Huijarit ja niiden ilmoittamisen vaikeus

Liittynyt
30.04.2017
Viestejä
146
En tiedä rikkooko tämä sääntöjä, mutta olen ilmoittanut huijareista poliisille (Suomi, Saksa, Espanja ja Yhdysvallat) myös pankeille olen ilmoittanut.

Itse en ole hävinnyt mitään, mutta olen vienyt huijareiden aikaa marraskuusta asti. Epäonnistuneet tilisiirrot (Western ja ulkomaan siirrot)

nyt huijari sanoi että lähetä kaiutin minne laitat sisälle 20.000€ ja lähetät sen New Yorkiin missä DHL lähetti sen nappaa itselleen. Edes DHL ei kiinnostu tästä.
Ajattelin, että jotenkin noita pitää näpäyttää. Paketin lähetys jenkkilään maksaa noin 50€ Ja AirTag lähelle samaa. Ajattelin, että näin voisi pitää vähän hauskaa.

Huijarit tahtoo siirtää kultaa Togosta Tanskaan.

Ajatuksia miten näitä näpäyttää. Helpoin olisi, jos joku olisi Jenkkilässä ja lähettäisi tyhjän paketin tai vaikka roskia osoitteeseen.

Onko tämä foorumin vastaista? Ellei ole. Minulle voi ottaa viestiä jos on innokkaita lähettäjiä Tanskaan tai Yhdysvaltoihin yms. Ajattelin tilata pizzan sinne terveisten kera, mutta eihän se ole hauska pila.

Ohessa kuva muka kultaisesta käärmeestä.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Ite pelailin huijarin kanssa niin kauan, että sain tilinumeron, minne rahaa olisi pitänyt siirtää. Soitin poliisin päivystykseen, oli innostunut emäntä puhelimessa ja ohjeen mukaisesti lähetin tiedot poliisin kirjaamoon. Mitään ei kuulunut. Tili oli vielä toisessa EU-maassa, joten ainakin periaatteessa olisi luullut olevan selvitettävissä oleva rikos, yritetty summa oli 20 te, joten menee ihan petoksen yritykseksi, lievän petoksen yritys kun ei ole rangaistava --> poliisi ei voi tehdä mitään.

Käytännössä vaikuttaa siltä, että huijaaminen on de facto laillista, kun vain ylität maarajan ja yksittäiset summat on kohtuullisia (ei miljoonia). Ei niitä edes yritetä selvittää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 321
Viestejä
4 211 356
Jäsenet
71 045
Uusin jäsen
Alanenkalle

Hinta.fi

Ylös Bottom