Huijarit kaupanteossa.

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Laitoin päivällä puhelimen Tori.fi myyntiin ja nyt on jo tullu about 10 ulkomaalaista yhteydenottoa sähköpostiin. Joista kolme noudattaa kaavaa "maksan paypalin kautta ja saat 30€-50€ postikuluihin, kun lähetät puhelimen kaverille ulkomaille". No näihin en ole sen enempää jaksanut vastailla muutakun, että bitcoin käy mutta paypal ei. Ja tähän yleensä loppuu keskustelu. Yks kaveri laittoi sähköpostia englanniksi, että voinko tulla hakemaan puhelinta heti. Ja tästä noin 3min kulutta soi puhelin, jossa kaveri kysyy puhunko lontoota ja heti perään kysyy voinko tulla hakemaan puhelinta tänään. (Epäilen että sama heppu kun mailissa) Vasta tämän jälkeen takerrellen kyselee puhelimen kuntoa, laturia ja alkuperäistä laatikkoa. Lopuksi sovittiin että katsotaan huomenna paremmalla ajalla.
Tästä kaverista jäi hieman kummallinen fiilis. Voihan hän hyvin olla vaikka ulkomaalainen opiskelija. Mutta mitä jos f2f kaupoilla saanki väärää rahaa kouraan?

Ja tästä tulikin mieleen että minkälaisia viritelmiä tänäpäivänä taas on liikkeellä?
 

Ryydike

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
970
Tee nuo f2f kaupat jossakin missä on paljon ihmisiä esim. kirjasto tai joku muu paikka, niin saat apua kun ostaja yrittää ryöstää sinut. Jos pystyt, niin ota kaverisi mukaan kauppatapahtumaan mutta niin että on lähistöllä valmiina auttamaan jos jotain tapahtuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Joko hyssyttely on mennyt niin pitkälle että saa sakot jos kieltäytyy myymästä muulle kuin kantasuomalaiselle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
49
Joko hyssyttely on mennyt niin pitkälle että saa sakot jos kieltäytyy myymästä muulle kuin kantasuomalaiselle?
Minä laitoin auton myynti-ilmoitukseen, että myydään vain suomalaisen ajokortin ja osoitteen omaavalle ostajalle... Kyllästyin, kun kävin näyttääs autoa n.25km päässä ja ostajalla ei tuntunut olevan mitään virallista henkilöllisyyspaperia itsestään. Kai myyjä saa "vapaassa" maassa päättää itse kenelle myy?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Jos olet liikkeenharjoittaja, niin varmasti tulee syytettä, yksityisenä ei.
Yksityishenkilönä myymistä toki tarkoitin. Alkuperäisessä sanamuodossa taisin näin kirjoittaakin mutta muotoilin sen sitten uusiksi ettei tulisi banaania.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 731
Joko hyssyttely on mennyt niin pitkälle että saa sakot jos kieltäytyy myymästä muulle kuin kantasuomalaiselle?
Laitontahan tuo, muistaakseni jonkun yksityisen vuokrailmoon puututtiin - syrjintä tuolla sanamuodolla "syntyperän perusteella", eri asia jaksaako kukaan valittaa tai tarttua.

Sen sijaan pitäisi olla ok vaatia "suomen kansalaisuutta" koska se on saavutettavissa millä syntyperällä tahansa, yksityisen on vaan silti ehkä helpompi sanoa epämiellyttävälle kandidaatille "ei kiitos" kuin yrittää tehdä poliittisesti korrekti ilmoitus :).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 731
Minä laitoin auton myynti-ilmoitukseen, että myydään vain suomalaisen ajokortin ja osoitteen omaavalle ostajalle... Kyllästyin, kun kävin näyttääs autoa n.25km päässä ja ostajalla ei tuntunut olevan mitään virallista henkilöllisyyspaperia itsestään. Kai myyjä saa "vapaassa" maassa päättää itse kenelle myy?
saa päättää, mutta oikeaa syytä ei saisi/saa sanoa jos se on syrjivä, pitäisi keksiä joku "kemiat ei natsannut/kielimuuri". Oliko sulla tuossa casessa ongelmana epäilys väärästä rahasta tms? myyjällehän riittää kun on joku suttu paperissa ostajalta ja nykyään luovutus "tuntemattomallekin" kuulemma onnistuu kivuttomasti ilman mitään tositteita toisin kuin vuosia sitten, jolloin tuollaisessa tilanteessa oli oikeasti ongelmia saada maksuja poikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
49
saa päättää, mutta oikeaa syytä ei saisi/saa sanoa jos se on syrjivä, pitäisi keksiä joku "kemiat ei natsannut/kielimuuri". Oliko sulla tuossa casessa ongelmana epäilys väärästä rahasta tms? myyjällehän riittää kun on joku suttu paperissa ostajalta ja nykyään luovutus "tuntemattomallekin" kuulemma onnistuu kivuttomasti ilman mitään tositteita toisin kuin vuosia sitten, jolloin tuollaisessa tilanteessa oli oikeasti ongelmia saada maksuja poikki.
Tuntui nämä huonoa suomea/englantia puhuvat olevan hakemassa "keikka-autoa"... Osoitteeksi kirjoitti jonkun paikan pietarissa jolloin pistin pelin poikki. Tein vain henk.koht. päätöksen myydä vain suomalaiselle!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 704
Ei ne kaikki ole huijareita - vaikka luultavasti suurin osa on. Itsellä oli fillari myynnissä. Laittoi meiliä englanniksi ja normi numeron, ei prepaid. Oliko nyt japanilainen vai kiinalainen vaihto-oppilas. Ilmeisesti käännöskonetta ei käytetty ilmoa luettaessa. Vastasin sitten via email ongelmat mitä tuotteessa on ja välimatkan mikä lisää kustannuksia reippaasti. Hän vastasi ja kiitteli rehellisyydestä. Toki olisin voinut kyniä rahat, mutta uskoin että kaveri ei tiennyt mitä oli ostamassa, ja mihin hintaan.

Sitten. Yhtä rompetta kauppasin netissä, manne oli ostamassa ja lupaili sitä sun tätä, rahaa ei ollut vaikka selitykset oli sitä itteään. Oli siinä päivämäärä sovittuna että tulee noutamaan. Päivä meni eikä mitään kuulunut.
Tällä välin olin jo ehtinyt myydä tavaran toista kautta, lopulta kun jaksoin vastata puhelimeen deadlinen jälkeen, ennen uusia selityksiä sai romaaaaaani kuulla kunniansa miten nämä hommat asiallisesti hoidetaan. Kele:mad: Eipä kuulunut sen jälkeen mitään. Kyllä vitutti.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Virolainen työjohtaja tjsp kävi ostamassa tutulta auton. Halusi vaan kauppakirjan että pääsee rajan yli samalla autolla. Eipä siinä mitään, ostaja sai auton, myyjä rahat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 341
Viime kesänä myin vanhan perämoottorin venäläiselle rekkakuskille. Soitti rajan takaa sekakielellä ja ilmoitti että hän lähtee viipurista ajeleen. Varmaan matkaa 250km tai jotain. Ei siinä, rahat käytännössä tinkaamatta tiskiin ja moottori konttiin. Piti tehdä joku kauppakirja/luovutuskirja tällekin että pääsee rajan yli ettei moottorivarkaaksi syytetä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
420
tehnyt paljon hyviä kauppoja juurikin torissa, enää vähään aikaan en ole laittanut puhelin numeroa näkyviin aivan käsittämättömien tarjousten takia. jäänyt mieleen kaupat jossa myin asuksen G75 peliläppäriä... laiton ilmoituksen aamulla ja vartti siitä kun helvetin huonosti suomea puhuva tarjosi puolet pyynti hinnasta kun ei ole töitä, repesin ja sanoin mene mutis duuniin ja palataan asiaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kerran olen tori.fi ilmoitukseen laittanut puhelinnumeron ja oli muuten viimeinen kerta. Mikäliet iPhone oli myynnissä ja tarjoukset oli sitten hoonolla Suomella alle puolet pyynnöstä. Sähköpostilla tuli ihan samanlaisia
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Tuostahan voisi ottaa ajankuluksi harrastuksen, laittaa jotain myyntiin ihan vaan saadakseen meiliboksiin huumoriviestejä ihan ilmaiseksi? :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Minulla oli myynnissä torissa joku lähes käyttämätön 80 euron tavara 40 euron hintaan. Joku suomea osaamaton alkoi paukuttaa tarjousviestejä sähköpostiin ja tekstiviesteillä. Kaikki oli "15 eur ok" ja niitä tuli kymmeniä sekä sähköpostiin, että tekstiviesteinä. Ei tullut kauppoja.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Laitoin päivällä puhelimen Tori.fi myyntiin ja nyt on jo tullu about 10 ulkomaalaista yhteydenottoa sähköpostiin. Joista kolme noudattaa kaavaa "maksan paypalin kautta ja saat 30€-50€ postikuluihin, kun lähetät puhelimen kaverille ulkomaille". No näihin en ole sen enempää jaksanut vastailla muutakun, että bitcoin käy mutta paypal ei. Ja tähän yleensä loppuu keskustelu.
Samaa kaavaa täälläkin. Ulkomaalainen soittaa "sinä myydä, minä maksa sinulle, sinä tuoda puhelin minulle"
Sitten kun mennä jolkuttaa omalla kustannuksella Herran ovelle niin kappas, verottaja vienyt rahat, joka paikassa ollut tarkka summa esim. 50e, niin kappas ville pirua;"Minä maksa 30euroa, ei enempä" FUCK.

Opettelisivat ensin suomalaiset numerot ennenkuin tulevat ähkymään.
Opin sen verran että kaikki tekstarit, messut ym. hoono-soomet menee spammiin automaagisesti :(
Väitetään ettei kaikki ole samanlaisia, mutta vahvasti näyttää että tinkiminen tuodaa väkisin suomeen kun tänne lennetään asumaan, menköönsä valkkariin tinkimään ruoka-ostoksista perkele!
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onkos se tuollaiseksi mennyt? Sillloin kun huuto.net vielä toimi, niin vaikka kaikki ostajakandinaatit oli suomalaisia, niin mun myyntimetodi oli aina sama. Rahat etukäteen tilille ja tavara lähtee vasta sitten. Toki tässä mitään kovin kallista koskaan edes ollut myymässä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ei ne kaikki ole huijareita - vaikka luultavasti suurin osa on. Itsellä oli fillari myynnissä. Laittoi meiliä englanniksi ja normi numeron, ei prepaid. Oliko nyt japanilainen vai kiinalainen vaihto-oppilas
Nämä ovatkin ihan sivistyneitä kansallisuuksia, erityisesti edellä mainittu. IMO
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 748
Ei kait tuo ole kuin omaa tyhmyyttä jos lähtee jollekkin "50e ok" tyypille tavaraa johonkin raahaamaan. Voi niillekkin toki myydä mutta myyjän ehdoilla.

Eukko kait tuolla torissa enemmänkin tavaraa on kaupannut ja ei kai noissa mitään ongelmaa ole ollut. Kerran vein yhden sohvan 80km päähän mutta vasta kun toimituksesta sobittu hinta oli tilillä. Itse vermeestä maksu vasta perillä.

Autoja kaupatessa nettisyövässä on enemmänkim tullut vaikka minkälaista persaukista sankaria vastaan. Kummasti aina kaupat siirtyy ja siirtyy.. Pari kertaa kun olen ollut ostamassa jotain harvinaisempaa kampetta ja ei ole heti päässyt hakemaan, olen ehdottanut että laitan 100e tilille varausmaksua ja jos auto osoittautuu paikan päälle mennessä paskaksi, niin myyjä antaa satasdn takaisin. Kertaakaan en ole turhaan lähtenyt, kaks kaveria on puhelimessa tuo jälkeen todennut että "älä tule, autossa on vikana x". Toisen silti ostin mutta halvemmalla :vihellys:
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Minä myin kerran läppärin jollekin rikastuneemman kulttuurin edustajalle Huuto.netissä. Siitä huolimatta, että kyse oli huutokaupasta, niin tyyppi alkoi noutamaan tullessaan tingata hinnasta. Koneessa ei ollut valmiina käyttistä ja sähköpostitse sovittiin, että asennan hänelle Linuxin siihen. No sitten noutaessa hän halusikin, että koneeseen asennetaan Windows, joten siinä joku vajaa tunti asenneltiin Windowsia ja ihmeteltiin. Nykyään kun voi sallia hintaehdotukset kohteissa, niin välillä tulee aivan poskettomia hintaehdotuksia ja "heti nouto". (Kai tuota tekevät kantasuomalaisetkin, vaikken heihin viitannut.)

Toisen kerran myin auton jollekin matulle. Autoa hän ei koskaan rekisteröinyt itselleen, joten minun piti se tehdä katsastuskonttorissa. En tiedä, kenen henkilötiedot hän minulle antoi, mutta ainakaan poliisi ei ole vielä tullut hakemaan poseen. Olisi pitänyt myydä niille manneille, jotka kävivät renkaita potkimassa. Tuskin olisi paperihommista jäänyt kiinni. Tarkistin jossain välissä huvikseni auton rekisteritiedot, niin veroja ei ole maksettu ollenkaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 802
Viestejä
4 207 926
Jäsenet
70 963
Uusin jäsen
Visko

Hinta.fi

Ylös Bottom