HTC aloitti Nougat-päivitykset 10-, 10 Lifestyle- ja One M9 -malleilleen

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397


Tiedon vahvisti HTC:n EMEA-alueen tuote- ja palvelujohtaja Graham Wheeler ja myös lukuisat käyttäjät ovat raportoineet saaneensa päivityksen. Päivityksen versionumero on 2.41.401.3 ja se on kooltaan 1,17 gigatavua. Päivityksen jakelu tapahtuu suoraan puhelimeen OTA:na (Over the air) ja siihen sisältyy myös Androidin tammikuun tietoturvapäivitykset. Yhdysvalloissa HTC 10:n Nougat-jakelu alkoi jo viime kuussa, mutta se keskeytettiin kertaalleen bugien vuoksi.



HTC 10:n ohella myös 10 Lifestyle- ja One M9 -mallien Nougat-päivitysten raportoidaan alkaneen. HTC 10 Lifestyle -mallin päivityksen versionumeroksi kerrotaan 2.22.401.3 ja kooksi 1,15 Gt. Vuoden 2015 lippulaivamalli One M9:n päivityksen versionumero on puolestaan 4.14.401.7 ja koko 1,27 Gt.

Päivitysten kerrotaan alkaneen ensimmäisenä Iso-Britanniassa ja jakelun kerrotaan laajenevan portaittain muihin maihin. Ainakin io-tech onnistui jo lataamaan ja asentamaan onnistuneesti Nougatin HTC 10:lle.



[responsive-slider id=2025]



Päivitys 26.1.2017 klo 13:30: Tämä lysti loppui lyhyeen, sillä HTC on ilmoittanut keskeyttäneensä päivityksen jakelun teknisistä ongelmista johtuen. HTC:n Graham Wheelerin mukaan päivitys tulee takaisin saataville todennäköisesti helmikuun puolella. Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun HTC on keskeyttänyt Nougat-päivityksen jakelun 10-puhelimelleen. Aiemmin sama temppu on tapahtunut Saksassa ja Yhdysvalloissa.

Lähde: AndroidPolice

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Mikä CID on toimituksen 10:ssä? Sain ainakin sen käsityksen että suoraan puhelimen kautta saitte päivityksen? Suomessa myydyillä laitteilla se pitäisi olla HTC_034 kuten minulla, esim Simple CID Getter ohjelmalla sen saa katsottua. Briteissä käsittääkseni HTC_001.

Minulle 2.41.401.3 päivitystä luuri ei tarjoillut kun eilen ja tänään rämpännyt nappia, viimeksi joskus 16:30.. Kärsimättömänä sitten latasin OTA zipin ja laitoin päivityksen manuaalisesti adb sideloadilla.
Nam nam, on hyvää.

Tuossa jo muron puolella (le gasp) 10 ketjuun kirjoittelinkin asiasta ja katselin että PCMark Work 2.0 pisteet ponnahtivat hienosti. Ka. ~4450 > ~5200
Vanhemman Work testin pisteetkin nousi jonkin verran, aiemmin paras/huonoin noin 6400/5470 ja normaali ~5500-5600 luokkaa, Nougat ensimmäisellä ajolla 6300.

Ja näyttäisi että CPU suorituskyky kun luuri "lämmin" korjattu, aiemmin tuo SD820 rampautettiin HTC:n kernel perseilyjen* takia kun luuri lämpeni kuormassa.

Kokeilin 3DMarkin Sling Shot Extremeä muutaman kerran peräkanaa, fysiikka pisteet 1470, 1517, 1357, 1448, 1417 ja 1405
Tuossa nuo 1357 pisteet oli kun emäntä tunki viestiä luuriin samaan aikaan mutta kerron kuitenkin kun sellaiset pisteet tuli.
Mitä nyt tuota katselee niin hyvin pientä aaltoilua/laskua, varsinkin jos tuon kolmannen tuloksen jättää pois, sen kunnon 4 core > 3 core muuntumisen sijaan mikä vain pahensi sitä tilannetta kiitokset pikku Kryo vs iso Kryo voltage/Mhz käyrä..

Ja itse grafiikka pisteet oli 2860 > ~2140 eli noin -25% mikä on ihan normaali ja itseasiassa hieman vähemmän kuin mitä aikoinaan Anandtechin 10 revikoissa nähty -30% tipahdus T-Rex HD onscreenillä, varmaan se CPU suorituskyky selittää suurimman osan tuosta ~5% erosta.

*Isojen Kryo ytimien "budjetin" alentaminen kun lämpötila saavutti tietyn rajan, en nyt enää muista mitkä ne rajapyykit oli.

Sling Shot Extremen lopussa kuitenkin akku siellä yli 40 asteisena niin tuossa kohtaa Marshmallow firmiksellä CPU suorituskyky olisi ollut aikamoista kuraa, Futuremarkin sivuillakin keskiarvo physics pisteet kympille on 1191...
Vs. S7/G5/OP3 ~1700-1800 eli on tuossa kympissä vielä jotain optimoinnin varaa HTC:llä, tuokin korjaantuisi kun vaihtaisi stock kernelistä pois...

Eli ei siinä mennyt kuin reipas puoli vuotta että HTC korjasi sen ongelman suurinpiirtein siinä missä XDA puolella asia selvitettiin lähes samantien...
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Mikä CID on toimituksen 10:ssä? Sain ainakin sen käsityksen että suoraan puhelimen kautta saitte päivityksen? Suomessa myydyillä laitteilla se pitäisi olla HTC_034 kuten minulla, esim Simple CID Getter ohjelmalla sen saa katsottua. Briteissä käsittääkseni HTC_001.
Simple CID Getterin ensimmäinen välilehti sanoo 11111111 SuperCID. Tarkemmissa tiedoissa on "ro.aa.maincid: HTC_001".
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 397
Nojoo, eipä ihme että teidän kymppi oli sen jo saanut, Super CID.
Jep. Monissa testilaitteissa saattaa olla eri lokalisointi kuin Suomessa myyntävissä, tai ovat muuten erilaisessa asemassa päivitysten suhteen (esim. osaan Huawein luureista pitää pyytää päivitykset erikseen).
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Joo, eri lokalisointi jne tai eri asema testilaitteille mutta minulle tuo Super CID tuli vain yllätyksenä kun olisin jotenkin odottanut että teillä olisi vain britti versio tjsp.

Mutta mikähän tuo "tekninen ongelma" on, itse en ole ainakaan itse ROM:ssa mitään omituista huomannut. Mitähän ne nyt säätää..
Toisaalta helvetin hyvä että sieltä tulee informaatiota asiaan liittyen, esim. HTC:n britti twitter vain suoltanut papukaijana samaa sontaa pihalle, "SoonTM" jne.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 171
Viestejä
4 193 570
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom