HUIJARIMYYJÄT ja EPÄVARMAT KAUPAT

Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 412
Tällaista säiettä ei löytynyt, joten mikäli tämä ei riko foorumin sääntöjä, ehdottaisin tämän perustamista.

Ajatus on seuraava. Kun sinua on huijattu tai todistettavasti yritetty huijata nettikaupoissa, niin voit postittaa tänne kaupan tiedot ja tapahtumat. Tarkoituksena on erityisesti ulkomaisten kauppojen kohdalla varoittaa käyttäjiä etukäteen, että osaavat arvioida toimitukseen liittyvät riskit.

Mikä sitten on huijaus? Mikä on epävarma toimitus? Tähän on vaikea vetää 100% tarkkoja rajoja, joten en edes yritä.

Mutta lienee selvää, että jos tavara on luvattu toimittaa X.Y.ZZZZ mennessä, eikä tavaran toimittamisesta ole mitään todisteita ja myyjältä kuuluu vain selityksiä selityksien perään, niin kyse on minimissään epävarmoista kaupoista, mahdollisesti sarjahuijarista.

Jokainen voi sitten vetää omat johtopäätökset, haluaako olla tekemisissä kunkin myyjän kanssa.-

Formaatti voisi olla seuraava:

Kauppa/myyjä:
Huijatun kaupan kohde:
Hinta:
Tapahtuma-ajankohta:
Todisteet/näyttö:

Aloitan omalla tapauksella:

Kauppa/myyjä: Yi - Store @ AliExpress ( yi - Store - Small Orders Online Store, Hot Selling and more on Aliexpress.com | Alibaba Group )
Huijatun kaupan kohde: YI 4K+(Plus) Action Camera Only International Edition
Hinta:
Tapahtuma-ajankohta:
Maksettu 2017-11-11 09:43, Tavaraa ei saatu vielä 3.1.2018, myyjä lupaa kirjallisesti toimituksen 20 päivässä
Todisteet/näyttö: AliExpress tilausnumero: 87897955341033. Myyjä antoi kaksi virheellistä tracking-koodia, jotka eivät toimineet. Sitten tuli toimiva koodi, mutta paketti näytti palautuneen takaisin lähettäjälle (toimitusta ei yritetty, olen ollut kotona koko ajan). Myyjä väitti lähettäneensä uudestaan paketin 17.12.2017. Taas tracking-koodi, joka ei toiminut. Taas paketti myyjän mukaan palautettu (tällä kertaa toimitusosoite oli toinen, myyjän vaatimuksesta, eikä sinnekään ole yritetty toimittaa). Dispute aloitettu Aliexpress.com-palvelun kautta 3.1.2018, kun myyjästä ei kuulu mitään ja AliExpress Buyer Protection oli loppumassa. Tarkemmat todisteet pyydettäessä. Ohessa kuvaruutukaappaus AliExpress dispute-toiminnosta:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Hyvä idea, mutta kannattaa varmasti ainakin korostaa aloituksessa, että vain yrityksin nimiä tai myyjien nimimerkkejä ei yksityishenkilöiden oikeita /oikealta kuullostavia nimiä tai muita henkilötietoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
743
Itse tilaan lähes aina orderien/palauttaa perusteella. Tuo teikäläisen tilaus taitaa olla kakkosrivin ensimmäinen (ja jos on niin ihan ok palaute, tilaisin itse silti ylempää) tai sitten jossain paljon alemapana.
Tällä tavalla voi ainakin yrittää tulevaisuudessa minimoida kusetukset yms. Tällä hetkellä 24 tilausta eri myyjiltä ilman mitään ongelmia.

Onhan se täysin mahdollista, että tuossa tilauksesi toimituksessa on oikeasti jotain ongelmaa. Saat tuosta kuitenkin todennäköisesti rahat takaisin niin aikaahan siihen on lähinnä mennyt. Olisit voinut vielä painaa tuosta "Extend the buyer protection" jos olisit halunnut odotella, usein myyjä tekee vielä itse tämän.
 

Liitteet

Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 412
Olisit voinut vielä painaa tuosta "Extend the buyer protection" jos olisit halunnut odotella, usein myyjä tekee vielä itse tämän.
Toki olisin. Ja painoinkin, mutta vasta tänään, kun jäljellä oli buyer protectionia enää tunteja. Eli en voinut jäädä enää sen varaan, että buyer protection extension toteutuu.

Nyt on kulunut 37 päivää ja olen saanut useamman väärän (väärennetyn?) tracking-numeron ja toimitusta ei todellakaan ole yritetty.

Mielestäni haiskahtaa.

Itse olen menettänyt satoja euroja AliExpressissä, kun EN ole tajunnut riittävän aikaisesti painaa "dispute" nappia. Myyjä on käyttänyt tätä härskisti hyväksi ja kun "buyer protection" on hävinnyt, on hävinnyt myös myyjän kiinnostus ratkoa yhtään mitään (ei vastauksia, ei tavaraa, ei rahojen palautusta).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 170
Viestejä
4 214 361
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom