Huono KD/osuminen

Olen aloittanut FPS pelaamisen Cs 1.6 aikoihin.
Cs go:ssa olin Eagle luokkaa ja muistini mukaan kävin globaalissakin.
Nykyään olen muutaman vuoden ajan pelannut ainoastaan Rainbow six siegeä.
Siinäkin pärjäsin alussa hyvin ja sain hyvin osuttua vastapuoleen ja KD oli siellä 1.0 paremmalla puolella.
Nyt viimeinen vuosi on ollut yhtä lehmänhäntää KD:n suhteen.
KD siis laskee jatkuvasti. Nyt se on laskenut sieltä +1.0KD ----> 0.60KD.
Ajattelin aluksi että kymmenvuotiaassa vanhassa hiiressä on oltava joku ongelma ja ostinkin sitten Logitech g Pro x superlightin uudeksi hiireksi.
Ei auttanut sekään.
Alkaako ikä vaan ottamaan jo vastaan ettei enää refleksit riitä. (29v)?
Olen myös yrittänyt ennen pelille menoa mentoroida itseäni mielentilaan että nyt annan kaikkeni ja lopetan löysä otteisen pelailun, vaan ei sekään ole auttanut.
Onko muille käynyt näin?
Onko tähän mitään ideaa miksi näin on käynyt ja onko tälle mitään tehtävissä?

Kd sinällään ei kerro mitään vaan hit rate

Kannattee ottaa kaikenmoiset hiiren kiihdytyshommat pois päältä että saat aidon 1:1 hiiren liikkeen

Pelityylisi tai vastustajat ovat voineet muuttua vuosien varrella. Ei siis välttämättä liity suoraan sinuun tuo muutos.

Peliäly ja tilannetaju on kaikki kaikessa. Sijoittuminen on ehkä tärkeintä, eli pitää tietää missä ja milloin on suurin etulyöntiasema, milloin ja mihin vastaustaja yrittää vaikuttaa ja miten sen voi estää. Yhtä hyväksi havaittua taktiikka ei voi pitkään käyttää, vaan pitää muuttaa pelityyliä koko ajan tilanteen mukaan. Nopeudella pärjää vain tiettyy pisteeseen saakka, pitää myös olla koko ajan ovelampi.

Et myöskään kertonut paljonko pelaat tuntimääräisesti/viikko. Joskus aikoinaan pelaajia oli paljon vähemmän ja tosissaan pelaavia vielä vähemmän. Nykyään pelit on valtavirtaa ja tosissaan pelaavia valtavat määrät, eli parempia pelaajia on enemmän (toki huonompiakin on enemmän). Monet pelaa yhtä peliä joka päivä, vuodesta toiseen.

Uudesta hiirestä pitää muistaa että lihasmuisti voi mennä vähän sekaisin, jos yhtäkkiä hiiri on erilainen ja siihen tottumiseen menee x määrä aikaa.
Niin ja kannattaa tarkistaa että pelin ruudunpäivitysnopeus on mahdollisemman korkea, jos hiiri oli 10 vuotta vanha, niin toivottavasti PC:ssä on vähän tuoreempaa rautaa.

Kd sinällään ei kerro mitään vaan hit rate

Kannattee ottaa kaikenmoiset hiiren kiihdytyshommat pois päältä että saat aidon 1:1 hiiren liikkeen
Kytkin windowsista hiiren kiihdytyksen nyt pois ja hiiren käyttö tuntuu paljon loogisemmalta nyt. joskin vaatii kyllä opettelua, mutta nyt tuntuu että hiiri tekee juuri niinkuin minä sitä liikutan.

Pelityylisi tai vastustajat ovat voineet muuttua vuosien varrella. Ei siis välttämättä liity suoraan sinuun tuo muutos.
Tuo peli toki muuttuu jatkuvasti. tulee uusia operaattoreita uusilla erikois ominaisuuksilla.

Peliäly ja tilannetaju on kaikki kaikessa. Sijoittuminen on ehkä tärkeintä, eli pitää tietää missä ja milloin on suurin etulyöntiasema, milloin ja mihin vastaustaja yrittää vaikuttaa ja miten sen voi estää. Yhtä hyväksi havaittua taktiikka ei voi pitkään käyttää, vaan pitää muuttaa pelityyliä koko ajan tilanteen mukaan. Nopeudella pärjää vain tiettyy pisteeseen saakka, pitää myös olla koko ajan ovelampi.

Et myöskään kertonut paljonko pelaat tuntimääräisesti/viikko. Joskus aikoinaan pelaajia oli paljon vähemmän ja tosissaan pelaavia vielä vähemmän. Nykyään pelit on valtavirtaa ja tosissaan pelaavia valtavat määrät, eli parempia pelaajia on enemmän (toki huonompiakin on enemmän). Monet pelaa yhtä peliä joka päivä, vuodesta toiseen.

Uudesta hiirestä pitää muistaa että lihasmuisti voi mennä vähän sekaisin, jos yhtäkkiä hiiri on erilainen ja siihen tottumiseen menee x määrä aikaa.
Niin ja kannattaa tarkistaa että pelin ruudunpäivitysnopeus on mahdollisemman korkea, jos hiiri oli 10 vuotta vanha, niin toivottavasti PC:ssä on vähän tuoreempaa rautaa.
Olen yrittänyt nyt viime aikoina muuttaa pelityyliäni. Olen yleensä hyökkäys puolella se joka inffoa antaa sekä "dronettaa" eli tutkii huoneet kameralla.
Puolustus puolella olen normaalisti se joka istuu viimeiseen asti puolustettavassa huoneessa. Nyt olen hieman lisännyt hakemista, eli lähden huoneesta ulos yrittämään elimimoimaan vihollisia, ennenkuin edes kerkeävät huoneiston ulkopuolelle.
Tuntimääräisesti viikossa pelaan noin 14h.

Tuosta hiiren vaihdosta on noin puolivuotta. Aluksi tuntui että hiiri ei sovi millään käteen, mut nyt tottumisen jälkeen antaisin tälle 5/5 arvosanan kaikilta osa-alueilta.
Näyttö mulla on 1440p/144hz. fps pelissä keskimääräisesti +200fps (5700x3D, 2080TI).

En usko että iästä johtuu että suorituskyky laskee. Tai kyllähän se saattaa laskea, mutta ei noin nopeasti.
Onko elämäntilanteessa tullut muutoksia joilla voisi olla vaikutusta? Nukutko riittävästi tai pystytkö oikeasti keskittymään peliin 100% ilman että on esim. kiireen tuntua tai huonoa omatuntoa siitä että istuu koneen ääressä? Sen olen ainakin itse huomannut, että kilpailullisissa FPS-peleissä 90 % keskittyminen tuottaa 50 % tuloksen.

Ei ikä noin nuorena vaikuta vielä mitään, mutta elämäntavat alkaa pikku hiljaa vaikuttaa. Tämä kirjotus taitais sopia paremmin johonkin elämäntapaketjuun, mutta kirjotetaan nyt tänne.

Mulla kaksi isoa asiaa oli ruokavalio ja liikunta (ja myös kaljan vähentäminen 1-2 kertaan kuussa). Niiden korjaaminen korjasi automaattisesti muitakin asioita. En ole liikunnallisen näköinen vaan aika normaali kaksoisleukainen keskivartalolihava.

Pakastepitsat ja einekset ku jätin kokonaan, ja aloin tehdä esim. keittoja nousi yleinen vireystaso ja se vaikutti ihan joka asiaan. En ollut edes huomannut että olin väsynyt kokoajan, enkä ymmärtänyt että pystyisin korjaamaan asian itse ilman lääkäriä tai lääkkeitä.

Hiihtämisen aloittaminen oli toinen iso juttu. Perinteinen tyyli sopii hyvin iso tissisille ja iso mahaisille. Yläkehon käyttö oli se tärkein juttu, ja rasituin tehokkaasti. Välissä seisoskelin puoli minuuttia ja sitten taas eteenpäin 500m. Koko lenkki oli 2-3km, ja jossain 5 kerran jälkeen aloin huomata positiiviset puolet. Samalla jouduin pidentämään lenkkiä enkä enää väsynyt. Stressilaukesi ja olin pitkästä aikaa selvinpäin todella rentona. Pelin ku laittaa hiihtolenkin jälkeen päälle oikein huomaa kuinka kädet on kevyet ja liikkuvat paremmin, myös refleksit ja automaattinen/tiedostamaton päätöksen teko on nopeampaa ja parempaa. Olin aiemmin yrittänyt kävellä ja lenkkeillä, mutta se ei toiminut ollenkaan, koska en rasittunut tarpeeksi. Haluttais väittää että monella lihavalla voikin olla joku soturigeeni joka vaatii rankkaa treeniä aktivoituakseen, pieni hipsuttelu ei yksinkertaisesti vaikuta ollenkaan.

Noiden jälkeen uni parani rutkasti ja herään nykyään aamulla pirteänä. Niin ja se tärkein eli amatöörikilpapelaaminen sujuu paljon paremmin.

Näin jälkeenpäin tuo kaikki on itsestään selvää. Kun kehoa rasittaa se pyrkii sopeutumaan ja alkaa tuottaa enemmän energiaa. Niitä ylimääräisiä action pointseja voi sitten käyttää päivän aikana. Sama toimii toisinkinpäin, jos ei tee mitään niin mihin sitä energiaakaan tarvii. Parasta että tuon kaiken voi muuttaa itse yllättävän nopeasti ja helposti. Alussa vituttaa ja väsyttää, mutta nopeasti homma kääntyy päälaelleen ja positiivinen oravanpyörä on valmis.

Aim:ia voi myös treenata ilmasella Aim Lab pelillä,vaikka 30min joka päivä,siis jos jaksaa niitä palloja ammuskella.

Aim lab ja vaikka kynärin aim mapit antaa mahdollisuuden seurata että onko kyse oikeasti siitä ettet enää osu asioihin. Vahva veikkaus että kyse on peliälystä/muuttuneesta metasta. Tai sit matchmaking on arvottanut sut väärin liian korkealle.

Statistiikka

Viestiketjuista
276 988
Jäsenet
77 565
Uusin jäsen
kallitus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom