Huolto kysyy salasanaa

Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
2
Toimitin Asuksen läppärin huoltoon ja nyt huolto kysyy koneen salasanaa/pinkoodia. Wtf? En koneista paljon ymmärrä, mutta ei kuulostanut kovin asialliselta. Annoin kyllä salasanan jotta vihdoin saisin koneen joskus takaisin, mutta jäi ihan ärsyttämään. Osaako joku sanoa, miksi huolto tarvitsee salasanan?
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kannattaa varmaan kysyä huollosta asiaa. Mehän emme täällä tiedä, miksi sinä edes veit koneesi huoltoon.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Toimitin Asuksen läppärin huoltoon ja nyt huolto kysyy koneen salasanaa/pinkoodia. Wtf? En koneista paljon ymmärrä, mutta ei kuulostanut kovin asialliselta. Annoin kyllä salasanan jotta vihdoin saisin koneen joskus takaisin, mutta jäi ihan ärsyttämään. Osaako joku sanoa, miksi huolto tarvitsee salasanan?
Varmaan sen takia, että voivat sitä konetta testata kunnolla? Autonkin viet varmaan huoltoon ilman avaimia
 
Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
2
Ehkä sit olen todellakin vaan niin tahvo, kun olen luullut että huolto onnistuisi ilman salasanaa. Useampi huolto jo puhelinten kanssa takana ja se on kyllä aina onnistunut ilman suojakoodia tai salasanaa. Kuvittelen siis omiani, että pääsisivät käsiksi koneeseen ilman mun tunnuksia.

Salasana jo sanana kertoo, että sitä ei ehkä kuuluisi jaella, joten ihmettelen ettei huoltoon lähetettäessä ohjeissa jo lue, että salasana kannattaa ottaa pois käytöstä tai vaihtaa. Ei sillä, että sillä olisi nyt mun kannalta enää väliä. Ei siellä koneella mitään salaista ole eikä salasana ole muualla käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
424
Ainakaan HP:n huolto ei ole kaivannut salasanaa, en olisi kyllä MS-tilini salasanaa heillä antanutkaan. Hyvin saivat silti osat vaihdettua ja ajurit päiviteteltyä. Jonkun network-bootin ne näihin suorittaa että pääsevät asentelemaan.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Vieras-tili kannattaa kokeeseen ennen huoltoa tehdä, niin saavat testailtua.
Admin oikeudet pitää olla, jos halutaan ajureita päivitellä ym.
Kannattaa siis tehdä paikallinen ADMIN tili huoltoa varten.
Tai no.. Periaatteessahan ja käytännössä, kun levyn ottaa ja pistää toiseen koneeseen, joka on huoltokonsolitilassa, niin sitä ei kiinnosta mitkään tiedostojärjestelmän oikeudet ym pikkuseikat. Taitaa vain olla ohjelmat harvassa, joilla saa tehtyä esim offline image ajurinasennuksen / päivityksen..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 689
Viestejä
4 189 051
Jäsenet
70 781
Uusin jäsen
JohannesP.P.

Hinta.fi

Ylös Bottom