutta ei sillä, harrastuksiin saa aikaa käyttää ja oppiipa uutta ;)
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Sattuneesta syystä konepuuhiin riittää aikaa, paljon enemmän kuin rahaa. Paljon olen jo oppinutkin, eikä vielä vuodenvaihteessa olisi tullut mieleenkään alkaa itse rakennella konetta palasista. Hyvä että tulin toisiin ajatuksiin. Olisi se Lenovo ollut tähän verrattuna todella tylsä:thumbsup:
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Tälle showlle laitetaan (luultavasti) nyt piste. Tuli käyntiä Helsingissä ja Verkkiksen hyllyssä olleista tarttui mukaan tämä:
Asus GeForce TUF-RTX3080TI-12G-GAMING -näytönohjain PCI-e-väylään 1 299,90

Halpa tuo ei ole, mutta ei taida enää jaksaa säätää. Pientä coil whineä näkyy olevan, tosin lähinnä benchmarkkeja ajellessa. Kuulokkeet (avoimet) päässä pelatessa ei ainakaan huomaa mitään. Palautusoikeus toki on voimassa jos alkaisi ärsyttää, mutta tuo ininä taitaa olla aika tavallista.

Anyway, nyt on sen verran jaksava kone kasassa, että uskon ainakin 3-4 vuotta pärjääväni tyytyväisenä. Hintaa koko lystille tuli n. 2400, mikä on aika hyvin sitä luokkaa kuin aloittaessa odotin.

Hauskaa, palkitsevaa ja opettavaista. Hirmuisen suuret kiitokset kaikille neuvoja antaneille ja muutenkin keskusteluun osallistuneille!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tälle showlle laitetaan (luultavasti) nyt piste. Tuli käyntiä Helsingissä ja Verkkiksen hyllyssä olleista tarttui mukaan tämä:
Asus GeForce TUF-RTX3080TI-12G-GAMING -näytönohjain PCI-e-väylään 1 299,90

Halpa tuo ei ole, mutta ei taida enää jaksaa säätää. Pientä coil whineä näkyy olevan, tosin lähinnä benchmarkkeja ajellessa. Kuulokkeet (avoimet) päässä pelatessa ei ainakaan huomaa mitään. Palautusoikeus toki on voimassa jos alkaisi ärsyttää, mutta tuo ininä taitaa olla aika tavallista.

Anyway, nyt on sen verran jaksava kone kasassa, että uskon ainakin 3-4 vuotta pärjääväni tyytyväisenä. Hintaa koko lystille tuli n. 2400, mikä on aika hyvin sitä luokkaa kuin aloittaessa odotin.

Hauskaa, palkitsevaa ja opettavaista. Hirmuisen suuret kiitokset kaikille neuvoja antaneille ja muutenkin keskusteluun osallistuneille!
Pistä syncit päälle (g-sync tai vsync) niin nuo ininät vähenee. Onhan tuo nyt paljon parempi kuin ensin ehdotettu tonnin 3070 Ti. Mutta se oli silloin pari kk sitten, jolloin hinnat ja saatavuus oli eri tasolla.
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Pistä syncit päälle (g-sync tai vsync) niin nuo ininät vähenee. Onhan tuo nyt paljon parempi kuin ensin ehdotettu tonnin 3070 Ti. Mutta se oli silloin pari kk sitten, jolloin hinnat ja saatavuus oli eri tasolla.
Kokeillaan, kun huomenna olen taas koneen ääressä. Muistaakseni g-sync on kyllä päällä.
edit: en edes ole vielä satavarma, iniseekö sittenkin virtalähde eikä näyttis. Ovat niin lähekkäin että vaikea kuunnella. Pitänee vielä ottaa virtalähde ulos kotelosta että varmasti kuulee kumpi on syyllinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Haukuinpa ensin väärää puuta. Näyttis on jokseenkin hiirenhiljainen, se oli sitten EVGA:n virtalähde joka inisee. Pitää kysellä meneekö takuuvaihtona vai joutuuko ostamaan eli kävikö niin että jos haluat halvan ja hyvän niin osta molemmat.

Edit: Täytyy näköjään ostaa vielä toinen virtalähde jossain vaiheessa. Takuun kanssa puljatessa menee viikkoja, joten lähetän EVGA:n maailmalle vasta kun on uusi käytettävissä. Tai sitten kärsin vain nahoissani, toimiihan tuo EVGA kuitenkin sitten vaikka varalla.

Pitääkö mennä sinne 150-200 hintaluokkaan, että saa hyvän 850-wattisen? No tätä voin tietty kysellä myös virtalähteiden omassa ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Haukuinpa ensin väärää puuta. Näyttis on jokseenkin hiirenhiljainen, se oli sitten EVGA:n virtalähde joka inisee. Pitää kysellä meneekö takuuvaihtona vai joutuuko ostamaan eli kävikö niin että jos haluat halvan ja hyvän niin osta molemmat.

Edit: Täytyy näköjään ostaa vielä toinen virtalähde jossain vaiheessa. Takuun kanssa puljatessa menee viikkoja, joten lähetän EVGA:n maailmalle vasta kun on uusi käytettävissä. Tai sitten kärsin vain nahoissani, toimiihan tuo EVGA kuitenkin sitten vaikka varalla.

Pitääkö mennä sinne 150-200 hintaluokkaan, että saa hyvän 850-wattisen? No tätä voin tietty kysellä myös virtalähteiden omassa ketjussa.
Kovaa ajoa vaan jos ei älyttömästi sirkuta, kyllä tuota ilmenee ihan joka valmistajalla merkistä ja mallista riippumatta, on tullut vastaan sirkuttavia seasonicceja, evgaa, superkukkaa...
 
Liittynyt
06.12.2019
Viestejä
643
Kovaa ajoa vaan jos ei älyttömästi sirkuta, kyllä tuota ilmenee ihan joka valmistajalla merkistä ja mallista riippumatta, on tullut vastaan sirkuttavia seasonicceja, evgaa, superkukkaa...
No joo, ei tuo ääni tosiaan ole paha kun kone on lattialla eikä korvan juuressa. Tuskin viitsin lähteä takuuvaihtoa kyselemään. Olen joka tapauksessa lopputulokseen todella tyytyväinen :thumbsup:
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Olisiko tämä hyvä pelitietokone teiden mielestä?
Hinta olisi - 3481.43€

Mistä sä olet ostamassa? Ihan suomalaisilta jälleenmyyjiltä?
Kopan vaihtaisin lian li lancool 215. Myös lancool 2 ja 3 ovat hyviä koteloita.
Muistit vaihtaisin vähintään 6000 cl 32 muistehin.

Windowslisensin saat 5 eurolla


Nämä alkuun.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Mistä sä olet ostamassa? Ihan suomalaisilta jälleenmyyjiltä?
Kopan vaihtaisin lian li lancool 215. Myös lancool 2 ja 3 ovat hyviä koteloita.
Muistit vaihtaisin vähintään 6000 cl 32 muistehin.

Windowslisensin saat 5 eurolla


Nämä alkuun.
Täältä olen ostamassa ja näyttää suomeen hinnan vasta ostos korissa kun valitsee suomen.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Täältä olen ostamassa ja näyttää suomeen hinnan vasta ostos korissa kun valitsee suomen.
Tuo kauppa vaikuttaa erikoiselta ja kalliilta.

Tuosta kone kasattuna ilman näytönohjainta:


Ja tuosta näytönohjain.


Yhteensä hintaa 3550 €

Kiinnität itse näytönohjaimen ja asennat windowsin. Lisensin saat tuolta huutonetistä.

N. 100 € saa säästettyä ottamalla b660 emolevyn. Saman verran säästää ottamalla 1 tb ssd levyn.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Tuo kauppa vaikuttaa erikoiselta ja kalliilta.

Tuosta kone kasattuna ilman näytönohjainta:


Ja tuosta näytönohjain.


Yhteensä hintaa 3550 €

Kiinnität itse näytönohjaimen ja asennat windowsin. Lisensin saat tuolta huutonetistä.

N. 100 € saa säästettyä ottamalla b660 emolevyn. Saman verran säästää ottamalla 1 tb ssd levyn.
Toinen kone mitä katselin sivulta on tämä.
Onko ylihintainen tuohon hintaan?
Screenshot 2022-12-27 at 05-26-39 Greencom.no High-End Gaming PCer STORT Julesalg.png

Screenshot 2022-12-27 at 05-27-21 Greencom GODLIKE iX999Z - 2xRTX 4090 i9-13900K DDR5 128GB.png


Tätäkin konetta katselin. Mikä näistä olisi paras?
5872.00€
Screenshot 2022-12-27 at 06-03-52 Yhteystiedot - Takomo - Kassa.png
 
Viimeksi muokattu:

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Toinen kone mitä katselin sivulta on tämä.
Onko ylihintainen tuohon hintaan?



Tätäkin konetta katselin. Mikä näistä olisi paras?
5872.00€
Molemmat ylihintaisia. Ota tuo mun linkaama. Näytönohjaimen osaat kyllä itse kiinnittää ja windowsin ja ajurit asentaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Olisin päivittämässä prosessoria
emolevy
asus rog strix z370-e

Mitä hyvää prosessoria suosittelette tähän?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Olisin päivittämässä prosessoria
emolevy
asus rog strix z370-e

Mitä hyvää prosessoria suosittelette tähän?
Sulla on varmaan jo kyseinen emolevy ja siinä joku prosessori? Siihen sopii vain 8000- & 9000-sarjan intelit eli i9-9900KS on nopein.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Nykyisen koneen tiedot.
Suoritin - Intel(R) Core(TM) i7-8700K CPU @ 3.70GHz
Emolevy - ROG STRIX Z370-E GAMING
RAM - 16GB
Näytönohjain - NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
Samsung SSD 960 EVO 250GB

Meinasin päivittää näytönohjaimen ja ssd:n vanhaan koneeseen.
Osaisiko joku neuvoa hyvän SSD:n tähän?
Vai kannattaako kokonaan ostaa uusikone ja olla päivittämättä osia tähän?
Muutamia koneita olen jo katsellut jos tähän ei enää kannata osia ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Tuo on ihan Ryzen 3600 -tasoa nyt, niin en turhaan lähtisi päivittelemään pelkkää prosessoria. Jos muistit on jotain 2133MHz, niin ne uusisin 3200/3600 Mhz muisteilla.

Samsung 980 M.2 1TB on hyvä SSD tuohon.

edit: äh.. ei pitänyt vastata, kun käyttäjä sotkee muiden ketjuja, mutta olkoon nyt..
 
Liittynyt
16.07.2022
Viestejä
76
Nykyisen koneen tiedot.
Suoritin - Intel(R) Core(TM) i7-8700K CPU @ 3.70GHz
Emolevy - ROG STRIX Z370-E GAMING
RAM - 16GB
Näytönohjain - NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
Samsung SSD 960 EVO 250GB

Meinasin päivittää näytönohjaimen ja ssd:n vanhaan koneeseen.
Osaisiko joku neuvoa hyvän SSD:n tähän?
Vai kannattaako kokonaan ostaa uusikone ja olla päivittämättä osia tähän?
Muutamia koneita olen jo katsellut jos tähän ei enää kannata osia ostaa.
Aivan hyvin voit päivittää SSD ja siirtää sen sitten tulevaisuudessa uuteen koneeseen. Crucial, WD, Seasonic, Samsung, Kingston yms. kaikki merkkivalmistajat tekee hyviä SDD levyjä peruskäyttöön. Osta joku noists, joka sopii sinun budjettiin. Tarjouksia löytyy jatkuvasti jostain sivulta.

Jos haluat lisää suorituskykyä, M2 SSD on hyvä ja suht edullinen päivitys koneeseen. Sinun emo tukee pcie 3.0 nopeutta, mutta käsittääkseni nuo on alaspäin yhteensopivia, eli kannattaa ostas tulevaisuudem varalle pcie 4.0, koska ovat aika lähellä samaa hintaa. SAtA SSD:t on edullisia ja niillä saa hyvin tilaa.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
760
Premium B650E
Hyvä B650
Ok muistit, jos tahtoo voi panostaa pienempiin cas:n
Ok poweri
Toimiva cpu
Toimiva gpu

relative-performance_1920-1080.png


relative-performance-games-1920-1080.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2023
Viestejä
15
Nykysellä gtx980 + 2500K on pärjätty komeesti 5-6 vuotta. Nyt tekis mieli vähä uutta, 1440p pelailen tarkovia yms.
Onko nää edes kutakuinkin järkevät? Tarkoitus nykyseen koteloon uudet sisukset.


 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Nykysellä gtx980 + 2500K on pärjätty komeesti 5-6 vuotta. Nyt tekis mieli vähä uutta, 1440p pelailen tarkovia yms.
Onko nää edes kutakuinkin järkevät? Tarkoitus nykyseen koteloon uudet sisukset.


Ei. Ylikalliit.

Vastaavat saat halvemmalla




 
Liittynyt
01.01.2023
Viestejä
15
Ei. Ylikalliit.

Vastaavat saat halvemmalla




Kiitos paljon! Otin nuo setit paitsi näyttiksen halusin tuon MSIn.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Mitähän tuo punainen valo tarkoittaa emolevyssä?
Valo palaa kokoajan vaikka tietokone olisi sammutettu.
20230222_085831.jpg
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 002
Sitä juuri tarkoitan. Ennen väri oli sininen ja nyt vilkkuu punaisena.
pystyykö sitä mitenkään muuttamaan takaisin?
En tiedä kyseisen coolerin mallia. Valmistajan jos saat jostain selville, niin eiköhän niiltä löydy jokin RGB-valojen hallintasovellus.
Voikohan tuossa olla jokin juttu, että prosessorin lämmetessä väri muuttuu? Onko lämmöt kunnossa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 193
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom