Huawei optixstar k562 DNS nimipalvelimen vaihto?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
Haluaisin käyttää OpenDNS, mutta en millään löydä mitään valikkoa tuosta jossa saisi sen laitettua. Koitin googletella ja youtubea selata, mutta ei vaan löydy mitään vastaavia kohtia. Oli aikaisemmin Arriksen modeemissa käytössä ja siinä sopivat kohdat löytyivät helposti. Onkohan osa valikoista jotenkin piilossa tmv.?

Osaisikohan täällä joku neuvoa?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 995
En itse laitetta sen enempää tunne, mutta luulisi DHCP-palvelimen asetuksien alta löytyvän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
En itse laitetta sen enempää tunne, mutta luulisi DHCP-palvelimen asetuksien alta löytyvän.
Niinhän sitä luulisi. Tässä voi valita vain: Internet Access Mode DHCP, mutta mitään asetuksia ei voi näy. Alla pari kuvaa toisessa lan asetukset ja toisessa UPnP. Mikähän muuten toi alempi on? Stormgamedemo joku tehtaan testi?
 

Liitteet

Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
617
Niinhän sitä luulisi. Tässä voi valita vain: Internet Access Mode DHCP, mutta mitään asetuksia ei voi näy. Alla pari kuvaa toisessa lan asetukset ja toisessa UPnP. Mikähän muuten toi alempi on? Stormgamedemo joku tehtaan testi?
Mitä vaihtoehtoja löytyy tuolta alaspudotus-valikosta, jossa lukee nyt "DNS-agent"?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 995
Mitäs tuolta LAN Settings osastosta löytyy? Noi näyttää enemmänkin DHCPv6 asetuksilta mitä on ensimmäisessä kuvassa.

Edit:
Vai oliko tuo ensimmäinen kuva tosiaan suoraan LAN Settingseista?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
Mitä vaihtoehtoja löytyy tuolta alaspudotus-valikosta, jossa lukee nyt "DNS-agent"?
Wan port ja static configuration

Mitäs tuolta LAN Settings osastosta löytyy? Noi näyttää enemmänkin DHCPv6 asetuksilta mitä on ensimmäisessä kuvassa.

Edit:
Vai oliko tuo ensimmäinen kuva tosiaan suoraan LAN Settingseista?
Lan settingseissä alla oleva
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
Toi "static configuration" kuulostaa siltä et sen takaa vois päästä määrittelemään ne DNS-palvelimet.
Eli siis tohon Prefered DNS ja Spare DNS isken noi OpenDNS osoitteet niin pitäisi toimia? Tosin noi on eri muodossa ainakin tuossa?
 

Liitteet

Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
617
Eli siis tohon Prefered DNS ja Spare DNS isken noi OpenDNS osoitteet niin pitäisi toimia? Tosin noi on eri muodossa ainakin tuossa?
Toi kuva on IPv6:sen puolelta, jonne voit laittaa toki myös ne OpenDNS:n IPv6:osoitteet, jotka löytyy varmaankin täältä. Tuolla tosin sanotaan, että niiden IPv6-tuki on rajoitettu vs. IPv4:
Currently, it is not possible for users to register IPv6 addresses in the OpenDNS Dashboard. Custom content filtering cannot be set for IPv6 traffic.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
Toi kuva on IPv6:sen puolelta, jonne voit laittaa toki myös ne OpenDNS:n IPv6:osoitteet, jotka löytyy varmaankin täältä. Tuolla tosin sanotaan, että niiden IPv6-tuki on rajoitettu vs. IPv4:
Tuolla Lan puolella vaan ei ole vastaavaa kohtsa vai pitääkö se tuosta static ip ja sieltä new mennä laittamaan? Kuvassa 7 olevassa kuvassa näkyy lan asetukset.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
617
Tuolla Lan puolella vaan ei ole vastaavaa kohtsa vai pitääkö se tuosta static ip ja sieltä new mennä laittamaan? Kuvassa 7 olevassa kuvassa näkyy lan asetukset.
Eipä noista kuvista löydy mitään käyttökelpoista, muutakuin juuri tuolle IPv6:lle. On kyllä todella oudot säädöt kun DHCP-palvelinta pysyy säätämään vain IPv6:lle, mutta ei IPv4:lle... Googlekaan ei tunnu löytävän mitään ainuttakaan manuaalia tuolle laitteelle. Täältä vois löytyä, mutta vaatii käyttäjätunnusta ja salasanaa ja ei kiinnosta rekisteröityä kun kyse ei ole omasta laitteesta.

Jos viitsit luoda tunnukset tuonne, ladata sen manuskan ja pistää sen jotain kautta jakoon, niin voin tutkia löytyykö sieltä vastausta, jos et itse löydä/et muuten ole varma asiasta.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 392
Jonkin toisen laitteen vaatii DNS (+ DHCP?) palvelimeksi, siihen vaikka pi-hole
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
"Nyt sain varmistuksen että DNA ei pysty muokkaamaan DNS-asetuksia tai yleisesti mitään muitakaan asetuksia, jos muutoksia haluaa tehdä niin kaikki tapahtuu itse reitittimen asetuksista. Minulle sanottiin että joillakin laitteilla DNS:n muokkaaminen onnistuu vain siltaavassatilassa, joka myös kytketään itse reitittimen asetuksista Tässä vielä linkki meidän tukisivulle: DNA Ethernet- ja Mesh WiFi 6 K562 -modeemin tukisivut | DNA Muute emme voi valitettavasti tehdä"

Nyt sain vastauksia vähintään yhtä hyvää tasoa kuin edelliset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 595
Viestejä
4 252 715
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Eero.hk

Hinta.fi

Ylös Bottom