Hyvä headset työelämään?

Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
18
Langattoman headsetin etsiminen työkäyttöön osoittautuu haastavaksi.

Töissä on suosittu Jabraa ja esim. nettikauppojen arvosteluja kun katselee niin Jabra on suosittu. Mutta itselläni oli edelliset Jabrat ja en ymmärrä miksi ne ovat niin arvostetut. Käytin niitä toki bluetoothilla ja isot pojat antoi ymmärtää, että ongelmana oli juuri se ja niitä pitäisi käyttää sillä Jabran omalla USB-adapterilla, mutta voiko se niin olla?

Jos haluaisi hyvät Over-Ear headsetit, niin mitkä voisi olla hyvät onko jotain jabraa parempaa joka toimisi kunnolla tietokoneen sisäisellä bluetoothillakin?
- Hyvä akkukesto
- Hyvät virransäästöominaisuudet (jos luurit jää päälle niin ei kuluttaisi akkua tyhjäksi, tässä Jabra on surkea)
- Nopea reagoimaan siihen, että ääntä tulee koneesta (tässä myös jabra oli todella huono, aina kun puhelu alkoi niin sitä toivoi että vastapää sanoi jotain hei tms. turhaa siihen alkuun että jabrat tajusi alkaa vastaanottamaan ääntä)
- Mukavat päässä ja peittää hyvin korvat
- Jotain mikkiälyä että ottaisi vain minun puheeni eikä koko toimiston taustaääniä
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
513
Itsellä oli samaa hakua tuossa ~vuosi sitten. Käytännössä parhaat ovat Boset (Bose QuietComfort) ja Sonyt (Sony WH-1000XM5).
Sitten jos ovat liian kalliit, niin hinnan laskiessa ominaisuudet laskevat samaa tahtia. Olen itse henkilökohtaisesti tykännyt Logitechin G933:sta, mutta niissä ei ole vastamelutoimintoa eikä Bluetoothia. Joutuu käyttämään joko USB-piuhalla tai sitten langattomasti Login oman USB-donglen kanssa. Mutta peittää korvat kokonaan ja jaksaa pitää päässä pitkiäkin aikoja.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Ei kannata koko Jabraa tyrmätä huonona. Itsellä töissä käytössä Jabra Elite 85h kuulokkeet. Ennakko-odotusten perusteella kuvittelin että nämäkin ovat perus bulkki toimistoluurit mutta pääsivät yllättämään monelta osin. Nämä toimii ihan bluetoothilla, ei ole erillistä donglea tai piuhaa, vastamelu toimii oikein hyvin ja äänenlaatukin on varsin hyvä. HearThrough toiminto on myös kiva toimistossa, jos haluaa kuulla mitä kaveri koittaa vieressä sanoa, ilman että tarvii ottaa luureja päästä. Mikrofonille ei taida olla mitään sisäänrakennettuja taustameluvaimennuksia joten se tehtävä jää sitten käytettävälle sovellukselle.

Verrokkina itsellä tälle on JBL tune 600 ja Audeze Maxwell. JBL:t on hinnat alkaen mallistoa joten ne ei oikein pärjää millään osin Jabroille, mutta Audeze on taas omassa luokassaan, mutta ei kuitenkaan äänenlaadultaan paljoa häpeä tällenkkään.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
169
Itsellä oli samaa hakua tuossa ~vuosi sitten. Käytännössä parhaat ovat Boset (Bose QuietComfort) ja Sonyt (Sony WH-1000XM5).
Sitten jos ovat liian kalliit, niin hinnan laskiessa ominaisuudet laskevat samaa tahtia. Olen itse henkilökohtaisesti tykännyt Logitechin G933:sta, mutta niissä ei ole vastamelutoimintoa eikä Bluetoothia. Joutuu käyttämään joko USB-piuhalla tai sitten langattomasti Login oman USB-donglen kanssa. Mutta peittää korvat kokonaan ja jaksaa pitää päässä pitkiäkin aikoja.
Käytin pitkään töissä Jabra Evolve2 65 -sankaluureja. Muuten oikein hyvät, mutta painoivat korvia ja musiikin kuuntelu onnetonta. Vastikään hommasin Sonyn WH-1000XM5 ja muuten ovat kyllä olleet erinomaiset, mutta yksi täysin käsittämätön lapsus työkäyttöä silmällä pitäen mahtuu mukaan... Jos olisin tiennyt, niin olisi jäänyt hommaamatta. Kuulokkeissa ei ole mute-nappia, jota tarvisi Teamsissa koko ajan. Eikä saa millään workaroundillakaan. Eli muten saa päälle ja pois vain softasta koneella/kännykällä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
513
Käytin pitkään töissä Jabra Evolve2 65 -sankaluureja. Muuten oikein hyvät, mutta painoivat korvia ja musiikin kuuntelu onnetonta. Vastikään hommasin Sonyn WH-1000XM5 ja muuten ovat kyllä olleet erinomaiset, mutta yksi täysin käsittämätön lapsus työkäyttöä silmällä pitäen mahtuu mukaan... Jos olisin tiennyt, niin olisi jäänyt hommaamatta. Kuulokkeissa ei ole mute-nappia, jota tarvisi Teamsissa koko ajan. Eikä saa millään workaroundillakaan. Eli muten saa päälle ja pois vain softasta koneella/kännykällä.
OK, kiitos tästä infosta. Miten se 1000XM5:n "Speak-to-Chat" toimii?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
169
OK, kiitos tästä infosta. Miten se 1000XM5:n "Speak-to-Chat" toimii?
Aika vähän itse sitä tarvitsen, mutta tuntuu pelaavan aika luontevasti. Eli jos alan puhua, äänen toisto keskeytyy ja kuulokkeet siirtyvät hearthrough -tilaan. Vääriä tunnistuksia ei tule kovin herkästi, kestää köhiä ja maiskutella.

Vähän tuota liippaava toiminto on myös hetkellinen hear-through. Kun nostaa sormet oikealle kupille ja pitää siinä, niin kuulee ympäristön.

Edit. Niin ja yllä oli maininta myös mikrofonin taustahälyn poiston puutteesta. Ainakin Teamsissa toimii hyvin, olen pitänyt puheita lujaa kohisevassa tehdashallissa ja lounasruokalassa, eivätkä vastaanottajat kertomansa mukaan kuule juuri mitään taustalta.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 099
Surface Headphones 2+ käyttänyt, tässä mallissa tulee valmiiksi naitettu USB dongle mukana. Tämän saa BT:lläkin kiinni, mutta varmuuden vuoksi käyttänyt tota donglea, se kantaa hyvin vaikka välillä kävelisi vähän kämppää ympäri. Työläppärissä on joku Mediatekin Bluetooth adapteri sisäisen USB väylän perässä niin tuolla esim. kestää oma aikansa herätä sen jälkeen kun kone on herännyt lepotilasta.

Suurin ärsytys oikeastaan on, että kun laittaa virrat päälle niin tuon on pakko puhua luuriin kaikkien liitettyjen laitteiden nimet ja jos joku soittaa Teams puhelun niin se vastaa pulinansa jälkeen automaattisesti, mutta jos vastaa puheluun manuaalisesti ennen kuin luuri on puhunut pulinansa niin se katkaisee puhelun. Ja vastamelu on käytännössä koko ajan päällä.

Äänen laadussa ei ole ollut ongelmia ja kukaan ei ole valittanu mun äänen laadusta vajaan 2v aikana.
 
Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
18
Ei kannata koko Jabraa tyrmätä huonona. Itsellä töissä käytössä Jabra Elite 85h kuulokkeet. Ennakko-odotusten perusteella kuvittelin että nämäkin ovat perus bulkki toimistoluurit mutta pääsivät yllättämään monelta osin. Nämä toimii ihan bluetoothilla, ei ole erillistä donglea tai piuhaa, vastamelu toimii oikein hyvin ja äänenlaatukin on varsin hyvä. HearThrough toiminto on myös kiva toimistossa, jos haluaa kuulla mitä kaveri koittaa vieressä sanoa, ilman että tarvii ottaa luureja päästä. Mikrofonille ei taida olla mitään sisäänrakennettuja taustameluvaimennuksia joten se tehtävä jää sitten käytettävälle sovellukselle.

Verrokkina itsellä tälle on JBL tune 600 ja Audeze Maxwell. JBL:t on hinnat alkaen mallistoa joten ne ei oikein pärjää millään osin Jabroille, mutta Audeze on taas omassa luokassaan, mutta ei kuitenkaan äänenlaadultaan paljoa häpeä tällenkkään.
Mun edelliset oli just noi Jabran Elitet ja haluan uskoa, että parempaakin on tarjolla. Niiden ongelmat oli heikko akunkesto kun mitään kunnollista virransäästöä ja virranhallintaa ei ollut vaan ne sai sammumaan x ajan kuluttua, mutta sekin toimi miten sattui ja silti jos luurit jäi päälle kun lähti töistä niin ne oli tyhjentäneet ittensä aamuun mennessä. Enkä ollut ainoa, monella oli ongelmia Jabrojen kanssa aamuisin kun oli jäänyt päälle luurit. Jabroissa on oma ohjelmansa luurien hallintaan, mutta sekin toimii vain piuhalla tai niiden omalla donglella eikä bluetoothilla, esim. akun varaus piti katsoa Windowsin bluetooth valikosta kun Jabrojen oma ohjelma ei toimi kuin piuhalla.

Mukavat ne Jabrat oli päässä ja äänenlaatu hyvä ja anc:kin toimi (vaikka itse en sitä juurikaan käytä), mutta muuten ne oli hiukan huonot. Vai voiko nuo virtaan ja heräämiseen liittyvät ongelmat olla tosiaan riippuvia siitä bluetooth yhteydestä? Mulla oli ennen kotona RIG:n langattomat kuulokkeet ja ne oli valovuosia edellä Jabran tekniikkaa, mutta ne ei ollleet bluetoothilla vaan niissä piti olla se oma vastaanotin möltti USB:ssa kiinni joka toki oli perseestä.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
126
Jos työtilat on rauhalliset niin kannattaa harkita myös esim Jabran pieniä kaiuttimia. Esim tämä uusin on kaikin puolin erinomainen. Itse en tykkää pitää kuulokkeita päässä palaverikäytössä.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
152
Langattoman headsetin etsiminen työkäyttöön osoittautuu haastavaksi.
Käytin niitä toki bluetoothilla ja isot pojat antoi ymmärtää, että ongelmana oli juuri se ja niitä pitäisi käyttää sillä Jabran omalla USB-adapterilla, mutta voiko se niin olla?
Kyllä se on juurikin noin. Omaa donglea kannattaa käyttää. Ilman sitä ainakin Jabra Evolve 65 on tosi huono pelkällä bluetoothilla.
Itse käytin alkuun ilman, kun en tajunnut paketissa olevaa donglea. :rolleyes: Sen jälkeen ei mitään ongelmia.
Musiikkia en kylläkään noilla kuuntele.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
AirPods Pro 2 erittäin hyvät macin ja iphonen kanssa. Ainostaan niitä tulee käytettyä, sekä töissä että vapaa-ajalla, vaikka laatikosta löytyy jabrat, sennheiserit, beatsit, ja logitechit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
245
Plantronics Voyager Focus UC oli itsellä useita vuosia käyttössä kun toimistolla kuljin ja langattomat halusin myös, ei mirään huonoa sanottavaa. Nykyään kun koko ajan etänä niin on langalliset (Sennheiser HD650 + modmic + usb dac), näistä en enää vaihtaisi pois :)
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 987
Mulla tuli duuniin Jabran Evolve 65 korvaajiksi Poly Voyager Focus 2. Istuu paremmin päässä, eikä ole muutenkaan valittamista. Musaa noilla harvemmin kuuntelen, mutta en huomannut toistossa mitään poikkeavaa tässä genressä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
769
Langattoman headsetin etsiminen työkäyttöön osoittautuu haastavaksi.

Töissä on suosittu Jabraa ja esim. nettikauppojen arvosteluja kun katselee niin Jabra on suosittu. Mutta itselläni oli edelliset Jabrat ja en ymmärrä miksi ne ovat niin arvostetut. Käytin niitä toki bluetoothilla ja isot pojat antoi ymmärtää, että ongelmana oli juuri se ja niitä pitäisi käyttää sillä Jabran omalla USB-adapterilla, mutta voiko se niin olla?

Jos haluaisi hyvät Over-Ear headsetit, niin mitkä voisi olla hyvät onko jotain jabraa parempaa joka toimisi kunnolla tietokoneen sisäisellä bluetoothillakin?
- Hyvä akkukesto
- Hyvät virransäästöominaisuudet (jos luurit jää päälle niin ei kuluttaisi akkua tyhjäksi, tässä Jabra on surkea)
- Nopea reagoimaan siihen, että ääntä tulee koneesta (tässä myös jabra oli todella huono, aina kun puhelu alkoi niin sitä toivoi että vastapää sanoi jotain hei tms. turhaa siihen alkuun että jabrat tajusi alkaa vastaanottamaan ääntä)
- Mukavat päässä ja peittää hyvin korvat
- Jotain mikkiälyä että ottaisi vain minun puheeni eikä koko toimiston taustaääniä
Jos perse kestää ni Jabra Evolve2 85. Mulla on työluureina noi ja nimenomaan usb-dongelilla käytössä. Ei mitään ongelmia ja sopii musiikin kuunteluunkin. Tai no sen verran mainitsen että jos menit parittaa luurit ensin bluetoothilla ni dongelin kanssa tuli ongelmia myöhemmin. Mut sit ku poisti bluetooth parituksen ni ongelmat katos
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 289
Jabran käyttäjille vinkkinä ongelmatapauksiin että sekä headsettiin että dongeliin julkaistaan ajoittain firmispäivityksiä, jotka saa asennettua Jabran omalla softalla, olikos se nyt Jabra+

Minulla oli alkuun ongelmia BT yhteyden kanssa, mutta firmispäivitykset ja Teamsin päivitykset korjasi ongelmat ja dongelia en oo tarvinnut enää pitkään aikaan.
 

hmb

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
120
Oma ehdotukseni on vähiten ruma langaton peliheadsetti mitä kehtaat pitää päässä työpalavereissa. Noissa on paljon paremmat mikit puheen välittämiseen verrattuna bluetooth-kuulokkeisiin (ml. AirPodsit, Sonyn ja Bosen vastamelukuulokkeet, ym), blokkaavat yleensä hyvin myös muita kodin ääniä. Itsellä on SteelSeries Arctis 7, jota valitettavasti ei taideta enää valmistaa (pitäisi hommaa näitä varastoon varakappale jos jostain vielä löydän).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 064
Kolmen jabran (viimeisin oli joku 400€ vastamelu) ja muutaman Logitechin jälkeen luovutin noiden toimistomallien kanssa. Kyllä teamssista saa selvää jos ei puhdasta BT käytä mutta muuten etenkin hintaansa nähden surkeita vehkeitä.

Nyt mennään Beyerdynamic DT770 + modmic + creative usb dac kanssa eikä voi paljoa valittaa. Johdosta tietty jos se häiritsee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 043
Nämä kaikki jabra-ongelmat tuntuvat olevan Windows-käyttäjien murheita. Eipä ole koskaan käynyt edes mielessä tökätä tuota Jabran donglea koneeseen - sen verran ongelmattomasti luurit toimivat ihan mäkin omalla BT:llä.

Akun varaustason näkee ihan hyvin suoraan valikosta:
1702654518666.png


Softapäivitykset olen ajanut sisään joko piuhan perässä (pitää tuota anyway latailla välillä) tai kännykkään BT:llä liittämällä. Suurin "ongelma" on se, että välillä sleepistä herätessä mikki on mutella vaikka se on auki - ongelma ratkeaa kertaalleen sankaa auki/kiinni käyttämällä.

Evolve 2 75 käytössä.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Itellä on Valcot. Niil pystyy kuuntelemaan musaakin hyvin. Aluks ei toiminut kunnolla Teamssin kanssa, mut nyt sekin ongelma on korjaantunut.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
208
Käytin pitkään töissä Jabra Evolve2 65 -sankaluureja. Muuten oikein hyvät, mutta painoivat korvia ja musiikin kuuntelu onnetonta. Vastikään hommasin Sonyn WH-1000XM5 ja muuten ovat kyllä olleet erinomaiset, mutta yksi täysin käsittämätön lapsus työkäyttöä silmällä pitäen mahtuu mukaan... Jos olisin tiennyt, niin olisi jäänyt hommaamatta. Kuulokkeissa ei ole mute-nappia, jota tarvisi Teamsissa koko ajan. Eikä saa millään workaroundillakaan. Eli muten saa päälle ja pois vain softasta koneella/kännykällä.
Itsellä yhtä pykälää vanhemmat eli WH-1000XM4 töissä, ovat kyllä hyvät teams-maratooneissa.
Riittävän mukavat päähän että niitä voi pitäää vaikka 4h putkeen, mikki toimii ok, bluetoothissa on +20metriä rangea. Vielä kun olisi mahdollisuus vastata teams-puheluun napista, välillä tulee pyörittyä toimistolla luurit kaulalla ja kuulee että joku soittaa mutta läppäri on yläkerrassa.
Miinusta bluetooth-profiilien vaihdon hankaluudesta, ainakaan mulla ei 2 laitetta saa paritettua yhtäaikaa niin että vaihto laitteiden välillä onnistuisi helposti, käytännössä sammutan bluetoothin vuoronperään kännykästä tai läppäristä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 360
Mun edelliset oli just noi Jabran Elitet ja haluan uskoa, että parempaakin on tarjolla. Niiden ongelmat oli heikko akunkesto kun mitään kunnollista virransäästöä ja virranhallintaa ei ollut vaan ne sai sammumaan x ajan kuluttua, mutta sekin toimi miten sattui ja silti jos luurit jäi päälle kun lähti töistä niin ne oli tyhjentäneet ittensä aamuun mennessä. Enkä ollut ainoa, monella oli ongelmia Jabrojen kanssa aamuisin kun oli jäänyt päälle luurit. Jabroissa on oma ohjelmansa luurien hallintaan, mutta sekin toimii vain piuhalla tai niiden omalla donglella eikä bluetoothilla, esim. akun varaus piti katsoa Windowsin bluetooth valikosta kun Jabrojen oma ohjelma ei toimi kuin piuhalla.

Mukavat ne Jabrat oli päässä ja äänenlaatu hyvä ja anc:kin toimi (vaikka itse en sitä juurikaan käytä), mutta muuten ne oli hiukan huonot. Vai voiko nuo virtaan ja heräämiseen liittyvät ongelmat olla tosiaan riippuvia siitä bluetooth yhteydestä? Mulla oli ennen kotona RIG:n langattomat kuulokkeet ja ne oli valovuosia edellä Jabran tekniikkaa, mutta ne ei ollleet bluetoothilla vaan niissä piti olla se oma vastaanotin möltti USB:ssa kiinni joka toki oli perseestä.
Meillä on toimistolla noin kaikilla nuo Jabra 85:t ja en ole kuullut yhtään valittelua akkukestosta? Lataan tyyliin viikkojen välein ja istun kuitenkin palavereissa enemmän kuin teen oikeita töitä. Bluetoothilla siis käytän.
Hyvin toimii ANC ja mikki hävittää taustaäänet aika hyvin. Mute pitää aina kelata pari kertaa palaverin alussa, ekasta tai parista painalluksesta ei kuulu "muted/unmuted", mutta siihen olen tottunut.
Minulla on kyllä ollut ongelmia reboottien kanssa, välillä bootannut monta kertaa palaverissa ja sitten menee viikkoja ilman ongelmia. Vaihtamalla samanlaisiin ei auttanut ja kukaan muu ei ole valittanut, mutta nyt ei ole pitkään aikaan bootannut tosin nyt on eri palaverisofta. Onkohan tuo ollut jokin kone/ajuri/meeting -softa ongelma :tdown:
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
793
Jabrat ovat kyllä hyviä mutta kaikkia ominaisuuksia ei voi saada yhdessä.
Itsellä on Engage 65 malli ja valitsin sen ylivoimaisen kantaman takia. Esteettä luvataan 150m ja toimistossa riittää arviolta +50 m. Rakenne on tosi kevyt, akunkesto on hyvä, puheääni ja mikrofoni selkeä. Taustaa luurit eivät vaimenna yhtään ja musiikkiääni mallia halpa. Lisäksi kuulokkeet toimii vain omalla lataustelakalla, mutta siihen voi yhdistää laitteita usb tai BT.

Ääripää on sitten Sonyn WH-1000XM, siinä on ylivoimainen taustavaimennus ja musiikintoisto. Mutta kantama on ehkä 15 m, kun seiniä välissä, ääni alkaa pätkiä jo ennemmin. Mikrofoni huono verrattuna Jabra Engageen ja mute-nappi puuttuu Sonysta (isoin miinus).
Sonyn erikoisuus on taustavaimennus, joka ei vaikuta mikrofoniin. Voit mennä vaikka vessaan etkä itse kuule mitään mutta muut kokouksessa olevat kuulee kaikki taustaäänet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
793
Eikö teillä laiteta koneita lukkoo kun poistutaan koneen äärestä :rolleyes:
Kyllähän Teamsit yms. jää aktiiviseksi, vaikka koneen lukitsee. Vai tarkoititko koneen sammuttamista tai lepotilaa; Silloin ei tietenkään pyöri etäpalaverit.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
12
Jos perse kestää ni Jabra Evolve2 85. Mulla on työluureina noi ja nimenomaan usb-dongelilla käytössä. Ei mitään ongelmia ja sopii musiikin kuunteluunkin. Tai no sen verran mainitsen että jos menit parittaa luurit ensin bluetoothilla ni dongelin kanssa tuli ongelmia myöhemmin. Mut sit ku poisti bluetooth parituksen ni ongelmat katos
Kysyin Elisalta miksi Jabra Evolve2 85 on poistunut heiltä myynnistä, niin vastaus oli, että on kuulemma poistuva malli. Ilmeisesti firmispäivityksiäkään ei ole pariin vuoteen tullut?

Onkohan Jabralta tulossa jotain uutta tuon Evolve2 85 tilalle?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 180
Viestejä
4 214 682
Jäsenet
71 012
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom