Huawein tulevien P20-älypuhelinten pressikuvat vuosivat julki

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271



Huawein tulevat P20-mallit ovat olleet MWC:n jälkeen intensiivisimmän huhumyllyn kohteena ja nyt laitteista vuotaneille valokuville on saatu lopullinen vahvistus Evan Blassin Twitterissä julkaisemien pressikuvien muodossa.

Blassin vuotamissa kuvissa esiintyvät kaikki kolme tulevaa P20-mallia mustassa ja sinisessä värissä. Kaikkien kolmen mallin muotoilu on melko pyöreälinjaista ja kaikissa kolmessa on näytön yläreunan lovi, johon on sijoitettu kuuloke, kamerat ja sensorit. P20- ja P20 Pro -malleissa on sormenjälkitunnistin on sijoitettu etupuolelle näytön alle ja Litessä takakuoren yläosaan.



Kiinan telehallintoviranomaisen TENAA:n hyväksyntätietojen mukaan P20 Litessä on 5,84-tuumainen 1080 x 2280 pikselin 19:9-kuvasuhteen näyttö, 16 + 2 megapikselin takakamera, 24 megapikselin etukamera, neljä gigatavua RAM-muistia, 64 Gt tallennustilaa ja 2900 mAh akku. Järjestelmäpiirinä on todennäköisesti Kirin 659.

P20- ja P20 Pro -malleista löytyy todennäköisesti Kirin 970 -järjestelmäpiiri ja kamerat ovat toteutettu yhteistyössä Leican kanssa. Prossa on kolmoistakakamera, joka mahdollistaa tiettävästi optisen zoomauksen. Perusmallin akun kapasiteetti on huhujen mukaan 3320 mAh ja Pro-mallin 4000 mAh. Kaikissa kolmessa mallissa on Android Oreo -käyttöjärjestelmä.

Huawei järjestää P20-mallien julkaisutilaisuuden 27. päivä kuluvaa kuuta Pariisissa. Roland Quandt on huhuillut uutuuksien suositushinnoiksi 369, 679 ja 899 euroa.

Lähde: Evleaks

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
112
Ei ei ei! Nyt tuo trendi noiden näytön reunojen kaventamiselle pitää loppua! Niin kauan kuin kosketuksen pitää toimia myös näytön reunoille saakka (esim. kuvakkeen klikkaus näytön reunalla) tulee myös tahattomia virhepainalluksia. Ja niitä virhepainalluksia välttääkseen tulee pidettyä puhelinta hankalasti kädessä.

Ja vähintään kolme fyysistä nappia laitteeseen HETI!

Ja siis mitä hittoa toi musta palkki tuolla tekee?? Jos tuota puhelimen käytettävyyttä ei olisi pilattu niin se selfiekamerakin mahtuisi ilman ettei sitä tarvitse näytön alle laittaa? Oikeasti mitä hittoa? Jos Apple julkaisee pyöreän näytön niin seuraako viisi Androidvalmistajaa heti lampaana perässä? Miettiikö kukaan oikesti että puhelimien käytettävyys on ollut pelkkää alamäkeä viimeiset 10 vuotta.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
90-luku soitti ja kyseli sua hount
Itse päädyin LG:n V30 malliin osittain siitä syystä että siinä on 3,5mm plugi ja sisäänrakennettu Quad DAC.
Jotkut katsos arvostaa edelleen äänenlaatua ;)

Tuosta näytön lovesta, on kyllä yksi asia missä ei tarvitsisi apinoida Applea.
Reunoille asti ulottuva näyttö on kyllä hieno, mutta tosiaan käytettävyys hieman kärsii kun joutuu koko ajan varomaan ettei painele reunoista mitään.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Mulle riittää että adapteri tulee mukana. Olisi tietysti kiva jos äänenlaatu olisi jees.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 411
2018 voisitte jo siirtyä langattomiin kuulokkeisiin :D

Kuoretkin on kuitenkin pakko hankkia, ne jo itsessään melko pitkälti estää reunakosketukset. Totuin jo virtuaalisiin näppäimiin, lisää tilaa näytölle!

Applen apinointi on kyllä lame.

Tämä kaikki Op5t käyttäjältä, en ole vielä vähempi reunoja omaavia luureja koittanut.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Nuo yläreunan loven molemmin puolin jäävät alueethan ovat tavallaan vain plussaa, sillä näyttö on kuvasuhteeltaan 19:9, eli 80 pikseliä korkeampi kuin 18:9-näytöt Full HD -tarkkuudella. Saas nähdä miten ovat käytännössä toteuttaneet ilmoituskuvakkeet yms. Eiköhän tuo lovi ole kuitenkin vain välivaihe, kunnes saavat lähitulevaisuudessa toteutettua kameran näytön alle.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
951
90-luku soitti ja kyseli sua hount
Itse päädyin LG:n V30 malliin osittain siitä syystä että siinä on 3,5mm plugi ja sisäänrakennettu Quad DAC.
Jotkut katsos arvostaa edelleen äänenlaatua ;)

Tuosta näytön lovesta, on kyllä yksi asia missä ei tarvitsisi apinoida Applea.
Reunoille asti ulottuva näyttö on kyllä hieno, mutta tosiaan käytettävyys hieman kärsii kun joutuu koko ajan varomaan ettei painele reunoista mitään.
Mulle ei ole kyllä koskaan valjennu mitä varten täytyisi olla neljä digitaali analogi muunninta. Eikö yksi hyvä riittäisi? Mitä ne muut tekee sen jälkeen kun se yksi on muuttanut signaalin?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
509
Erittäin hyviä langattomiakin on, pikkusen hintaa enempi kuin piuhan kanssa, ehkä :cigar2:
Hyvät langattomat vaatii äänilähteessä vähintään plugi liitännän. :btooth:
Hifimies ei bluetoothia käytä ku autossa.
Se kun mp3 puretaan ja sen jälkeen pakataan bluetoot audioksi ja taas puretaan ja sitten vahvistetaan yms. Ei ole hyvä asia ei. Siksi tuo ääniliitännän puute vie asiakkaita :mad:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Ei ei ei! Nyt tuo trendi noiden näytön reunojen kaventamiselle pitää loppua! Niin kauan kuin kosketuksen pitää toimia myös näytön reunoille saakka (esim. kuvakkeen klikkaus näytön reunalla) tulee myös tahattomia virhepainalluksia. Ja niitä virhepainalluksia välttääkseen tulee pidettyä puhelinta hankalasti kädessä.
Noihin voisi ihan hyvin laittaa kosketukselle kuolleet reunat siten, että kosketusalue vastaa normaalia surukehystettyä mallia. En ole vielä törmännyt sovellukseen, jossa on 2mm kuvakkeita reunoilla joihin pitäisi osua 1cm leveällä sormella.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 481
Kuoretkin on kuitenkin pakko hankkia, ne jo itsessään melko pitkälti estää reunakosketukset.
Valmistajat kilpailee millin sadasosilla ohuemmista puhelimista ja hienosta muotoilusta. Ja se pitäisi peittää kuorilla. Itse en aio vaikka olenkin yhden gorillalasin onnistunut rikkomaan.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
161
Näkyykö tuossa P20 sivuprofiilissa kolmannen takakameran kohouma, vaikka siinä pitäisi ilmeisesti olla vain kaksi takakameraa?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Itse odotan sitä hetkeä jolloin joku valmistaja tajuaa tuon selfiekameran olevan täysin turha tuossa ylhäällä, kun sen voi laittaa alanurkkaan tai esiin liukuvaan moduliin.

Eiku noi taitaakin olla jo tehty, eli tehdään tuohon ylös joku lovi ja ollaan trendikkäitä.

Kaiutinta varten tuota lovea ei tarvita ja tosiaan miksei sitä etukameraa voi laittaa alas ja sitä käytettäessä vaan kääntää puhelin ympäri, kaiuttimelle lasin reunaan pieni ura, josta ääni tulee ulos.

Niin ja se 3.5mm plugi on edelleen ihan toimiva tuote, niin yhdellä akulla (puhelimen sisäisellä) pärjää matkatessa, tuon plugin puute on vähän sama asia kuin läppäri, jossa ei ole suoraan USB 3 type A:ta ja SDXC kortinlukijaa.
 
Liittynyt
08.02.2018
Viestejä
43
90-luku soitti ja kyseli sua hount
Itse päädyin LG:n V30 malliin osittain siitä syystä että siinä on 3,5mm plugi ja sisäänrakennettu Quad DAC.
Jotkut katsos arvostaa edelleen äänenlaatua ;)

Tuosta näytön lovesta, on kyllä yksi asia missä ei tarvitsisi apinoida Applea.
Reunoille asti ulottuva näyttö on kyllä hieno, mutta tosiaan käytettävyys hieman kärsii kun joutuu koko ajan varomaan ettei painele reunoista mitään.
Itse ennakkotilasin viime vuonna Mate 10 Pro:n ja siinä ei tuota 3,5mm liitäntää ole, käytän itse kuulokkeita adapterin kanssa ja omissa kuulokkeissa ainakin ääni tulee erittäin laadukkaana, tieysti se voi johtua myös omista Sonyn Hifi mallin kuulokkeista, jotka ei ole ihan sieltä halvimmasta päästä. En jotenkin jaksa uskoa, että LG:llä ainakaan kovin suurta eroa äänenlaadussa, tiedä sitten kun en ole kokeillut. Huawein huippumalleissa on viime vuosina äänenlaatu ollut todella laadukasta, enkä usko, että p20 mallit tekee poikkeusta sääntöön, usb-c liitännän kautta ääni tulee kuitenkin laadukkaana. Langattomassa äänentoistossa ainakin mate 10 pro tarjoaa LDAC:n, joka tukee korkean resoluution ääntä, näistä malleista en sitten tiedä. LG:llä ehkä on kuuloke paikka ja Quad DAC, mutta minua ei viime vuosina LG:n luurien laatu oo kovin vakuuttanut ja samaa kokemusta on muutamalla tutulla. en sitten tiedä onko se muuttunut, mutta itse ainakin vierastan LG:n luureja. sekin oli sikäli mielenkiintosta, että v30 julkaistiin syksyllä, mutta tuli suomessa myyntiin vasta alkuvuonna. Mutta jokainen ostaa luurin omien tarpeidensa mukaan, eikä sinänsä v30 spekseissä mitään vikaa ole, aika vakuuttava paketti kaikinpuolin, itseä vaan tuo laatu mietityttää, onko muuttunut sitten edellisten mallien.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Kaiutinta varten tuota lovea ei tarvita ja tosiaan miksei sitä etukameraa voi laittaa alas ja sitä käytettäessä vaan kääntää puhelin ympäri, kaiuttimelle lasin reunaan pieni ura, josta ääni tulee ulos.
Onhan noin joissain luureissa tehtykin, mutta osa käyttäjistä kokee varmsti tuon luurin kääntämisen selfien ottamiseksi epäkäytännölliseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Joo-o. Hieman nämä nyt poikkeaa Huawein Twitter promovideoista... taitavaa markkinointia vai virheellistä tietoa...?



Ja



Ja

 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Onhan noin joissain luureissa tehtykin, mutta osa käyttäjistä kokee varmsti tuon luurin kääntämisen selfien ottamiseksi epäkäytännölliseksi.
Toki jos niitä selfieitä on jatkuvasti napsimassa niin onhan sen puhelimen kääntely ärsyttävää. :)

Itse käytän puhelinta pääosin "työkalumaisesti", eli hyvin harvoin tullut tuota etukameraa käytettyä, lähinnä jos on tiukka tila ja pitää jostain laitteen sisältä ottaa kuva, niin on hyvä katsoa näytöstä sohiiko sillä kameralla oikeaan kohtaan.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Toki jos niitä selfieitä on jatkuvasti napsimassa niin onhan sen puhelimen kääntely ärsyttävää. :)

Itse käytän puhelinta pääosin "työkalumaisesti", eli hyvin harvoin tullut tuota etukameraa käytettyä, lähinnä jos on tiukka tila ja pitää jostain laitteen sisältä ottaa kuva, niin on hyvä katsoa näytöstä sohiiko sillä kameralla oikeaan kohtaan.
Joo, ihan samanlaista on etukameran käyttö itselläkin. Eipä tulee omaa lärviä kuvattua juuri koskaan :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Hyvät langattomat vaatii äänilähteessä vähintään plugi liitännän. :btooth:
Hifimies ei bluetoothia käytä ku autossa.
Se kun mp3 puretaan ja sen jälkeen pakataan bluetoot audioksi ja taas puretaan ja sitten vahvistetaan yms. Ei ole hyvä asia ei. Siksi tuo ääniliitännän puute vie asiakkaita :mad:
Mielestäni keskustelu äänenlaadusta puhelimien kanssa pitää pitää aika pintapuoleisena. Jos haluaa hifistellä on musiikki kuunneltava muuten suht hiljaisessa tilassa, esim kotona. Jos hifistelet kotona, et todellakaan kuuntele puhelimestasi sitä musiikkia. Jos kuuntelee musiikkia ulkona, ihmisten keskuudessa, työpaikalla jossain avokonttorissa tai muussa tilassa missä on mitään ylimääräistä ääntä, on paras kuunnella vastamelukuulokkeilla, jotka edes osan ulkopuolisesta melusta blokkaa. Tällöin tehdään jo itse äänenlaatuun niin monta kompromissia, että se montako dacia puhelimessa on alkaa olemaan yks ja sama. Jopa laadukkaat bluetoothkuulokkeet vastamelulla vs laadukkaat hifikuulokkeet voi olla vähintään tasoissa ellei tuo vastameluversio vie jopa voittoa. Toki laadukas langallinen hifikuuloke vastamelulla on varmasti se paras, mutta vaihtoehdotkin on aika tiukassa jo siinä kohtaan (enkä silti usko että eroa tulee paljoa).

Ymmärrän toki, ihmisillä on olemassa laadukkaita kuulokkeita eikä halua sitä osastoa uusia puhelimen vaihdon takia, eikä jostain syystä halua adapteriakaan käyttää, mutta ei pidä sekottaa äänenlaatua ja kannettavaa musiikkia liian paljoa keskenään.

edit. lisätään nyt vielä, että nuo luurit näyttää omaan silmään ihan asiallisilta kyllä. Toivottavasti tosiaan ei tule reunoista vahinkokosketuksia, sillä pakotettu suojakuori niiden välttämiseksi on aika haitarista. (Viesti ei kohdistettu varsinaisesti Urpolaan, vaikka lainaus mukana)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
509
Mielestäni keskustelu äänenlaadusta puhelimien kanssa pitää pitää aika pintapuoleisena. Jos haluaa hifistellä on musiikki kuunneltava muuten suht hiljaisessa tilassa, esim kotona. Jos hifistelet kotona, et todellakaan kuuntele puhelimestasi sitä musiikkia. Jos kuuntelee musiikkia ulkona, ihmisten keskuudessa, työpaikalla jossain avokonttorissa tai muussa tilassa missä on mitään ylimääräistä ääntä, on paras kuunnella vastamelukuulokkeilla, jotka edes osan ulkopuolisesta melusta blokkaa. Tällöin tehdään jo itse äänenlaatuun niin monta kompromissia, että se montako dacia puhelimessa on alkaa olemaan yks ja sama. Jopa laadukkaat bluetoothkuulokkeet vastamelulla vs laadukkaat hifikuulokkeet voi olla vähintään tasoissa ellei tuo vastameluversio vie jopa voittoa. Toki laadukas langallinen hifikuuloke vastamelulla on varmasti se paras, mutta vaihtoehdotkin on aika tiukassa jo siinä kohtaan (enkä silti usko että eroa tulee paljoa).

Ymmärrän toki, ihmisillä on olemassa laadukkaita kuulokkeita eikä halua sitä osastoa uusia puhelimen vaihdon takia, eikä jostain syystä halua adapteriakaan käyttää, mutta ei pidä sekottaa äänenlaatua ja kannettavaa musiikkia liian paljoa keskenään.

edit. lisätään nyt vielä, että nuo luurit näyttää omaan silmään ihan asiallisilta kyllä. Toivottavasti tosiaan ei tule reunoista vahinkokosketuksia, sillä pakotettu suojakuori niiden välttämiseksi on aika haitarista. (Viesti ei kohdistettu varsinaisesti Urpolaan, vaikka lainaus mukana)
No itsehän kuulokkeita käytän vain pelatessa tai äänitarkkailussa. Silti on perseestä, kun tyyppejä tulee tarjoamaan miksaajalle luuriansa, että soita tästä tämä ja luurissa ei ole plugilähtöä. :facepalm:
Kaikenkaikkiaan tuosta liitännän poistosta ei ole kuluttajalle, kuin haittaa. Ainoa voittaja on puhelimen valmistaja, joka voittaa 10 senttiä luuria kohden valmistuskustannuksina.

Se että liitäntä löytyy, ei estä käyttämästä autossa, lenkillä, kuntosalilla, anoppilassa, missä ikinä haluaakaan bluetooth pasketta.
Tuo äänikoodekkiongelma olisi korjattavissa vaihtamalla bluetooth johonkin parempaan tiedonsiirtoväylään, missä kaista riittäisi pakkaamattoman audion välittämiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Kyllä kyllä, mutta painotin tarkoituksella sitä äänenlaatua. Puhelimien kohdalla ei kovin usein puhuta merkittävistä eroista. Käytettävyyden kannalta toki se vanha kunnon plugi plussaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Normaaleja 3.5mm kuulokkeita ei tarvitse ladata. Niitä löytyy jokaiselta. Lisäksi minulla on kokouskuulokkeet, jotka tuntuu kivalta päässä, sisältää mikin ja voi käyttää liikkuessa, autossa ja vapauttaa kätensä.

USB-C -ratkaisussa adapterissa voi olla DAC (äänen muuntaminen analogiseksi), ja se voi olla huono. Myös mikki voi puuttua. Se adapteri voi myös olla jatkuva rasite kantaa mukana ja se voi hukkua. Ja koska PC:hen maksaa etupaneeliin se liitäntä extraa (vielä vuonna 2018), niin ei niitä kuulokkeita voi muualla käyttää, jos on pelkkä USB-C. Minulla kyllä on kannettavassa tuo liitäntä, mutta olen poikkeus.

Bluetooth-kuulokkeissa yleensä järkyttävä äänenlaatu oletusarvoisesti ja tarttee niitä AptX-laajennuksia. Lisäksi ääni pätkii ja kiertää - ja työkokouksissa ne ongelmatapaukset on aina säätämässä bluetoothin kanssa. Lisäksi se jatkuva latailu..
(ja olin Nokia Networksilla joskus töissä ja sieltä sain päähäni, että en halua päähäni pitkäkestoisia magneettikenttiä/langattomia signaaleja - voi olla huuhaata, mutta on myös henk. koht. preferenssi (ja minulla on bluetooth-kuulokkeet lyhytaikaiseen käyttöön))

--

Apple on ollut suunnannäyttäjänä tässäkin. Häiritsee vaan, että pitää apinoida sieltä, vaikka ratkaisu oli huono ja olisi voinut itse palvella asiakkaitaan paremmin.

Myös lovi on Applen idea, mutta se on ihan ok konseptina. Vähemmän hukkatilaa puhelimeen ja enemmän näyttöä.

--

Protestoin ostamalla kilpailevia merkkejä, ainakin niin kauan kun ne pitävät tuon kuulokeliitännän.

Minulla on 2017 iPad ostettuna Applelta ja siinä heilläkin on kuulokeliitäntä. Vaikutti ostospäätökseen.

--

Loven kanssa olen varovaisen positiivinen ja odottelen miltä softatuki näyttää. Se voi pilata pari peliä ja elokuvat, jos sitä ei käsitellä oikein.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
Kyllä kyllä, mutta painotin tarkoituksella sitä äänenlaatua. Puhelimien kohdalla ei kovin usein puhuta merkittävistä eroista. Käytettävyyden kannalta toki se vanha kunnon plugi plussaa.
Itse ainakin pidän puhelimessa flaggeja, enkä mp3sia, joten jos vain kuulokkeet, vahvari ja muu ulostulo on kunnossa, niin kyllä puhelimellasi ihan siedettävää laatua saa...
Mutta ei nyt ehkä samaa kuin useamman tonnin kotistereoista tietenkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
2018 voisitte jo siirtyä langattomiin kuulokkeisiin :D

Kuoretkin on kuitenkin pakko hankkia, ne jo itsessään melko pitkälti estää reunakosketukset. Totuin jo virtuaalisiin näppäimiin, lisää tilaa näytölle!

Applen apinointi on kyllä lame.

Tämä kaikki Op5t käyttäjältä, en ole vielä vähempi reunoja omaavia luureja koittanut.
Siis mitkä kuoret? Kuka käyttää jotain turhia kuoria?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 411
Siis mitkä kuoret? Kuka käyttää jotain turhia kuoria?
Lumiat ehkä pysykin näpeissä, mutta nämä ohuttakin ohuemmat himo liukkaat Alu tai lasikuoret... Josta päästäänkin luurin rikkoutumiseen jos kerrankin pudotat sen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Lumiat ehkä pysykin näpeissä, mutta nämä ohuttakin ohuemmat himo liukkaat Alu tai lasikuoret... Josta päästäänkin luurin rikkoutumiseen jos kerrankin pudotat sen.
Mulla on joku Huawei honor 8 (lasi kuoret) joka ei pysy millään näpeissä.. koskaan ollu yhtä liukasta puhelinta. Lentäny varmaan 10+ kertaa maahan. Eipä ole rikki vielä menny.

Joskus tuo puhelin oli hivenen kaltevalla sohvan käsinojalla ja yhtäkkiä ihmettelin kun putos maahan :) Huawein pojat on jotenkin onnistunu kumoamaan kitkan.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Mulla on joku Huawei honor 8 (lasi kuoret) joka ei pysy millään näpeissä.. koskaan ollu yhtä liukasta puhelinta. Lentäny varmaan 10+ kertaa maahan. Eipä ole rikki vielä menny.

Joskus tuo puhelin oli hivenen kaltevalla sohvan käsinojalla ja yhtäkkiä ihmettelin kun putos maahan :) Huawein pojat on jotenkin onnistunu kumoamaan kitkan.
Hommasin ohuen kortsun omalle ettei liukuisi pöydältä lattialle. Paljon mukavampi käsitellä eikä kamera enää ole suoraan kosketuksessa pöytään, jos laskee alas. Jos ei olisi liukas ja lasia niin ei tarvitsisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Itse ainakin pidän puhelimessa flaggeja, enkä mp3sia, joten jos vain kuulokkeet, vahvari ja muu ulostulo on kunnossa, niin kyllä puhelimellasi ihan siedettävää laatua saa...
Mutta ei nyt ehkä samaa kuin useamman tonnin kotistereoista tietenkään.
Luulisi tuollaiseen hifistelykäyttöön olevan ihan omat spesiaaliluurit missä laadukkaat liittimet ja kunnon dacci tai sitten ääni ulkousen dacin kautta tms. Ei mainstream luurit tuollaisia ominaisuuksia kuitenkaan tarvitse kun ei sellaisia kaipaa kuin promille käyttäjistä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 530
Viestejä
4 165 682
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom