Huoneistojakamosta pari kysymystä

Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
148
Moi! Mulla tulee kämppään valokuitu ja on toi huoneistojakamo josta pystyy eri pistokkeisiin yhdistää netin. Tossa on "syöttö" kohdalla kaksi paikkaa tollaselle ethernet piuhalle. Toisessa on piuha joka menee numeroon 4, ja sen sainkin yhdistettyä tähän tietokoneeseen. Tossa syöttö kohdassa on nyt siis toinen paikka vielä vapaana. Voinko siihen laittaa toisen kaapelin menemään esim. kohtaan 1, niin saisin televisiolle lan kaapelin myös? Ei kai se modeemia vaadi jos halua kahteen eri paikkaan netin? Miks tossa muuten olisi kaksi paikkaa. Kun pitäisi vielä televisioon saada internet-yhteys.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 727
Kannattaa kierrättää netti reitittimen (palomuuri) läpi, nuo tulevat linjat ovat julkisessa internetissä.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 727
Niin mitä sitten?
No ei mitään jos hyväksyt asian ;)
Koita sillä tietokoneella tuleeko netti myös toisesta WAN portista jos tulee niin myös TV saanee IP osoitteen, välillä kyllä varoitellaan noiden io laitteiden kytkemisestä suoraan.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
148
No ei mitään jos hyväksyt asian ;)
Koita sillä tietokoneella tuleeko netti myös toisesta WAN portista jos tulee niin myös TV saanee IP osoitteen, välillä kyllä varoitellaan noiden io laitteiden kytkemisestä suoraan.
Okei. Mitä se käytännössä siis haittaa jos oon jossain julkisessa verkossa?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 353
Moi! Mulla tulee kämppään valokuitu ja on toi huoneistojakamo josta pystyy eri pistokkeisiin yhdistää netin. Tossa on "syöttö" kohdalla kaksi paikkaa tollaselle ethernet piuhalle. Toisessa on piuha joka menee numeroon 4, ja sen sainkin yhdistettyä tähän tietokoneeseen. Tossa syöttö kohdassa on nyt siis toinen paikka vielä vapaana. Voinko siihen laittaa toisen kaapelin menemään esim. kohtaan 1, niin saisin televisiolle lan kaapelin myös? Ei kai se modeemia vaadi jos halua kahteen eri paikkaan netin? Miks tossa muuten olisi kaksi paikkaa. Kun pitäisi vielä televisioon saada internet-yhteys.
Ei niistä ole, kuin toinen kytkettynä. Ei se netti toimi, kuin siinä nyt käytössä olevassa syötössä. Tarvitset väliin kytkimen vähintään ellet wlania lisäksi halua.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
148
Sitä, että koko maailman kaikki hakkerit voivat yrittää hakkeroida tv:si (ja PC:si). Mutta ehkä kukaan ei onnistu siinä
Jos tuohon väliin ostan sen reitittimen, enhän mä silloin saa langalliseksi yhteyttä koneeseen ja tv:seen? Ainakin koneeseen haluaisin langallisen. Langaton varmaan on heti niin paljon huonompi.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 064
Okei. Mitä se käytännössä siis haittaa jos oon jossain julkisessa verkossa?
Kaikki laitteiden avoimet portit on suoraan nettiin päin auki. Eli hakkereilla on hyvät mahdollisuudet päästä noihin käsiksi. Nattaava reititin välissä taas estää tämän kun portit on auki vain sisäverkkoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 089
Jos tuohon väliin ostan sen reitittimen, enhän mä silloin saa langalliseksi yhteyttä koneeseen ja tv:seen? Ainakin koneeseen haluaisin langallisen. Langaton varmaan on heti niin paljon huonompi.
Reitittimen WAN-porttiin laitat sen syötöstä tulevan piuhan ja LAN-portteihin haluamasi huoneiden rasioille menevät piuhat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 732
Viestejä
4 320 675
Jäsenet
72 099
Uusin jäsen
Antart

Hinta.fi

Ylös Bottom