Huonekaluille "uusi ilme"

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Moi,

Yritin etsiskellä, mutta ei sattunut silmään linkkiä aiheesta. Jos sopiva löytyy, ohjatkaa toki sinne.

Eli kotona on hyvälaatuisia huonekaluja (kirjahylly, ruokapöytä jne.), joiden pintaan on tullut erilaista kulumaa vuosien saatossa.

En ole mikään käytännön nikkari (liian laiska) joten ajattelin että onko porukalla kokemusta vastaavien huonekalujen huollosta (esim. pinnan hiominen ja uudelleen lakkaaminen / maalaus). Siis ihan jonkin firman toimesta? Vai ovatko hinnat noissa ihan mahdottoman suuria?

Toisaalta näiden kalusteiden roudaaminen on myös ihan helvetin vaikeaa, joten olisi hyvä tilata joku jamppa tekemään kotiin tällaista.

Tässä nyt vähän miettii että ostaisiko tämän palveluna joltakin vai alkaisiko oikeasti itse hommiin. Ongelman tuo myös se ettei ole näille oikein mitään erillistä tilaa missä työn voisi erikseen tehdä.

Jotenkin tuntuisi vain niin hiton tyhmältä heittää muuten hyviä kalusteita menemään ja hankkimaan jotain uusia.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 839
Jos kyse on kunnon massiivikalusteista niin kunnostusta kannattaa harkita, nykypäivän ikean pinnoitetuilla lastulevy, mdf ja pahvikalusteilla en sellaista edes miettisi.
Vaihtoehtoja on käytännössä kaksi. Joko itse kittaat/hiot pahimmat kolhut ja nirhaumat ja sen jälkeen tartuntamaali + pintamaali päälle. Lakkausta en lähtisi suosittelemaan koska lopputulos on kuitenkin suht karmea ilman osaamista kotona penslaillen. Tietysti jos se riittää niin mikäs siinä.

Paras lopputulos tulee kun viet kalusteet paikkaan jossa ne voidaan maalata/lakata ruiskulla. Tällöin lopputulos on parempi kun uusi vastaava kaupasta jos on asiansa osaava puuseppä. Tietysti vaikea sanoa tietämättä puhutaanko ruokapöydän tuolista vaiko seinän kokoisesta hyllyköstä, mutta pyöreästi jos pohjatöihin menee se 2-3h ja itse maalaukseen toinen samanlainen, puhutaan 200-300 hinnasta. Tietysti 6 ruokapöydän tuolia menee halvemmalla kappalehinnalla kuin yksi jne.

Itse olen muutaman pöydän ja parin veneen puuosat ehostanut ja kyllä siinä lakkauksessa on tolkuton työ etenkin tuollaisissa monimutkaisissa kappaleissa. Mutta hyvät pohjat ja 7-8 kerrosta lakkaa välihionnallla niin kyllä niistä ihan siedettäviä tuli omaan silmään. Lopullisen kiillon hain hiomalla pinnan 800->1600->4000->kiillotuspasta niin sai ne maalausvirheet pinnasta pois ja pinnasta tuli ns. "pianolakattu".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Paikalliset ammattikoulut on hyviä paikkoja kysellä.
Töihin verhoilutettiin huonekaluja paikallisessa työttömien työpajassa. Järkevä hinta ja laatu hyvä. Jututin paikan vetäjää ja sieltä olisi saanut melkolailla mitä vain huonekaluihin liittyvää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 998
Viestejä
4 209 586
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom