Arvon io-techiläiset!
Kun nyt olen autoilua harrastanut 20 vuotta ja samalla opetellut itse korjaamaan autoani niin tuli mieleen tehdä tällainen thread.
Autoahan voi huoltaa monella tapaa.
Tässä esimerkki ennakoivasta huollosta/korjauksesta:
-moniurahihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan melko kuluneet moniurahihnan kiristin- ja ohjauspyörä.
-esim. 1-2 vuoden välein avataan jarrusatuloiden pultit ja katsotaan että liukutapit liikkuu ja rasvataan ne.
-laturin ollessa helposti irrotettavissa muun remontin yhdeydessä irrotetaan ja tarkastetaan laturi myös yleismittarilla (diodit, liukurenkaat)ja todetaan hyvä kunto ja vaihdetaan uusi melko edullinen jännitteensäädin kiinteine hiilineen vaikka vanhoja hiiliä olisi jonkun verran jäljellä vanhassa jännitteensäätimessä.
Tässä esimerkkejä vain pakollisista huolloista/korjauksista:
-moniurahihnan vaihdoin yhteydessä ei vaihdeta puoliksi kuluneita kiristin- ja ohjauspyöriä.
-jarrupalojen vaihdossa ei tarkasteta liukutappeja.
-esim ilmastoinnin kompuran (tms ot-pumppu) ollessa irti ei kosketa laturiin ollenkaan vaikka se olisi tuolloin helppo irrottaa tarkastamista varten jossain autoissa.
Kertokaahan millä tapaa te huolttatte koslianne.
Itse pyrin remontin yhteydessä myös toteamaan parhaani mukaan muiden osien kuntoa.
Kun nyt olen autoilua harrastanut 20 vuotta ja samalla opetellut itse korjaamaan autoani niin tuli mieleen tehdä tällainen thread.
Autoahan voi huoltaa monella tapaa.
Tässä esimerkki ennakoivasta huollosta/korjauksesta:
-moniurahihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan melko kuluneet moniurahihnan kiristin- ja ohjauspyörä.
-esim. 1-2 vuoden välein avataan jarrusatuloiden pultit ja katsotaan että liukutapit liikkuu ja rasvataan ne.
-laturin ollessa helposti irrotettavissa muun remontin yhdeydessä irrotetaan ja tarkastetaan laturi myös yleismittarilla (diodit, liukurenkaat)ja todetaan hyvä kunto ja vaihdetaan uusi melko edullinen jännitteensäädin kiinteine hiilineen vaikka vanhoja hiiliä olisi jonkun verran jäljellä vanhassa jännitteensäätimessä.
Tässä esimerkkejä vain pakollisista huolloista/korjauksista:
-moniurahihnan vaihdoin yhteydessä ei vaihdeta puoliksi kuluneita kiristin- ja ohjauspyöriä.
-jarrupalojen vaihdossa ei tarkasteta liukutappeja.
-esim ilmastoinnin kompuran (tms ot-pumppu) ollessa irti ei kosketa laturiin ollenkaan vaikka se olisi tuolloin helppo irrottaa tarkastamista varten jossain autoissa.
Kertokaahan millä tapaa te huolttatte koslianne.
Itse pyrin remontin yhteydessä myös toteamaan parhaani mukaan muiden osien kuntoa.