- Liittynyt
- 09.07.2017
- Viestejä
- 1 433
Tällaista säiettä ei löytynyt, joten mikäli tämä ei riko foorumin sääntöjä, ehdottaisin tämän perustamista.
Ajatus on seuraava. Kun sinua on huijattu tai todistettavasti yritetty huijata nettikaupoissa, niin voit postittaa tänne kaupan tiedot ja tapahtumat. Tarkoituksena on erityisesti ulkomaisten kauppojen kohdalla varoittaa käyttäjiä etukäteen, että osaavat arvioida toimitukseen liittyvät riskit.
Mikä sitten on huijaus? Mikä on epävarma toimitus? Tähän on vaikea vetää 100% tarkkoja rajoja, joten en edes yritä.
Mutta lienee selvää, että jos tavara on luvattu toimittaa X.Y.ZZZZ mennessä, eikä tavaran toimittamisesta ole mitään todisteita ja myyjältä kuuluu vain selityksiä selityksien perään, niin kyse on minimissään epävarmoista kaupoista, mahdollisesti sarjahuijarista.
Jokainen voi sitten vetää omat johtopäätökset, haluaako olla tekemisissä kunkin myyjän kanssa.-
Formaatti voisi olla seuraava:
Kauppa/myyjä:
Huijatun kaupan kohde:
Hinta:
Tapahtuma-ajankohta:
Todisteet/näyttö:
Aloitan omalla tapauksella:
Kauppa/myyjä: Yi - Store @ AliExpress ( yi - Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com | Alibaba Group )
Huijatun kaupan kohde: YI 4K+(Plus) Action Camera Only International Edition
Hinta:
Tapahtuma-ajankohta: Maksettu 2017-11-11 09:43, Tavaraa ei saatu vielä 3.1.2018, myyjä lupaa kirjallisesti toimituksen 20 päivässä
Todisteet/näyttö: AliExpress tilausnumero: 87897955341033. Myyjä antoi kaksi virheellistä tracking-koodia, jotka eivät toimineet. Sitten tuli toimiva koodi, mutta paketti näytti palautuneen takaisin lähettäjälle (toimitusta ei yritetty, olen ollut kotona koko ajan). Myyjä väitti lähettäneensä uudestaan paketin 17.12.2017. Taas tracking-koodi, joka ei toiminut. Taas paketti myyjän mukaan palautettu (tällä kertaa toimitusosoite oli toinen, myyjän vaatimuksesta, eikä sinnekään ole yritetty toimittaa). Dispute aloitettu Aliexpress.com-palvelun kautta 3.1.2018, kun myyjästä ei kuulu mitään ja AliExpress Buyer Protection oli loppumassa. Tarkemmat todisteet pyydettäessä. Ohessa kuvaruutukaappaus AliExpress dispute-toiminnosta:
Ajatus on seuraava. Kun sinua on huijattu tai todistettavasti yritetty huijata nettikaupoissa, niin voit postittaa tänne kaupan tiedot ja tapahtumat. Tarkoituksena on erityisesti ulkomaisten kauppojen kohdalla varoittaa käyttäjiä etukäteen, että osaavat arvioida toimitukseen liittyvät riskit.
Mikä sitten on huijaus? Mikä on epävarma toimitus? Tähän on vaikea vetää 100% tarkkoja rajoja, joten en edes yritä.
Mutta lienee selvää, että jos tavara on luvattu toimittaa X.Y.ZZZZ mennessä, eikä tavaran toimittamisesta ole mitään todisteita ja myyjältä kuuluu vain selityksiä selityksien perään, niin kyse on minimissään epävarmoista kaupoista, mahdollisesti sarjahuijarista.
Jokainen voi sitten vetää omat johtopäätökset, haluaako olla tekemisissä kunkin myyjän kanssa.-
Formaatti voisi olla seuraava:
Kauppa/myyjä:
Huijatun kaupan kohde:
Hinta:
Tapahtuma-ajankohta:
Todisteet/näyttö:
Aloitan omalla tapauksella:
Kauppa/myyjä: Yi - Store @ AliExpress ( yi - Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com | Alibaba Group )
Huijatun kaupan kohde: YI 4K+(Plus) Action Camera Only International Edition
Hinta:
Tapahtuma-ajankohta: Maksettu 2017-11-11 09:43, Tavaraa ei saatu vielä 3.1.2018, myyjä lupaa kirjallisesti toimituksen 20 päivässä
Todisteet/näyttö: AliExpress tilausnumero: 87897955341033. Myyjä antoi kaksi virheellistä tracking-koodia, jotka eivät toimineet. Sitten tuli toimiva koodi, mutta paketti näytti palautuneen takaisin lähettäjälle (toimitusta ei yritetty, olen ollut kotona koko ajan). Myyjä väitti lähettäneensä uudestaan paketin 17.12.2017. Taas tracking-koodi, joka ei toiminut. Taas paketti myyjän mukaan palautettu (tällä kertaa toimitusosoite oli toinen, myyjän vaatimuksesta, eikä sinnekään ole yritetty toimittaa). Dispute aloitettu Aliexpress.com-palvelun kautta 3.1.2018, kun myyjästä ei kuulu mitään ja AliExpress Buyer Protection oli loppumassa. Tarkemmat todisteet pyydettäessä. Ohessa kuvaruutukaappaus AliExpress dispute-toiminnosta:
Viimeksi muokattu: