Huonot USB-kaapelit

Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Ostin Englannista punnalla "Smart Accessories" -merkkisen Micro-USB-kaapelin. Puhelinta ladattaessa latausvalo vilkkui, kun sen on tarkoitus palaa yhtäjaksoisesti, todellakin latautui "pätkissä". Kokelin pariin kertaan uudestaan ja laitoin kaapelin kierrätykseen.
Kannattaako halvempia virtajohtoja välttää? Aikaisemmin minulla oli käsitys, että kaikki johdot ovat samanlaisia, voi tosin juontaa juurensa HDMI-keskustelusta. Ainakaan kuvaa ja ääntä kuljettavat liittimet eivät voi rikkoa laitteita.
 
Viimeksi muokattu:

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Kyllä halvoissakin on ihan toimivia, mutta ongelma on löytää ne jyvät akanoista, helpompi ostaa jotain tunnettua hyvää merkkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tilasin kiinalaisen merkkituotteen Orico microusb-kaapelia. Sattui vaan toinen puolisko hommaamaan 10 euron kaapelin suomikaupasta niin oli susipaska. Kesti pari kuukautta, jopa merkittomän kiinalaiset noin euron hintaluokassa voi vetää pidemmälle. Alkuperäinen luurin kaapeli on monesti aika laadukas. Sitten, jos vielä laturissa on liitäntä niin siinäkin voi olla kontaktihäröä.

Toki voi esim. sen ladattavan kohteen narttuliitinkin olla finaalissa.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Suomen 10€ kaapelit taitavat usein vastata juuri noita Aliexpress/Ebay jne. dollarin kaapeleita.

Mm. Anker kevlar ja JuicEBitz Ooh-La-La ovat olleet taipuisia ja hyviä latausvirtojen puolesta, mutta eivät kestä kovaa sivuttaista vetoa Micro-USB liittimen päästä (joka toisaalta voi olla hyväkin, että hajoaa kaapeli eikä laite).
 
Liittynyt
28.04.2017
Viestejä
2
Motonetistä saatavat "Hama" microUSB-kaapelit yllätti laadulla. 8,90€ oli 1,8m johto, varsin jämäkkää tekoa, siirtää hyvin paria amppeeria ja pysyy napakasti puhelimessa kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
880
Mulla olisi jatkuvasti tarvetta lyhyille ~10cm piuhoille, mutta en ole löytänyt noita vielä yhdeltäkään laadukkaammalta valmistajalta. Tuosta kiinakurasta yli puolet ei toimi lainkaan ja loputkin on todella ikäviä käyttää.
 

JoniS

???
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
165
Mulla olisi jatkuvasti tarvetta lyhyille ~10cm piuhoille, mutta en ole löytänyt noita vielä yhdeltäkään laadukkaammalta valmistajalta. Tuosta kiinakurasta yli puolet ei toimi lainkaan ja loputkin on todella ikäviä käyttää.
Tilaa laadukasta johtoa + liittimet ja tee itse? :) Itse päädyin tuohon kun lyhyempiä johtoja tarvitsin työpöydälle sen sijaan että olisi 2m rullalla siinä aina
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tilaa laadukasta johtoa + liittimet ja tee itse? :) Itse päädyin tuohon kun lyhyempiä johtoja tarvitsin työpöydälle sen sijaan että olisi 2m rullalla siinä aina
Miten saat kestämään nuo liitokset esim. microusb? Mitä noita microusb liittimiä löytyy niin niissä on pinnassa se juotoskohta ja toki löytyy kuoriakin, että tukee, mutta ei välttämättä käy kaapeliin kovin hyvin.
No joo käytin esim. RJ11-kaapelia niin yksisäikeisenä ei kovin hyvä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Laadukasta lakupekkaahan löytää kyllä, mutta entäs laadukkaita liittimiä sitten, esim. juurikin USB -liittimiä? Hyvin työstettyjä ääniliittimiähän löytyy helposti, mutta yleiset tietotekniikkaan liittyvät liittimet - maadoitettuja virtajohtoja laskematta - ovat kyllä kiven alla.

En muista yhtään laadukasta USB -jatkojohtoa ostaneeni. Esim. noi nimeltämainitsemattoman kotimaisen puljun kauppaamat Deltacon USB -kaapelit (itse johdon kuin liittimienkin osalta) on silkkaa paskaa, ne tuntuvat meikäläisellä hajoavan täysin staattisessa käytössäkin alle puolessa vuodessa, joten omien johtojen rukkaaminen olisi kyllä paikallaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
385
JU: Jos sattuu sinun paikallisessa Tokmannissa vielä olemaan, niin sieltä sai Intenso -merkkistä powerbankkia vitosella, jonka mukana tulee lyhyt lattamallin johto. Siinä on lyhyt pätkä ja pieni vastus. Kestänee ja jännitekään ei retkunne vielä parillakaan ämpyrällä´, mitä nyt mittailin.

Jos ei ole töksmännissä enää, niin voin laittaa parin euron+postit hintaan tulemaan. Maksa jos jaksat :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
Mulla olisi jatkuvasti tarvetta lyhyille ~10cm piuhoille, mutta en ole löytänyt noita vielä yhdeltäkään laadukkaammalta valmistajalta. Tuosta kiinakurasta yli puolet ei toimi lainkaan ja loputkin on todella ikäviä käyttää.
Nokialla oli jotain lyhyitä micro-usb kaapeleita... Olisiko ollut ca-101d äkkiseltään katsottuna.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 217
Viestejä
4 194 855
Jäsenet
70 874
Uusin jäsen
Lorenz997

Hinta.fi

Ylös Bottom