Hyvä ja halpa ratti+poljin setti pclle.

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Moi! Hakusessa olisi hyvä ja halpa ratti+poljin setti pclle. Alle 200e ja gigantin valikoimista löytyvä lahjakorttien takia. Pelailen ets2, ats yms.... Mieluiten 360 astetta kääntyvä ratti. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541




Kerralla kunnollinen älä osta mitään paskaa mikä vituttaa sit kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Logitechin G29 on todella pätevä alottelijasetti. Ei oo alle 200e, mutta säästäisin vähän. Ei harmita sit ku on huono rimpula alla.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
80
G29 on melko usein tarjouksessa. Gigantin sivuilla ainakin monesti olen tuon nähnyt ja alle 200e hintaan se on muistaakseni ollut tarjolla.

Edit:
Ja eikös G290 ole käytännössä sama setti, mutta PC ja Xbox tuella?

G29 on PC ja PS4 tuella.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
G29 on melko usein tarjouksessa. Gigantin sivuilla ainakin monesti olen tuon nähnyt ja alle 200e hintaan se on muistaakseni ollut tarjolla.

Edit:
Ja eikös G290 ole käytännössä sama setti, mutta PC ja Xbox tuella?

G29 on PC ja PS4 tuella.
Jep. G920.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 541
Telialla oli 199e toi g920 joulun alla.. Nyt joku sairas hinta mutta tuleehan noita tarjouksia
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Juu. Gigantissa taitaa olla 245e. Sieltä ajattelin ostaa.
Itse ostin 2018 kesällä ostetun G29:n 130 eurolla. Käyttötunteja oli kuuleman mukaan takana noin kymmenen tuntia.
Hyvin on toiminut ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

Kannattaa siis katsastaa käytettyjen markkinat, monella jää ensihuuman jälkeen ratti nurkkaan pölyttymään .
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Itse ostin Logitech driving force gt täältä 40 kympillä. Jääny kyllä vähälle käyttö. Jotenkin laiskattaa laittaa pystyyn vaikka siinä kestää sen minuutin. Mutta suosittelen kyllä ehkä parempaa kuin logitech driving force GT, koska nuo polkimet ovat aika huonot kun ei ole mitään vastusta. Menee helposti formuloissa yms jarrut lukkoon niin melkeen mahdotonta kilpailla sen takia. Perus DIRTit yms menee ihan ok mutta heti kun menee radalle niin renkaat kuluu niin nopeaa jarrutuksilla ja kun ei saa yhtään tunnetta hommaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Logitechin ratteja ei kyllä oikein nykyään pysty suosittelemaan ellei saa puoliilmaiseksi. G29/920 rateissa käytetään vieläkin samaa tekniikkaa kun 2000-luvun puolivalissä julkaistussa logitech G25:ssa, eli aika ajanut noista pahasti ohi. Kannattaa suosiolla maksaa pikkasen enemmän esim thrustmaster T300 GT/alcantara setistä jossa hihnavedolla toteutettu FFB (paljon tarkempi FFB kun logitechin rattailla toteutettu ratkaisu) ja onhan nuo muutenkin jo eriluokan vempeleitä vs logitechin lelut. Vaihtoehtoisesti Fanatecin halvemmat setit on myös ok alkutestailuun, mutta noita ei suomesta saa mistään uutena eli melkein käytettyjä katseltava.

200€ budjetilla kannattaa unohtaa suoraan. Tolla ei vaan saa mitään johon kannattaisi rahoja tuhlata.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Logitechin ratteja ei kyllä oikein nykyään pysty suosittelemaan ellei saa puoliilmaiseksi. G29/920 rateissa käytetään vieläkin samaa tekniikkaa kun 2000-luvun puolivalissä julkaistussa logitech G25:ssa, eli aika ajanut noista pahasti ohi. Kannattaa suosiolla maksaa pikkasen enemmän esim thrustmaster T300 GT/alcantara setistä jossa hihnavedolla toteutettu FFB (paljon tarkempi FFB kun logitechin rattailla toteutettu ratkaisu) ja onhan nuo muutenkin jo eriluokan vempeleitä vs logitechin lelut. Vaihtoehtoisesti Fanatecin halvemmat setit on myös ok alkutestailuun, mutta noita ei suomesta saa mistään uutena eli melkein käytettyjä katseltava.

200€ budjetilla kannattaa unohtaa suoraan. Tolla ei vaan saa mitään johon kannattaisi rahoja tuhlata.
saakos 300e mitään järkevää?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
200€ budjetilla kannattaa unohtaa suoraan. Tolla ei vaan saa mitään johon kannattaisi rahoja tuhlata.
Toi on aika pitkälle pelkkä mielipide, en ole noita nyky-Logeja koeillut mutta ei sillä G25:lla auton hallinta jäänyt ratista kiinni. Joo, isommalla rahalla saa parempaa mutta jollei halua niin kyllä noilla perus-Logitecheillä pystyy pelaamaan.

Minä sanoisin että G25 on se minimi ja tuosta eteenpäin kannattaa kiinnittää huomio polkimiin, kunnollinen jarru on melkein se kriittisin osa.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
[
Toi on aika pitkälle pelkkä mielipide, en ole noita nyky-Logeja koeillut mutta ei sillä G25:lla auton hallinta jäänyt ratista kiinni. Joo, isommalla rahalla saa parempaa mutta jollei halua niin kyllä noilla perus-Logitecheillä pystyy pelaamaan.

Minä sanoisin että G25 on se minimi ja tuosta eteenpäin kannattaa kiinnittää huomio polkimiin, kunnollinen jarru on melkein se kriittisin osa.
Juuri näin.

Itsekkin kepitän g29llä mennen tullen kaveria eri ajopeleissä, vaikka hänellä kalliimpi Thrusmaster. Tätäkin rattia olen käyttänyt useamman illan, enkä nyt G29 rattia haukkuisi ollenkaan.
Muutenki ihan hyvä ja varma ostos jollain parilla sadalla. Noista saa käytettyinä vuoden jälkeen n.150e ja menevät kaupaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Kyllä tuolla G29 ensituntumat kannattaa hankkia, sitten parantelee jos oikein innostuu eikä ole yht'äkkiä sadoilla eurolla tavaraa kaapissa pölyttymässä kun ei iskenytkään kipinä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Sellainen juttu mikä jää mainitsematta on että kunnon polkimet vaativat kunnon ajopaikan. Kun jarrua poljetaan tosissaan niin se pyörillä varustettu toimistotuoli ei vain pysy tarpeeksi paikalla jollei sen takana ole jotain mikä pysäyttää etenemisen. Ja sama pätee polkimiin, nekin olisi syytä saada pysymään siinä mihin ne on laitettu. En ole kokeillut G25:n polkimia ihan vain lattialla mutta Fanatecin Clubsportit load cell jarruineen ovat ainakin sitten jo sellaiset että täytyy olla se ajopenkki mihin ne ruuvataan tai sitten polkimien ja tuolin takana seinään asti estettä joka pitää ne paikallaan (mikä siis vähänkään isommassa huoneessa menee käytännössä mahdottomaksi).

Jotkut jotain wheelstandia kehuu, minä en ole sitä kokeillut mutta epäilen että joillekin se on aiheuttanut harrastuksen loppumisen alkuunsa. Peruspolkimissa on se hyvä puoli että pystyy ajamaan työpöydän ääressä mutta mukavuuskerroin kasvaa huomattavasti jos on tilaa ajopenkille. Gigantissa oli mielestäni joku halpa penkki mutta nyt siellä ei näytä olevan kuin tuota Next Level Racingia josta ainakin kalliimpi malli on mielestäni ylihintainen tukevuuteensa nähden.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 544
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom